Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(97)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(94)
dostępne
(69)
wypożyczone
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(30)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(49)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(94)
Autor
Izdebska Jadwiga
(6)
Rostowska Teresa (1947- )
(3)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Fidelus Anna
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Kornas-Biela Dorota
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Arcimowicz Beata
(1)
Arendarska Agnieszka
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Bates Ames Louis (1908- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bowlby John (1907-1990)
(1)
Bożejewicz Wiesław
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Błasiak Anna
(1)
Chaberska Anna
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Chodyniecki Dariusz (1963- )
(1)
Chuchra Maria
(1)
Ciszewska Magdalena
(1)
Cwalina Teresa
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Czub Tomasz
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Feibel Thomas (1962- )
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hart-Weber Catherine (1957- )
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Ilg Frances L. (1902- )
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jankowska Maria (1954- )
(1)
Jarmołowska Anna
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jędrzejko Henryka
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Korczak Jarosław
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kukołowicz Teresa (1925- )
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kwiecień Maria
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lulek Barbara
(1)
Makowska Alicja
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
Malinow Anna
(1)
Marzec-Tarasińska Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nembrini Franco (1955- )
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parker Jonathan (1960- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pirogowicz Iwona
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Ploch Leszek
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Holandia
(1)
Język
polski
(97)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Psycholodzy
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
RODZINA
(28)
DZIECKO
(17)
Wychowanie w rodzinie
(13)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(7)
CHORZY w RODZINIE
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(5)
MŁODZIEŻ
(5)
OJCOSTWO
(5)
TELEWIZJA
(5)
INTERNET
(4)
RODZINA ZASTĘPCZA
(4)
UCZNIOWIE
(4)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(4)
ALKOHOLIZM
(3)
Dzieci
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(3)
PORADNIKI
(3)
RODZICE
(3)
RODZINA ADOPCYJNA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
WIĘŹ RODZINNA
(3)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(3)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
GRY KOMPUTEROWE
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
MACIERZYŃSTWO
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Młodzież
(2)
NARKOMANIA
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA RODZINY
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
PRZEMOC
(2)
PRZYWIĄZANIE (psychol.)
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
SAMOTNOŚĆ
(2)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(2)
ADOPCJA
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ANOREKSJA
(1)
AUTORYTET
(1)
AUTYZM
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHŁOPCY
(1)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
KARA (psychol.)
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KONKUBINAT
(1)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(1)
Kobieta
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Metoda Montessori
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAGRODY
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAŁÓG
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Narkomania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PERSONALIZM
(1)
PILCH, TADEUSZ
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRAWA DZIECKA
(1)
PRAWDA
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
PSYCHOANALIZA
(1)
PSYCHOLOGIA PRENATALNA
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Rozmowa
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
2001-
(4)
1989-
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(6)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Opracowanie
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(32)
dzieci
(19)
wychowanie
(16)
wychowanie w rodzinie
(15)
rodzicielstwo
(10)
dziecko niepełnosprawne
(9)
młodzież
(9)
ojcostwo
(7)
dziecko autystyczne
(6)
rodzice
(6)
edukacja
(5)
małżeństwo
(5)
autyzm
(4)
przemoc w rodzinie
(4)
rodzina niepełna
(4)
rodzina zastępcza
(4)
rozwód
(4)
więź rodzinna
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
macierzyństwo
(3)
metoda Montessori
(3)
nauczanie
(3)
rehabilitacja
(3)
rodzina adopcyjna
(3)
terapia
(3)
uczeń
(3)
więź emocjonalna
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
Internet
(2)
adopcja
(2)
agresja
(2)
anoreksja
(2)
czas wolny
(2)
dziadkowie
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
instytucjonalne formy opieki
(2)
konflikt
(2)
konkubinat
(2)
kryzys
(2)
niepełnosprawność
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
ojciec
(2)
osamotnienie
(2)
pomoc społeczna
(2)
przemoc seksualna
(2)
przemoc wobec dziecka
(2)
przywiązanie
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
samotni rodzice
(2)
sieroctwo
(2)
sprawność fizyczna
(2)
sytuacja trudna
(2)
szkoła
(2)
ubóstwo
(2)
uzależnienie
(2)
wartości
(2)
zespół Downa
(2)
Konwencja Praw Dziecka
(1)
adaptacja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkohol
(1)
alkoholizm
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
baraszkowanie
(1)
bezrobocie
(1)
bulimia
(1)
choroba
(1)
choroba nowotworowa
(1)
cyberbullying
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberuzależnienie
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dojrzewanie
(1)
dom
(1)
dom dziecka
(1)
dotyk
(1)
dyscyplina
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko chore
(1)
dziecko maltretowane
(1)
edukacja fizyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdalna
(1)
emocje
(1)
handel dziećmi
(1)
homoseksualizm
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
jakość życia
(1)
język migowy
(1)
katolicyzm
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
klub dziecięcy
(1)
kobiety
(1)
komputer
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
konsumpcjonizm
(1)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia wybrane problemy dotyczące życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi lub przewlekle chorymi - szczególnie ważne dla ich aktualnego funkcjonowania i możliwości rozwoju. Teksty zebrane w tym tomie dotyczą między innymi społecznego stereotypu niepełnosprawności i osoby niepełnosrawnej. Podejmują także zagadnienie konsekwencji niepełnosprawności dziecka dla przekształceń systemu rodziny, dla przebudowy psychiki i zachowania członków rodziny: rodziców i rodzeństwa. Autorzy analizują sytuację rodziny z dzieckiem niedosłyszącym i niewidomym oraz z dzieckiem z chorobą nowotworową i chorobą o podłożu genetycznym. Przedstawiają pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnych postaciach niepełnosprawności, ukazują zmiany w systemie wartości rodziców oraz w sposobach realizowania przez nich ważnych zadań rozwojowych. Wreszcie zarysowują możliwości pozytywnego rozwoju w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11862.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13038.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka pokazuje aktualny stan problematyki autyzmu, który wciąż jest wyzwaniem dla nauki i dla praktyki społecznej. W zbiorze znalazły się zarówno artykuły zawierające teoretyczne propozycje rozumienia istoty, genezy i terapii wczesnodziecięcego autyzmu, jak i praktyczne próby pomocy medycznej, psychologicznej i pedagogicznej dzieciom autystycznym lub z cechami autyzmu i ich rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3815.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Badań nad Rodziną ; t. 11.)
Bibliogr. przy pracach.
Na przestrzeni dziejów przemoc i agresja miały różne oblicza, związane z rozumieniem człowieka: kobiety i mężczyzny, ich płciowości, ich miejsca i roli w życiu społeczno-politycznym, w życiu małżeńskim i rodzinnym; z koncepcja wychowywania dzieci i młodzieży; z podejściem do osób niepełnosprawnych; z właściwym spojrzeniem na porządek moralny, naturalny, ale również nadprzyrodzony i wieczny. Współczesna cywilizacja staje wobec tych samych zagadnień z przeszłości. Dołączają jednak inne związane z rozwojem technologicznym i globalizacją. Środki, którymi tworzy człowiek współczesna kulturę i posługuje się w budowaniu ä globalnej wioskiö, służą niestety także do takich zachowań, jak przemoc i agresja. Na przestrzeni dziejów środki te się zmieniały: od werbalnych, niewerbalnych i fizycznych, po najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne, prowadzące do przemocy wirtualnej. Przemoc, zarówno realna, jak i online, dotyka całych rodzin: dzieci, młodzieży i dorosłych, a poprzez rany, jakich doświadcza cała rodzina, przemoc dotyka całych społeczności. W szczególnie trudnej sytuacji są dzieci, które są ofiarami, świadkami i niejednokrotnie sprawcami przemocy. Doświadczenia przemocy maja wpływ na całe życie dzieci, na postrzeganie świata, w tym małżeństwa i rodziny, na rozumienie własnego powołania do budowania kultury żucia i miłości. ( ze Wstępu - Jarosław Jęczeń, Maria Chuchra )
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12107.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13218.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Praca zbiorowa pod redakcją Agnieszki Żyty "Rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec wyzwań współczesności" otwiera cykl czterech książek, które połączy wspólny podtytuł: "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Jak pisze we "Wstępie" A. Żyta "teoretycy i praktycy pedagogiki specjalnej i psychologii próbują znaleźć odpowiedź na ciągle aktualne pytania - jaka jest sytuacja psychospołeczna współczesnych rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne, jakie działania praktyczne podejmowane są w Polsce oraz za granicą w celu wspierania różnorodnych potrzeb tych rodzin i optymalizacji warunków ich życia oraz jak w sytuacji zmian kulturowo-społecznych odnajdują się rodzice oraz rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną". Na te i inne pytania starają się odpowiedzieć autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11553.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Książka omawia oryginalną, klasyczną już teorię przywiązania, wyjaśniającą jak relacje dziecka z osobami znaczącymi w najwcześniejszym okresie życia wpływają na jego dalsze funkcjonowanie psychiczne i społeczne. Autor, odwołując się do psychoanalizy, etologii oraz teorii systemów i nauk o zachowaniu, wyjaśnia genezę, mechanizmy tego zjawiska, jego założenia i konsekwencje. Przywiązanie, rozumiane jako pierwotna potrzeba nawiązania więzi emocjonalnej, umożliwia, zdaniem Bowlby'ego, wytworzenie trwałej więzi emocjonalnej, a tym samym staje się podstawą pierwszych relacji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4968.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5589.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko osamotnione w rodzinie : kontekst pedagogiczny / Jadwiga Izdebska. - Białystok : "Trans Humana", 2004. - 205 s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Autor podejmuje próbę określenia pojęcia osamotnienie dziecka, a nie samotność oraz ukazania jaki jest obraz dziecka osamotnionego w rodzinach dysfunkcyjnych, jakie jest dzieciństwo dzieci osamotnionych, jak dzieci osamotnione postrzegają swój dom rodzinny, o jaki domu marzą. Diagnoza sytuacji dziecka osamotnionego implikuje konieczność ukazania niektórych kierunków, form, metod pomocy, ratowania dziecka i rodziny dysfunkcyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3412 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3411.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Punktem wyjścia publikacji są konkretne sytuacje życiowe. Poprzez refleksję naukową zostały poddane analizie i na swój sposób zrekonstruowane oraz przekazane czytelnikowi w zrozumiałej formie. Praca ma charakter popularno naukowy, zrezygnowano w niej z dokładnej bibliografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9459.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi zbiór opracowań naukowych wielu autorów i mieści się w nurcie badawczym psychologii rodziny. Czytelnik ma rzadką okazję zapoznania się z wieloma złożonymi problemami życia rodzinnego, rozpatrywanymi w kontekście psychologii rozwoju i wychowania, a opartymi na rzetelnie przeprowadzonych badaniach naukowych. Zaletą książki jest przedstawienie problemów bardzo ważnych ze społecznego punktu widzenia, a dotyczących nowego spojrzenia, między innymi, na takie kwestie jak: rola dziadków w kształtowaniu się tożsamości wnuków; wpływ mediów na jakość życia rodzinnego; specyfika funkcjonowania młodzieży w rodzinach o zróżnicowanej strukturze; wpływ relacji rodzinnych na jakość życia członków systemu rodzinnego, postawy wobec rodzicielstwa; problemy adopcji; funkcjonowanie młodzieży w subkulturze EMO; strategie stosowane przez rodziców w sytuacjach wychowawczo trudnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10158.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 199-211
Część teoretyczna rozprawy Anny Marzec- Tarasińskiej stanowi obszerne i w miarę wyczerpujące przedstawienie teorii i badań, dotyczących uzależnienia od środków odurzających i jego powiązań z sytuacją rodzinną. Zwraca w niej uwagę ogromne oczytanie Doktorantki (również w literaturze obcojęzycznej), a także dobra znajomość omawianych problemów i wyników przeprowadzonych dotychczas badań na interesujący Ją temat. Część empiryczna pracy łącznie z przedstawieniem celów, technik i organizacji własnych badań jest przede wszystkim szczegółowym opisem i analizą (...) bogato zgromadzonego materiału badawczego. Wyniki badań zostały starannie udokumentowane w licznych tabelach i wykresach, łatwo czytelnych. Zwraca uwagę też poprawność wniosków końcowych. Na podkreślenie zasługuje zamieszczona w bibliografii i wykorzystana w pracy literatura należycie wyselekcjonowana i obejmująca wiele pozycji obcojęzycznych, tj. w językach: angielskim, francuskim i niemieckim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 455.III.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 456.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przekazaniem części doświadczenia tych, którzy stali się rodzicami dzieci nie przez nich urodzonych, dzieci adoptowanych. Jest też częścią doświadczenia tych, dla których pracą i może powołaniem jest troska, by żadne z "Najmniejszych" nie zgubiło się w strukturach instytucjonalnych, lecz mogło rozwijać się, jeśli nie w rodzinie naturalnej, to w adopcyjnej lub zastępczej. To książka o wzajemnych uczuciach, o problemach wychowawczych, a także meandrach prawnych związanych z przysposobieniem dziecka. Na trudne pytania odpowiadają także specjaliści związani z Katolickim Ośrodkiem Adopcyjno-Opiekuńczym w Warszawie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4810 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5183.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w przystępny dla każdego czytelnika sposób uświadomi Ci, jak zmienić swoje zachowanie, by wpłynąć na przemianę swoich dzieci. Obustronne zrozumienie w relacji rodzic-dziecko jest bardzo ważne. Rozmowa z pociechą to również umiejętność słuchania tego, co ma ona do powiedzenia. Sztuka komunikowania się z dziećmi wcale nie musi być trudna, o czym możesz przekonać się, sięgając po ten poradnik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1882.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie bez Porażek)
Gry komputerowe i Internet stały się dziś częścią tożsamości dziecka i młodego człowieka . Olbrzymie zainteresowanie nimi jest faktem, z którym nie bardzo umieją sobie radzić rodzice, przeczuwający płynące stąd zagrożenia, ale i możliwe korzyści. Autor niemiecki dziennikarz 'Der Spiegel' i 'Die Zeit' zainteresowany szczególnie rolą mediów w wychowaniu, omawia i klasyfikuje gry komputerowe oraz analizuje ich miejsce pośród innych zajęć i zabaw dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4852.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2847 [Magazyn 1], P.2848 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
W książce zostały przedstawione sytuacje funkcjonowania rodziny migracyjnej. Autorzy przedstawiają wyniki badań prowadzonych wśród kobiet przebywających za granicą, podopiecznych pozostawionych w kraju, oraz wśród rzeczywistych opiekunów dzieci i osób starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22834.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Wenn Kinder aggressiv sind
Kiedy dzieci są agresywne, rodzice i wychowawcy bardzo często zadają sobie pytania: Co zrobiliśmy źle? Jak wychowywać dzieci, aby były spokojniejsze? Arnd Stein, dyplomowany psycholog i psychoterapeuta, w obrazowy sposób opisuje różnorodne przejawy dziecięcej agresji i jej przyczyny. Pokazuje szereg możliwości, jak radzić sobie z wybuchowymi dziećmi i jak najlepiej uniknąć rodzinnych konfliktów. Ponadto proponuje rodzicom testy obrazkowe, pozwalające sprawdzić, czy ich własny styl wychowawczy jest właściwy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3126.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na skrzydełku.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
Autorzy przedstawiają zależności między naszymi więziami i relacjami rodzinnymi w okresie dzieciństwa, ze szczególnym uwzględnieniem bliskości, a funkcjonowaniem emocjonalnym człowieka dorosłego. Omawiają warunki tworzenia ufnej więzi z innymi ludźmi, trudności separacyjne okresu dorastania, tworzenie bliskiej relacji wolnej od lęku w małżeństwie i możliwość odbudowania zerwanej więzi w trakcie terapii pary. Ponadto rozważane są różne aspekty bliskości, odrzucenia i uwikłania w rodzinach osób z rozpoznaniem anoreksji, schizofrenii i tendencjami narcystycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12218.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13336.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi zbiór opracowań wielu znamienitych autorów z różnych ośrodków naukowych Polski. Składa się z dwóch głównych części: teoretycznej i praktycznej. Książka prezentuje duży zasób teoretycznej wiedzy oraz propozycje działań profilaktycznych i teoretyczncy dla dzieci i młodzieży. Zadaniem autorów jest wskazanie konkretnych działań ograniczających zjawisko uzależnień wśród młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5136.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy prezentujący artykuły w tym tomie pokazali złożoność terminologiczną w obrębie pedagogiki rodziny w ujęciu teoretycznym i opisowym. Opracowanie ma charakter interdyscyplinarny – w książce, obok sześciu analiz pedagogicznych, w których omówiono pojęcia z zakresu pedagogiki rodziny, takie jak rodzina, opieka, wychowanie, kształcenie, znalazły się także cztery opracowania z zakresu prawa, odnoszące się do pojęć konceptualizujących współczesną rodzinę na początku XXI wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.3516.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4272.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej