Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(23)
wypożyczone
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(17)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(29)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929- )
(8)
Palka Stanisław (1941- )
(4)
Bauman Teresa
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(2)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Gass Susan M
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Hajduk Edward (1932- )
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kubinowski Mariusz
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Mackey Alison
(1)
Maszke Albert Wojciech (1939- )
(1)
Murphy Victoria A
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Siegień-Matyjewicz Alicja Joanna
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Sztobryn Dorota (1956- )
(1)
Urbaniak-Zając Danuta (1957- )
(1)
Zaczyński Władysław Piotr
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(32)
Anglia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(32)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(30)
Metodologia
(4)
Badania naukowe
(2)
HIPOTEZA
(1)
Język angielski
(1)
Konwersacje
(1)
METODOLOGIA
(1)
NAUKI SPOŁECZNE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
Pedagogika
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PORADNIKI
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Poradnik
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Słowo kluczowe
badania pedagogiczne
(5)
metodologia
(5)
pedagogika
(5)
badania jakościowe
(3)
ankieta
(2)
badania naukowe
(2)
eksperyment
(2)
metody badań
(2)
metody statystyczne
(2)
praca dyplomowa
(2)
techniki badań
(2)
wywiad
(2)
analiza danych
(1)
analiza ilościowa
(1)
analiza jakościowa
(1)
children
(1)
dane badawcze
(1)
edukacja
(1)
hermeneutyka
(1)
hipoteza
(1)
introspekcja
(1)
materiał badawczy
(1)
methodology
(1)
metody obserwacyjne
(1)
metody statystycznesocjometria
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauki społeczne
(1)
obiektywna hermeneutyka
(1)
obserwacja
(1)
organizacja
(1)
pomiar
(1)
problem badawczy
(1)
proces badawczy
(1)
research method
(1)
second language acquisition
(1)
second language learning
(1)
sondaż
(1)
study and teaching
(1)
słownik
(1)
techniki socjometryczne
(1)
testy pedagogiczne
(1)
wyniki badań
(1)
wywiad narracyjny
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Książka jest absolutną nowością w dziedzinie metodologii pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Tom otwiera cykl artykułów w ramach Seminariów Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Tematy ogólne (np. historia metodologii pedagogiki, orientacje metodologiczne) przeplatają się z tematami bardziej szczegółowymi (pedagogiczne implikacje humanistyczne, krytyka). W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice. Adresatami publikacji jest środowisko akademickie pedagogów oraz studentów kierunków pedagogicznych oraz innych dziedzin humanistyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4688.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rodzajem przewodnika o etapach postępowania badawczego i sposobach prowadzenia badań. Autor wskazał zasady odnoszące się do prowadzenia badań naukowych w ogóle, w tym do badań o wychowaniu w szczególności. Poruszone w pracy zagadnienia przedstawiono w takim porządku, aby sprzyjały podjęciu samodzielnych badań, rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu zjawisk, jak i wyprowadzaniu na tej podstawie wniosków i uogólnień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6518 [Magazyn 1], P.6521 [Magazyn 1], P.6519 [Magazyn 1], P.6517 [Magazyn 1], P.6516 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.6514.V.9 [Wypożyczalnia B], P.6515.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7441.V.9 [Czytelnia B], 7442.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa poświęcona analizie aktualnych orientacji w metodologii badań pedagogicznych. Ukazuje metodologiczne aspekty uprawiania pedagogiki oraz proces tworzenia teoretycznej wiedzy pedagogicznej na drodze badań naukowych. Przedstawia dwa wielkie skrzydła badawcze współczesnej pedagogiki: badania hermeneutyczno-fenomenologiczne oraz empiryczne ilościowe i jakościowe, zwraca uwagę na zagadnienia diagnozowania pedagogicznego, a także związane z tymi badania służące monografii pedagogicznej i studium przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2657.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Bibliogr. 287-299. Indeks.
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad naracyjny i obiektywną hermeneutykę. Prezentuje założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Książka nie tylko prezentuje wymienione metody badawcze, ale także zwraca uwagę na organizację procesu badawczego i interpretację zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12876.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13987.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Ten podręcznik akademicki służący realizacji przedmiotu - metodologia badań pedagogicznych. Oprócz zagadnień podstawowych, takich jak metody, techniki i procedury badań, przedstawia także analizę pedagogiki jako nauki. Zajmuje się również kwestią warsztatu pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1529 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2951.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 361-388.
Książka Dariusza Kubinowskiego wpisuje się w nowy krajobraz metodologiczny i paradygmatyczny współczesnych nauk społecznych. Praca posiada jasną i zwartą konstrukcję (od ogółu do szczegółu). Jest napisana z pełną świadomością założeń strukturalnych wywodu. Autor w sposób niezwykle drobiazgowy (w sensie pozytywnym) przedstawia "chyba" wszystkie metody badań jakościowych, jakie można odnotować w literaturze, a nawet jakie można sobie wyobrazić. Jest to praca o metodologii jakościowej i jakościowych metodach badań w pedagogice i generalnie w "naukach o wychowaniu", choć może być znakomitą lekturą także dla socjologów, psychologów, antropologów itp. Jest to książka pomyślana jako podręcznik. Jednak jest ona czymś więcej niż podręcznikiem
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9141.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10785.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Jak zaznaczyły autorki we wstępie, współczesna metodologia badań naukowych, społecznych i pedagogicznych, obfituje w ogromną liczbę terminów ľ jest to język metodologii badań, który autorki chciały przybliżyć w jednej, zwartej i prostej w formie publikacji. W Leksykonie terminów metodologicznych zaprezentowały zarówno ogromne bogactwo języka metodologii nauki, metodologii poszczególnych nauk, metodologii badań społecznych, jak również wskazały subtelne różnice między bardzo zbliżonymi zakresowo i znaczeniowo terminami metodologicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14478.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 541-568. Indeks.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w „trudnych syntezach” złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię „zysku symbolicznego”, jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia przez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a – jak się okazuje – budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego typu myślenia i działania edukacyjnego. Prezentowana praca jest więc propozycją (kierunku) strategii naświetlania wybranych tropów dla pedagogiki, zarazem uruchamiającą już częściowo dyskursy, możliwe w pedagogice, i podejmuje próby kilku zapowiedzi aplikacyjnych, które wymagają rzecz jasna dalszych rozwinięć. Uzupełnienia te, zebrane w osobnym tomie, opisuję w zakończeniu pracy. Przedstawiona Czytelnikowi obszerna i wielowątkowa książka nie będzie z pewnością łatwa w odbiorze, choć mam nadzieję, że trud zmierzenia się z nią opłaci się, a przynajmniej unaoczni powagę zadania, jakie współcześnie staje przed pedagogiką jako całością, choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, czy na to przygotowani.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7957.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9452.IV.7 [Czytelnia B], 9247.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z dwóch części, które ujmują teksty związane tematycznie z pedagogiką ogólną, metodologią pedagogiki i badań pedagogicznych, relacjami między pedagogiką a praktyką edukacyjną Zagadnienia rozważane w obu częściach mają dużą aktualność poznawczą we współczesnej pedagogice oraz znaczenie społeczne ze względu na miejsce i rolę kształcenia w nowoczesnym państwie. Treści pracy nawiązują do publikacji teoretycznych polskich i zagranicznych, do doświadczeń badawczych i praktycznych. Mogą one stanowić inspirację poznawczą, badawczą i praktyczną oraz skłaniać do dyskusji i polemiki, co stanowi warunek rozwoju nauki. Korzystać z nich mogą zarówno osoby uprawiające profesjonalnie nauki pedagogiczne, jak i studenci kierunków pedagogicznych i nauczycielskich wyższych uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3197.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 90-95.
Ta książka jest właściwie poradnikiem doświadczonego pedagoga dla studentów piszących prace dyplomowe i magisterskie. Autor porusza tu takie zagadnienia, jak: kogo badać, jakie wybrać strategie - ilościowe czy jakościowe, a może mieszane, wreszcie jak zebrany materiał przedstawić w pracy będącej podsumowaniem całych studiów. Niezależnie od własnych przemyśleń każdego absolwenta autor zachęca do korzystania z zalecanej w tej książce literatury. To sprawi, że praca będzie oryginalna i samodzielna, a doświadczenia zdobyte przy jej pisaniu przydadzą się w późniejszej praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7005.V.9 [Wypożyczalnia B], P.7004.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7809.V.9 [Czytelnia B], 7810.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej