Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(25)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(13)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Aluchna Maria
(2)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Błaszczyk Wanda
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Francik Anna
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grajewska Monika (ekonomia)
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Grzanka Izabela
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Janocha Witold
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Koperek Jerzy
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Mikołajczak Paweł
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nowak Paweł (ekonomia)
(1)
Pach Janina (1956- )
(1)
Paliwoda-Matiolańska Adriana
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Radomska Ewa
(1)
Rojek-Nowosielska Magdalena
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Skałecka Natasza
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Streibel Barbara J
(1)
Szewczyk Paweł
(1)
Szewczyk-Jarocka Mariola
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Warner Tony
(1)
Wywiał-Prząda Katarzyna
(1)
Zielińska-Król Katarzyna
(1)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(31)
angielski
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(16)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(10)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(7)
ZARZĄDZANIE
(4)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
EKOROZWÓJ
(2)
INNOWACJE
(2)
KADRY
(2)
MARKETING PARTNERSKI
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
PUBLIC RELATIONS
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przedsiębiorstwo społeczne
(2)
Zarządzanie
(2)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekorozwój
(1)
Gospodarka
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OŚWIATA
(1)
PREZENTACJE I WYSTĄPIENIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE
(1)
Podatek
(1)
Polityka fiskalna
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SATYSFAKCJA ZAWODOWA
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Białoruś
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarządzanie i marketing
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(9)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(7)
zarządzanie
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(4)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(4)
komunikacja
(3)
public relations
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
ekonomia społeczna
(2)
ekorozwój
(2)
gospodarka rynkowa
(2)
innowacje
(2)
kapitał społeczny
(2)
klient
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
przedsiębiorczość społeczna
(2)
Corporate Social Responsibility
(1)
Internet
(1)
Lean Management
(1)
benchmarking
(1)
business
(1)
cyberkultura
(1)
doradztwo społeczne
(1)
działalność gospodarcza
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
e-learning
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
ekologia
(1)
etyka biznesu
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka społeczna
(1)
innowacje społeczne
(1)
innowacyjność
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
kadry
(1)
kapitał kulturowy
(1)
komunikacja biznesowa
(1)
komunikacja internetowa
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
komunikacja niewerbalna
(1)
komunikacja werbalna
(1)
konkurencyjność
(1)
konsumpcja
(1)
konsumpcjonizm
(1)
kultura innowacyjna
(1)
kultura organizacji
(1)
lobbing
(1)
lojalność konsumentów
(1)
marketing
(1)
marketing 3.0
(1)
marketing społeczny
(1)
marketing szeptany
(1)
marketing wewnętrzny
(1)
motywowanie pracowników
(1)
nadzór korporacyjny
(1)
obsługa klienta
(1)
ochrona środowiska
(1)
odpowiedzialność ekologiczna
(1)
organizacja
(1)
orientacja proekologiczna
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
podatek dochodowy
(1)
pracownik
(1)
proces innowacyjny
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorczość akademicka
(1)
przedsiębiorstwo społeczne
(1)
przewaga konkurencyjna
(1)
reengineering
(1)
reklama internetowa
(1)
relacje międzyorganizacyjne
(1)
relacje społeczne
(1)
rozwój
(1)
satysfakcja klienta
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
sponsoring
(1)
społeczeństwo
(1)
społeczeństwo ponowoczesne
(1)
społeczność lokalna
(1)
spółdzielczość socjalna
(1)
sustainable development
(1)
słownik
(1)
time based management
(1)
turystyka
(1)
ubezpieczenie społeczne
(1)
wartość
(1)
wiarygodność
(1)
wycena
(1)
zarządzanie finansami
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zarządzanie personelem
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
zarządzanie przez wartości
(1)
zarządzanie wartością
(1)
zarządzanie wiedzą
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
zarządzanie środowiskowe
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zbiór referatów wygłoszonych podczas XVIII Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt.: Wartości i nowoczesność w strategii odpowiedzialnego rozwoju. Nowe ścieżki rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej, która odbyła się w dniach 22-24 maja 2017.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17732.VI. 6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 229-240.
Drugi tom monografii odnosi się do zagadnień: znaczenie przedsiębiorczości w gospodarce i jej procesach wzrostowych, analizy prawnej obudowy prowadzenia działalności gospodarczej, prawno-finansowego uwarunkowania rozwoju MŚP w Polsce oraz analizy porównawczej warunków rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce i na Białorusi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18535.VIII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pionierska monografia z zakresu teorii finansowania przedsiębiorstw społecznych, zawierająca również wnioski praktyczne i zalecenia dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw społecznych. Łączy perspektywę polską z europejską i globalną. Publikacja ma na celu identyfikację dotychczasowych i przewidywanych źródeł oraz instrumentów zasilania kapitałowego przedsiębiorstw społecznych stanowiących podstawową determinantę rozwoju ich potencjału ekonomiczno-społecznego. Autor rozważa typologię przedsiębiorstw społecznych, bogactwo form ich działalności, różnorodności zasad i instrumentów finansowania. Przedstawia też doświadczenia innych krajów w zakresie wspierania przedsiębiorstw społecznych. Wypracowuje własną koncepcję struktury organizacyjnej procesu emisji obligacji wpływu społecznego (SIB) i model cyklu obiegu kapitału na rynku obligacji wpływu społecznego. Podstawą są tu przeprowadzone przez autora badania empiryczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Dyskusje wokół problematyki społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) nie milkną. Bez większego ryzyka można stwierdzić, że systematycznie powiększa się zbiorowość podmiotów zainteresowanych zagadnieniami, które w całości lub w części mieszczą się w zakresie przedmiotowym społecznej odpowiedzialności. Jest to obszar nie tylko dociekań naukowych, ale także coraz powszechniejszych sporów w środowisku praktyków dostrzegających dodatkowe szanse rozwoju firm w kraju i na arenie, międzynarodowej. Procesy integracji i globalizacji likwidują wiele wcześniejszych barier ograniczających możliwy zakres współpracy. W prezentowanych artykułach omawiane są kwestie natury praktycznej, ukazujące sposoby realizacji idei społecznej odpowiedzialności w konkretnych warunkach zdeterminowanych politycznie, społecznie i ekonomicznie, a także rozważania teoretyczne, poszukujące lub identyfikujące najważniejsze racje sprzyjające pomyślnemu rozwojowi tej idei. Można tu wspomnieć choćby o podjęciu dyskusji wokół marketingu społecznego, reputacji przedsiębiorstwa, kwestii środowiskowych, raportowania, budowania strategii czy tworzenia społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Współczesna gospodarka zmienia się w dotychczas niespotykanym tempie, wyznaczanym przez dwa wzajemnie napędzające się zjawiska – usieciowienie i cyfryzację. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem w warunkach cyfrowej gospodarki sieciowej stanowi ogromne wyzwanie dla menedżerów, bowiem wymaga od nich m.in. nowego sposobu myślenia, dostępu do specyficznych zasobów i umiejętności oraz innego postrzegania potencjału strategicznego przedsiębiorstwa w „zdigitalizowanym” świecie. Prezentowana monografia jest próbą przybliżenia czytelnikowi uwarunkowań i mechanizmów zarządzania strategicznego w nowej rzeczywistości współczesnego świata. Obok rozważań teoretycznych przedstawiono w niej wiele praktycznych przykładów cyfrowego myślenia strategicznego, także w organizacjach typu non-profit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej