Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(76)
Forma i typ
Książki
(76)
Rejestracje audio i wideo
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(68)
dostępne
(58)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(30)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(30)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(68)
Autor
Knill Christopher
(6)
Kielin Jacek
(5)
Klinik Anna
(4)
Olechnowicz Hanna
(3)
Bergier Józef (1952- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Halemba Piotr (1966- )
(2)
Harmaciński Ryszard
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Rutkowska Elżbieta
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Strumińska Anna
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Buczyńska Joanna (1972- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Chojnacki Kazimierz
(1)
Franczyk Anna
(1)
Garbat Marcin
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Górniak Krystyna
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Knill Marianne
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Lechta Viktor
(1)
Levitt Sophie
(1)
Marciniak Jan (1943- )
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Paluszkiewicz Piotr
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pilecki Jan
(1)
Pisula Ewa
(1)
Piszczek Maria
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Ploch Leszek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Przeździak Bogumił
(1)
Płaszewski Maciej
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Solecki Leszek
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Spisacka Stanisława
(1)
Spisacka Stanisława (1951- )
(1)
Strugała Magdalena
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szewczenko Anna
(1)
Talarska Dorota
(1)
Turowski Krzysztof (medycyna)
(1)
Walewska Katarzyna
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zeidler Włodzisław (1937- )
(1)
Łobożewicz Tadeusz (1935-2002)
(1)
Ślężyński Jan
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(11)
Kraj wydania
Polska
(76)
Język
polski
(74)
angielski
(2)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(29)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(29)
REHABILITACJA (med.)
(20)
Rehabilitacja medyczna
(16)
DOTYK
(8)
KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA
(8)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(8)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(7)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(6)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(6)
SOCJALIZACJA
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
HIPOTERAPIA
(2)
KOMPUTERY
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(2)
PORADNIKI
(2)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(2)
RODZICE
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
ARTETERAPIA
(1)
ASPIRACJE
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
ERGONOMIA
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
IGRZYSKA OLIMPIJSKIE
(1)
IGRZYSKA PARAOLIMPIJSKIE
(1)
Implanty
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
PAŃSTWOWY FUNDUSZ REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Protezy
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
SPORT
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
TERAPIA ZABAWĄ
(1)
TURYSTYKA
(1)
Turystyka
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Wieś
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Gatunek
DANE STATYSTYCZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(19)
rehabilitacja
(17)
dziecko niepełnosprawne
(7)
niepełnosprawność
(7)
niepełnosprawni intelektualnie
(6)
edukacja
(5)
rehabilitacja społeczna
(5)
integracja społeczna
(4)
rodzina
(4)
sport
(4)
terapia
(4)
adaptacja społeczna
(3)
jakość życia
(3)
nauczanie
(3)
rehabilitacja zawodowa
(3)
socjalizacja
(3)
terapia zajęciowa
(3)
wsparcie społeczne
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
adaptacja zawodowa
(2)
aktywność zawodowa
(2)
dzieci
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
historia
(2)
kinezyterapia
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
niepełnosprawność fizyczna
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
opieka pielęgniarska
(2)
praca
(2)
przepuklina oponowo-rdzeniowa
(2)
psychoterapia
(2)
pływanie
(2)
szkoła specjalna
(2)
usprawnianie ruchowe
(2)
zabawa
(2)
ADHD
(1)
Laban Rudolf
(1)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(1)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Sherborne Weronika
(1)
agresja
(1)
aktywność twórcza
(1)
amputacja kończyn
(1)
aspiracje
(1)
baraszkowanie
(1)
bariery fizyczne
(1)
bariery komunikacyjne
(1)
boccia
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroba zwyrodnieniowa stawów
(1)
choroby kręgosłupa
(1)
choroby neurologiczne
(1)
choroby przewlekłe
(1)
choroby psychosomatyczne
(1)
chorzy przewlekle
(1)
dom pomocy społecznej
(1)
dotyk
(1)
dyslalia
(1)
elektroterapia
(1)
endoprotezoplastyka stawu biodrowego
(1)
endoprotezoplastyka stawu kolanowego
(1)
fizjoterapia
(1)
fizykoterapia
(1)
gimnastyka twórcza
(1)
goalball
(1)
grupa samopomocy
(1)
homoseksualiści
(1)
hydroterapia
(1)
igrzyska olimpijskie
(1)
igrzyska paraolimpijskie
(1)
kampania społeczna
(1)
kazirodztwo
(1)
kompresoterapia
(1)
koszykówka
(1)
krioterapia
(1)
laseroterapia
(1)
lekkoatletyka
(1)
ludzie starzy
(1)
masaż
(1)
masaż leczniczy
(1)
małżeństwo
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
mikrofale
(1)
mukowiscydoza
(1)
muzykoterapia
(1)
narciarstwo
(1)
niedowidzący
(1)
niemowlę
(1)
odleżyny
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pielęgnacja
(1)
piłka nożna
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
placówka specjalna
(1)
pole elektromagnetyczne
(1)
76 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. 131-135.
Weronika Sherborne (1922 - 1990) wypracowała system ćwiczeń j zabaw ruchowych - Ruch Rozwijający (Developmental Movement) nastawiony na rozwianie, obok sfery motorycznej. takich cech, jak:: poczucie własnej wartości i pewności siebie, poczucie bezpieczeństwa, odpowiedzialność,-), wrażliwość, umiejętność nawiązywania kontaktów z drugą osobą. Autorki książki, która stanowi pomoc metodyczna dla nauczycieli, psychologów i wychowawców a także jest przewodnikiem dla rodziców, prezentują Ruch Rozwijający jako metodę szczególnie przydatną w pracy z dziećmi nadpobudliwymi, agresywnymi, lękliwymi oraz przejawiającymi głębsze zaburzenia rozwojowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10852.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.6)
Praca składa się z dwóch części. Pierwsza to społeczne konteksty socjalizacji osób niepełnosprawnych, druga oscyluje wokół problematyki kompetencji zawodowych i pracy zawodowej osób niepełnosprawnych, zwłaszcza z upośledzeniem umysłowym. Autorzy poszczególnych tekstów pochodzą z różnych ośrodków naukowych (także z terenu Czech i Słowacji), są wśród nich także praktycy. W drugiej części zostały zaprezentowane teoretyczne podstawy orientacji zawodowej osób niepełnosprawnych w Republice Czeskiej i Słowacji, a także konkretne rozwiązania - propozycje polskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7091.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.1)
Edukacja, rehabilitacja i socjalizacja osób niepełnosprawnych są przedmiotem licznych dyskursów na gruncie medycyny, psychologii, socjologii, prawa, antropologii, pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Rezultatem tego jest wzmocnienie troski o osoby będące w gorszej sytuacji rozwojowej, czy społecznej. Trudno jednak obecny stan uznać za zadowalający. Nadal w wielu obszarach działalności jest zbyt wiele zaniedbań. Jednym z ważnych celów zapoczątkowanej tym tomem serii, jest zapoznanie polskiego czytelnika z badaniami nad sytuacją osób niepełnosprawnych u naszych sąsiadów – Czechów i Słowaków. Porównanie to może być dla nas bardzo pouczające. Poruszana w książce tematyka dotyczy m.in. pracy rehabilitacyjnej osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku, turystyki i sportu osób niepełnosprawnych, bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej miasta w odniesieniu do niepełnosprawności, roli obozów terapeutycznych, optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej, hierarchii wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6989.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Czy to normalne, że moje dziecko tak dużo śpi; że nie ujawnia, kiedy jest głodne; że nie patrzy na mnie?” – pytają zatroskane matki. Czy jest powód do zmartwień, gdy noworodek nie otwiera oczu lub otwiera je rzadko, zbyt wolno lub ospale ssie, często wymiotuje? Co się dzieje, kiedy maleństwo sprawia wrażenie wiotkiego, napiętego lub rozkojarzonego? Książka ta adresowana jest do rodziców i członków rodzin "dzieci specjalnej troski”. Ma ona pomóc im znaleźć odpowiedzi na pierwsze pojawiające się pytania, ułatwić zorientowanie się w sytuacji, kiedy przychodzą z noworodkiem do domu i mimo uspokajających słów usłyszanych od lekarzy, wciąż mają uczucie, że "coś” jest nie tak.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3248.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2038.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Materiały pomocnicze s. 131.
Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci, szczególnie niepełnosprawnych. Wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne przyczynia się do rozszerzenia świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi. W Polsce ma wielu zwolenników i jest stosowana w przedszkolach, młodszych klasach szkoły podstawowej oraz w pracy z osobami dorosłymi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków pedagogicznych (szczególnie pedagogika specjalna), psychologicznych oraz rehabilitacji na AWF. Znakomita pomoc dla nauczycieli, terapeutów, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkolnych, pielęgniarek oraz rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17086.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17085.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-[214].
Książka jest przeznaczona dla rodziców i wychowawców najmłodszych dzieci specjalnej troski. Pokazuje, jak ważna jest sprawa przeżyć i postaw ich rodziców i jaki ma wpływ na skuteczność terapii. Autorzy omawiają potrzeby dzieci niepełnosprawnych i metody aktywizujące ich rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3296.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2101.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach
Zbiór artykułów przedstawiających niektóre z problemów istotnych dla terapii pedagogicznej osób niepełnosprawnych, m.in. zagadnienia terapii logopedycznej, terapii dzieci z wadą słuchu czy dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Adresowany jest do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno teoretyków, jak i praktyków – studentów pedagogiki specjalnej, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, rodziców dziecka z niepełnosprawnością i in.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9893.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodycy - Nauczycielom)
Książka zawiera analizę pracy autorki z dzieckiem specjalnej troski, organizację pracy w klasie integracyjnej oraz przykłady gier i zabaw kształcących i pobudzających, przeznaczonych dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Głównymi adresatami są nauczyciele prowadzący klasy zintegrowane i rodzice dzieci niepełnosprawnych. Przemyślenia i propozycje autorki mogą być zaczątkiem wielu dobrych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8359.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9734.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sport dla wszystkich)
Opracowanie prezentuje wybrane teoretyczne i praktyczne zagadnienia niezbędne przy organizacji i prowadzeniu różnych form rekreacji ruchowej w stałych grupach ćwiczebnych osób niepełnosprawnych. Mogą być one wykorzystywane w organizowanych imprezach rekreacyjno-sportowych o charakterze integracyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1335.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest pokłosiem seminarium, na którym zwrócono uwagę, że wielostronna działalność terapeutyczna, szkoleniowa, edukacyjna i społecznie użyteczna na rzecz promocji niepełnosprawnych nie byłaby możliwa bez odpowiedniego wspierania i dotacji finansowych ze strony Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki oraz innych instytucji i organizacji państwowych, regionalnych i lokalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1222.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Poradnik w zwięzłej formie przedstawia podstawową wiedzę na temat uwarunkowań, prawidłowego przebiegu i najczęstszych zaburzeń rozwojowych oraz sposbów wspomagania i leczenia. Czytelnicy znajdą w nim omówienie działań terapeutycznych stosowanych przez specjalistów: kinezyterapii, fizykoterapii, hipoterapii. Rodziców zainteresują z pewnością przedstawione w książce różnorodne sposoby samodzielnej pracy z dzieckiem, np." masaż Shantali, ćwiczenia relaksacyjne i usprawniające czynności rąk, muzykoterapia. Książka przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Może być też interesującą lekturą dla lekarzy pediatrów, neurologów, fizjoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14952 [Magazyn 1], P.14953 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12078.IV.4 [Wypożyczalnia B], P.12077.IV.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13187.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta, jako podręcznik akademicki, przeznaczona jest dla studentów psychologii, pedagogiki, psychopedagogiki i socjologii. Ponieważ zawiera informacje dotąd niedostępne w literaturze polskiej (np. powstanie psychopatologii dziecka), zainteresuje także osoby czynnie pracujące w wymienionych zawodach, jak również wszystkich, którzy na co dzień pracują lub spotykają się z osobami niepełnosprawnymi. Zawarte w niej informacje mogą także wzbogacić wiedzę i ożywić wyobraźnię osób niepełnosprawnych, w szczególności tych, które w sposób twórczy wadzą się same ze sobą i poszukują sposobu na własne życie. Autorzy poszczególnych rozdziałów reprezentują różne dyscypliny naukowe, dzięki czemu opracowanie nasze ma charakter interdyscyplinarny. Dorota Szarkowicz jest przedstawicielką pedagogiki, Stanisław Kowalik jest psychologiem i socjologiem, zaś Włodzislaw Zeidler – psychologiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5243.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej pracy jest porównanie norm, założeń teoretycznych udziału osób niepełnosprawnych w sporcie i turystyce w zestawieniu z rzeczywistością. Analiza uwarunkowań prawnych, ekonomicznych, społecznych jest kluczem do uzyskania odpowiedzi, jak kolejna osoba niepełnosprawna może zacząć dbać o swoje dobre samopoczucie i rozwój osobowości poprzez sport i turystykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10901.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest adresowana do psychologów, rehabilitantów, pediatrów, psychiatrów, lekarzy rodzinnych, pielęgniarek środowiskowych, pracowników socjalnych, pedagogów, terapeutów zajęciowych, nauczycieli, logopedów, doradców zawodowych oraz wszystkich osób zainteresowanych szeroko pojętą problematyką rehabilitacji. Wspólnym elementem zaprezentowanych w niej artykułów jest przyjęty przez autorów sposób myślenia o osobach z niepełnosprawnością czy przewlekłą chorobą, uwzględniający perspektywę widzenia świata i własnego w nim miejsca tych osób oraz poszukiwanie możliwości podnoszenia jakości ich życia, a także wspierania naturalnego dążenia do rozwoju poprzez działania interdyscyplinarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12435.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5523 [Magazyn 1], P.5522 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5521.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6944.XVIII.6 [Czytelnia B], 6943.XVIII.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej, ogólnej cztery rozdziały stanowią wprowadzenie do zagadnień rehabilitacji dziecięcej. Przedstawiono w nich: prawidłowy rozwój psychomotoryczny niemowlęcia, pierwsze objawy alarmowe świadczące o nieprawidłowościach w rozwoju dziecka, ocenę wczesnego prognozowania zaburzeń rozwoju ruchowego przez zastosowanie globalnych wzorców ruchu metodą Prechtla oraz neurofizjologiczne metody fizjoterapii i pielęgnacji; szczególną sytuację dziecka z chorobą przewlekłą lub niepełnosprawnością; opis relacji zdrowych dzieci z przewlekle chorym lub niepełnosprawnym rodzeństwem oraz z rodzicami i rodziną oraz możliwości interwencji żywieniowej i postępowania żywieniowego tych dzieci. Część druga obejmuje pięć rozdziałów i zawiera oryginalne opracowania postępowania rehabilitacyjnego oraz opieki pielęgniarskiej nad chorym dzieckiem. Studium przypadku dotyczy: dziecka ze zdiagnozowaną niepełnosprawnością narządu ruchu w następstwie niedorozwoju kończyn, dziecka z rzadkim zespołem genetycznym IFAP, noworodka z cechami artrogrypozy oraz licznymi wadami wrodzonymi, dziecka z urazem czaszkowo-mózgowym, opieki nad wcześniakiem z ciąży mnogiej w aspekcie pielęgnacyjnym i rehabilitacyjnym z uwzględnieniem Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej - ICNP®. Publikacja jest skierowana jest do szerokiego grona profesjonalistów zawodowo związanych z rehabilitacją i opieką nad dzieckiem. Ze względu na swoją dużą wartość merytoryczną i praktyczną może zostać wykorzystana w nauczaniu metodą studium przypadku studentów kierunków pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia i dietetyka, a także w szkoleniu podyplomowym w dziedzinach pielęgniarstwa pediatrycznego, neonatologicznego i rodzinnego oraz przedstawicieli innych specjalności w zakresie problematyki pediatrycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17018.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17017.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z badań i analiz ujmują różnorodne aspekty oddziaływań wobec osób wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmują zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzające do poszerzenia wiedzy społecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na różnych etapach życia jednostki, także w okresie starzenia się i starości. Uwzględnia się tu również problemy mniejszosci, w tym osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, osób o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukują dróg do integracji z tymi osobami, normalizacji warunków ich życia i edukacji, jak i sposobów eliminowania stereotypów, marginalizacji czy społecznego wykluczenia osób z niepełnosprawnoscią. Podejmuje się również problematykę różnego rodzaju oddziaływań wspierających, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzględnia wagę indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik, który ukazuje się nakładem Wyższej Szkoły Ekonomicznej dla potrzeb Studentów Wydziału Turystyki tej uczelni, napisany został przez zespół ludzi ściśle związanych z prezentowaną w nim tematyką. Jest to drugie, rozszerzone wydanie, uzupełnione o wybrane zagadnienia rekreacji ruchowej osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3495 [Magazyn 1], P.3494 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1405.XIX.6 [Wypożyczalnia B], P.2872.XIX.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.476.XIX.6 [Czytelnia B], P.2873.XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: Terapia zabawą i Terapia przez sztukę. Autorka odnosi się do osobistych przeżyć rodziców, ich własnych wspomnień z dzieciństwa. Zabawa jest sposobem wzajemnego ujawniania uczuć i dziecka, i jego rodziców. To podejście korzystnie odbiega od stylu większości materiałów instruktażowych. Autorka odcina się od oceny zabawy z punktu widzenia "rozliczania" dziecka z osiągnięć rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2138 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3343.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2137.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej