Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(67)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(58)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(40)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(66)
Autor
Grudziewska Ewa
(2)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jankowski Krzysztof Witold
(1)
Jarmołowska Anna
(1)
Jęczeń Jarosław
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalska Jolanta (nauki kultury fizycznej)
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mielicka Halina
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Neyman Elżbieta
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Ploch Leszek
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Woźniak Robert B
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łuczyński Andrzej
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żukowska Zofia
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
WYCHOWANIE w RODZINIE
(24)
RODZINA
(18)
WYCHOWANIE
(12)
DZIECKO
(10)
Wychowanie
(7)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
MŁODZIEŻ
(4)
WARTOŚĆ
(4)
KULTURA
(3)
KULTURA FIZYCZNA
(3)
RODZICE
(3)
RODZINA ZASTĘPCZA
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
Socjoterapia
(3)
UCZNIOWIE
(3)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
Dzieci
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA MASOWA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Młodzież
(2)
NAUCZANIE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
OJCOSTWO
(2)
Opieka społeczna
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
Rodzina
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
WIĘŹ RODZINNA
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
AUTORYTET
(1)
Asystenci rodzin
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
INTERNET
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KONKUBINAT
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
LĘK
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MAŁŻEŃSTWO
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA
(1)
POLITYKA
(1)
POLSKA
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca socjalna
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REKLAMA TELEWIZYJNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(8)
1989-
(6)
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(4)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(12)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(17)
wychowanie
(14)
dzieci
(11)
rodzicielstwo
(7)
edukacja
(6)
młodzież
(6)
wychowanie w rodzinie
(6)
ojcostwo
(5)
dziecko niepełnosprawne
(4)
rodzice
(4)
dzieciństwo
(3)
jakość życia
(3)
macierzyństwo
(3)
małżeństwo
(3)
nauczyciel
(3)
rodzina niepełna
(3)
socjologia
(3)
socjoterapia
(3)
szkoła
(3)
wartości
(3)
aktywność fizyczna
(2)
czas wolny
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
konkubinat
(2)
konsumpcjonizm
(2)
kształcenie
(2)
kultura fizyczna
(2)
metoda Montessori
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawni
(2)
osamotnienie
(2)
polityka
(2)
przedszkole
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwód
(2)
samotni rodzice
(2)
samotność
(2)
scenariusze zajęć
(2)
seksualność
(2)
sieroctwo
(2)
socjalizacja
(2)
socjologia edukacji
(2)
socjologia wychowania
(2)
uczeń
(2)
więź rodzinna
(2)
wychowanie do wartości
(2)
wychowanie fizyczne
(2)
Amazonka
(1)
Internet
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
anoreksja
(1)
asystent rodziny
(1)
autorytet pedagogiczny
(1)
badania
(1)
bezrobocie
(1)
bollywood
(1)
cierpienie
(1)
cyberuzależnienie
(1)
człowiek
(1)
dom dziecka
(1)
dorosłość
(1)
duchowość
(1)
dziadkowie
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko chore
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukator zdrowia
(1)
fair play
(1)
filozofia edukacji
(1)
gimnazjum
(1)
handel dziećmi
(1)
hip-hop
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
język
(1)
kobiety
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
kościół katolicki
(1)
kryzys
(1)
kryzys rodzinny
(1)
kultura
(1)
kultura medialna
(1)
kultura popularna
(1)
kultura zdrowotna
(1)
lęk
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
media
(1)
media masowe
(1)
migracja
(1)
migracje zarobkowe
(1)
moralność
(1)
muzyka popularna
(1)
nacjonalizm
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Praca ukazuje bogactwo problematyki dotyczącej związków kultury fizycznej z edukacją. Szczególnie cenne jest ujmowanie sprawności ruchowej w kontekście rozwoju całej osobowości człowieka : sfery emocjonalnej, intelektualnej i wolicjonalnej. Większość artykułów ujmuje zagadnienia kultury fizycznej i jej wpływu na społeczeństwo z punktu widzenia nie tylko zdrowia, lecz także jako źródło sensu życia. Rozprawy przedstawiają różne punkty widzenia, ujęcia, inrterpretacje aktywności ruchowej, rozumianej jako źrodło zdrowia i sprawności fizycznej. Rozprawy stanowią komplementarną całość i umożliwiają poznanie i głębsze zrozumienie różnych aspektów kultury fizycznej, regulujących zachowanie dzieci, młodzieży i ludzi starszych, postawy nauczycieli wobec aktywności fizycznej, świadomość rodziców w zakresie znaczenia wychowania fizycznego w życiu dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11436.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12657.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki zawiera treści: od krytyki kultury masowej do odkrywania wieloznaczności współczesnej kultury,telewizja, medium XX wieku, reklama, perswazja, sztuka czy edukacja?- metodologiczne podstawy badań, telewizja w życiu dzieci, reklama telewizyjna w życiu dzieci, dziecko o reklamach telewizyjnych i o tym, w jaki sposób je ogląda, recepcja reklamy telewizyjnej proszku Pollena Rex przez dzieci w wieku 5 - 10 lat- reklama telewizyjna jako inspiracja dla folkloru dziecięcego, kilka uwag na temat regulacji prawnych dotyczących reklamy dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1453 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2887.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka porusza zjawiska społeczne, kulturowe kształtujące zdrowie w różnych fazach rozwoju rodziny. Zwrócenie uwagi na znaczenie wartości i duchowosci w rodzinie nadaje jej charakter uniwersalny i pozwala na wgląd w głębsze sfery funkcjonowania rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2856.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W niniejszej książce analizie poddano różne systemy rodzinne i ich wpływ na życie rodziców i dzieci. W części pierwszej przedstawione zostały zagadnienia dotyczące zmian więzi wewnątrzrodzinnej. Część druga dotyczy alternatywnych form życia rodzinnego. Opisane zostały tu rodziny o nowej strukturze, tworzone przez partnerów kohabitujących, rodziny adopcyjne, zrekonstruowane i niepełne. Ostatnia, trzecia część, dotyczy innych przyczyn zakłoceń systemu rodzinnego, jak choćby obecności w rodzinie osoby przewlekle chorej. Szeroki zakres prezentowanych zagadnień jest niezwykle istotny, ponieważ dotyka problemów związanych z życiem rodzinnym. Niektóre z nich zostały tylko zasygnalizowane, inne omówione bardziej wnikliwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12021.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi zbiór opracowań naukowych wielu autorów i mieści się w nurcie badawczym psychologii rodziny. Czytelnik ma rzadką okazję zapoznania się z wieloma złożonymi problemami życia rodzinnego, rozpatrywanymi w kontekście psychologii rozwoju i wychowania, a opartymi na rzetelnie przeprowadzonych badaniach naukowych. Zaletą książki jest przedstawienie problemów bardzo ważnych ze społecznego punktu widzenia, a dotyczących nowego spojrzenia, między innymi, na takie kwestie jak: rola dziadków w kształtowaniu się tożsamości wnuków; wpływ mediów na jakość życia rodzinnego; specyfika funkcjonowania młodzieży w rodzinach o zróżnicowanej strukturze; wpływ relacji rodzinnych na jakość życia członków systemu rodzinnego, postawy wobec rodzicielstwa; problemy adopcji; funkcjonowanie młodzieży w subkulturze EMO; strategie stosowane przez rodziców w sytuacjach wychowawczo trudnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10158.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-263. Indeks
Autorka w swojej książce prezentuje stan zjawisk sieroctwa i osamotnienia oraz ich uwarunkowania i konsekwencje. Dokonuje również interpretacji sytuacji rodzinnych, prowadzących do sieroctwa i osamotnienia, zapoznaje czytelnika z rodzajami sieroctwa i zagrożeń tym problemem. Dużą wartością tej książki są konkretne wskazania profilaktyczne -indywidualne i instytucjonalne - obejmujące m.in. Kościół i system szkolny. Książka ma dużą aktualność społeczną i wagę praktyczną, a także znaczenie poznawcze w dziedzinie pedagogiki. Adresowana jest do pedagogów, katechetów, rodziców - wszystkich, którym zależy na dobru współczesnej rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.7155 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8029.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8028.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, które nie musi być bolesnym i dokuczliwym przeżyciem, ale może stać się motorem korzystnych zmian w rozwoju dziecka. W pozycji przedstawiono zarówno teoretyczne rozważania dotyczące zaburzeń i problemów w procesie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, jak i propozycje praktycznych rozwiązań, których celem jest ułatwienie dziecku nawiązania pozytywnych kontaktów w nowym dla niego otoczeniu pozarodzinnym. Pozycja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, studentów pedagogiki, a także rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9823 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9822.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11348.IV.9 [Czytelnia B], 11349.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
"Monografia jest interdyscyplinarnym spojrzeniem na kwestie funkcjonowania człowieka w środowisku...Publikację tworzy 12 tekstów pogrupowanych w dwóch obszarach tematycznych: I Człowiek jako podmiot działania i wychowania. II Człowiek jako istota wielu środowisk...[Ze słowa wstępnego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22697.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II)
W związku z wyodrębnieniem gimnazjów jako oddzielnego typu szkoły pojawia się konieczność uważnego diagnozowania potrzeb i trudności, zwłaszcza związanych z nauką szkolną, a także wytyczania kierunków wspierania rozwoju tej grupy uczniów. Autorka monografii dzięki wykorzystaniu bogatej literatury pedagogicznej i na podstawie własnych badań obala powszechne przekonanie rodziców i pedagogów, jakoby młodzież gimnazjalna potrzebowała jedynie swobody i niezależności. Udowadnia, że nie oczekuje ona oziębłego odłączenia od rodziców (ang. detachment), ale nadal odczuwa potrzebę silnego z nimi związku (ang. attachement) - zarówno kontroli rodzicielskiej, jak i emocjonalnego wsparcia z ich strony. Bliskie relacje z rodzicami są gwarantem nawiązywania znaczących relacji z rówieśnikami i osiągania sukcesu szkolnego. Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele i rodzice gimnazjalistów, studenci kierunków nauczycielskich oraz badacze okresu adolescencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2884 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2883.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4003.V.2 [Czytelnia B], 4004.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje wybrane zagadnienia z pedagogiki społecznej dotyczące sytuacji współczesnego dziecka w relacjach z rodzicami, grupą rówieśniczą, mediami i ich uwarunkowania związane z dokonującymi się w tych środowiskach zmianami, ale także uzasadnia aktualność podjętej tematyki i potrzebę prowadzenia dalszych penetracji teoretyczno-empirycznych na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.2653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3826.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2654.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-187.
Poszukiwania badawcze przedstawione w tej publikacji dotyczyły odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób matki adopcyjne spostrzegają odmienność swojej roli w porównaniu z rolą matek biologicznych oraz w jakim stopniu każdy ze sposobów wiąże się z funkcjonowaniem rodziny adopcyjnej. Podstawę teoretyczną referowanych badań stanowiła teoria relacji adopcyjnych kanadyjskiego socjologa D. Kirka, rozwijana i modyfikowana przez D. Brodzinsky’ego oraz K. Kaye’a.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9138.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej