Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(230)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(229)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(199)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(92)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(110)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(206)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Kostera Monika (1963- )
(7)
Penc Józef (1939- )
(6)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(3)
Moczydłowska Joanna
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Witczak Hubert
(3)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(3)
Aniszewska Grażyna
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Borowska Joanna
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Freeman R. Edward (1951- )
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Kuc Bolesław Rafał
(2)
Kwieciński Mirosław
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Pająk Edward
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Rejman Krzysztof
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Skalik Jan
(2)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(2)
Wołejszo Jarosław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Alman Tomáš
(1)
Aluchna Maria
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Barabasz Adela
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bednarski Adam (1947- )
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Bulicz Edward
(1)
Błaszczyk Wanda
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chmielewski Jakub
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Coulton Gary
(1)
Czarniawska Barbara (1948- )
(1)
Czerska Joanna
(1)
Deschamps Jean-Philippe
(1)
Drews Agnieszka (1990- )
(1)
Dryglas Diana
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duraj Agnieszka Natasza
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Eaton David
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Elkin Paul M
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Glinka Beata
(1)
Godlewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(97)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(233)
Anglia
(1)
Język
polski
(231)
angielski
(2)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(3)
Policjanci
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(132)
ZARZĄDZANIE
(109)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(31)
ORGANIZACJA
(19)
INNOWACJE
(16)
KADRY
(15)
Organizacja
(11)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(10)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(10)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(8)
Zarządzanie
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(7)
TURYSTYKA
(7)
ORGANIZACJE
(6)
PRODUKCJA
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Organizacje
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
SŁUŻBA ZDROWIA
(5)
GLOBALIZACJA
(4)
MOTYWACJA PRACY
(4)
OTOCZENIE FIRMY
(4)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(4)
USŁUGI
(4)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(4)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(4)
ACCESS
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
BAZA DANYCH RELACYJNA
(3)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(3)
MARKETING
(3)
PRACA
(3)
SYSTEMY ZARZĄDZANIA BAZAMI DANYCH
(3)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
CONTROLLING
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(2)
HOTELARSTWO
(2)
INFORMACJA
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRACA ZESPOŁOWA
(2)
PRZYWÓDZTWO
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
SZPITALE
(2)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
APTEKARSTWO
(1)
Administracja publiczna
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
DYREKTOR
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
ETYKA LEKARSKA
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Finansowanie
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTERNET
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KONTROLA FINANSOWA
(1)
KULTURA
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Klęski elementarne
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konkurencja
(1)
Kryzys
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MYŚLENIE
(1)
Marketing
(1)
Marketing sportowy
(1)
Medycyna
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1989-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-0
(3)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(29)
Podręcznik
(19)
PODRĘCZNIKI
(12)
Praca zbiorowa
(7)
Materiały pomocnicze
(4)
Monografia
(4)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(18)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(82)
zarządzanie
(73)
organizacja
(41)
zarządzanie strategiczne
(29)
zarządzanie jakością
(22)
przywództwo
(19)
zarządzanie wiedzą
(19)
strategia
(18)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(14)
innowacje
(13)
kultura organizacyjna
(13)
motywacja
(13)
innowacyjność przedsiębiorstw
(12)
przedsiębiorczość
(12)
marketing
(11)
motywowanie pracowników
(11)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
globalizacja
(8)
kierowanie
(8)
menedżer
(8)
organizacja ucząca się
(8)
outsourcing
(8)
planowanie
(8)
zarządzanie ryzykiem
(8)
Lean Management
(7)
controlling
(7)
konkurencyjność
(7)
kontrola
(7)
kultura organizacji
(7)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(7)
ocena pracowników
(7)
reengineering
(7)
struktura organizacyjna
(7)
jakość
(6)
kapitał intelektualny
(6)
otoczenie przedsiębiorstwa
(6)
podejmowanie decyzji
(6)
restrukturyzacja
(6)
zarządzanie personelem
(6)
zarządzanie projektami
(6)
zarządzanie zmianą
(6)
kapitał ludzki
(5)
komunikacja
(5)
praca zespołowa
(5)
produkcja
(5)
rekrutacja pracowników
(5)
szkolenie pracowników
(5)
zarządzanie kryzysowe
(5)
zarządzanie produkcją
(5)
analiza SWOT
(4)
benchmarking
(4)
e-biznes
(4)
etyka
(4)
etyka biznesu
(4)
finanse
(4)
konflikt
(4)
misja firmy
(4)
negocjacje
(4)
organizacja procesowa
(4)
przedsiębiorczość społeczna
(4)
przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
system produkcyjny
(4)
system zarządzania
(4)
służba zdrowia
(4)
zarządzanie procesami
(4)
zasoby
(4)
analiza strategiczna
(3)
baza danych
(3)
biznesplan
(3)
działalność gospodarcza
(3)
informacja
(3)
klaster
(3)
komunikacja interpersonalna
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
kreatywność
(3)
kryzys
(3)
logistyka
(3)
obsługa klienta
(3)
organizacja pracy
(3)
organizacja wirtualna
(3)
planowanie strategiczne
(3)
proces produkcyjny
(3)
przedsiębiorczość akademicka
(3)
public relations
(3)
samorząd terytorialny
(3)
satysfakcja zawodowa
(3)
transfer technologii
(3)
turystyka
(3)
wizja firmy
(3)
zachowania organizacyjne
(3)
zarządzanie marketingowe
(3)
zarządzanie procesowe
(3)
zmiana organizacyjna
(3)
ISO 9000
(2)
TQM
(2)
Unia Europejska
(2)
alians strategiczny
(2)
234 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Książka poświęcona zagadnieniu aliansów strategicznych powstających jako forma zdobycia przewagi konkurencyjnej. Pozycja ta obszernie omawia tematykę aliansów strategicznych w różnorodnych aspektach. Przedstawiono w niej koncepcję aliansów, ich topologię, tworzenie oraz zarządzanie nimi; zostały też przedstawione nowe trendy dotyczące aliansów strategicznych. Książka adresowana jest zarówno do studentów uczelni ekonomicznych i szkół zarządzania, jak i do praktyków, kadry ierowniczej polskich przedsiębiorstw oraz konsultantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2639.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Autor książki sięga zarówno do zasobu autentycznych doświadczeń biznesowych, jak i do wyników badań empirycznych. Opisuje specyfikę różnych form przywództwa, które sprzyjają rozwojowi innowacyjności i pomagają utrzymać ją na wysokim poziomie. Ta książka pomoże zwiększyć innowacyjność Twojej firmy. Dowiesz się, jak: rozpoznawać w pracownikach liderów innowacyjności, stworzyć odpowiednie warunki umożliwiające powstawanie oddolnych inicjatyw, rozróżniać cztery rodzaje strategii działań proinnowacyjnych i zrozumieć odmienne wymogi, jakie każda z nich niesie dla przywództwa, ocenić zasoby innowacyjne Twojej firmy i stworzyć środowisko odpowiednie do rozwoju liderów innowacyjności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15375.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administr acyjnymi. Omówiono problemy konkurencyjności i elastyczności w procesie zarządzania, instrumenty wspomagające zarządzanie, klastry j ako nową formę organizacji przedsiębiorstw, zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym zarządzanie zmianami personalnymi i kapitałem ludzk im oraz zasady, instrumenty i korzyści zarządzania ekologicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7403.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8383.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 261-276.
Początek XXI wieku cechuje wysoka dynamika zmian zachodzących w gospodarce, która w szybkim tempie staje się gospodarką globalną. Jednym z głównych czynników wywołujących te zmiany jest postęp naukowo-techniczny w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rosnące usieciowienie gospodarki i społeceństwa. Rozwija się wspólpraca sieciowa pomiędzy geograficznie odległymi od siebie przedsiębiorstwami, a konkurencja przekształca się z lokalnej w globalną. Silna presja konkurencyjna oraz wysoki poziom rozwoju techniki i technologii sprawiają, że przedsiębiorstwom coraz trudniej jest samodzielnie odnosić sukcesy rynkowe, opierając się jedynie na własnych zasobach i umiejetnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11604.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczelnie Techniczne)
Bibliogr. s. 169-175. Indeks.
Publikacja zawiera kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania informacją rynkową, a rozważania teoretyczne prezentowane w książce są poparte przykładami z praktyki gospodarczej i wynikami przeprowadzonych badań i analiz. Na ich podstawie autorzy przedstawiają stosowane metody i porponują trzy modele zarządzania informacją rynkową, umożliwiając uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki umiejętnemu wykorzystaniu posiadanych zasobów informacyjnych. Autorzy koncentrują sie na takich zagadnieniach, jak: informacja rynkowa i jej znaczenie w gospodarce globalnej, informacja rynkowa jako determinanta pozycji i przewagi konkurencyjnej, zarządzanie informacją rynkową w praktyce gospodarczej, modele zarządzania informacją rynkową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11261.IX.11 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12353.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliogr. s. 266-275. Indeks.
Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Książka została wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i zrównoważonego rozwoju. Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: genezę i istotę CSR, instrumenty zarządcze polityki CSR, współczesne koncepcje powiązane z CSR - zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14013 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14012.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14887.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Na okł. podtyt.: zasady działania, warunki sukcesu.
Książka stanowi zbiór wskazówek jak kreować, kierować oraz utrzymywać zmiany w organizacji, aby lepiej przystosować jej własną zmienność do zmienności otoczenia, z którym pozostaje ona w ciągłej i dynamicznej interakcji. Szczególną uwagę zwrócono w niej na projektowanie zmian i kluczowe czynniki ich wprowadzania, aby mogły być one realizowane szybko i skutecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4042 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4040.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Zarządzanie nie jest pojęciem łatwo definiowalnym. Wszyscy „czują”, na czym ono polega, ale mało kto wie, jak to robić. Dodatkowo wraz ze zmianami otoczenia zmieniają się i warunki zarządzania. Firmy przybierają inny kształt organizacyjny, co wymusza stosowanie odmiennych narzędzi zarządzania. Właśnie te nowoczesne formy organizacyjne i narzędzia zarządzania są omówione w niniejszej książce. Menedżer zależnie od własnej diagnozy stanu organizacyjnego przedsiębiorstwa sam musi dobrać zestaw pasujący do jego sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1755.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość : podstawy teoretyczne / Teresa Piecuch. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C.H. Beck, 2013. - 271, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 249-258 i przy rozdz. Indeks.
Monografia stanowi syntetyczną, a jednocześnie szeroką analizę literatury przedmiotu z zakresu przedsiębiorczości. Książka prezentuje m.in.: różnorodne podejścia do przedsiębiorczości zawarte w teoriach ekonomii i zarządzania, charakterystykę przedsiębiorczości w różnych ujęciach, charakterystykę przedsiębiorcy, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, specyfikę MSP oraz ich rolę w kreowaniu zachowań przedsiębiorczych. Drugie wydanie zostało wzbogacone o zagadnienia dotyczące: przedsiębiorczości rodzinnej, przedsiębiorczości kobiet, którą scharakteryzowano w kontekście trudnej sytuacji kobiet na rynku pracy i w pracy zawodowej; przedsiębiorczości akademickiej, przedsiębiorczości społecznej, a także ekonomii społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13408.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14171.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 170-176.
Każdy menedżer powinien zostać wyposażony w odpowiednią wiedzę w zakresie komunikowania się oraz znajomość zasad i metod wspomagających procesy komunikacyjne. Temu celowi służy niniejsze opracowanie. Autor przedstawia w nim charakterystykę procesu komunikowania się i poszczególnych jego elementów, a następnie omawia metody komunikacji nastawione na twórcze rozwiązywanie problemów, realizację zadań oraz partycypację pracowników w zarządzaniu. Ostatnia część pracy poświęcona jest narzędziom dostosowania struktur organizacyjnych przedsiębiorstwa do strumieni przepływu informacji: analizie systemu komunikacji oraz analizie wartości komunikowania, opracowanych i stosowanych w Niemczech, a zasługujących na popularyzację w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7398.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8377.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Celem niniejszej książki jest analiza funkcjonowania instytucji międzynarodowych (norm, reżimów i organizacji międzynarodowych) w dobie globalnego zarządzania, a także przybliżenie czytelnikowi ich przeobrażeń. Gros rozważań poświęcono organizacjom międzynarodowym. Skupiono się na najistotniejszych instytucjach globalnego zarządzania, począwszy od jego politycznego centrym - ONZ, przez grupę organizacji gospodarczych - MFW, Bank Światowy, WTO oraz OECD. W kolejnych rozdziałach omówiono organizacje regionalne: UE, Organizację Współpracy Islamskiej, Szaghajską Organizację Wspólpracy. Ostatni rozdział poświęcono strukturom G8 i G20.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15798.X.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dotyczy podstaw organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie, jest to swoiste kompendium wiedzy na ten temat. Zakres przedmiotowy opracowania podzielony jest na pięć rozdziałów, poprzedzonych wstępem, całość kończy wykaz wykorzystanej literatury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8645 [Magazyn 1], P.8644 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8643.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10094.IX.9 [Czytelnia C], 10095.IX.9 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wolters Kluwer Polska ISSN 1897-4392)
Bibliogr. s. 193-203. Indeks.
Skuteczność systemu zarządzania jakością ISO 9001 uwarunkowana jest czynnikami występującymi zarówno w organizacji, jak i w jej otoczeniu. Dla przedsiębiorstwa najważniejsze są uwarunkowania wewnętrzne, czyli czynniki, którymi można zarządzać poprzez podejmowane w organizacji decyzje. Identyfi kacja tych czynników, określenie stopnia ich ważności oraz ocena oddziaływania na poszczególne rezultaty systemu zarządzania jakością, w istotny sposób przyczyniają się do doskonalenia skuteczności tego systemu i racjonalizacji podejmowanych decyzji gospodarczych. Autor w sposób szczegółowy i z praktycznego punktu widzenia przedstawił: - rolę zarządzania jakością w zarządzaniu organizacją, - zagadnienia skuteczności systemu zarządzania jakością, - wewnętrzne czynniki wpływające na skuteczność znormalizowanego systemu zarządzania jakością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10996 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8224.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9569.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Książka stanowi kolejną próbę spojrzenia na problematykę monitorowania zmian w otoczeniu. Autorzy dowodzą, iż rola informacji strategicznej stanowi fundament podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwie. Wiele uwagi poświęcono wykorzystaniu narzędzia wywiadu gospodarczego. Praca zawiera także analizę wybranych wątków licznych relacji przedsiębiorstwo-otoczenie w aspekcie zastosowań informacji. Osobną część podejmowanych rozważań stanowi bezpieczeństwo oraz prawne regulacje wykorzystania informacji, zarówno w teorii, jak i w podejmowanych działaniach w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6306.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik obejmuje uporządkowany, całościowy wykład dotyczący zarządzania wiedzą. Cieszy się ono coraz większym zainteresowaniem, od kiedy do świadomości wszystkich teoretyków i praktyków zarządzania dotarło, że świat zmierza do gospodarki opartej na wiedzy. Wykład koncentruje się wokół pięciu zjawisk dotyczących wiedzy w firmie: odkrywanie wiedzy, tworzenie wiedzy, wartościowanie wiedzy, rozprzestrzenianie wiedzy, wykorzystywanie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9086 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10705.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
E. 21
W ostatnim okresie na polskim rynku księgarskim pojawiło się wprawdzie wiele prac z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, ale dotyczyły one przede wszystkim działalności kierowniczej przedsiębiorstwa. Natomiast problemy działalności podstawowej oraz pomocniczej nie doczekały się dotychczas kompleksowego i nowoczesnego ujęcia. Nie oznacza to, że tematyka ta jest obca polskim o wycinkowym charakterze. W tym kontekście niniejsza publikacja, ujmująca całą złożoność zarządzania działalnością podstawową w aspekcie strategicznym wraz z elementami działalności kierowniczej i pomocniczej, stanowi cenną nowość dla polskiego czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2349.IX.9 [Magazyn 1], 2964 [Magazyn 2], P.2350 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4520 [Magazyn 1], 4923 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie produkcją : produkt, technologia, organizacja / Edward Pająk. - Wyd. 1, 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 357 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Podstawowy podręcznik akademicki do zarządzania produkcją, wykładanego na kierunkach zarządzanie i inżynierii produkcji na politechnikach oraz uczelniach technicznych i ekonomicznych. Zawiera kompleksowe ujęcie problematyki wchodzącej w zakres przedmiotu, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych i tendencji rozwojowych. Największą zaletą, wyróżniającą go na tle innych publikacji z tej dziedziny, jest interdyscyplinarne przedstawienie problematyki zarządzania produkcją, umiejętnie łączące zagadnienia natury organizacyjnej, technicznej (technologicznej i konstrukcyjnej) i ekonomicznej (koszty). Tylko bowiem harmonijny rozwój wszystkich obszarów, będących w sferze zainteresowania zarządzania produkcją, może dać zadowalający efekt. Ma to szczególne znaczenie w czasie, gdy wejście Polski do Unii Europejskiej zmusza polskie przedsiębiorstwa do konkurowania z zagranicznymi korporacjami na globalnym rynku. Książka przeznaczona dla studentów, doktorantów i pracowników naukowych uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i inżynierii produkcji oraz praktyków zajmujących się problemami związanymi z zarządzaniem i organizacją produkcji w zakładach produkcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7176 [Magazyn 1], 8061.IX.9 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7175.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6113.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Zmiany dokonywane w otoczeniu implikują konieczność przekształcania organizacji w podmioty oparte na wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach, zorientowane na ciągły rozwój i realizację procesów uczenia się. W konsekwencji pojawia się konieczność wprowadzania nowych sposobów i koncepcji zarządzania, pozwalających organizacjom wykorzystywać wiedzę, wzmacniać kluczowe kompetencje i rozwijać umiejętności pracowników, wspomagać organizacyjne uczenie się, jak również budować swój wizerunek. Obserwacja praktyki pozwala stwierdzić, że o wynikach organizacji gospodarczych w znacznej mierze decyduje czynnik ludzki. Współczesne organizacje muszą podejmować więc działania związane z kształtowaniem oraz efektywnym wykorzystaniem kapitału intelektualnego, którego podstawę zawsze stanowi wiedza jej pracowników i kierownictwa. To pracownicy danego podmiotu gromadzą wiedzę, wzbogacają ją o własne doświadczenia, przetwarzają i decydują o stopniu i sposobie jej wykorzystania. Zatem dla rozwoju organizacji istotne jest, aby wiedza, zdolność oraz chęć uczenia się pracowników organizacji były jak największe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18505.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Decyzje kadry kierowniczej każdego przedsiębiorstwa mają dalekosiężne i w dużej mierze nieodwracalne skutki. Znajduje to odzwierciedlenie w unikalnej ścieżce rozwojowej każdego przedsiębiorstwa. Otoczenie przedsiębiorstw staje się coraz bardziej turbulentne i zmienne, a interakcje przedsiębiorstwa z tym otoczeniem coraz bardziej złożone. Audyt strategiczny to kompleksowe badanie systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie; jest narzędziem doskonalenia systemu zarządzania strategicznego; służy zredukowaniu ryzyka strategicznego. Książka niniejsza jest przewodnikiem po kierunkach i metodach zredukowania ryzyka strategicznego poprzez odpowiednią kontrolę systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Nowatorstwo podejścia pokazanego w niniejszej książce polega na zintegrowaniu analizy ryzyka strategicznego z analizą ryzyka operacyjnego, przejętą z sektora usług finansowych. Omówiono tu podstawowe zagadnienia związane z budowaniem strategii oraz kryteriami oceny sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa, dokonano przeglądu metod audytu strategicznego, przeanalizowano związki między audytem strategicznym i ryzykiem strategicznym oraz metody redukcji ryzyka strategicznego w oparciu o audyt, wreszcie przedstawiono wyniki autorskiego audytu strategicznego, przeprowadzonego na dużej i zróżnicowanej próbce polskich spółek giełdowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10362.IX.10 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej