Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Przychocka Iwona
(2)
Bansal Pratima
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bryx Marek (1953- )
(1)
Chick Anne
(1)
Connors Roger
(1)
Coulton Gary
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Glinka Beata
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Gudkova Svetlana
(1)
Guzal-Dec Danuta
(1)
Hoffman Andrew J
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Klimek Jan
(1)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Lizurej Alicja
(1)
Majkut Robert
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Raich Mario
(1)
Ratajczak Zofia (1937- )
(1)
Saar Małgorzata Anna
(1)
Sasin Robert
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Siedlecka Agnieszka
(1)
Smith Tom
(1)
Staniszewska Aleksandra
(1)
Strzałecki Andrzej (1937- )
(1)
Szlęzak-Matusewicz Joanna
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Zięba Krzysztof (ekonomia)
(1)
Zwolińska-Ligaj Magdalena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(30)
angielski
(3)
Temat
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(33)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(7)
INNOWACJE
(5)
ROZWÓJ REGIONALNY
(5)
ZARZĄDZANIE
(4)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
MIASTA
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSIĘBIORCY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
REGIONY (adm.)
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
SUKCES
(2)
TURYSTYKA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
KADRY
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
OBSZARY CHRONIONE
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
SAMOREALIZACJA
(1)
SPÓŁDZIELCZOŚĆ
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
2001-
(2)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorczość
(22)
rozwój regionalny
(7)
innowacyjność
(6)
przedsiębiorczość społeczna
(5)
konkurencyjność
(4)
kultura organizacyjna
(4)
biznesplan
(3)
innowacje
(3)
kapitał ludzki
(3)
kreatywność
(3)
przedsiębiorstwo
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał
(2)
kariera zawodowa
(2)
kompetencje kierownicze
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
miasto
(2)
przedsiębiorczość akademicka
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
region
(2)
sektor bankowy
(2)
społeczność lokalna
(2)
turystyka
(2)
zarządzanie
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
(1)
bank spółdzielczy
(1)
business
(1)
działalność gospodarcza
(1)
e-biznes
(1)
economic
(1)
edukacja przedsiębiorcza
(1)
ekonomia społeczna
(1)
enterprise
(1)
entrepreneurship
(1)
environment
(1)
finansowanie
(1)
firma rodzinna
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
gospodarstwo agroturystyczne
(1)
gospodarstwo rolne
(1)
granice
(1)
inkubator przedsiębiorczości
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instruction
(1)
integracja europejska
(1)
intencje przedsiębiorcze
(1)
kapitał finansowy
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał społeczny
(1)
klaster
(1)
kompetencje przesiębiorcze
(1)
korporacja
(1)
kryzys finansowy
(1)
law
(1)
marketing
(1)
media
(1)
natural environment
(1)
obszar chroniony
(1)
opieka zdrowotna
(1)
organizacja charytatywna
(1)
osobowość
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
parki przemysłowe
(1)
parki technologiczne
(1)
plan marketingowy
(1)
postawa
(1)
praca
(1)
preprzedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorca
(1)
przedsiębiorczość gospodarcza
(1)
przedsiębiorczość kobieca
(1)
przedsiębiorczość korporacyjna
(1)
przedsiębiorczość życiowa
(1)
przedsiębiorstwo rozszerzone
(1)
przemysł filmowy
(1)
przemysł muzyczny
(1)
rewitalizacja
(1)
rolnictwo
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rozwój społeczno-ekonomiczny
(1)
rynek turystyczny
(1)
ryzyko
(1)
samorząd lokalny
(1)
sektor publiczny
(1)
sieci innowacji
(1)
socjologia gospodarki
(1)
specjalna strefa ekonomiczna
(1)
sposobności przedsiębiorcze
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
spółdzielczość
(1)
strategia
(1)
stres
(1)
struktura
(1)
struktura organizacyjna
(1)
sukces
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-[242].
W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce praktycznie nieznaną problematykę sposobności i intencji przedsiębiorczych. Opisano przedsiębiorczość jako naukę oraz nakreślono jej specyfikę i główne obszary zainteresowań. W celu lepszego zrozumienia współczesnej przedsiębiorczości, w tym problematyki intencji i sposobności przedsiębiorczych, zastosowano podejście interdyscyplinarne. Wykorzystano przede wszystkim dorobek i warsztat ekonomii, socjologii oraz psychologii. Poza dyskusją syntetyzującą wątki teoretyczne, przeprowadzono badania empiryczne. Korzystano z metodologii badań jakościowych i ilościowych, w tym samym wskazując na szeroki potencjał metodologiczny badań z zakresu przedsiębiorczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12949.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14082.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 291-296.
Przedsiębiorczość jest złożonym zjawiskiem o charakterze interdyscyplinarnym, ponieważ system ekonomiczny nie istnieje samodzielnie. Jest powiązany z szeroko rozumianymi strukturami społecznymi, kulturą, otoczeniem instytucjonalnym oraz prawnym czy wreszcie, w wymiarze jednostkowym, z konstrukcją charakterologiczno-osobowościową osób uczestniczących w systemie. W tak przyjętej perspektywie, książka obejmuje analizę: znaczenia terminu „przedsiębiorczość” i perspektywy teoretycznej, która najpełniej oddaje istotę złożoności zjawiska przedsiębiorczości; uwarunkowań ekonomicznych przedsiębiorczości i przedsiębiorczości w teorii ekonomii; uwarunkowań instytucjonalnych i formalno-prawnych tego zjawiska ; uwarunkowań psychologicznych przedsiębiorczości; wpływu uwarunkowań socjologicznych, czyli oddziaływania kultury, struktur społecznych i stratyfikacji na przedsiębiorczość; wpływu klimatu społecznego na przedsiębiorczość, nierzadko kształtowanego przez realizację w praktyce idei społecznej odpowiedzialności biznesu; najważniejszych cech statystycznych przedsiębiorczości i wpływających na to zjawisko wskaźników makroekonomicznych; najważniejszych cech statystycznych przedsiębiorczości lokalnej i wpływających na nią cech bazy gospodarczej; charakterystyki profilu socjologicznego przedsiębiorców, na przykładzie osób prowadzących działalność gospodarczą we Wrocławiu. Książka łączy w sobie analizę teoretyczną z wynikami badań empirycznych, zarówno tych najnowszych, jak także już nieco wcześniej zrealizowanych, jakkolwiek wciąż wartościowych. Dzięki takiemu podejściu badawczemu w sposób komplementarny zostały scharakteryzowane uwarunkowania przedsiębiorczości w interdyscyplinarnej perspektywie, wraz ze wskazaniem profilu socjologicznego przedsiębiorców działających w wymiarze lokalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14282.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15194.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-132.
Tematyka książki jest bardzo różnorodna. Wprowadzeniem do rozważań jest rozdział opisujący potrzebę interdyscyplinarności płaszczyzny badawczej przedsiębiorczości. Kontynuacją rozważań jest rodział dotyczący potencjału rozwojowego polskich przedsiębiorstw i roli raportów dotyczących przedsiębiorczości w skali makro. Rozdział trzeci dotyka problemów związanych z przedsiębiorczością społeczną. Rozdział czwarty jest opisem konkretnego typu przedsiębiorczości, jaką jest przedsiębiorczość rodząca się, inaczej preprzedsiębiorczość. Rozdziały piąty i szósty są poświęcone psychologicznym aspektom przedsiębiorczści: jej komponentm i cechom przedsiębiorczych kobiet. Ostatni rozdział opisuje edukację przedsiębiorczą na poziomie studiów wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15771.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość / Krzysztof Zięba. - Warszawa : CeDeWu, 2016. - 239 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 223-239.
Książka Krzysztofa Zięby jest pierwszą w Polsce, skierowaną do szerokiego grona odbiorców publikacją poświęconą preprzedsiębiorczości. Preprzedsiębiorcę definiuje się jako kogoś, kto jest aktywnie zaangażowany w proces zakładania własnej, jeszcze nienarodzonej firmy. Ich liczba w Polsce jest szacowana na około milion osób. Publikacja przedstawia problematykę preprzedsiębiorczości na szeroko zakreślonym tle, obejmującym współczesny paradygmat badań nad przedsiębiorczością, związki między przedsiębiorczością (i preprzedsiębiorczością) a wzrostem gospodarczym oraz sposoby badania procesów założycielskich nowych firm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15211 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16512.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16511.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-168.
Książka omawia wybrane obszary i kierunki rozwoju przedsiębiorczości indywisualnej i korporacyjnej osadzone w szeroko rozumianych możliwościach czynnika ludzkiego - w jego potencjale. Książka składa się z sześciu rozdziałów: - wstępnego, dwóch koncentrujących się na źródłach przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej oraz trzech poświęconych wybranym uwarunkowaniom przedsiębiorczości w ramach przedsiębiorstwa (rozszerzonego), determinującym rozwój przedsiębiorczości kadr i stymulującym osiąganie efektu synergicznego ich przedsiębiorczych działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13587.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Praca jest zbiorem artykułów na temat psychologicznych problemów przedsiębiorczości. Autorzy przedstawiają wyniki badań dotyczących różnych aspektów aktywności człowieka, ukierunkowanej na osiąganie ambitnych celów. Są tu rozważania o zachowaniu się ludzi dążących do poprawy swojego losu, zarówno w wymiarze jednostkowym, jak i społecznym. Przedsiębiorczość jest tu rozpartywana jako zjawisko wielowymiarowe i pokazanie różnorodności ujęć było jednym z celów tej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13590.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej