Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(76)
Forma i typ
Książki
(74)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(84)
tylko na miejscu
(72)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(35)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(51)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(72)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929- )
(6)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria (1938- )
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Kubińska Olga
(4)
Kubiński Wojciech
(4)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Ciechaniewicz Wiesława
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Kubiak-Szymborska Ewa
(2)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Zając Dariusz
(2)
Badora G
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bodasińska Anna
(1)
Botwiński Radosław
(1)
Błasiak Anna
(1)
Denisiuk L
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dąbrowska Teresa Elżbieta
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fisher Robert (1943- )
(1)
Grabowski Henryk (1935- )
(1)
Graczykowska Bogusława
(1)
Gutek Gerald L
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Homplewicz Janusz (1931- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Karkowska Magda
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kosińska Ludwika
(1)
Kosmalska Beata
(1)
Krajewski Mirosław (1946- )
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
Marek Zbigniew (1947- )
(1)
Markiewiczowa Hanna
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mielicka Halina
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mucha-Szajek Ewa
(1)
Murzyn Andrzej (1955- )
(1)
Nawara Henryk (1954- )
(1)
Nawara Urszula
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Petrykowski Piotr (1956- )
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Poznański Karol (1931- )
(1)
Pławińska Lila
(1)
Rogowski Cyprian (1953- )
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Strzyżewski Stanisław (1922-2013)
(1)
Sulak Agata
(1)
Sulisz Seweryn
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Szybiak Irena
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Umiastowska Danuta
(1)
Wojciechowska-Charlak Barbara
(1)
Woś Barbara
(1)
Woźniak Robert B
(1)
Wróbel Alina
(1)
Węgrzyn Ewa
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zeman-Czajkowska Jolanta
(1)
Zieliński Janusz (nauki kultury fizycznej)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(76)
Język
polski
(76)
Odbiorca
Promotorzy zdrowia
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE
(47)
PEDAGOGIKA
(15)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(11)
SZKOLNICTWO
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wychowanie
(3)
Edukacja prozdrowotna
(2)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
TURYSTYKA
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
ETYKA
(1)
FILOZOFIA
(1)
GASTRONOMIA
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
HOTELARSTWO
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
MYŚLENIE
(1)
NAUCZANIE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
PROPAGANDA
(1)
Pedagogika
(1)
RODZINA
(1)
Rozgrzewka sportowa
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WCZASY MŁODZIEŻOWE
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
ZESPÓŁ DOWNA
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Podręcznik
(11)
PODRĘCZNIKI
(5)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Słowo kluczowe
wychowanie
(10)
wychowanie fizyczne
(6)
pedagogika
(4)
kultura fizyczna
(3)
teoria wychowania
(3)
aktywność fizyczna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
gry ruchowe
(2)
historia
(2)
nauczyciel
(2)
pedagogika religii
(2)
pedeutologia
(2)
pseudowychowanie
(2)
religia
(2)
rodzina
(2)
sport
(2)
wychowanie moralne
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
Freinet Celestyn
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
badania pedagogiczne
(1)
codzienność
(1)
demokracja
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja fizyczna
(1)
edukacja prozdrowotna
(1)
ekoturystyka
(1)
filozofia
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka
(1)
gimnastyka korekcyjna
(1)
gimnastyka lecznicza
(1)
indoktrynacja
(1)
kajakarstwo
(1)
katecheza
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kinezyterapia
(1)
kolarstwo
(1)
konflikt
(1)
kształcenie
(1)
kurator sądowy
(1)
liberalizm
(1)
mediacja
(1)
metoda Montessori
(1)
metoda projektowania okazji edukacyjnych
(1)
metoda projektów
(1)
metoda wychowawcza
(1)
metoda zabawowa
(1)
metoda zadaniowa
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody badań
(1)
metody nauczania
(1)
metody wspierające
(1)
metodyka
(1)
narciarstwo zjazdowe
(1)
nauczanie
(1)
niepełnosprawni
(1)
nurkowanie
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika egzystencjalna
(1)
pedagogika ekologiczna
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika negatywna
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika postmodernistyczna
(1)
pedagogika pozytywistyczna
(1)
pedagogika pragmatyzmu
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pedagogika waldorfska
(1)
promocja zdrowia
(1)
przedszkole
(1)
prądy pedagogiczne
(1)
pływanie
(1)
rekreacja ruchowa
(1)
religijność
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozgrzewka
(1)
scenariusze zajęć
(1)
socjologia edukacji
(1)
społeczeństwo
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła
(1)
sztuka
(1)
taniec
(1)
teologia
(1)
teoria
(1)
treści programowe
(1)
turystyka
(1)
turystyka aktywna
(1)
turystyka konna
(1)
turystyka krajoznawcza
(1)
turystyka narciarska
(1)
turystyka piesza
(1)
76 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Drugi tom zbioru esejów stanowi kontynuację i wzbogacenie interdyscyplinarnej dyskusji rozpoczętej w tomie 1 Wychowania. Redaktorki po raz kolejny zaprosiły do niej zarówno teoretyków i praktyków wychowania, jak i specjalistów innych dziedzin humanistycznych. Motywem nadającym ramy tej dyskusji są pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest i czym różni się od innych procesów rozwoju osoby i zmiany społecznej? Czy i jak jest możliwe wychowanie dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Intencją Redaktorek jest, aby czytelnik na te i zbliżone pytania, z jednej strony znajdował sugestie i projekty odpowiedzi, z drugiej zaś by ułatwiały mu samodzielne odkrywanie nowych wątków i konstruowanie własnych kategorii opisu i interpretowania współczesnych zjawisk wychowawczych oraz stawianie własnych pytań i obieranie dróg poszukiwania odpowiedzi. Autorzy rozważają kwestie: Ku czemu wychowywać? Zawartość tego tomu ukazuje, iż nie da się już dłużej nawet udawać, że wychowanie może być neutralne. Wielkie procesy społeczne, jakie towarzyszą, a jednocześnie wyznaczają współczesne wychowanie, prowadzą niekiedy do fundamentalnych zmian wartości i ludzkich zachowań. To sprawia, że cele wychowania, ich treści oraz poziom ogólności wymagają szczególnego namysłu i ustawicznych analiz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6042 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6760.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6640.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzeci tom zbioru esejów stanowi kontynuację i wzbogacenie interdyscyplinarnej dyskusji rozpoczętej w tomie 1 Wychowania. Redaktorki po raz kolejny zaprosiły do niej zarówno teoretyków i praktyków wychowania, jak i specjalistów innych dziedzin humanistycznych. Motywem nadającym ramy tej dyskusji są pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest i czym różni się od innych procesów rozwoju osoby i zmiany społecznej? Czy i jak jest możliwe wychowanie dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Intencją Redaktorek jest, aby czytelnik na te i zbliżone pytania, z jednej strony znajdował sugestie i projekty odpowiedzi, z drugiej zaś by ułatwiały mu samodzielne odkrywanie nowych wątków i konstruowanie własnych kategorii opisu i interpretowania współczesnych zjawisk wychowawczych oraz stawianie własnych pytań i obieranie dróg poszukiwania odpowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5436 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6643.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6551.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa, która z jednej strony jest bardzo potrzebna ze względu na aktualność podjętych tematów w stosunku narastających problemów społecznych wymagających pilnego rozwiązania, a z drugiej strony nie jest powierzchownym, niejako automatycznym odzewem na zaistniałe zapotrzebowanie społeczne. Książka jest tego typu rzadkością. Trafia idealnie w samo centrum wywołanych przez klasę rządzącą problemów edukacyjnych, a jednocześnie nie ulega presji pospiesznego, a więc także płytkiego udzielania odpowiedzi diagnostycznych i równie silnej presji akceptowania bezrefleksyjnego rozwiązań, które są preferowane przez polityków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5601 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7064.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7065.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 474-498. Indeks.
Podręcznik do przedmiotu teoria wychowania dla studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich (studia magisterskie, zawodowe licencjackie, podyplomowe) oraz dla praktyków, nauczycieli, pedagogów i wychowawców, pracowników administracji oświatowej, dziennikarzy, ekonomistów, działaczy społeczno-politycznych. Autor przedstawił nowatorskie podejście do teorii wychowania, m.in.: relacje z innymi dyscyplinami pedagogicznymi i naukami humanistycznymi, tradycyjne i nowe obszary problemów dotyczących wychowania (teorie interakcyjne, kontekst europejski, wielokulturowość), metodologie badań, planowanie działalności wychowawczej; uwzględnił najnowsze standardy akademickiego kształcenia pedagogicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6667 [Magazyn 1], P.6670 [Magazyn 1], P.8725 [Magazyn 1], P.6668 [Magazyn 1], P.10332 [Magazyn 1], P.6669 [Magazyn 1], P.6671 [Magazyn 1] (7 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6665.V.2 [Wypożyczalnia B], P.6664.V.2 [Wypożyczalnia B], P.6666.V.2 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7506.V.2 [Czytelnia B], 7505.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stawia sobie jako cel pomoc w trudnej pracy kształtowania celu wychowawczego. Jest zbiorem wygłoszonych wcześniej referatów i spotkań szkoleniowych dla nauczycieli, pedagogów, psychologów lub decydentów odpowiedzialnych za system oświaty. Zebrane propozycje realizacji procesu wychowawczego, łącznie z określeniem jego celu mogą być pomocne tym, którzy wypełniając zadania reformy oświaty przygotowują programy wychowawcze w szkole czy klasie. Książka ta może też być pomocna studentom pedagogiki i psychologii, szczególnie tym, którzy chcą pracować z dziećmi i młodzieżą nieprzystosowaną społecznie, zagubioną, poszukująca celu i sensu życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1880.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Pedagogiczna)
Tyt. oryg.: "Erziehung und Pädagogik im Kulturwandel" 2003.
Bibliogr. s. 195-215.
Dezorientacja w dziedzinie wartości i zachodzących przemian kulturowych jest wyzwaniem dla działalności wychowawczej. Co robić by zmniejszyć negatywne skutki procesów i wykorzystać ich szanse? Odpowiedzią na to pytanie jest obecna książka - realistyczny przewodnik po życiu, wychowaniu i polityce oświatowej. Autor wskazuje w niej na braki nauki o wychowaniu i opowiada się za rehabilitacją pedagogiki praktycznej, pomocnej rodzicom, nauczycielom i pozostałym wychowawcom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7499 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7500.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8513.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecna książka proponuje pogłębioną refleksję nad problematyką, którą poruszono w poradniku „Wychowanie w zdezorientowanym społeczeństwie”. Zawarte w nim analizy okazały się w wielu przypadkach trafne również w odniesieniu do stosunków panujących w innych krajach, co potwierdziły przekłady na języki: włoski, hiszpański, japoński i koreański.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3333 [Magazyn 1], P.3332.V.2 [Magazyn 1], P.3334 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4187.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4186.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest bardzo czytelnie napisanym podręcznikiem akademickim skierowanym do studentów szkół pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków. Każdy rozdział zawiera wprowadzenie do głównego tematu, opis zagadnień oraz podsumowanie, w którym oprócz krótkiego streszczenia treści, pod hasłem "Pomyślmy wspólnie" znajdziemy zadanie do rozwiązania, a ponadto podstawowe pojęcia i zagadnienia, które Czytelnik powinien znać po lekturze rozdziału oraz wykaz literatury uzupełniającej. Główne tematy książki to rozwój i jego optymalizacja, podstawowe procesy i czynności interesujące pedagoga (ontogenetyczny rozwój człowieka, uczenie się, nauczanie i wychowywanie), interakcje pedagogiczne (ogólny punkt widzenia psychologa, relacja nauczyciel-uczeń), praktyczne wskazania, czyli jak poznać samego siebie, jak ułatwić samopoznanie uczniowi oraz jak wzbudzić motywację poznawczą ucznia. Zamiast zakończenia przedstawiono refleksje pedagogiczne, m.in. co łączy a co różni nauczycieli i uczniów oraz rozważania na temat sukcesu pedagogicznego oraz niebezpieczeństwa porażki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3081 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3082.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4084.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.139-147.
Publikacja jest skryptem dla studentów Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej. Treść podzielona została na dziesięć rozdziałów, w których omówiono m.in.: istotę socjalizacji, koncepcje osobowości i wychowania, psychospołeczne aspekty zmian osobowości, cele i procesy wychowania, środowisko wychowawcze, dziedziny wychowania, kulturę w edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8972.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10545.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 365-376.
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową. Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci. Unikatową pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, rodzicom, a także wszystkim zainteresowanym tematem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9820 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9818.IV.9 [Wypożyczalnia B], P.9819.IV.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11346.IV.9 [Czytelnia B], 11345.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 304-310. Indeksy.
Podręcznik akademicki zatytułowany "Z dziejów teorii i praktyki wychowania" autorstwa prof. Czesława Kupisiewicza opublikowany przez krakowską oficynę naukową w sposób syntetyczny prezentuje wiedzę dotyczącą przemian i ewolucji edukacji, wychowania a także kształtowania się teorii i praktyki pedagogicznej. Autor w planie swojej pracy nawiązuje do kanonicznego już wzoru jakim było opracowanie przez prof. Tatarkiewicza syntetycznej historii filozofii a potem historii estetyki. Szczególnie zwięzłe ujęcia dokonań poszczególnych przedstawicieli historycznej myśli pedagogicznej wydają się z jednej strony łączyć w sobie encyklopedyczną precyzję, z drugiej zachęcają czytelników do samodzielnego pogłębienia swojej wiedzy. Jasność wywodu uzupełnia świetna redakcja typograficzna. Od wyróżnień poszczególnych okresów pedagogicznej wiedzy historycznej, wytłuszczenia ważnych definicji w tekście, po układ materiału, który autor sugeruje pogłębić we własnym zakresie. Całkowicie przychylam się do zdania recenzentów naukowych tej edycji prof. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i prof. Karola Poznańskiego, że jest to dzieło unikalne na polskim rynku podręczników akademickich. Gdyż dzięki interdyscyplinarnemu podejściu, książka ta może być pomocna nie tylko pedagogom, historykom wychowania lecz także psychologom, socjologom i filozofom. Skorzystają z niej oprócz studentów - nauczyciele akademiccy. Klarowny układ materiału sprzyja dydaktyce, a wiele pomocniczych podpunktów wytłuszczonych specjalnym oznakowaniem, sprawia wrażenie gotowych już konspektów. Na niespełna trzystu stronach udało się Kupisiewiczowi zebrać, usystematyzować, zhierarchizować najważniejsze myśli, teorie czy szkoły dotyczące wychowania. Znakomicie zrealizował w swojej pracy założenia autorskiej serii" "Pedagogika nauce i praktyce", której inicjatorem jest prof. dr hab. Bogusław Śliwerski. (rec. Gabriel Leonard Kamiński portal ksiegarski)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12123 [Magazyn 1], P.12124 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12122.V.2 [Wypożyczalnia B], P.12121.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13248.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10989.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11956.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2281 [Magazyn 2], 2280 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma dopomóc nauczycielom zapoznać się z pewnym minimum wiedzy o wychowaniu, niezbędnej dla usprawnienia pracy wychowawczej z uczniami. Treści książki mogą dopomóc w rozumieniu tego, jak wielkie znaczenie dla usprawnienia wychowania mogą mieć m.in. kształtowanie przez nauczycieli postaw społeczno-moralnych uczniów, przyswajanie uczniom wartości nadających głębszy sens życiu, podmiotowe traktowanie uczniów, przypominanie o spoczywających na nich obowiązkach, możliwie częste prowadzenie rozmów z uczniami, współpraca nauczycieli z rodzicami, nieustanna kontrola nad własnym postępowaniem pedagogicznym, unikanie wpadania w bezduszną rutynę zawodową. Adresatami książki są czynni zawodowo nauczyciele oraz studenci kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz psychologii. Podręcznik może być przydatny także dla wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, jak i pracowników naukowo-dydaktycznych zainteresowanych problemami wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4938.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5527.V.2 [Czytelnia B], 5526.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1886.V.2 [Czytelnia B], 1885.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Horyzontów Wychowania)
Autor książki podejmuje dyskusję o miejscu wychowania moralnego w całokształcie procesów wychowawczych. W dyskusji tej sugeruje potrzebę poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, czy wychowanie moralne jest tylko jedną z wielu dziedzin wychowania, czy raczej stanowi fundament, wspólny mianownik do różnych dziedzin wychowania. Twierdzi też, że od udzielone na to pytanie odpowiedzi w dużej mierze zależy ustalenie celu i zadań stawianych przed wychowaniem moralnym. W tym kontekście stawia kolejne pytanie o to, czy wystarczające jest dla wychowania moralnego osiąganie samych pożądanych postaw moralnych, czy raczej należy iść dalej i dążyć do nabycia przez wychowanka ich uzasadnienia. Te pozornie oczywiste kwestie prowadzą w rzeczywistości do fundamentalnej odpowiedzi na pytanie o całokształt procesów wychowawczych. Zdaniem autora owocem tych procesów winno być ukształtowane sumienie wychowanka, które nie tylko uczy go zajmować określone postawy i zachowania, ale też dostarcza wykładni postępowania oraz przywołuje normy, których przestrzeganie pozwala osiągnąć ostateczny cel wychowania: wychowanie człowieka sumienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4035.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4493.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sport. Zdrowie)
Podręcznik ma charakter holistycznego kompendium , łączącego w sobie treści dotyczące przygotowania teoretycznego i metodycznego dla nauczycieli uczących w klasach 1-3 , którym ma pomóc w codziennej praktyce pedagogicznej. Przy opracowywaniu koncepcji podręcznika, autorzy wyszli z założenia , że przyszli jego użytkownicy dysponują kwalifikacjami wspólnymi dla wszystkich uczących na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, ale brak im kwalifikacji szczegółowych, specyficznych dla wychowania fizycznego. Przy konstruowaniu podręcznika, który zdaniem autorów powinien przyczynić się do podniesienia poziomu i udoskonalenia efektów wychowania fizycznego w pierwszym cyklu dydaktycznym, zwrócono szczególną uwagę na to, by spełniał on następujące funkcje: informacyjną, motywacyjną, ćwiczeniową, kontrolno-korektywną i samokształceniową. Podręcznik obejmuje 6 rozdziałów kończących się dwoma odrębnymi spisami literatury: wykorzystanej przy pisaniu i zalecanej użytkownikom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 73.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
Książka jest "wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera - bardzo trafną - autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą äkulturowego krytycyzmuö i orientacją na tworzenie älepszego świataö. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi". (z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12855 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12854.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13962.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W podręczniku znajdują się obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. Niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1205 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1204.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2446.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Przedmiotem rozważań tej monografii pedagogicznej jest całokształt problematyki z zakresu teorii oraz praktyki reform edukacyjnych. Intencją autora jest przekazanie wiedzy o procesie zmagań reformatorskich w zakresie systemu edukacyjnego i nowoczesnego wychowania, zarówno od strony refleksji teoretycznych, jak i skomplikowanej praktyki przemian systemowych. Książka adresowana jest do czytelników zajmujących się problemami nauk społecznych, w tym przede wszystkim do środowisk zajmujących się kształceniem i wychowaniem. Książka może być przydatna również studentom kierunków pedagogicznych oraz nauczycielom wszystkich typów szkół. Książka jest także adresowana do rodziców oraz wszystkich ogniw socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2283.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2282.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej