Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(107)
Forma i typ
Książki
(107)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(115)
tylko na miejscu
(85)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(68)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(48)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(85)
Autor
Kruczek Zygmunt
(6)
Płocka Jadwiga
(5)
Stasiak Andrzej
(5)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(4)
Kaczmarek Jacek
(4)
Włodarczyk Bogdan
(4)
Alejziak Wiesław
(3)
Konieczna-Domańska Anna
(3)
Kurek Artur
(3)
Meyer Beata
(3)
Nowacki Marek
(3)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(3)
Zawistowska Hanna
(3)
Borzyszkowski Jacek
(2)
Bosiacki Stefan
(2)
Butowski Leszek (1965- )
(2)
Domerecka Beata
(2)
Głowacki Marian (1942- )
(2)
Hadzik Andrzej
(2)
Jalinik Mikołaj
(2)
Kornak Aleksander Stefan
(2)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Michałowski Kazimierz
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Rapacz Andrzej (1951- )
(2)
Siwiński Wiesław (1934- )
(2)
Strugarek Jan
(2)
Bartoszewicz Witold
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Borne Hanna
(1)
Buko Jacek
(1)
Burgiel Kazimierz
(1)
Bączek Jakub B
(1)
Cabaj Wacław (1948- )
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Doliński Andrzej
(1)
Dominik Piotr (technologia zywności)
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Dyrda Grażyna (nauki ekonomiczne)
(1)
Feczka Janusz
(1)
Fedan Roman
(1)
Gordon Andrzej
(1)
Gotowt-Jeziorska Alicja
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grabowski Jakub
(1)
Grzeganek-Więcek Brygida (1936- )
(1)
Grzywacz Renata
(1)
Helnarska Karolina Julia
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Janowski Ignacy (1938- )
(1)
Jarosz Edward
(1)
Jurczyszyn Józef
(1)
Jurkan Edward
(1)
Kantyka Joanna
(1)
Kaspar Claude (1931- )
(1)
Klementowski Kazimierz
(1)
Kowalczyk Jerzy (1932- )
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Lipska Alicja
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Malinowska Bożena
(1)
Marciniec Tomasz
(1)
Matusiak-Gordon Elżbieta
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Mikuta Beata
(1)
Milencki Jan K
(1)
Milewska Mariola
(1)
Molenda Marcin
(1)
Nowak Stefan (1925-1989)
(1)
Ozimek Irena
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Pawlikowska-Piechotka Anna
(1)
Rogers Anthea
(1)
Slinn Judy
(1)
Szafranowicz-Małozięć Radosław
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Turkiewicz Edward
(1)
Wandowicz Waldemar
(1)
Werner Zbigniew T
(1)
Wiśniewski Marek (nauki ekonomiczne)
(1)
Yale Pat
(1)
Zdon-Korzeniowska Małgorzata
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Łopaciński Krzysztof
(1)
Śniadek Joanna
(1)
Świątecki Andrzej
(1)
Świątkowska Monika
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(76)
1990 - 1999
(13)
Kraj wydania
Polska
(107)
Język
polski
(107)
Temat
TURYSTYKA
(92)
USŁUGI
(14)
ODPOCZYNEK
(9)
WYCIECZKI
(9)
KRAJOZNAWSTWO
(8)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(8)
WYCIECZKI SZKOLNE
(7)
Organizacja
(6)
Turystyka
(6)
HOTELARSTWO
(5)
PILOCI WYCIECZEK
(5)
UCZNIOWIE
(4)
AGROTURYSTYKA
(3)
BIURA PODRÓŻY
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PRZEWODNICTWO TURYSTYCZNE
(3)
SCHRONISKA TURYSTYCZNE
(3)
SPORT
(3)
CZAS WOLNY od PRACY
(2)
GASTRONOMIA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
Ekonomika
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
JĘZYK NIEMIECKI
(1)
KRAJOWY REJESTR SĄDOWY
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(1)
ORGANIZACJE SPORTOWE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLSKIE TOWARZYSTWO TURYSTYCZNO-KRAJOZNAWCZE
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PRODUKT REGIONALNY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
Prognozy
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
REGIONALIZM
(1)
STUDENCI
(1)
Sport
(1)
TURYSTYKA NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
TURYSTYKA PRZEMYSŁOWA
(1)
TURYSTYKA ZDROWOTNA
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
UZDROWISKA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
Zarządzanie
(1)
ŚLĄSK, DOLNY
(1)
ŻYWIENIE ZBIOROWE
(1)
ŻYWNOŚĆ
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-0
(4)
Temat: miejsce
BADENIA-WIRTEMBERGIA (Niemcy)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
PORADNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(6)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
turystyka
(26)
produkt turystyczny
(8)
marketing
(7)
rynek turystyczny
(7)
usługi turystyczne
(7)
zagospodarowanie turystyczne
(7)
zarządzanie
(7)
organizacja turystyczna
(6)
biuro podróży
(5)
organizacja
(5)
przedsiębiorstwo turystyczne
(5)
ruch turystyczny
(5)
turystyka wiejska
(5)
zagospodarowanie przestrzenne
(5)
gospodarka turystyczna
(4)
turystyka biznesowa
(4)
turystyka kulturowa
(4)
turystyka lokalna
(4)
turystyka sportowa
(4)
Unia Europejska
(3)
agroturystyka
(3)
czas wolny
(3)
dysfunkcje turystyki
(3)
funkcje turystyki
(3)
gastronomia
(3)
impreza turystyczna
(3)
pilot wycieczek
(3)
popyt turystyczny
(3)
prawo turystyczne
(3)
turystyka alternatywna
(3)
turystyka etniczna
(3)
turystyka kongresowa
(3)
turystyka kosmiczna
(3)
turystyka krajoznawcza
(3)
turystyka kwalifikowana
(3)
turystyka miejska
(3)
turystyka międzynarodowa
(3)
turystyka morska
(3)
turystyka motywacyjna
(3)
turystyka polonijna
(3)
turystyka religijno-pielgrzymkowa
(3)
turystyka socjalna
(3)
turystyka weekendowa
(3)
turystyka zdrowotna
(3)
turystyka zrównoważona
(3)
Polska
(2)
baza gastronomiczna
(2)
baza noclegowa
(2)
gry rekreacyjne
(2)
historia
(2)
infrastruktura turystyczna
(2)
klaster
(2)
konkurencyjność
(2)
obiekt noclegowy
(2)
pośrednictwo turystyczne
(2)
produkt regionalny
(2)
rekreacja
(2)
Augustów (woj. podlaskie)
(1)
Białowieski Park Narodowy
(1)
Biebrzański Park Narodowy
(1)
Janów Poddlaski (woj. lubelskie)
(1)
Kanał Augustowski
(1)
Kurpie
(1)
Mielnik (woj. podlaskie)
(1)
Podlaski Szlak Bociani
(1)
Polska północno-wschodnia
(1)
Puszcza Augustowska
(1)
Szlak Tatarski
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
animacja czasu wolnego
(1)
animator
(1)
atrakcyjność turystyczna
(1)
czynniki antropogeniczne
(1)
czynniki infrastrukturalne
(1)
czynniki przyrodnicze
(1)
działalność gospodarcza
(1)
e-biznes
(1)
ekonomika przedsiębiorstw
(1)
federacja sportowa
(1)
finanse
(1)
funkcja turystyczna
(1)
impreza rekreacyjna
(1)
impreza sportowa
(1)
innowacyjność
(1)
jakość
(1)
kajakarstwo
(1)
klub sportowy
(1)
marketing mix
(1)
marketing terytorialny
(1)
marketing turystyczny
(1)
markowy produkt turystyczny
(1)
obiekty rekreacyjno-sportowe
(1)
obszar chroniony
(1)
odpoczynek
(1)
organizacja sportowa
(1)
pedagogika czasu wolnego
(1)
prawo
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorczość
(1)
107 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
siążka Krajoznawstwo i turystyka w szkołach i placówkach oświatowych stanowi zbiór aktualnych informacji oraz praktycznych porad i wskazówek dotyczących organizacji imprez krajoznawczych i turystycznych. Jest to poradnik dla nauczycieli, dyrektorów placówek oświatowych, przedstawicieli organów prowadzących oraz organizatorów zajęć pozaszkolnych. Omawia m. in. zagadnienia związane z: organizacją bezpiecznych i atrakcyjnych wycieczek oraz obozów wędrownych (w tym także dla dzieci niepełnosprawnych), rolą dyrektorów szkół, ZHP, szkolnych kół krajoznawczo- turystycznych oraz partnerów ruchu. W książce wyjaśniono istotę turystyki kwalifikowanej oraz wskazano podstawy prawne organizacji tego typu działalności w szkołach i placówkach oświatowych. Atutem publikacji jest przystępne omówienie aktów prawnych regulujących problematykę krajoznawstwa i turystyki szkolnej, wraz z przytoczeniem praktycznych przykładów oraz wskazaniem źródła dostępu do konkretnych informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9001 [Magazyn 1], P.9002 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7828.XXI.3 [Wypożyczalnia B], P.7829.XXI.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10572.XXI.3 [Czytelnia B], 8853.XXI.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1090 [Magazyn 1], 2339 [Magazyn 2], P.1354 [Magazyn 1], P.1088 [Magazyn 1], P.1356 [Magazyn 1], P.1355 [Magazyn 1], P.1089 [Magazyn 1] (7 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku / Wiesław Alejziak. - Wyd. 2. - Kraków : "Albis", 2000. - 316 s. : schem., tab. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliografia
Książka ta ma na celu wprowadzenie czytelników w podstawowe problemy związane z funkcjonowaniem współczesnego rynku turystycznego oraz kierunkami rozwoju turystyki w pierwszych latach XXI wieku. Raporty międzynarodowych organizacji są zgodne co do tego, że w najbliższych dwudziestu latach turystyka będzie najszybciej rozwijającą się, przynoszącą największe dochody, a także stale zwiększającą zatrudnienie gałęzią gospodarki. Znajomość podstawowych uwarunkowań i procesów zachodzących na rynku, a także nowych tendencji i trendów, stanowi podstawowy wyznacznik sukcesów w każdej prowadzonej działalności. Jednak w przypadku tak złożonego zjawiska i tak dynamicznego jak turystyka, wiedza na ten temat jest wręcz niezbędna. Dlatego też, oprócz analizy retrospektywnej, pokazującej trwałe tendencje rozwojowe, wiele uwagi poświęcono kwestii projekcji przyszłych zjawisk. Książka ta powinna być pomocna w procesie kształcenia specjalistów z zakresu turystyki i rekreacji, zarówno na poziomie wyższym, jak i w pomaturalnych szkołach hotelarsko-turystycznych, stanowiąc cenne źródło informacji przy realizacji przedmiotów kierunkowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5463 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5461.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.5462.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja, powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać, musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: · podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych, · rynek usług turystycznych i rekreacyjnych, · zachowania klientów na tym rynku, · elementy marketingu-mix (5P), · marketing terytorialny w turystyce, · markowy produkt turystyczny, · nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej, · marketing relacji w turystyce i rekreacji, · badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych. Prezentowany podręcznik akademicki jest zgodny z obowiązującymi programami nauczania. Jego logiczna struktura i zrozumiały język narracji powodują, że jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz specjalności turystycznych kierunków ekonomicznych, a także osób profesjonalnie zajmujących się tą dziedziną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3537 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3538.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik napisano z myślą o słuchaczach szkół i uczelni na kierunku obsługa ruchu turystycznego. Zawiera większość podstawowych informacji niezbednych do pracy w biurach podróży. Podręcznik zawiera uregulowania prawne obowiązujące w polskiej turystyce na 2001 rok. Treść publikacji ma charakter praktyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11845.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.773 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja turystyki / Hanna Borne, Andrzej Doliński. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 1998. - 165, [3] strony : tabele ; 21 cm.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów i studentów szkół i uczelni o profilu hotelarskim i turystycznym. Opisuje następujące tematy: ogólne wiadomości o turystyce, rodzaje i formy turystyki, czynniki rozwoju współczesnej turystyki, ruch turystyczny, rynek usług turystycznych, organizacje turystyki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3.XX.1.1 [Magazyn 1], P.745.XX.1.1 [Magazyn 1], P.5.XX.1.1 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4.XX.1.1 [Czytelnia B], P.4.XX.1.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka / Władysław Włodzimierz Gaworecki. - Wydanie VI zmienione - Wraszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 421 stron : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik prezentuje problemy turystyki sportowej i kosmicznej. Autor poszerzył zakres pojęciowy turystyki zdrowotnej, podkreślił rolę potencjalnych źródeł zagrożeń dla rozwoju współczesnej turystyki, takich jak np.: terroryzm, klęski żywiołowe, katastrofy ekologiczne. Zaakcentował znaczenie czynników politycznych i ogólnorynkowych w stymulacji turystyki. Zwrócił również uwagę na rolę organizacji turystyki w Polsce w procesie jej wzrostu oraz etyczne aspekty rozwoju współczesnej turystyki. Przedstawił zwięźle problematykę rozwoju polskiej turystyki do 2015 r. i nakreślił szerzej obraz turystyki w Unii Europejskiej. Niniejsza książka o zmodyfikowanej treści powinna pomóc zrozumieć turystykę, fascynującą oraz stale zmieniającą się dziedzinę życia i gospodarki, poprawiającą jakość życia współczesnego człowieka. Książka odpowiada na pytanie o naturę światowej i krajowej gospodarki turystycznej oraz wskaże problemy, przed którymi gospodarka ta stoi u progu XXI w. Dzięki temu będzie przydatna dla studiujących turystykę oraz osób kształtujących polską politykę turystyczną w różnej skali. Może też być użyteczna dla praktyków prowadzących własną działalność w dziedzinie turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18166.XX.1.1 [Magazyn 1], P.9189 [Magazyn 1], P.18165.XX.1.1 [Magazyn 1], P.9191 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9190.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10893.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki, główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła bardziej szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży. Treść książki adresowana jest do wszystkich zainteresowanych ekonomicznymi zagadnieniami współczesnej turystyki - studentów, nauczycieli różnych form i szczebli kształcenia kadr dla turystyki, osób prowadzących działalność naukowo-badawczą, pracowników administracji samorządowej i rządowej, jak również praktyków prowadzących działalność gospodarczą w sferze turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5773 [Magazyn 1], P.5772 [Magazyn 1], P.5262 [Magazyn 1], P.5771 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5260.XX.3 [Wypożyczalnia B], P.5261.XX.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6536.XX.3 [Czytelnia B], 6535.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Międzynarodowe organizacje turystyczne to kompleksowe oraz aktualne ujęcie faktów problematyki instytucjonalnego wspomagania rozwoju turystyki w świetle procesów globalizacji, regionalizacji i internacjonalizacji działalności gospodarczej w przekroju subsegmentów rynku turystycznego. Książka zawiera wszechstronną analizę działalności najważniejszych międzynarodowych organizacji turystycznych oraz interesującą próbę określenia ich wpływu na funkcjonowanie współczesnego rynku turystycznego. Zainteresuje praktyków i teoretyków turystyki oraz studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3430.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3431.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
E.5 CZYT.
Publikacja jest próbą selektywnego zebrania i uporządkowania dotychczasowej wiedzy o pedagogice czasu wolnego, a szczególnie jej zastosowania do rekreacji i turystyki. Pod względem zakresu i układu treści książka dostosowana jest do programu studiów na kierunku turystyka i rekreacja. Omawia się w niej zagadnienia z zakresu m.in.: pojęć czasu wolnego oraz jego znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze, historii wolnego, , roli intencjonalnych problematyki czasu i naturalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, edukacji ustawicznej w kulturze fizycznej, elementów andragogiki, przemian społecznych w sferze rekreacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.472 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1403.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów i uczniów oraz nauczycieli przedmiotu "Organizacja turystyki" w wyższych i średnich szkołach zawodowych. Ze względu na swój zakres może ono stanowić uzupełniający podręcznik do nauki tego przedmiotu. Książka została napisana również z myślą o pracownikach komórek administracji publicznej zajmujących się turystyką, a także innych instytucji dzialających w tej sferze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3060 [Magazyn 1], P.3059 [Magazyn 1], P.3058 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3057.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3056.XX.1.1 [Czytelnia B], 4022.XX.1.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4049 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: produkt turystyczny
Obecnie dynamicznie zmieniają się uwarunkowania działalności podmiotów turystycznych, gdyż zmieniają się potrze-by konsumentów, występuje ostra rywalizacja pomiędzy usługodawcami, pogłębiają się procesy globalizacji na rynku światowym. Dużego znaczenia nabierają problemy przewagi konkurencyjnej, sama konkurencyjność, jak też zasoby konkurencyjne. Nie ma też uniwersalnej teorii określającej pojęcie konkurencyjności," ani też zunifikowanych miar i narzędzi do jej mierzenia. Te pojęcia dotyczą za-równo poszczególnych podmiotów turystycznych, jak i całej branży turystycznej. Celem monografii jest stworzenie możliwości zaprezentowania wyników badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych, dotyczących konkurencyjności produktów różnych branż turystycznych. Monografia jest zbiorem ujęć teoretycznych, dotyczących przykładów rozwoju produktów turystycznych, jak też koncepcji analiz i badań zjawisk innowacyjnych oraz zachowań wobec konsumenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9926.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja porusza zagadnienia turystyki i rekreacji, a także jej formy i tematykę ekologiczną. Jest to szeresze ujęcie problematyki warunków ekonomiczno-organizacyjnych rowoju turystyki i rekreacji. Praca zawiera wybrane artykuły prezentowane na sympozjum i jest adresowana do studentów kierunku turystyka, pracowników biur podróży i instytucji kształtujących kierunki rozwoju turystyki..
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2143 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2844.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 131-139.
W książce przedstawiono aktualny system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Zostały w niej szczegółowo omówione najważniejsze struktury krajowe, regionalne oraz lokalne. Zaprezentowano w niej: współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką, zarys rozwoju i struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką w Polsce, stan obecny struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką w Polsce na szczeblach: ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym, otoczenie zewnętrzne (w tym organizacje międzynarodowe i struktury zagraniczne) a rozwiązania organizacyjne w Polsce. Publikacja jest swoistym podsumowaniem przeobrażeń w systemie organizacji i zarządzania turystyką w Polsce w pierwszych latach XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11215 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12292.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12291.XX.3 [Czytelnia B], P.11214.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X)
Tytuł na okładce : Markowy produkt turystyczny : w północno - wschodniej Polsce
Opracowanie jest pierwszą próbą przedstawienia wybranych potencjalnych produktów markowych w turystyce na obszarze pólnocno-wschodniej Polski wraz z propozycjami ich klasyfikacji i systematyzowania. Autorzy przybliżają Czytelnikom niełatwą problematykę wyboru i tworzenia produktów markowych w turystyce oraz wskazują możliwości ich wszechstronnej promocji w aspekcie rozwoju szeroko pojętej gospodarki turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15113 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4033.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4491.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie przedstawia wstępne wyniki badań prowadzonych przez autorkę w latach 2003-2004 nad zmianami w polskim prawie turystycznym, a w szczególności tej jego części, która dotyczy podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce. Podstawowym celem badawczym było określenie kierunków zmian, jakie zachodzą w polskim prawie turystycznym. W publikacji wykorzystano materiały źródłowe uzyskane z polskich i unijnych instytucji i organizacji zajmujących się problematyką turystyki. Opracowanie jest przeznaczone jako materiał pomocniczy do nauki przedmiotów obejmujących problematykę regulacji prawnych dotyczących podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce, wykładanych na uczelniach kształcących kadry dla potrzeb turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3042 [Magazyn 1], P.3041 [Magazyn 1], P.3043 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3040.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku / Wiesław Alejziak. - Kraków : "Albis", 1999. - 316 stron : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: turystyka organizacja
Bibliografia
Książka Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku podejmuje takie zagadnienia jak : pojęcie i funkcje turystyki, czynniki wpływające na rozwój turystyki w XIX i XX wieku, turystyka w końcu XX wieku, dylematy rozwoju turystyki, aktualne tendencje i trendy występujące na rynku turystycznym, turystyka w XXI wieku w świetle wybranych prognoz i raportów. Kończący się wiek zawsze skłaniał ludzi do refleksji oraz zastanawiania się nad przyszłością. Jednak fakt, że wraz z końcem obecnego wieku, ludzkość rozpocznie trzecie tysiąclecie swojej nowożytnej historii powoduje, że refleksje te mają szczególny charakter. Kończący się właśnie wiek XX z pewnością był wyjątkowy. Charakteryzował się przede wszystkim niespotykanym tempem przemian, które objęły wszystkie dziedziny życia. Jedną z nich jest turystyka, która w porównaniu do innych, podobnych jej zjawisk, wykazywała szczególne tempo rozwoju. W zasadzie do dzisiaj nie potrafimy dać jednoznacznej odpowiedzi na pytanie – jak to się stało, że wystarczyło zaledwie kilkadziesiąt lat, aby turystyka – która przez całe wieki miała charakter wybitnie elitarny – przekształciła się w zjawisko masowe, w którym uczestniczą miliony osób na całym świecie? W tym samym czasie stała się jedną z najbardziej rozwiniętych i nowoczesnych dziedzin gospodarki światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 895.XX.1.1 [Magazyn 1], 896.XX.1.1 [Magazyn 1], 216.XX.1.1 [Magazyn 1], 897.XX.1.1 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 894.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 898.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor przedstawia definicję turystyki i jej podział (uwzględniając terminologię zalecaną przez Światową Organizację Turystyki), czynniki rozwoju turystyki w skali krajowej i międzynarodowej, problemy rynku i ruchu turystycznego, współzależności turystyki i gospodarki narodowej, regionalnej i lokalnej oraz globalnej, miejsce turystyki w Unii Europejskiej, zagadnienia usług turystycznych, funkcje współczesnej turystyki, bilans jej kosztów i korzyści, ochronę prawną konsumentów produktów turystycznych oraz regulacje prawne w dziedzinie turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2.XX.1.1 [Magazyn 1], P.1.XX.1.1 [Magazyn 1], P.3.XX.1.1 [Magazyn 1], P.2.XX.1.1 [Magazyn 1] (4 egz.)
Stare oznaczenie "Wypożyczalnia"
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej