Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(315)
Forma i typ
Książki
(312)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(12)
E-booki
(5)
Dostępność
dostępne
(303)
tylko na miejscu
(287)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(152)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(171)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(288)
Autor
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Sierpińska Maria (1950- )
(7)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Gierszewska Grażyna
(4)
Grzywacz Jacek
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Nowak Edward (1951- )
(4)
Pawlak Zbigniew
(4)
Penc Józef (1939- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Blaik Piotr
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(3)
Jachna Tomasz (1950 - )
(3)
Kotowska Beata
(3)
Król Henryk
(3)
Marek Stanisław
(3)
Pomykalska Bożyna
(3)
Pomykalski Przemysław
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Czechowski Lucjan
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(2)
Janowska Zdzisława (1940- )
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(2)
Kamiński Tomasz (transport)
(2)
Kokoszczyński Ryszard
(2)
Kowalak Robert
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
McCrary Stuart A
(2)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(2)
Mruk Henryk
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Panfil Marek
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Pietrzak Tomasz
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Rutkowski Andrzej
(2)
Sangajło Ryszard
(2)
Sitko Jacek
(2)
Stolarek Antoni
(2)
Stronka Dariusz
(2)
Tokarski Andrzej
(2)
Tokarski Maciej
(2)
Tłaczała Agnieszka
(2)
Walendzik Małgorzata
(2)
Welsyng Cezary
(2)
Wyszkowska-Kaniewska Olga
(2)
Wędzki Dariusz
(2)
Adamczyk Adam
(1)
Adamik Anna
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Aleszczyk Józef
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Aue Wiesława
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Bednarski Lech (1929-2006)
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bera Anna
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Bernacki Andrzej (1930- )
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bień Witold (1927- )
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Biliński Witold
(1)
Blackwell Edward
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bojańczyk Mirosław
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Boratyńska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(108)
2000 - 2009
(182)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
Kraj wydania
Polska
(314)
Anglia
(1)
Język
polski
(308)
angielski
(6)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(19)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Menedżerowie
(3)
Ekonomiści
(2)
Księgowi
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(228)
ZARZĄDZANIE
(55)
KADRY
(31)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(21)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(20)
Przedsiębiorstwo
(16)
Finanse przedsiębiorstwa
(13)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(13)
RACHUNKOWOŚĆ
(13)
PODRĘCZNIKI
(9)
TURYSTYKA
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(8)
INNOWACJE
(7)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(7)
Analiza finansowa
(6)
MARKETING
(5)
OTOCZENIE FIRMY
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
BANKI
(4)
Decyzje
(4)
Działalność gospodarcza
(4)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
Finanse
(3)
GLOBALIZACJA
(3)
Inwestycje
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
MARKETING STRATEGICZNY
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(3)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(3)
Sprawozdawczość finansowa
(3)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(2)
CONTROLLING
(2)
Controlling
(2)
DECYZJE
(2)
Egzaminy zawodowe
(2)
FINANSE
(2)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(2)
INFORMACJA
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ROSYJSKI
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(2)
Otoczenie firmy
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
PODATEK
(2)
PRACA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(2)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(2)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(2)
RACHUNEK EKONOMICZNY
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
Transport drogowy
(2)
Transport towarowy
(2)
USŁUGI
(2)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
ANALIZA WARTOŚCI
(1)
ARKUSZE KALKULACYJNE
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
BENCHMARKING
(1)
BIUROWOŚĆ
(1)
BUDŻET
(1)
BUDŻETY RODZINNE
(1)
Banki
(1)
Biura podróży
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia współpracy
(1)
FACTORING
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse przedsiębiorstw
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
Globalizacja
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INTERNACJONALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
(1)
Innowacje
(1)
Inwestowanie społecznie odpowiedzialne
(1)
KALKULACJA KOSZTÓW
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KORESPONDENCJA URZĘDOWA
(1)
KREDYT INWESTYCYJNY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(4)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(83)
Podręcznik
(77)
PODRĘCZNIKI
(32)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(23)
Zarządzanie i marketing
(15)
Transport i logistyka
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(143)
zarządzanie
(36)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(30)
finanse
(27)
analiza finansowa
(23)
zarządzanie strategiczne
(23)
sprawozdanie finansowe
(22)
finanse przedsiębiorstw
(21)
biznesplan
(14)
strategia
(14)
kapitał obrotowy
(13)
organizacja
(13)
konkurencyjność
(12)
marketing
(12)
analiza ekonomiczna
(11)
leasing
(11)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(11)
motywacja
(11)
motywowanie pracowników
(11)
wartość przedsiębiorstwa
(11)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(11)
kapitał
(10)
planowanie finansowe
(10)
przedsiębiorczość
(10)
płynność finansowa
(10)
wycena
(10)
zarządzanie wiedzą
(10)
faktoring
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
przywództwo
(9)
wynagrodzenie
(9)
zarządzanie jakością
(9)
środki trwałe
(9)
finansowanie
(8)
kredyt
(8)
rentowność
(8)
analiza SWOT
(7)
analiza strategiczna
(7)
controlling
(7)
działalność gospodarcza
(7)
globalizacja
(7)
kapitał ludzki
(7)
kultura organizacyjna
(7)
logistyka
(7)
podatek
(7)
rachunkowość
(7)
restrukturyzacja
(7)
zarządzanie ryzykiem
(7)
Lean Management
(6)
innowacje
(6)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
kapitał intelektualny
(6)
ocena pracowników
(6)
pieniądz
(6)
planowanie
(6)
produkcja
(6)
prognozowanie
(6)
przedsiębiorstwo turystyczne
(6)
rynek finansowy
(6)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(6)
stopa procentowa
(6)
zarządzanie finansami
(6)
etyka biznesu
(5)
fuzja
(5)
inwestycje
(5)
koszty
(5)
menedżer
(5)
ocenianie
(5)
przepływy pieniężne
(5)
rachunek zysków i strat
(5)
reengineering
(5)
sprawozdawczość finansowa
(5)
strategia finansowa
(5)
wynik finansowy
(5)
zarządzanie zapasami
(5)
aktywa obrotowe
(4)
analiza wskaźnikowa
(4)
banki
(4)
cash pooling
(4)
cykl życia przedsiębiorstwa
(4)
inwestycje finansowe
(4)
kadry
(4)
kapitał własny
(4)
kultura organizacji
(4)
kurs walutowy
(4)
marka
(4)
misja firmy
(4)
motywowanie
(4)
obligacje
(4)
przedsiębiorca
(4)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(4)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(4)
przychód
(4)
public relations
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
ryzyko finansowe
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
struktura organizacyjna
(4)
szkolenie pracowników
(4)
315 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 257-259.
Książka to kompendium wiedzy teoretycznej, obejmującej zasady przeprowadzania analiz i ocen makroekonomicznego, a także sektorowego otoczenia przedsiębiorstw oraz problematykę analiz i ocen działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Ocena działalności przedsiębiorstwa obejmuje między innymi wstępną i wskaźnikową analizę sprawozdań finansowych, zaawansowane metody analizy wskaźnikowej oraz metody analizy i oceny efektywności inwestycji. Oprócz klasycznej problematyki oceny kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw na podstawie sprawozdań finansowych w podręczniku zawarto szereg autorskich rozważań i propozycji między innymi w zakresie wskaźników rentowności, w szczególności wskaźnika nadwyżki finansowej (cash flow) i wartości dodanej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12291.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13415.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Bibliogr. s. [219]-224.
Jednym z czynników warunkujących sukces procesów fuzji i przejęć jest sprawne zarządzanie zasobami ludzkimi podczas łączenia się przedsiębiorstw. Temu właśnie zagadnieniu jest poświęcona publikacja, w której omówiono m.in. uwarunkowania kulturowe łączenia się przedsiębiorstw, komunikowanie się i zarządzanie stresem w procesach zmian organizacyjnych, zadania pracowników działów personalnych na wszystkich etapach przeprowadzania fuzji i przejęć oraz pomiar efektywności działań służb personalnych podczas fuzji i przejęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6348.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-235. Indeks.
W książce Innowacje i konkurencyjność autor omawia wybrane aspekty procesów innowacji, traktowanych jako wynik współpracy służb ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniający przedsiębiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje też nowe podejście do analizy mechanizmów innowacji i postuluje potrzebę zastosowania nowych zasad modelowania procesów innowacyjnych. Książka przeznaczona jest dla teoretyków i praktyków ekonomii, kadry dydaktycznej wyższych uczelni, przedstawicieli nauk technicznych oraz studentów ekonomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4590.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. białorus., ang. Streszcz. ang., pol. przy pracach
Bibliogr. przy pracach
W pracy zbiorowej zaprezentowano artykuły, komunikaty z badań pracowników naukowych wydziałów zarządzania i marketingu WSFiZ w Białymstoku, Filii WSFiZ w Ełku, uczelni krajowych i zagranicznych w dwóch grupach problemowych: - zarządzanie marketingowe w handlu współczesnym, dylematy zarządzania marketingowego wybranymi usługami i produktami w Polsce. Wydawnictwo to w naszym przekonaniu może być pomocne dla pracowników, studentów uczelni wyższych oraz praktyków zajmujących się współczesnymi zagadnieniami marketingu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7162.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8037.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ksiażka łączy w sobie teorię procesu analizy z jej praktycznym wykorzystaniem. Autorzy przybliżają wiele zagadnień z zakresu rachunkowości w celu lepszego przeprowadzania procesu analizy finansowej ze zrozumieniem wpływu polityki rachunkowości na ocenę efektów gospodarowania. Książka skierowana jest do szerokiego grona czytelników, studentów, słuchaczy rozmaitych kursów i szkoleń oraz osób, zajmujacych sie na co dzień analizą finansową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.5135.VIII.5 [Czytelnia C], 6251.VIII.5 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. również przy rozdz.
Książka przeznaczona dla studentów kierunków zarządzania i marketingu, ekonomii, studiów menedżerskich, a także dla praktyków zatrudnionych w przedsiębiorstwach oraz konsultantów. Przedstawia metody budowy strategii konkurencji przedsiębiorstwa oparte na trwałych źródłach przewagi konkurencyjnej. W zakresie strategii wzrostu i rozwoju zaprezentowane są zasady wyboru i metody budowy takich strategii, jak: koncentracja, penetracja rynku, rozwój rynku, integracja pionowa, outsourcing oraz dywersyfikacja. Wiele uwagi poświęcono również zasadom tworzenia strategii umiędzynarodowienia oraz zewnętrznym metodom rozwoju związanym z nowymi warunkami działania przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3559 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3560.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Kolejna książka zespołu redaktorów naukowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie z zakresu zarządzania informacją w przedsiębiorstwie poświęcona jest tym razem roli informacji w zarządzaniu zmianą. Praca zawiera szerokie spojrzenie na problematykę zastosowania informacji w procesach zarządzania zmianami organizacyjnymi. Do poruszanych w pracy zagadnień należą: wykorzystanie informacji w procesach wytwarzania, w relacjach z klientami, w warunkach kryzysu i upadłości przedsiębiorstwa, tworzenie nowych systemów informacyjnych dla potrzeb funkcji kontroli, zarządzania personelem, zarządzania zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa. Rozważania autorów poszczególnych rozdziałów obejmują zarówno treści teoretyczne, jak i przykłady i aplikacje stanowiące tworzywo do zastosowań praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2650 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6302.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [441].
Bibliogr. przy rozdz.
Za główny cel tej publikacji uznano "stworzenie usystematyzowanych podstaw pozwalających na rozumienie uwarunkowań złożoności procesów i zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz ich logiki". Autorzy postanowili przybliżyć uwarunkowania wyznaczające istotę przedsiębiorstwa, przyjmując - i słusznie - że jest to materia dostatecznie złożona i bogata, a zarazem niezbędna do poznania w studiach nad przedsiębiorstwem. Formuła książki pozwoliła w znacznej mierze zdyskontować dotychczasowy dorobek naukowy i rezultaty badań zespołu autorskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9037.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10612.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3879 [Magazyn 1], P.3885 [Magazyn 1], P.3880 [Magazyn 1], P.3877 [Magazyn 1], P.3881 [Magazyn 1], P.3876 [Magazyn 1], P.3884 [Magazyn 1], P.3878 [Magazyn 1], P.3883 [Magazyn 1], P.3882 [Magazyn 1] (10 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1736.IX.6 [Magazyn 1], P.1252 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1254.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1253.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena. Podstawy zarządzania)
Praca stanowi kompendium współczesnej wiedzy z zakresu teorii i praktyki przygotowania i efektywnego eksploatowania nowych i modernizowanych procesów produkcyjnych. W książce spróbowano połączyć dorobek tradycyjnego nurtu naukowej organizacji produkcji i zarządzania operatywnego ze współczesnymi osiągnięciami High-Technology. Książka ma charakter opracowania monograficznego, jest jednak również praktycznym podręcznikiem dla projektantów. Tom pierwszy obejmuje zagadnienia strategii planowania oraz podstaw wytwarzania, organizacji i zarządzania produkcją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5482.IX.6 [Magazyn 1], P.5483 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6879.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6878.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena. Podstawy zarządzania)
Praca stanowi kompendium współczesnej wiedzy z zakresu teorii i praktyki przygotowania i efektywnego eksploatowania nowych i modernizowanych procesów produkcyjnych. W książce spróbowano połączyć dorobek tradycyjnego nurtu naukowej organizacji produkcji i zarządzania operatywnego ze współczesnymi osiągnięciami High-Technology. Książka ma charakter opracowania monograficznego, jest jednak również praktycznym podręcznikiem dla projektantów. Tom pierwszy obejmuje zagadnienia strategii planowania oraz podstaw wytwarzania, organizacji i zarządzania produkcją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3597 [Magazyn 2], P.2351 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Zarządzenie jest kluczem do sukcesu i to niezależnie od tego, czy przedsiębiorstwo na rynku ma pozycję wiodącą, czy rzuca rynkowi nowe wyzwania, czy dopiero rozpoczyna działalność. Autor przedstawia koncepcje zarządzania strategicznego i daje konkretne odpowiedzi na pytania: co sprawia, że współczesne przedsiębiorstwo musi odznaczać się ekspansywnością, innowacyjnością i długofalowością w myśleniu i działaniu? jak ma się zachowywać nowoczesny menedżer, aby mógł panować nad burzliwym otoczeniem i radzić sobie z coraz trudniejszą przyszłościąw jaki sposób ma tworzyć wygrywające strategie, aby zapewnić swojej firmie powodzenie na rynku i w otoczeniu? Ta książka pokazuje dobre zarządzanie, zarządzanie dla przyszłości, pobudzające siłę wyobraźni i kreatywność menedżera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2352.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Książka w przystępny sposób opisuje zasady, sposoby budowy i wdrażania konkretnych strategii w poszczególne dziedziny działalności firmy. Taki proces pozwala zwiększyć zdolność adaptacji przedsiębiorstwa do zmieniającego się i niepewnego otoczenia. Autor prezentuje podejście strategiczne do takich dziedzin, jak: marketing i jego wyzwania; kreowanie innowacji; gospodarowanie zasobami pracy; ochrona środowiska. Właśnie te dziedziny są w praktyce zarządzania najważniejsze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2353 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1349.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W podręczniku zostały przedstawione teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstwa i najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwa. Autor omówił: genezę przedsiębiorstwa; rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości; przedsiębiorstwo jako główny podmiot życia gospodarczego; otoczenie, cele i misję przedsiębiorstwa; niepewność i ryzyko ekonomiczne; formy, rodzaje, typy i wielkość przedsiębiorstw; zarządzanie przedsiębiorstwem; strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę kierowniczą; zarządzanie strategiczne i operacyjne oraz zarządzanie w sytuacjach kryzysowych; kulturę i etykę przedsiębiorstwa; koniec życia przedsiębiorstwa. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i politechnik, a także słuchaczy w szkołach biznesu oraz uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3887.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki dobrze oddają jej dwa podtytuły: podstawy nauki o przedsiębiorstwie oraz teorie i praktyka zarządzania. W sposób przejrzysty, prostym językiem przedstawia się nawet najbardziej złożone i dyskusyjne problemy dotyczące istoty przedsiębiorstwa zwłaszcza przemysłowego, jako instytucji oraz zarządzania nim. Wykorzystując dotychczasowy dorobek naukowy dotyczący tematyki książki, autor odwołuje się do wielu autorów polskich i zagranicznych. W zakresie niektórych problemów autor zaznacza wyraźnie swoje odrębne stanowisko w stosunku do innych autorów. Zapoznanie się z książką powinno niejednemu czytelnikowi pomóc zrozumieć istotę procesów i problemów występujących współcześnie w przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2549 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3794.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-194.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków turystyki i hotelarstwa, a także dla praktyków i osób zainteresowanych wykorzystaniem oprogramowania wspomagającego dystrybucję usług turystycznych. Zaprezentowany zakres materiału obejmuje szczegółowe omówienie podstawowych funkcjonalności i usług oferowanych przez współczesne systemy rezerwacji, na przykładzie systemu AMADEUS, który jest jednym z czołowych Globalnych Systemów Dystrybucyjnych (GDS). Prezentowany materiał zawiera obszerne wprowadzenie do obsługi systemu AMADEUS, opisuje także wykorzystywanie w praktyce modułu rezerwacji lotniczych, hotelowych oraz samochodowych tego systemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11078.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12035.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prowadzenie jakiejkolwiek działalności gospodarczej zawsze się wiąże z podejmowaniem ryzyka, że osiągnięte rezultaty będą odbiegać od założonych. Decydującą rolę w procesie zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie odgrywa rachunkowość, która jest najważniejszym elementem systemu informacyjnego jednostki gospodarczej. Głównym celem autorów jest właśnie przedstawienie rachunkowości jako źródła informacji o ryzyku przedsiębiorstwa oraz omówienie różnych instrumentów rachunkowości jako sposobów zabezpieczenia przed ryzykiem działalności i szacowania jego skutków. Poszczególne problemy autorzy ukazali od strony teoretycznej, regulacji prawnych z zakresu rachunkowości finansowej i zarządczej, rozwiązań metodycznych i zastosowań praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8748.VIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10221.VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędnie przypisany ISBN wersji drukowanej.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych strony 333-337.
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej wymaga odpowiedniego finasowania. Aby tak się stało, menedżerowie odpowiedzialni za finanse w przedsiębiorstwach powinni podejmować właściwe decyzje finansowe, operacyjne i inwestycyjne. Celem tej publikacji jest przybliżenie studentom oraz obecnym i przyszłym kadrom menedżerskim problematyki zarządzania finansami przedsiębiorstw zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym. Zawarte w niej instrumentarium analityczne jest powszechnie wykorzystywane w praktyce gospodarczej, dzięki czemu niniejsza publikacja ma wyraźnie aplikacyjny charakter i omawia szczegółowo następujące zagadnienia: pojęcie i istota finansów przedsiębiorstw; źródła pozyskiwania kapitałów; zarządzanie kapitałem obrotowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18721.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18720.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej