Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(83)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(78)
dostępne
(63)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(26)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(36)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(78)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(3)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(3)
Autor
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Urban Bronisław (1942-2014)
(4)
Deptuła Maria
(3)
Urban Bronisław
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Chosia Maria (1949- )
(2)
Domagała Wenancjusz (1941- )
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kozak Stanisław (psycholog)
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(2)
Rostowski Jan
(2)
Urasińska Elżbieta (1963- )
(2)
Abbas Abul K
(1)
Antolak-Kułakowska Iwona
(1)
Aster Jon C
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Bejger Halina
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Biernat Wojciech
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bubiło Jarosław (1977- )
(1)
Bukalski Sławomir (1965- )
(1)
Błasiak Anna
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cekiera Czesław (1930- )
(1)
Chaliand Gerard
(1)
Chmura Anna
(1)
Czerny Janusz
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Domżał-Drzewicka Renata
(1)
Dworacki Grzegorz
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Emmerová Ingrid
(1)
Frysztacki Krzysztof (1949- )
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Guz Tadeusz (1959- )
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hejza Aleksander
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Ignatowski Grzegorz (1960- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jakubowski Lucjusz
(1)
Jemczura Teresa
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Kartaszyńska Renata
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kaźmierak Halina
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klimek Zbigniew
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Krukowska-Bubiło Dorota
(1)
Kumar Vinay (1944- )
(1)
Kułakowski Lech Jerzy
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Ligaj Marcin
(1)
Lisowska Alicja
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Majewski Przemysław (medycyna)
(1)
Majkowski Władysław (1944- )
(1)
Maksymowicz Maria
(1)
Marszałek Andrzej (patomorfolog)
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Minkiewicz Adam ( -2002)
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Morawski Rajmund
(1)
Nowak Anna
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Olak Antoni
(1)
Olszewski Wojciech P
(1)
Olszewski Włodzimierz T. (1941- )
(1)
Opora Robert
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Owoc Jakub
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlaczyk Bogusław
(1)
Perkins James A. (ilustrator)
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pierzchała Kazimierz (1968- )
(1)
Poraj Grażyna
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Potorska Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(84)
Język
polski
(84)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(43)
UCZNIOWIE
(14)
MŁODZIEŻ
(13)
RODZINA
(13)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(12)
DZIECKO
(7)
NAŁÓG
(5)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(5)
Patologia społeczna
(5)
ALKOHOLIZM
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(3)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(3)
PRZEMOC
(3)
Patologia
(3)
Zapobieganie
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dzieci
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
Fizjologia patologiczna
(2)
Młodzież
(2)
NARKOMANIA
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PORZĄDEK SPOŁECZNY
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
SEKTY i RUCHY RELIGIJNE
(2)
UBÓSTWO
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
Zwalczanie
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BEZROBOCIE
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
Choroby ludzi
(1)
DEMOKRACJA
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
EMIGRACJA
(1)
ETYKA ZAWODOWA
(1)
FEMINIZM
(1)
GODNOŚĆ LUDZKA
(1)
HIGIENA PSYCHICZNA
(1)
Handel narkotykami
(1)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KOBIETA
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kokaina
(1)
LEKOZALEŻNOŚĆ
(1)
LĘK
(1)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(1)
MIASTA
(1)
MIŁOŚĆ
(1)
Miasta
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKI POLITYCZNE
(1)
NIENAWIŚĆ
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLSKA
(1)
PRACA
(1)
PRACOHOLIZM
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PROSTYTUCJA NIELETNICH
(1)
PRZEMOC KOBIET WOBEC MĘŻCZYZN
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(1)
PRZEŚLADOWANIE w MIEJSCU PRACY
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Procedura "Niebieskie Karty"
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
RODZINA NIEPEŁNA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SOCJOTERAPIA
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES
(1)
SUBKULTURA
(1)
SUBSTANCJE UZALEŻNIAJĄCE
(1)
Trauma
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-0
(4)
2001-
(3)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Poradnik
(1)
Powieść polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
patologia społeczna
(16)
uzależnienie
(12)
agresja
(11)
młodzież
(9)
alkoholizm
(8)
rodzina
(8)
przemoc
(7)
przestępczość
(7)
przemoc w rodzinie
(6)
przestępczość nieletnich
(6)
resocjalizacja
(6)
dzieci
(5)
samobójstwo
(5)
bezrobocie
(4)
mobbing
(4)
patologia
(4)
prostytucja nieletnich
(4)
substancje psychoaktywne
(4)
wychowanie
(4)
Internet
(3)
bezdomność
(3)
edukacja
(3)
handel ludźmi
(3)
hazard
(3)
pedofilia
(3)
pornografia
(3)
psychologia
(3)
terroryzm
(3)
wykluczenie społeczne
(3)
wykorzystywanie seksualne
(3)
Niebieska Karta
(2)
arteterapia
(2)
choroby
(2)
cyberprzemoc
(2)
dewiacje
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
dyskryminacja
(2)
dzieci ulicy
(2)
dziecko krzywdzone
(2)
homoseksualizm
(2)
kapitał społeczny
(2)
kazirodztwo
(2)
kobiety
(2)
komputer
(2)
małżeństwo
(2)
narkomania
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
nieletni przestępcy
(2)
nikotynizm
(2)
opieka społeczna
(2)
osobowość
(2)
patomorfologia
(2)
praca
(2)
pracoholizm
(2)
profilaktyka
(2)
profilaktyka uzależnień
(2)
prostytucja
(2)
rodzicielstwo
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rodzina patologiczna
(2)
subkultury młodzieżowe
(2)
telefon komórkowy
(2)
uzależnienie od Internetu
(2)
wypalenie zawodowe
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
zachowania kompulsywne
(2)
ład społeczny
(2)
ADHD
(1)
New Age
(1)
agresja elektroniczna
(1)
alkohol
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
analfabetyzm emocjonalny
(1)
anoreksja
(1)
asertywność
(1)
autoagresja
(1)
beletrystyka
(1)
bezpieczeństwo
(1)
bulimia
(1)
choroby cywilizacyjne
(1)
choroby zakaźne
(1)
cyberagresja
(1)
czas wolny
(1)
czynniki psychologiczne
(1)
czynniki społeczno-ekonomiczne
(1)
człowiek
(1)
defaworyzacja społeczna
(1)
dehumanizacja
(1)
demoralizacja
(1)
destrukcja
(1)
dewiacje społeczne
(1)
dezorganizacja
(1)
dezorientacja
(1)
dorosłe dzieci alkoholików
(1)
dzieci alkoholików
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
dziecko porzucone
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka prezentuje bardzo szeroki zakres zjawisk społecznych, zachowań lub zaburzeń występujących w róznych grupach ludzi (przede wszystkim u dzieci i młodzieży), które wymagają diagnozy, działań profilaktycznych lub socjoterapii. Propozycje przedstawionych rozwiązań i programów terapeutycznych pochodzą z różnych ośrodków akademickich. W książce znajdują się także podstawy teoretyczne do działań praktyków. Publikacja może być przydatna nie tylko dla studentów pedagogiki czy psychologii, ale także nauczycieli, profilaktyków i socjoterapeutów oraz działaczy organizacji pozarządowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5155 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6285.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 155-173.
W niniejszej książce zaprezentowano autorską koncepcję skryptów emocjonalnych oraz ich opisu. Opierając się na najnowszej literaturze przedmiotu, autorka opracowała oryginalny program badawczy, który koncentruje się na analizie skryptów trzech głównych emocji złożonych: miłości, nienawiści i lęku. Głównych w tym sensie, iż w odniesieniu do przeżywania tych właśnie emocji złożonych (uczuć) przez osoby psychopatyczne toczy się największa dyskusja w literaturze przedmiotu. Szczególnie obiecujący wyniki przynoszą badania interdyscyplinarne analizujące mechanizmy uwagowe, pamięciowe i afektywne na podstawie różnorodnego materiału, często w kontekście neurobiologicznym. Analiza języka emocjonalnego pozwoliła na opracowanie modelu skryptów emocji złożonych u osób z antyspołeczną osobowością, którego prezentacja kończy tę książkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12472.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Prezentowana książka wpisuje się w trwającą od dłuższego czasu dyskusję na temat resocjalizacji zarówno w środowisku otwartym, jak i w instytucjach zamkniętych. W książce znajdują się artykuły przedstawicieli różnych środowisk naukowych w kraju, a także wielu praktyków m. in. pedagogów, psychologów, socjologów, prawników. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje profilaktykę i resocjalizację w środowisku otwartym. Druga zaś dotyczy wybranych zagadnień teoretyczno-metodycznych i problemów resocjalizacji zakładowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12225.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawsze chodzi wyłącznie o pieniądze. O nic innego. Ktoś może powiedzieć ci, że to niska pobudka. To nieprawda - oświadcza bohater powieści Jakuba Żulczyka. Ten młody człowiek przyjechał z Olsztyna do Warszawy, gdzie prawie skończył ASP. By uniknąć powielania egzystencjalnych schematów swoich rówieśników – przyszłych meneli, ludzi mogących w najlepszym razie otrzeć się o warstwy klasy średniej, niepoprawnych idealistów – dokonał życiowego wyboru według własnych upodobań: Zawsze lubiłem ważyć i liczyć. Waży więc narkotyki i liczy pieniądze jako handlarz kokainy. W dzień śpi, w nocy odbywa samochodowy rajd po mieście, rozprowadzając towar, ale także bezwzględnie i brutalnie ściągając od dłużników pieniądze, przy pomocy odpowiednich ludzi. Jakub Żulczyk w poruszający sposób ukazuje współczesną rzeczywistość, zdeformowaną do tego stopnia, że handlarz narkotyków staje się równie niezbędny jak strażak czy lekarz; jest nocnym dostawcą paliwa dla tych, którzy chcą – albo muszą – utrzymać się na powierzchni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18321.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor odpowiada na pytanie, jakich wymiernych efektów możemy spodziewać się, podejmując działania profilaktyczne w szkole. Zarazem próbuje nakreślić systematyzację naukowych podstaw profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Pierwsza część książki omawia podstawy profilaktyki z perspektywy nauk o wychowaniu, ochrony i promocji zdrowia, wiedzy o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących oraz wybranych teorii psychospołecznych. Druga część relacjonuje metodologię i wyniki eksperymentalnych badań ewaluacyjnych nad popularnymi w Polsce szkolnymi programami profilaktycznymi oraz przedstawia interesujące wyniki badań jakościowych nad kluczowymi elementami tych programów. Książka jest adresowana do pedagogów, psychologów, socjologów i studentów nauk społecznych oraz do liderów i animatorów działań profilaktycznych, którzy poszukują wiedzy na temat podstaw konstruowania i ewaluacji programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2124.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3310.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podkultury młodzieżowe w środowisku szkolnym i pozaszkolnym / pod red. Stanisław Kawula, Henryk Machel. - Wyd. 4 uzup. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, [1999]. - 207, [1] s., [1] k. tabl. złoż. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest rezultatem konferencji naukowej, zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego wraz z Kuratorium Oświaty i Centrum Edukacji Nauczycielskiej w dniu 19 grudnia 1994 roku. Na całość materiałów składa się 11 artykułów. Podjęta przez autorów problematyka sytuująca, zwłaszcza polskie szkolne podkultury młodzieźowe wśród wzrastającej fali brutalizacji, demoralizacji, przemocy i agresji stosunków społecznych na terenie szkoły - wymaga w miarę szybkiej i wielokierunkowej diagnozy. Okazuje się bowiem, iź określone zjawiska patologii społecznej, takie jak np. narkomania, alkoholizm czy przestępczość, z wolna ujawniają się równieź w środowisku szkolnym, głównie w szkołach zawodowych i średnich, ale pewne symptomy tych zjawisk widoczne są równieź w szkole podstawowej i jej środowisku. W ostatnim okresie upowszechnia się w szkole tzw. podkultura „kotów"", polegająca na swoistym znęcaniu się oraz agresji grupy uczniów z klas starszych skierowanej na młodszych. W istocie większość zamieszczonych w pracy tekstów odnosi się właśnie do tego problemu, choć oświetlanego jakby z róźnych stron oraz w węźszym i szerszym ujęciu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2291.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2290.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Socjologii / red. nauk. Piotr Sztompka ; T.7)
Socjologia problemów społecznych dotyczy kwestii ogólnych, ale też sposobów radzenia sobie wpółczesnych państw z takimi problemami, jak ubóstwo, alkoholizm, przemoc czy przestępczość. Książka jest adresowana do studiujących socjologię, politykę społeczną, pracę socjalną oraz do przedstawicieli rozległego sektora służb społecznych: od instytucji opieki społecznej po służby więzienne. W książce podejęto zagadnienia o ogromnej doniosłości teoretycznej, społecznej i dydaktycznej. Subdyscyplina socjologii zwana socjologią problemów społecznych skupia cztery wymiary myślenia socjologicznego – teoretyczny, empiryczny, aksjologiczny i praktyczny – wokół kwestii definiowanych przez samo społeczeństwo jako palące i wymagające rozwiązania. W tym sensie jest to subdyscyplina integrująca, pozwalająca adeptowi socjologii dostrzec powiązania między dziedzinami traktowanymi najczęściej osobno, w ramach oddzielnych przedmiotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10535.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp i spis treści także ang.
Przedmiotem monografii jest polityka, bezpieczeństwo, edukacja i praca socjalna w wymiarze politologii stosowanej. Jej celem jest uporządkowanie wiedzy na temat wybranych aspektów politologicznych i przedstawienie w tym obszarze wielu opinii, pogladów i refleksji naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10574.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka zagrożeń w praktyce / Zbigniew Klimek. - Jelenia Góra : Zbigiew Klimek, 2008. - 110 s. : tab., wykr., il ; 24 cm.
Profilaktyka zagrożeń w praktyce" autorstwa Zbigniewa Klimka - to pozycja godna polecenia każdemu wychowawcy i pedagogowi szkolnemu. Wielu tragediom udałoby się zapobiec gdyby wcześniej rozpoznano niepokojące symptomy. Autor w analityczny sposób przedstawia zagrożenia występujące we współczesnym świecie, którego elementem jest polska szkoła. Ważnym elementem opracowania jest jego aktualność. Jak w soczewce przedstawione zostały zjawiska patologii społecznej i problematyka przestępczości nieletnich, spędzająca sen z powiek wielu pracowników szeroko pojętej oświaty. Lekturę warto polecić także rodzicom, którzy obserwują niepokojące objawy w zachowaniu swych pociech. Być może po jej przeczytaniu inaczej spojrzą na relacje, które łączą ich z dziećmi. Może poznanie prawdziwych historii innych, skłoni czytających do refleksji nad sposobami budowy wzajemnego zaufania. Niemal każda instytucja zajmująca się bezpieczeństwem dzieci i młodzieży podejmuje działania z zakresu profilaktyki. O profilaktyce napisano i powiedziano bardzo wiele.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6627 [Magazyn 1], 7490 [Magazyn 2], P.6628 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6531.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7445.VI.12 [Czytelnia B], 7444.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka opisuje kwestie związane z niedostosowaniem społecznym oraz metody zapobiegania tym negatywnym zjawiskom. Tematyka opracowania koncentruje się wokół trzech bloków: I Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży w świetle teorii i praktyki pedagogicznej, II Przejawy niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży – kierunki działań profilaktycznych, III Przestępczość wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16974.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego / red. nacz. Jerzy Kwaśniewski ISSN 0138-0591 ; T.14)
Bibliogr. przy art.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8276.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9616.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 529-556.
Autor w pracy przywołuje rezultaty badań zjawiska przemocy kobiet w kilkudziesięciu krajach świata. Opracowanie składa się z czterech części. W pierwszej - omawiana jest przemoc stosowaną przez kobiety jako zjawisko społeczne. Przedstawiam je z wielu punktów widzenia. Przywołane są liczne wyniki badań socjologicznych, psychologicznych, pedagogicznych i kryminologicznych przeprowadzonych w około 50 krajach, w tym również w Polsce. Ukazana jest przemoc kobiet w sferze przestępstw agresywnych, w zespołach pracowniczych oraz w rodzinach. W drugiej części opisywana jest symptomatologia przemocy stosowanej przez kobiety: środowisko rodziny jako miejsce występowania przemocy ze strony kobiet, motywy i pobudki kobiecej przemocy, syndrom maltretowanego męża, sylwetkę kobiety stosującej przemoc domową, a także najcięższą postać przemocy interpersonalnej, jaką jest zabójstwo dokonane przez kobietę na osobie bliskiej. Trzecia część dysertacji odnosi się do metodologii oraz analizy i oceny wyników badań własnych. Czwarta część rozprawy to wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14925.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja koncentruje się na zagadnieniu patologii społecznej jako istotnym elemencie polityki społecznej. Zawiera przegląd badań dotyczących patologii społecznej wśród młodzieży w wybranych środowiskach lokalnych z ich charakterystyką, uwarunkowaniami oraz metodami działania lokalnych podmiotów zmierzających do ograniczenia zjawiska. Książka prezentuje lokalny sposób podejścia do patologii wśród młodzieży, a jednocześnie uzasadnia jej związki z patologią społeczną rozpatrywaną w skali krajowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3842.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje bardzo ważny i aktualny problem, jakim jest doświadczanie agresji oraz przemocy przez dzieci w wieku szkolnym oraz wczesnej i późnej adolescencji. Problematyka ta - co bardzo ważne -przedstawiona jest z perspektywy doświadczającego dziecka czy nastolatka, a nie osoby dorosłej. Dzięki temu możemy bliżej przyjrzeć się przekonaniom dzieci i młodzieży dotyczącym ich poczucia bezpieczeństwa oraz zaufania, jakim obdarzają swoich nauczycieli czy opiekunów. Zebrany materiał empiryczny - niezwykle bogaty, przebadano prawie 47 000 uczniów poznańskich szkół -zinterpretowano, odwołując się do współczesnej wiedzy na temat agresji i przemocy:: istoty i przejawów tych zjawisk, uwarunkowań społeczno-kulturowych i sposobów radzenia sobie z nimi. Warto podkreślić praktyczny charakter książki. Autorzy starają się zwrócić uwagę rodziców i nauczycieli na te sytuacje, które - z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży - są najbardziej krytyczne. Świadomość zagrożeń i ich konsekwencji może bowiem pomóc w planowaniu racjonalnej działalności profilaktycznej oraz wspomagającemu rozwój nauczaniu i wychowaniu tak w domu, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3734 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2503.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Wraz ze zmianą społeczno-ustrojową, która dokonała się w 1989 r. wzrosło znaczenie organizacji pozarządowych w życiu społecznym, ekonomicznym i politycznym społeczeństwa. Podniosło się również ich znaczenie w przeciwdziałaniu negatywnym konsekwencjom tej zmiany. Jednym z celów ich działań jest nauczenie Polaków jak radzić sobie w nowej rzeczywistości społecznej, jak budować zaufanie społeczne, jak przeciwdziałać problemom społecznym, postępującej marginalizacji coraz szerszych zbiorowości. Publikacja, złozona z części teoretycznej i empirycznej zawiera artykuły związane z problematyką zagrożeń (problemów) społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13782.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy pracach.
Troska o wychowanie młodego pokolenia to jedno z najważniejszych zadań każdego rozwijającego się społeczeństwa. W ostatnim dziesięcioleciu problem ten stał się w Polsce szczególnie aktualny z uwagi na pojawienie się wielu czynników zakłócających proces wychowania. Zjawisko to jest między innymi rezultatem dynamicznych przemian, jakie miały miejsce w tym czasie w Polsce. Przemiany te, mimo zakładanego podniesienia poziomu życia ludzi, spowodowały pojawienie się wielu negatywnych zjawisk, wyraźnie zaburzających proces wychowania i socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7570.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8568.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 403-418.
Książka stanowi pracę zbiorową profesorów i młodszych pracowników nauki podejmujących na gruncie pedagogiki kwestie problemów społecznych, ich uwarunkowań i sposobów ich rozwiązywania. Zaprezentowane teksty ujęte zostały w czterech częściach. Część pierwsza ma charakter monograficzno-badawczy i stanowi prezentację nowych koncepcji pedagogicznego ujmowania problemów społecznych oraz roli pedagogiki w ich rozwiązywaniu. W części drugiej ujęto kwestie dotyczące uwarunkowań zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży. Część trzecią poświęcono problemom pomocy i opieki w rodzinach i instytucjach. W części czwartej zamieszczono opracowania uwzględniające problemy resocjalizacji i profilaktyki w instytucjach wychowawczych i penitencjarnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10964 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5613.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ; 03)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pozwala zarówno na zaznajomienie się z nowymi koncepcjami diagnostyki pedagogicznej, jak i ułatwia uzyskanie orientacji w sposobach prowadzenia badań o nachyleniu diagnostycznym oraz dostarcza wskazówek, co do możliwości ich praktycznego spożytkowania. Zawarte w pracy artykuły stanowią interesującą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych problemami profilaktyki oraz diagnostyki pedagogicznej ukierunkowanej na jej realizowanie. Książka, pozostaje ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepsze przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego. Spełnić więc może rolę promocyjną w inicjowaniu nowych form działania pedagogicznego, a także sprzyjać realizowaniu dalszych wartościowych badań diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5282 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6561.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się wychowywaniem dzieci i młodzieży. Autorzy podjęli kilka bardzo ważnych tematów, takich jak: problem nierówności społecznych i możliwości ich niwelowania, diagnozowanie rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych, diagnozowanie poziomu aktywności społecznej jedynaków, pomoc dzieciom nieśmiałym. Zajęli się także znaczeniem społecznych kompetencji jednostki oraz wsparcia otrzymywanego w środowisku rodzinnym dla rozwoju jednostki, sposobami doskonalenia systemu rozpoznawania dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi oraz niesienia im pomocy. Czytelnik ma też okazję zorientować się w roli i zakresie wsparcia społecznego udzielanego dzieciom i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowankom świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3870.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej