Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(23)
nieokreślona
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(29)
Autor
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(4)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Harbatski Andrei (1956- )
(1)
Jastrzębski Włodzimierz (1939- )
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Witold
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kulpiński Franciszek
(1)
Kędzierski Witold (filolog)
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Opiela Maria
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Tłuczek-Tadla Ewa
(1)
Wołoszyn Stefan
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Żak Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Aplikanci
(1)
Arteterapeuci
(1)
Instruktorzy zajęć plastycznych
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Służba więzienna
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(14)
WYCHOWANIE
(8)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(5)
SZKOLNICTWO
(5)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Arteterapia
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
BIBLIOFILSTWO
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edmund Bojanowski (bł. ; 1814-1871)
(1)
Filozofowie
(1)
Galerie sztuki
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PERSONALIZM
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne wykonawcze
(1)
RODZINA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SKARGA, PIOTR (1536-1612)
(1)
SUCHODOLSKI, BOGDAN (1903 -1992)
(1)
Sztuka partycypacyjna
(1)
Sztuka publiczna
(1)
Sztuka ulicy
(1)
SĘKOWSKA, ZOFIA
(1)
Służba więzienna
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYCHOWANKOWIE DOMÓW DZIECKA
(1)
Więziennictwo
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
2001-
(6)
1801-
(3)
1801-1900
(3)
1901-
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1989-2000
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Niemcy
(1)
POLSKA
(1)
Rosja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Monografia
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(4)
historia
(2)
pedagogika
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
wychowawca
(2)
Edmund Bojanowski
(1)
Janusz Korczak
(1)
Maria Montessori
(1)
Niemcy
(1)
Piotr Skarga
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
antropologia pedagogiczna
(1)
dom dziecka
(1)
działalność artystyczna
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja patriotyczna
(1)
kształcenie
(1)
myśl pedagogiczna
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
organizacja pracy
(1)
patriotyzm
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika penitencjarna
(1)
pedagogika religii
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
penitencjarystyka
(1)
personalizm
(1)
przestrzeń publiczna
(1)
public art
(1)
rodzina
(1)
socjalizacja
(1)
socjologia
(1)
street art
(1)
system penitencjarny
(1)
wychowanie narodowe
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wychowankowie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tom 1. pt. Ku teorii edukacyjnych działań.
Bibliografia prac H. Muszyńskiego na stronach 291-300.
Publikacja przygotowana z okazji 85 urodzin Profesora Heliodora Muszyńskiego, zawiera wybrane przez autora i opatrzone jego komentarzem publikacje z zakresu pedagogiki. Tom 2 zawiera teksty od altroku 1994 do czasów najnowszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16977.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Educatio)
Bibliogr. s. 302-[312], bibliogr. prac Z. Sękowskiej s. 283-302. Indeks.
Koncepcja kształcenia i wychowania w ujęciu Zofii Sękowskiej akcentuje znaczenie wartości w życiu człowieka także niepełnosprawnego, podkreśla rolę podmiotowości i wyzwalania jego potencjału rozwojowego. Teleologiczne założenia dotyczące głównych celów pedagogiki specjalnej kładą nacisk na odrębność i niepowtarzalność każdego niepełnosprawnego człowieka. Są podstawą systemu naukowego i dydaktycznego Zofii Sękowskiej. Teoria pedagogiki specjalnej w ujęciu Zofii Sękowskiej stwarza możliwość spojrzenia globalnego, całościowego, pomaga uchwycić zasięg wpływów naukowych pedagogiki rewalidacyjnej i resocjalizacyjnej i jej związki z innymi naukami. Umożliwia właściwe zrozumienie sensu i celowości pedagogicznych oddziaływań na jednostkę niepełnosprawną i społecznie niedostosowaną lub zagrożoną niepełnosprawnością czy niedostosowaniem. Zofia Sękowska ujmowała zadania pedagogiki specjalnej w obszarze wzajemnie ze sobą sprzężonej diagnostyki, fenomenologii, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Niniejsza praca ma charakter rekonstrukcji jej myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9839.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-224.
Monografia pomoże wzbudzić zainteresowanie pracowników opieki nad dzieckiem, ale nade wszystko osób przygotowujących się do zawodu wychowawcy. Może stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów kierunku pedagogika różnych specjalności, gdzie realizowane są przedmioty z zakresu opieki nad dzieckiem zagrożonym. Pozwoli także zarówno pracownikom naukowym, jak i studentom dostrzec przemiany tej klasycznej formy instytucjonalnej opieki nad dzieckiem, jaką jest dom dziecka, który powinien być traktowany jako ostateczność, kiedy inne formy opieki rodzinnej nie mogą być zastosowane wobec dziecka pozbawionego możliwości pozostania w rodzinie biologicznej. Najważniejszym problemem jawi się terapia rodzin w wypracowanym systemie pomocy rodzinie z udziałem profesjonalnie przygotowanych pedagogów rodzinnych i pracowników socjalnych. Wychowanie jako "uczłowieczanie człowieka" jest głównym zadaniem pedagogiki opiekuńczej jako nauki teoretyczno-praktycznej, rozwijającej zarówno teorię wychowania opiekuńczego, jak i formy pomocy jednostce w realizacji jej własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11544.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 222-238.
Publikacja porusza tak ważne, trudne i współcześnie różnie rozumiane kwestie jak patriotyzm i wychowanie w duchu wartości patriotycznych. Dedykowana jest nauczycielom, pedagogom, wychowawcom, a także bezpośrednio młodzieży i innym pasjonatom historii. Wypełnia w pewnym zakresie wciąż jeszcze istniejącą luką w dostępności podręczników do wychowania patriotycznego w szkołach. Autorzy przywołują szereg wydarzeń historycznych, w których Polacy wykazywali się odwagą, determinacją i siłą swojej postawy patriotycznej (np. powstania narodowe, dyplomatyczne działania na rzecz niepodległej Polski, formacje zbrojne, walka o granice państwowe etc.). W książce przedstawiono niegdyś obowiązujące rodzaje wychowania wpływające na kształtowanie się postaw (socjaldemokratyczne, narodowe i państwowe, wychowanie obywatelskie, społeczne), przywołano dawne i obecne znaczenie edukacji patriotycznej (rola rodziny w wychowaniu, istota edukacji patriotycznej w społ. obywatelskim). Omówiono działania szkolne w zakresie wychowania patriotycznego (kółka patriotyczno-historyczne, program innowacji pedagogicznej itp.) czy wychowania obywatelskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22573.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22572.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Penitencjarystyka z resocjalizacją instytucjonalną : historia - stan obecny / Witold Kędzierski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 355, [1] strona : fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 325-345.
Prezentowana książka, napisana przez wieloletniego praktyka penitencjarnego, przedstawia w sposób wieloaspektowy zagadnienia penitencjarystyki oraz resocjalizacji realizowane w jednostkach penitencjarnych w aspekcie historycznym i współczesnym, zobrazowane danymi statystycznymi z lat 2011-2020. Ukazuje stan prawny dotyczący funkcjonowania więziennictwa oraz oddziaływań penitencjarnych podejmowanych wobec skazanych w polskim oraz unijnym prawodawstwie. W książce zaprezentowano multidyscyplinarne podejście do problematyki penitencjarystyki i resocjalizacji instytucjonalnej, z uwzględnieniem takich subdyscyplin naukowych jak: pedagogika resocjalizacyjna i penitencjarna, prawo karne wykonawcze, prawo karne, penologia, zarządzanie oraz sekuritologia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22742.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22741.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : przestrzeń i miejsce / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 142, [4] strony : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 141-142.
Książka dotyczy istoty działalności artystycznej w przestrzeniach publicznych. Przestrzeń i miejsce w arteterapii to zagadnienie specyficzne i dość trudne w realizacji warsztatowej. Warsztaty w tym obszarze wymagają często użycia wielu materiałów i niemałej ilości czasu na realizację zamierzonych celów, i co ważne - nie z każdą grupą da się je realizować. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera rozważania teoretyczne na temat przestrzeni i miejsca, a także roli tych elementów w arteterapii. Rozdział drugi omawia takie zjawiska artystyczne jak public art i street art, ich historię i wybrane przykłady, rozdział trzeci - podstawowe media związane z działaniami artystycznymi w przestrzeni publicznej. W rozdziale czwartym omówiono działania dziesięciu artystów public artu. Rozdział piąty skupia się na projektach profesjonalnych artystów, przedstawianych na festiwalach i w galeriach, podczas gdy rozdział szósty przybliża Czytelnikowi wybrane projekty studenckie, zgrupowane w dwóch cyklach tematycznych: Transformacje i Metamorfoza. Są to opisy realizacji wykonywanych pod kierunkiem Autorów, których inicjatorami i autorami byli studenci - ich projekty były realizowane w kilku różnych miejscach i w różnym czasie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22579.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22578.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 357-364.
Monografia Andreia Harbatskiego wpisuje się w nurt interdyscyplinarnych opracowań, podejmujących ważne kwestie rozwoju i wychowania człowieka. Zawarte w niej badania porównawcze – z wykorzystaniem metody historycznej do analizy i interpretacji rozwoju myśli antropologii pedagogicznej w starożytnej Grecji, średniowiecznej Europie oraz w Polsce, Niemczech i Rosji w czasach nowożytnych – stanowią interesujące poznawczo kompendium wiedzy umożliwiającej zapoznanie się z klasycznymi tekstami antropologicznymi i pogłębienie poglądów na przyrodę, społeczeństwo, wychowanie dzieci i dorosłych oraz zgodności ich istnienia i rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19712.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19711.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
W pierwszym rozdziale publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori. W drugim przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym i międzynarodowym, w celu ukazania recepcji poglądów Marii Montessori w teori i praktyce pedagogicznej w Polsce. W ostatnim rozdziale zostały opisane aktualne zainteresowania praktyką kształcenia w systemie Marii Montessori w Polsce oraz wpływ jej systemu na praktykę i teorię wychowania przedszkolnego [Ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21954.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych ref.
Wśród licznych opracowań naukowych ta publikacja zajmuje miejsce szczególne, będąc pokłosiem pierwszej konferencji naukowej poświęconej papieżowi Janowi Pawłowi II, zorganizowanej bezpośrednio po jego śmierci. Stanowi asumpt zarówno do swoistej mobilizacji środowiska dydaktycznego i naukowego do kolejnych tego typu inicjatyw, jak i świadczy również o szczególnym znaczeniu papieskiego nauczania, dającego szansę na owocne prowadzenie badań naukowych, refleksji i codziennych decyzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4022 [Magazyn 1], 4475 [Magazyn 2], P.4021 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4474.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Placówki opiekuńczo-wychowawcze : historia i współczesność / Maria Kolankiewicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 211, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 201-211.
W książce znajdziemy historię istnienia placówek opiekuńczych. Choć nosiły różne nazwy, m.in. dom dziecka, ochronka czy sierociniec, zawsze pełniły podobną funkcję. Ich rolą jest zapewnienie bezpiecznego środowiska dla dzieci, które z różnych powodów nie mogą mieszkać w swoim domu rodzinnym. Opiekunowie i nauczyciele sprawują w placówkach opiekę, zapewniają edukację oraz uczestniczą w procesie wychowywania swoich podopiecznych. Stawiają przy tym czoła problemom dorastania dzieci i młodzieży, a także ich tęsknocie za rodziną. Jest to szczególny rodzaj opieki, wymagający wiedzy oraz predyspozycji. Każda placówka mierzy się również ze stawianymi jej przez państwo wymogami zawartymi w przepisach, które regulują pracę ośrodków. Zasady funkcjonowania placówek zmieniają się w zależności od tego, w jakim stopniu uznawana jest podmiotowość dziecka i jak rozumiane są jego potrzeby, w zależności od zmian w sytuacji społecznej ich rodzin, a także wraz ze zmianami politycznymi. Książka Marii Kolankiewicz przybliża czytelnikowi zarys historyczny tych zmian. Dzięki temu można lepiej zrozumieć, jaki państwo miało i ma stosunek do opieki nad dziećmi i w jakiej relacji znajdują się rodziny wobec instytucji państwowych. Książka charakteryzuje również mieszkańców placówek oraz pokazuje, jakie zadania czekają na osoby, które podejmują się pracy w tym obszarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18661.IV.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22491.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22490.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej