Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(16)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(26)
Autor
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Bartoszewicz Ryszard (nauki kultury fizycznej)
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błaszczak Dawid
(1)
Czeczelewski Jan
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Filipiak Olga
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korpak Filip
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Narkiewicz-Niedbalec Ewa
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pogorzelska Anna
(1)
Prajsner Mirosława
(1)
Romanowicz Wiesław (1962- )
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Tur Sandra
(1)
Wilk Teresa
(1)
Winogrodzka Lidia
(1)
Zielińska Maria
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Psychologowie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
UCZNIOWIE
(15)
NAUCZYCIELE
(4)
Uczniowie
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
POLSKA
(2)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(2)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ASPIRACJE
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aspiracje
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
GIMNAZJA
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERNET
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAŁÓG
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POSTAWY
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
STUDENCI
(1)
SUBKULTURA
(1)
SUBSTANCJE UZALEŻNIAJĄCE
(1)
Socjoterapia
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
UCZNIOWIE SZKÓL ŚREDNICH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ ŚREDNICH
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
WIĘŹ RODZINNA
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(3)
Karty pracy ucznia
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(5)
dzieci
(3)
uczniowie
(3)
aktywność
(2)
gimnazjum
(2)
uczeń
(2)
Internet
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
aspiracje
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
czas wolny
(1)
edukacja
(1)
edukacja informatyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
gry komputerowe
(1)
karta pracy
(1)
karta terapeutyczna
(1)
kompetencje emocjonalne
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura fizyczna
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciel
(1)
nauka
(1)
powiat bialski
(1)
psychologia
(1)
rozwój
(1)
rozwój dziecka
(1)
scenariusze zajęć
(1)
socjologia
(1)
socjoterapia
(1)
szkoła
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w nauce
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
województwo lubelskie
(1)
wpływ Internetu
(1)
wychowanie
(1)
zawód
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka porusza kwestie związane - z jednej strony z zasobami, potencjałami i możliwościami, jakimi dysponuje dorastający człowiek z uwagi na zmiany dokonujące się w różnych obszarach jego funkcjonowania: tworzenie światopoglądu, norm moralnych, jakość życia. Z drugiej strony autorzy poszukują odpowiedzi na pytania, jakiego rodzaju oddziaływania zewnętrzne tworzą najlepszy do tego wieku kontekst rozwoju. Książka ułatwi zrozumienie problemów i lęków doświadczanych przez dorastającą młodzież.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2670.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawione są dziedziny życia ucznia, które powinny być przedmiotem poznania nauczyciela oraz podstawowe metody, które mogą mu ułatwić to poznanie. Książka zawiera również wskazówki dotyczące konstruowania prostych, praktycznych narzędzi niezbędnych nauczycielowi do uzyskania potrzebnych informacji. W części pierwszej książki omówiono dziedziny zdobywania informacji. W poszczególnych rozdziałach tej części wyodrębniono podrozdziały - hasła sygnalizujące podstawowe zagadnienia, o których nauczyciel powinien wiedzieć. Te zagadnienia to wybrane właściwości psychiczne uczniów, zjawiska zachodzące w zespole wychowanków, ich postawy, wartości i aspiracje, ich stosunek do nauki szkolnej, pozaszkolne zajęcia uczniów, ich środowisko społeczne, oraz zagrożenia narkotykami. Jest tu również uwzględnione poznawanie przez nauczyciela własnej pracy. W drugiej części książki przedstawione są metody zbierania informacji. Omówiony jest tu całokształt działań rozpoznawczych dotyczących uczniów, które powinien podejmować nauczyciel wyższych klas szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły średniej. Lektura odpowiednio dobranych fragmentów książki umożliwia skonstruowanie narzędzi badawczych do zbierania informacji o uczniu lub o zespole uczniowskim. Nauczyciel w części pierwszej wyszukuje interesujący go temat, na który chce zebrać informacje. Tu dowiaduje się, jakie narzędzie badawcze jest dla danego tematu najbardziej odpowiednie, i sięga do części drugiej książki, w której przedstawiona jest metoda konstruowania wybranego narzędzia i przeprowadzenia badania za jego pomocą. Uzyskuje w ten sposób wiarygodną informację, często niezwykle pomocną w działaniach wychowawczych."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1968.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodziny zastępcze stanowią obecnie jedną z istotnych form kompensacji sieroctwa naturalnego i społeczenego. W polskim systemi opieki nad dzieckiej i rodziną najczęściej występującym typem rodzinnej opieki zastępczej są rodziny zastępcze spokrewnione z dzieckiej, tj. dziadkowie, starsze rodzeństwo lub krewni. W swoje pracy Autorka podjęła próbę rozpoznania sytuacji domowej i szkolnej młodzieży gimnazjalnej pozostającej pod opieką tychże rodzin. Kompensacja niedostatków socjalizacyjnych, emocjonalnych i edukacyjnych dzieci wywodzących się najczęściej z rodzin przeżywających trudności związane z zaburzeniem ich struktury lub funkcji, stanowi ogromne wyzwanie. Dając wsparcie, rodzice zastępczy sami niejednokrotnie tego wsparcia potrzebują. Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się pomocą dziecku i rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4902 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5464.IV.6 [Czytelnia B], 5465.IV.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przymus i dyscyplina to elementy sztucznego środowiska stworzonego przez szkołę. Wszystko, co sztuczne, wymyślone i stworzone przez człowieka jest jednak zawodne, niepewne, a niekiedy niebezpieczne. Tym samym szkoła jest skazana na posługiwanie się sztucznymi, a przez to niepewnymi i zawodowymi mechanizmami wpływania na uczniów i utrzymywania wewnętrznego ładu. Są te mechanizmy zawodne, ponieważ nie dają nam gwarancji, że doprowadzą nas do tego, czego chcemy. Są to mechanizmy niepewne, ponieważ podmywane i drążone, mogą runąć, doprowadzając do kataklizmu. Są to także mechanizmy niebezpieczne, ponieważ mogą doprowadzić do tego, czego wcale nie chcemy. Główne źródła przymusu jako okoliczności towarzyszącej kształceniu w szkole wiążą się z prawnie usankcjonowanym obowiązkiem szkolnym, za formalnym charakterem szkolnej organizacji jako instytucji, z ideacyjnością kształcenia, z prospektywnym charakterem jego celów i treści programowych, z funkcją stymulowania rozwoju uczniów oraz z nieoficjalnym programem szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.798.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 92-98 i przy ref.
Książka jest dziełem pokonferencyjnym, którego celem było pobudzenie dyskusji w środowisku osób pracujacych z dziećmi i młodzieżą na temat cyberuzaleznienia. Poruszono tematy: zagrożen komputerowych, edukacji informatycznej, funkcji gier komputerowych, uwarunkowań wychowawczych Internetu, wpływu Internetu na rozwój dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6963.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej