Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(123)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(123)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(110)
dostępne
(100)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(46)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(68)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929- )
(8)
Palka Stanisław (1941- )
(4)
Babbie Earl R. (1938- )
(3)
Betkiewicz Witold
(3)
Giddens Anthony (1938- )
(3)
Marszałek Maciej
(3)
Sabak Zbigniew
(3)
Sienkiewicz Piotr (1945- )
(3)
Świeboda Halina
(3)
Bauman Teresa
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Denzin Norman K. (1941- )
(2)
Flick Uwe (1956- )
(2)
Hałas Elżbieta (1954- )
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Konecki Krzysztof
(2)
Kózka Maria
(2)
Lenartowicz Helena
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Lisiński Marek
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(2)
Sołoma Luba
(2)
Szarucki Marek
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Watała Cezary (1959- )
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Alasuutari Pertti
(1)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(1)
Amsterdamski Stefan (1929-2005)
(1)
Anderson Leon
(1)
Apanowicz Jerzy (1935- )
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Bell Judith
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1923-1990)
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzozowska-Brywczyńska Maja
(1)
Burnham Peter (1959- )
(1)
Chlebicka Aleksandra
(1)
Chojnicki Zbyszko (1928- )
(1)
Chomczyński Piotr (socjologia)
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Drwiłło Andrzej
(1)
Durkheim Émile (1858-1917)
(1)
Dziuban Agata
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Francuz Piotr (1960- )
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Gass Susan M
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Gibbs Graham
(1)
Gilland Lutz Karin
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Grant Wyn
(1)
Gray Jennifer R
(1)
Grobler Adam (1949- )
(1)
Grove Susan K
(1)
Grzanka Antoni (1955- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata
(1)
Hajduk Edward (1932- )
(1)
Hajduk Zygmunt (1935- )
(1)
Hay Colin (1968- )
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995)
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995). Dedukcja naturalna i logistyczna
(1)
Iwanowski Paweł (statystyka)
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Karpiński Jakub (1940-2003)
(1)
Kawalec Paweł
(1)
Kiwka Mirosław (1963- )
(1)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(1)
Kordasiewicz Anna
(1)
Kos Barbara
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Kowalski Arkadiusz Michał
(1)
Kołek Mateusz F
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kubinowski Mariusz
(1)
Kuc Bolesław Rafał
(1)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kvale Steinar (1938-2008)
(1)
Layton-Henry Zig
(1)
Leszczyński Bogumił (biochemia)
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Litwiniuk Przemysław
(1)
Lofland John (1936- )
(1)
Lofland Lyn H
(1)
Mackey Alison
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(117)
Kiribati
(4)
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
Missouri (USA)
(1)
Język
polski
(122)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. bezpieczeństwa i obronności
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(30)
Metodologia
(26)
NAUKI SPOŁECZNE
(21)
SOCJOLOGIA
(17)
METODOLOGIA
(8)
NAUKI EKONOMICZNE
(6)
Badania naukowe
(5)
PSYCHOLOGIA
(5)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(4)
SYSTEM OBRONNY PAŃSTWA
(4)
Bezpieczeństwo narodowe
(3)
MEDYCYNA
(3)
NAUKI POLITYCZNE
(3)
Praca licencjacka
(3)
Praca magisterska
(3)
FILOZOFIA
(2)
Filozofia nauki
(2)
GEOGRAFIA
(2)
Język angielski
(2)
NAUKA
(2)
NAUKI PRZYRODNICZE
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauki o bezpieczeństwie
(2)
Nauki społeczne
(2)
PIELĘGNIARSTWO
(2)
PRACE DYPLOMOWE
(2)
Psychologia
(2)
WYWIAD SOCJOLOGICZNY
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ŚWIADOMOŚĆ
(2)
ANKIETA
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
BÓG
(1)
CZAS
(1)
Controlling
(1)
DUCHOWIEŃSTWO KATOLICKIE
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
DZIECKO
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dziecko
(1)
EKONOMIA
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
FINANSE
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
HIPOTEZA
(1)
IWANICKI, JÓZEF
(1)
KRAJOBRAZ
(1)
KULTURA
(1)
Kinezjologia
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Konstruowanie testów psychologicznych
(1)
Konwersacje
(1)
Krytycyzm
(1)
LOGIKA
(1)
METAFIZYKA
(1)
MODELE
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metody statystyczne
(1)
Motywacja
(1)
NARRACJA
(1)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nauka
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osobowość
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POLITYKA
(1)
PORADNIKI
(1)
POZNANIE
(1)
PRAWDOPODOBIEŃSTWO
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Planowanie obrony cywilnej w sytuacji zagrożeń
(1)
Podatek dochodowy
(1)
Poznanie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Problem demarkacji
(1)
Prognozowanie
(1)
Pseudonauka
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychometria
(1)
Psychopatologia
(1)
Repozytoria instytucjonalne
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
STATYSTYKA
(1)
STRES
(1)
STRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
Spostrzeganie
(1)
Statystyka
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(10)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
Monografia
(4)
Poradnik
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PORADNIKI
(2)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
SŁOWNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(10)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
metodologia
(31)
badania jakościowe
(8)
badania naukowe
(8)
nauki społeczne
(8)
wywiad
(7)
methodology
(6)
metody badań
(6)
badania pedagogiczne
(5)
badania społeczne
(5)
pedagogika
(5)
praca dyplomowa
(5)
bezpieczeństwo narodowe
(4)
nauki ekonomiczne
(4)
obserwacja
(4)
socjologia
(4)
ankieta
(3)
ekonomia
(3)
eksperyment
(3)
hipoteza
(3)
metody statystyczne
(3)
narzędzia badawcze
(3)
political science
(3)
research
(3)
zarządzanie kryzysowe
(3)
NATO
(2)
analiza danych
(2)
analiza jakościowa
(2)
badania
(2)
badania sondażowe
(2)
badania terenowe
(2)
bezpieczeństwo
(2)
bezpieczeństwo bankowe
(2)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
nauki o bezpieczeństwie
(2)
pielęgniarstwo
(2)
praca naukowa
(2)
proces badawczy
(2)
projektowanie
(2)
psychologia
(2)
statystyka
(2)
słownik
(2)
teaching
(2)
techniki badań
(2)
teoria
(2)
zarządzanie
(2)
Global Commons
(1)
analiza dokumentów zastanych
(1)
analiza dyskursu
(1)
analiza ilościowa
(1)
antropologia wizualna
(1)
antyterroryści
(1)
applied statistics
(1)
badania ankietowe
(1)
badania biograficzne
(1)
badania biomedyczne
(1)
badania ekonomiczne
(1)
badania empiryczne
(1)
badania etnograficzne
(1)
badania fokusowe
(1)
badania ilościowe
(1)
badania makroekonomiczne
(1)
badania pilotażowe
(1)
badania przyrodnicze
(1)
badania psychologiczne
(1)
badania reprezentacyjne
(1)
badania socjologiczne
(1)
badania w działaniu
(1)
badanie
(1)
bezpieczeństwo ekologiczne
(1)
bezpieczeństwo informacyjne
(1)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
biopsychologia
(1)
children
(1)
controlling
(1)
culture
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberterroryzm
(1)
cyberwojna
(1)
cytowania
(1)
dane badawcze
(1)
dochód
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
eksperyment naukowy
(1)
emocje
(1)
ethnology
(1)
etnografia
(1)
etnografia wirtualna
(1)
etyka
(1)
filozofia
(1)
filozofia nauki
(1)
finanse
(1)
funkcjonalizm
(1)
geografia
(1)
geografia społeczno-ekonomiczna
(1)
glottodydaktyka
(1)
gospodarka
(1)
126 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Indeks s.467-480.
Podstawy metodologii badań w pedagogice to podręcznik nie tylko uzupełniający dotychczasowe publikacje z zakresu metodologii badań pedagogicznych, lecz przede wszystkim wzbogacający ofertę poznawczą z tej dziedziny. Autorzy poszczególnych rozdziałów to cenieni znawcy przedmiotu z kilkunastu uczelni wyższych w Polsce. Książka jest skierowana do studentów pedagogiki, do pracowników naukowych instytutów, wydziałów i uczelni pedagogicznych (oraz prowadzących studia pedagogiczne), a także do osób zawodowo związanych z praktyką pedagogiczną, które pragną podejmować własne próby badawcze w szkołach, placówkach wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, oświatowych i społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8374.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9750.V.9 [Czytelnia B], 9749.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik (...) nie zawiera pełnej i wyczerpującej wiedzy o sztuce badań naukowych. Jest formą propedeutyki, którą mozna uzupełniać i pogłębiać przez studia specjalistycznych publikacji oraz praktykę badawczą. Praca nie nadaje się do systematycznego czytania. Powinno się raczej wyszukiwać i czytać fgragmenty doraźnie potrzebne dla konkretnej sytuacji. Kluczową zasadą porządku poznania w naukach humanistycznych jest organizacja i fazy postępowania badawczego. To właśnie owe kroki poznania dyktować powinny kolejność czytania treści i zaleceń metodycznych podręcznika." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1291 [Magazyn 1], P.4421 [Magazyn 1], P.6131 [Magazyn 1], P.2063 [Magazyn 1], P.6134 [Magazyn 1], P.4420 [Magazyn 1], P.6136 [Magazyn 1], P.6133 [Magazyn 1], P.12373 [Magazyn 1], P.6138 [Magazyn 1], P.6135 [Magazyn 1], P.6137 [Magazyn 1], P.4419 [Magazyn 1], P.6132 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2062.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7344.V.9 [Czytelnia B], 7345.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Kompendium wiedzy z zakresu metodologicznych badań socjologicznych, przydatne dla osób, które chcą usystematyzować swoje zainteresowania socjologiczne. Książka jest próbą otwartych wypowiedzi i bezstronnych prezentacji. Wypracowywanie metod poprawnego poznawania rzeczywistości było i jest dla człowieka niezwykle ważnym zadaniem. Szkice w części i w sposób tylko elementarny traktują o tych metodach. W innych częściach, choć nie poruszają tematów najbardziej awangardowych wsparte są refleksją metodologiczną inspirowaną w szczególności przez Karla Poppera i Friedricha Hayeka. A więc i tym partiom książki przysługuje w pewnym sensie współczesność. Głównym celem opracowania jest sygnalizowanie powiązań problematyki badań społecznych z socjologią. Publikacja kierowana jest nie tylko do studentów socjologii, ale również pedagogiki, psychologii, prawa, politologii i dziedzin pokrewnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6005 [Magazyn 1], P.6008 [Magazyn 1], P.5281 [Magazyn 1], P.6006 [Magazyn 1], P.6007 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6004.V.9 [Wypożyczalnia B], P.5676.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7182.V.9 [Czytelnia B], 6560.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Jeśli na przedmiot pedagogiki spojrzymy z wewnętrznej perspektywy – perspektywy dyscypliny, to zaktywizujemy kilka problemów wymagających rozstrzygnięcia. Po pierwsze, historyczne zmiany, jakim podlegał przedmiot badań od chwili powstania pedagogiki akademickiej. Po drugie, pojawi się kwestia różnicowania metodologii badań pedagogicznych, szczególnie na poziomie metod zbierania i analizowania danych. Po trzecie, przywołamy różnicowanie się perspektyw teoretycznych, które nadają sens gromadzonym informacjom, czyli stanowią podstawę formułowanych interpretacji. I po czwarte, wkroczymy w obszar wewnętrznego różnicowania się przedmiotu badań pedagogiki w obrębie jej głównych subdyscyplin: pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, dydaktyki, pedagogiki społecznej, itd.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5999 [Magazyn 1], P.5998 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5996.V.9 [Wypożyczalnia B], P.5997.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7273.V.9 [Czytelnia B], 7274.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 456-462. Indeksy.
Pierwszy od wielu lat i jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Podręcznik dla studentów pedagogiki, socjologii i psychologii. Konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez budowanie ich planu, konstruowanie narzędzi badawczych, metody zbierania danych, metody analizy danych - do interpretacji i odnoszenia ich do teroii lub praktyki edukacyjnej. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności (czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu). Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych czytelnika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6699 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6698.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7539.V.9 [Czytelnia B], 7538.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cieszący się niezwykłą popularnością na zachodnich uniwersytetach podręcznik do metodologii badań jakościowych. Autor w klarowny sposób prezentuje teoretyczne i praktyczne zagadnienia związane z korzystaniem z badań, takich jak: obserwacja, analiza rozmowy i dokumentów, analiza materiałów wizualnych, analiza konwersacyjna. Silverman porównuje wartość różnych rodzajów danych, przedstawia problemy z ocenianiem ich trafności i rzetelności. Porusza również ważne kwestie etyczne związane z pracą badacza. Każdy rozdział kończy się podsumowaniem i propozycją ćwiczeń oraz starannie dobranym zestawem dalszych lektur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5288.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6572.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 177-178.
Podręcznik dotyczy tego jak pisać prace dyplomowe. Przygotowany został z myślą o studentach, którzy po raz pierwszy podejmują trud przeprowadzenia badań o charakterze naukowym. Jego celem nie jest streszczenie popularnych podręczników do metodologii badań społecznych, lecz jedynie zwrócenie uwagi na istotne kwestie przysparzające często trudności wielu autorom, będące przyczynami rozmaitych błędów i nieporozumień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18912.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 398-408.
Celem niniejszej książki jest podjęcie dyskusji na temat metodologii badań naukowych w dyscyplinie nauk o bezpieczeństwie w odniesieniu do zagadnień o istotnych implikacjach, zarówno dla prowadzenia skutecznych, wiarygodnych, efektywnych badań naukowych, jak i budowy nowej, odpowiadającej współczesnym uwarunkowaniom politycznym, gospodarczym, militarnym, społecznym itp. teorii naukowej. Od strony metodologicznej celem niniejszej pracy jest: na podstawie analizy istoty zjawiska bezpieczeństwa, jako coraz bardziej znaczącej osobliwości współczesnych stosunków społecznych, określenie charakteru i zakresu wyselekcjonowanej nowej dyscypliny nauk o bezpieczeństwie, wyodrębnienie najważniejszych aspektów badań naukowych w tym obszarze oraz przedstawienie, na tle teoretycznego dorobku na temat nauki i metodologii badań naukowych, metod, technik i narzędzi badawczych, które mogą mieć zastosowanie w toku gromadzenia materiału empirycznego oraz jego teoretycznej analizy, a także wyciągania wniosków i tworzenia nowej teorii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18370.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20930.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20929.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 161-171.
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategicznych, nie tylko w odniesieniu do zagrożeń terrorystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21710.X.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21709.X.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do metod i technik badań społecznych / Janusz Sztumski. - Wydanie ósme zmienione i uzupełnione. - Katowice : Śląsk, 2020. - 335 stron : wykresy ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 331-335.
W ciągu ośmiu lat licząc od 2010 roku w którym ukazało się VII wydanie Wstępu do metod i technik zostało ono wyczerpane. Biorąc pod uwagę dotychczasowe zainteresowanie tą książką, jej Wydawca zwrócił się do mnie z propozycją kolejnego wydania. Propozycję tą przyjąłem z zadowoleniem. Bowiem cóż może być dla autora źródłem większej satysfakcji niż to, że jego książka znajduje czytelników, pomimo istniejącej konkurencji na rynku wydawniczym. Jednak fakt ten zobowiązuje również autora do ciągłej dbałości o to, aby każde kolejne wydanie było lepsze od poprzedniego. Staram się zatem przestrzegać przyjętej zasady: że nic nie jest tak dobre, aby nie mogło być lepsze. Przygotowując kolejne wydanie dążyłem do usunięcia rozmaitych potknięć merytorycznych i stylistycznych, które dostrzegłem w poprzednim wydaniu. Natomiast uwzględniając uwagi Czytelników omówiłem szerzej te fragmenty książki, które były dotąd zbyt skrótowo napisane. Ukazując problemy metodologiczne badań społecznych uwzględniłem także nowszą literaturę przedmiotu, zarówno polsko- jak i obcojęzyczną, czyli opublikowaną po 2010 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20071.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20070.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczne aspekty badań bezpieczeństwa / Bernard Wiśniewski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 221, [1] strona ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 199-221.
Praca dotyczy rozwiązywanych w nauce oraz praktyce problemów badania bezpieczeństwa z perspektywy wielu dziedzin i dyscyplin naukowych przy zachowaniu wypowiedzi w granicach zakreślonych dla nauk o bezpieczeństwie. Poruszono w niej zagadnienia bezpieczeństwa i jego determinant, organizacji badań postrzeganych przez pryzmat działań zorganizowanych oraz stadiów badawczych bezpieczeństwa. Książka ta jest inna od tych, które do tej pory pojawiały się na polskim rynku wydawniczym z kilku powodów. Po pierwsze przedstawiono w niej problemy grupowania determinant bezpieczeństwa w nowatorsko wyodrębnione grupy. Po drugie poruszono w niej pomijane w literaturze kwestie wyznacznika sygnalizującego bezpieczeństwa, a mianowicie „symptomu”. Po trzecie praca przedstawia w diametralnie inny niż dotychczas sposób pojmowania pojęcia „obronność”. Po czwarte przedstawiono w niej szeroko problemy stadiów badań bezpieczeństwa, które do tej pory były wiele lat temu jedynie wzmiankowane w literaturze naukowej. Po piąte treści pracy kierowane są zarówno do ludzi nauki jak i pracowników zajmujących się zapewnieniem bezpieczeństwa, spełniając oczekiwania jednych i drugich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18204.X.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20171.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20170.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The growth of interdisciplinary cultural studies poses new challenges for the process of doing research. In this textbook, Pertti Alasuutari introduces the range of approaches and methodological tools available for undertaking critical research, and shows how cultural studies transcend traditional divisions between qualitative and quantitative methods and between social sciences and humanities. He draws upon three main sources: the qualitative traditions of sociological and anthropological research, including ethnography and symbolic interactionism; methods for the study of language and interaction - semiotics, narrative analysis, conversation analysis and discourse analysis; and quantitative analysis in terms of its relevance to data produced by research on culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11198.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesny podręcznik metodologii badań społecznych, obejmujący całość podstawowej wiedzy metodologicznej. Książka jest niezbędna na zajęciach z metodologii badań i nauk społecznych, krok po kroku pokazuje, jak przygotować i prowadzić badania społeczne, wprowadza w teorię i paradygmaty badań społecznych a także szczegółowo omawia strukturę procesu badawczego, typy obserwacji i sposoby analizy danych. Przeznaczona jest dla studentów socjologii, nauk społecznych, nauk politycznych oraz dziennikarstwa. Skorzystają z niego też osoby zajmujące się badaniem rynku, opinii publicznej, marketingiem, analizą informacji i reklamą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4287.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4289.V.9 [Czytelnia B], P.4288.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Earl Babbie jasnym i przystępnym językiem wykłada wszystkie zawiłości związane ze stosowaniem zarówno jakościowych, jak i ilościowych metod badawczych a także: pokazuje jak przygotować i prowadzić badania społecznie, wprowadza w teorię i paradygmaty badań społecznych, pokazuje jak czytać raporty z badań, a także jak napisać własny raport, prezentuje polityczne i etyczne kwestie związane z badaniami społecznymi, omawia strukturę procesu badawczego, typy obserwacji i sposoby analizy danych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5628.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7111.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Rygorystyczne stosowanie wybranych metod to kluczowa kompetencja badacza. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycję badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Niniejsza książka ma przyczyniać się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. Najważniejsze obszary tematyczne to: podstawy metodologii nauk o zarządzaniu (główne typy badań, kierunki rozwoju, metody badawcze), problematyka badań interpretatywnych (zastosowanie studiów przypadków, metody eksperymentalne i symulacyjne, triangulacja, rola dyskursu w naukach o zarządzaniu), zagadnienia badań ilościowych (procedura gromadzenia danych, podstawowe techniki analizy ilościowej, modele i ich testowanie, wykorzystanie danych wtórnych na przykładzie rachunków narodowych). Publikacja ma służyć doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie pomocna wszystkim tym, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11310.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12446.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-225.
W niniejszym studium podjęta jest próba ukazania metodologicznego statusu nauki finansów i zaprezentowania jej pozycji w systemie współczesnych nauk ekonomicznych. Chodzi więc głównie o rozważania dotyczące przedmiotu i metody współczesnej nauki o finansach. Zdając sobie sprawę, iż problematyki finansowej nie sposób badać współcześnie z uwzględnieniem jedynie aspektów ekonomicznych, autor próbuje w całej pracy akcentować rangę rozmaitych, z natury rzeczy nie wszystkich, elementów o charakterze społecznym, kulturowym, politycznym, technicznym i technologicznym itp. Myślą przewodnią niniejszych rozważań jest pogląd, że nauka finansów jest "jednością w różnorodności", a refleksja nad jej statusem metodologicznym oparta jest na tzw. "uporządkowanym eklektyzmie".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12622 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12621.VIII.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13697.VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania zarówno wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych. Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, oraz metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę danych oraz interpretacje skal postaw. Ilustruje ON swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieustannie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych. Książka jest niezbędną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak również wszystkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy oraz badaczy opinii społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5848 [Magazyn 1], P.5851 [Magazyn 1], P.5850 [Magazyn 1], P.5849 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4273.V.9 [Wypożyczalnia B], P.5847.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4737.V.9 [Czytelnia B], 7240.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka zawiera podsumowanie doświadczeń, zebranych przez autorkę w ciągu 20 lat pracy zawodowej. Prezentuje koncepcję metodologiczną geografii krajobrazu, potraktowanej w sposób tradycyjny - jako dział geografii fizycznej. W pierwszej części książki omówiono problematykę ogólnometodologiczną badań krajobrazowych, część drugą poświęcono analizie wybranych procedur naukowych geografii krajobrazu. Rozważania teoretyczne zilustrowano przykładami konkretnych opracowań, zaczerpniętymi zarówno z dorobku autorki, jak i z prac geografów fizycznych, prowadzących badania terenowe w innych strefach krajobrazowych Ziemi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2012.XXI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2011.XXI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Książka zawiera zasób podstawowej wiedzy metodycznej stosowanej i zalecanej do stosowania w badaniach zjawisk i zasobów gospodarczych. dotyczy ona celów i procedur tworzenia naukowej wiedzy ekonomicznej, form jej wyrażania oraz kryteriów oceniania. Prezentowane kompendium pokazuje, jak wykonywać tematy badawcze, zgodnie z regułami postulowanymi przez metodologów nauk, a przez to także zastępować nabywanie kwalifikacji do badań naukowych przez przyuczanie i naśladowanie, czy stosowanie potocznej wiedzy proceduralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13175.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14294.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 193-202.
Celem książki jest przedstawienie koncepcji klastrów, ze szczególnym uwzględnieniem dotychczas wykorzystywanych metod ich ewaluacji. Problem ewaluacji klastrów można postrzegać z różnych perspektyw. Po pierwsze, ewaluacja może dotyczyć zasad i sposobu funkcjonowania klastra na tle jego otoczenia lub w porównaniu do innych klastrów o podobnym profilu działania. Po drugie, tak rozumianą ewaluację można rozszerzyć o podejście dynamiczne, poddając ocenie nie tylko aktualny stan rozwoju klastra, ale także jego zmiany w określonym przedziale czasowym. Po trzecie, ewaluacji można poddać poszczególne elementy klastra, czy procesy w nim zachodzące. Ewaluacja może dotyczyć na przykład działań interesariuszy klastra, powiązań między członkami klastra oraz ich interakcji z otoczeniem, przepływów zasobów materialnych i wiedzy w obrębie klastra oraz między klastrem a otoczeniem, sposobu zarządzania klasterem itd. Wszystkie te aspekty można oceniać zarówno w ujęciu statycznym, jak i dynamicznym. Po czwarte, ocenie może też podlegać poziom umiędzynarodowienia klastrów i jego zmiany w czasie oraz korzyści i koszty internacjonalizacji. Po piąte, przedmiotem ewaluacji może być również skuteczność polityki gospodarczej (prowadzonej na szczeblu narodowym, regionalnym czy lokalnym) skierowanej do klastrów lub szerzej - całej polityki innowacyjnej. Ocenie poddawane mogą być zarówno cele, jak i narzędzia polityki klastrowej, jako cały system bądź pojedyncze jego elementy, tj. odrębnie poszczególne cele i narzędzia. Ewaluacja celów polityki klastrowej polega na określeniu, czy odpowiadają one na bariery rozwoju klastra, zaś narzędzia ewaluowane są pod kątem ich skuteczności. Po szóste, ewaluacja może odnosić się do poszczególnych programów wdrażanych w ramach polityki klastrowej i realizowanych w danym klastrze. Po siódme, ocenie może również podlegać wpływ klastra na gospodarkę regionu i kraju, przy czym zwykle tego typu ewaluacja dokonywana jest w perspektywie średnio-, a nawet długookresowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17572.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej