Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Sokołowski Marek
(2)
Szlendak Tomasz (1974- )
(2)
Barker Chris (1953- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Black Jeremy
(1)
Childs Peter (1962- )
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
During Simon
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Hall Dorota
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Holmes Sue
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
Lapham Lewisa H
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Longhurst Brian (1956- )
(1)
Mazur Zbigniew (1961- )
(1)
McLuhan Marshall (1911-1980)
(1)
McRobbie Angela (1951- )
(1)
Olechnicki Krzysztof (1969- )
(1)
Pieszak Eryk
(1)
Redmond Sean
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Rose Gillian (1962- )
(1)
Storry Mike (1943- )
(1)
Sulima Roch (1942- )
(1)
Szczucka Natalia
(1)
Thompson Kenneth (1937- )
(1)
Turner Graeme
(1)
Wawrzyczek Irmina
(1)
Willis Paul
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(20)
Kiribati
(6)
Język
polski
(26)
Temat
KULTURA MASOWA
(21)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(9)
KULTURA
(7)
WIELKA BRYTANIA
(6)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(2)
CZASOPISMA KOBIECE ANGIELSKIE
(1)
DZIEWCZĘTA
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
ELŻBIETA II (królowa Wielkiej Brytani ; 1926- )
(1)
EROTYZM
(1)
FEMINIZM
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HIP-HOP
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INFORMACJA WIZUALNA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KOBIETA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
MUZYKA ROZRYWKOWA
(1)
MŁODOCIANE MATKI
(1)
NEW AGE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POSTĘP TECHNICZNY
(1)
RAP
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Socjologia kultury
(1)
WARTOŚĆ
(1)
ŻYCIE CODZIENNE
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
popular culture
(7)
Great Britain
(5)
culture
(5)
mass media
(5)
politics
(3)
civilization
(2)
ideology
(2)
konsumpcjonizm
(2)
kultura masowa
(2)
social conditions
(2)
Amazonka
(1)
Elizabeth II
(1)
New Age
(1)
Womenĺs periodicals
(1)
adolescent girls
(1)
animacja kultury
(1)
antropologia
(1)
antropologia kulturowa
(1)
audience
(1)
bollywood
(1)
celebrities
(1)
cultural regulation
(1)
customs
(1)
cyberkultura
(1)
człowiek
(1)
duchowość
(1)
economic conditions
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
ethics
(1)
ethnicity
(1)
fame
(1)
family
(1)
feminism
(1)
feminist criticism
(1)
film
(1)
globalization
(1)
government
(1)
hip-hop
(1)
konsument
(1)
konsumpcja
(1)
kultura
(1)
kultura medialna
(1)
kultura popularna
(1)
leisure
(1)
literature
(1)
media masowe
(1)
moral aspects
(1)
multiculturalism
(1)
music
(1)
muzyka popularna
(1)
national culture
(1)
ojcostwo
(1)
popular music
(1)
population
(1)
postmodernizm
(1)
press
(1)
regulation
(1)
religion
(1)
seksualność
(1)
sexual moralities
(1)
social aspects
(1)
social life
(1)
society
(1)
socjologia kultury
(1)
szkoła
(1)
teenage girls
(1)
teenage mothers
(1)
tożsamość
(1)
tożsamość kulturowa
(1)
tożsamość płci
(1)
visual communication
(1)
visual sociology
(1)
wartości
(1)
wolny rynek
(1)
women
(1)
work
(1)
working class
(1)
wychowanie estetyczne
(1)
youth culture
(1)
środki masowego przekazu
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Kulturoznawstwo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1733-9103 ; nr 21)
Bibliogr. s. 314-320.
Monografia dotyczy zagadnienia konsumpcjonizmu oraz toczącego się wokół niego współcześnie dyskursu, na który trafia jednostka próbująca zrozumieć otaczający świat oraz dyskursu naukowego. Działa on na "Ja", które może przyjąć różne sposoby komunikowania swego "bycia w świecie", staje wobec różnorodnych możliwości wyrażenia się i istnienia. Badając otoczenie człowieka, kulturę czy jej elementy bezpośrednio oddziałujące na niego, można stwierdzić, w jaki sposób są one odbierane i jaki jest ich wpływ na poszczególne jednostki. Sens życia (o ile możemy o nim dzisiaj jeszcze mówić) nadany przez daną kulturę trudno uchwycić, można jednak szukać komunikacji "bycia" każdego "Ja". Praca zawiera próbę odpowiedzi, dlaczego powstał dyskurs mówiący o społeczeństwie konsumpcyjnym i jaką rzeczywistość wyznacza lub jaką rzeczywistość próbuje budować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13066.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14147.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16672.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bringing together a range of core texts into one volume, this acclaimed anthology offers the definitive resource in culture, media, and communication. A fully revised new edition of the bestselling anthology in this dynamic and multidisciplinary field New contributions include essays from Althusser through to Henry Jenkins, and a completely new section on Globalization and Social Movements.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6095.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na sumę tego, co ma do zaoferowania pozycja (Kon)teksty kultury medialnej czytelnikom składają się informacje o stanie badań tak socjologicznych, jak medio- i kulturoznawczych, w tym prezentacja koncepcji mało w Polsce znanych. Są tu też liczne wskazówki metodologiczne, informacje o nowych zjawiskach, które pojawiły się w kulturze w wyniku upowszechnienia się dostępu do internetu, informacje historyczne i rozważania z zakresu etyki. Niebagatelną część tomu stanowią analizy i interpretacje nowych sposobów porozumiewania się i uprawiania twórczości. Część z nich może prowokować do niezgody i dyskusji, ale w wypadku rozpoznawania nowych zjawisk i wypracowywania metod ich badania jest to zjawisko nie tylko nieuniknione, ale i konieczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7987.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na sumę tego, co ma do zaoferowania pozycja (Kon)teksty kultury medialnej czytelnikom składają się informacje o stanie badań tak socjologicznych, jak medio- i kulturoznawczych, w tym prezentacja koncepcji mało w Polsce znanych. Są tu też liczne wskazówki metodologiczne, informacje o nowych zjawiskach, które pojawiły się w kulturze w wyniku upowszechnienia się dostępu do internetu, informacje historyczne i rozważania z zakresu etyki. Niebagatelną część tomu stanowią analizy i interpretacje nowych sposobów porozumiewania się i uprawiania twórczości. Część z nich może prowokować do niezgody i dyskusji, ale w wypadku rozpoznawania nowych zjawisk i wypracowywania metod ich badania jest to zjawisko nie tylko nieuniknione, ale i konieczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7988.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Popular music and society / Brian Longhurst. - Cambridge : Polity Press, 1996. - XVI, 277 s. : il. ; 23 cm.
This book provides an up-to-date introduction to the study of popular music. It is written in the belief that the analysis of popular music needs to be informed by wider debates in sociology and cultural studies. The book examines the ways in which popular music is produced, structured as text, and understood and used by audiences. It includes overviews and critiques of general theories, outlines of the most important empirical studies, and data on the contemporary production and consumption of popular music. Drawing on the theories of Adorno and Weber, Longhurst examines the contemporary organization of the music industry, the social production of music, and the effects of technological change on production. The history and politics of popular music are discussed, as are the connections of popular music and sexuality. Issues such as authenticity, stemming from the debates around black music, are addressed, and several different ways of studying the text of popular music are reviewed. The literature on sub culture and music is looked at in the context of an examination of the audience for pop music. Developing work on fans is considered, as are contemporary approaches which problematize relationships of production and consumption. Clearly written and well illustrated, popular music and society will be and excellent textbook for students in the sociology of culture, cultural studies, and media am d communication studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11190.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Popkultura i Media)
Autor
Forma i typ
Słowo kluczowe: New Age
Bibliogr. s. 403-421. Indeks.
Całościowa analiza zjawiska New Age, pokazująca jego specyficzne cechy w Polsce. Autorka korzystała z narzędzi badawczych socjologii, historii oraz antropologii kulturowej. Zaprezentowała różne naukowe podejścia i podjęła dyskusję z przedstawicielami dominujących nurtów w badaniach nad New Age.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5241.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6446.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Researching British Culture Topics and Approaches)
Bibliogr. przy pracach.
The essays cover aspects of British politics, media, music, film and popular culture at the close of the XX century. They indicate that the Labour Party's concept of "New" Britain introduced for political marketing is justified by significant qualitative transformations of British culture. In their critical interpretations the authors apply key theories and methods of the field to empirical material and demonstrate the importance of an interdisciplinary approach to cultural analysis.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10937.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2733)
Bibliogr. s. 207-216.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10556.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
This text outlines the ways in which contemporary trends - political, social and economic - give rise to public debates about policies concerned with culture. A range of theoretical issues are explored and three key arenas of contested regulation are discussed: sexuality, globalization and multiculturalism. Sexuality poses issues of control of representations, pornography and censorship. Globalization raises questions of national identity and cultural imperialism. Multiculturalism challenges existing models of cultural identity and citizenship. Through these three central cases, major contests around the public defining of culture, identity and difference are clarified.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11265.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 363-370. Indeks.
Tomasz Szlendak i Krzysztof Olechnicki z przeciwległych biegunów opisują życie kulturalne Polaków po 1989 roku. Pierwszy przez pryzmat świata festiwali – wielozmysłowej kultury iwentu, drugi z perspektywy zamkniętych enklaw czy też subświatów internetu. Efektem jest fascynujący reportaż socjologiczny nie tyle o uczestnictwie Polaków w kulturze, ile o Polakach jako społeczeństwie potransformacyjnym. Autorzy widzieli krańce internetu i byli wszędzie, gdzie gromadzą się Polacy w poszukiwaniu rozrywki. Odwiedzilli m.in. Przystanek Woodstock, Off Festiwal, Air Show, IX Borzęckie Święto Grzyba, Mazurską Noc Kabaretową czy Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi. Jak wyglądają Polacy widziani z tych biegunków? Z badań – szczegółowo i barwnie w książce opisanych – wynika, że potransformacyjne polskie społeczeństwo nie istnieje. Nowe praktyki kulturowe Polaków to lektura obowiązkowa nie tylko dla socjologów ale również dla kulturoznawców, animatorów kultury a także tych, którzy odpowiadają za ofertę kulturalną. Książka to mariaż traktatu teoretycznego z reportażem etnograficznym. Wszystko to, co wyda się czytelnikom bliskie nieznośnemu wartościowaniu, nie wynika z chęci zaprezentowania i uwypuklenia klasowych przewag, jest natomiast efektem przyjętej tu konwencji spotkania z egzotyką. Zwraca ona uwagę na tezy o kulturze zastępującej strukturę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17865.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17457.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stardom and Celebrity : a reader / ed. Sean Redmond, Sue Holmes. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - XIV, [1], 375 s. ; 24 cm.
Publikacja dotyczy sławnych osób. Tekst w j. angielskim
This book brings together some of the seminal interventions which have structured the development of stardom and celebrity studies, while crucially combining and situating these within the context of new essays which address the contemporary, cross-media and international landscape of today's fame culture. From Max Weber, Walter Benjamin and Roland Barthes to Catherine Lumby, Chris Rojek and Graeme Turner. At the core of the collection is a desire to map out a unique historical trajectory - both in terms of the development of fame, as well as the historical development of the field.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6849.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7648.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst w j. angielskim
Comprehensively revised and updated, this edition provides a critical introduction to the study and interpretation of visual culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6853 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6852.XXIV.5 [Wypożyczalnia A], P.6851.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7652.XXIV.5 [Czytelnia A], 7651.XXIV.5 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Czym jest makdonaldyzacja? Definicja podana we wstępie określa ja następująco: Jest to proces, na mocy którego zasady prowadzenia restauracji szybkiej obsługi upowszechniają się, zagarniając coraz wieksze połacie życia społecznego w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie". Ludzie, którzy makdonaldyzują zbiorowe żywienie, ale także służbę zdrowia, oświatę, sprzedaż detaliczną, nawet usługi seksualne, pragną czynic to wydajnie: dla klienta - tanio, dla społeczeństwa masowo, a dla właścicieli - z dużym zyskiem. Triumfy makdonaldyzacji zbiegają się w czasie z całkowitym załamaniem się wszelkich ideologii, które oferowały masom obietnicę lepszego, szczęśliwszego życia. Ritzer nie waha się przed kasandrycznymi proroctwami, ale sądzi, że należy się tej historycznej konieczności makdonaldyzacji sprzeciwić. Ma nadzieję, wbrew własnym pesymistycznym przewidywaniom, że makdonaldyzacja nie zamknie całego globu i wszystkich jego mieszkańców w żelaznej klatce jedynie racjonalnej organizacji społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3705.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
British Cultural Identities / ed. Mike Storry, Peter Childs. - Ed. 3. - London, New York : Routledge, 2007. - XIX, 299 s. : il. ; 24 cm.
"In British Cultural Identities" Mike Storry and Peter Childs assess the degree to which being British impinges on the identity of the many people who live in Britain. They analyze contemporary British identity through the various and changing ways in which people who live in the UK position themselves and are positioned by their culture today. Using examples from contemporary and popular culture, each chapter covers one of seven intersecting themes: place and environment education, work and leisure gender, sex and the family youth culture and style class and politics ethnicity and language religion and heritage. This third edition is fully updated to include environmental concerns, devolution, the infantilization of culture, binge-drinking and reality TV, 7/7 and terrorism, and the general shift from a literate to a visual culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9185.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10879.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Anthropos)
Książka stanowi podsumowanie badań, jakie autor prowadził nad różnymi i czasem nieoczekiwanymi aspektami kultury polskiej. Poddawanymi analizie tekstami kultury są tu zjawiska bardzo urozmaicone: napisy na murach, zabudowa ogródków działkowych, samochody marki syrena, obyczajowość bazarowa widziane w realiach transformacji ustrojowej. Są to, opowiedziane w języku interpretacji antropologicznej, „mikrohistorie”, odsłaniające sens spontanicznych ekspresji potocznych, diagnozujące ukryte (niejawne) znaczenia rytuałów życia codziennego w momencie działania zmiany społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4299.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4798.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
British cultural studies : an introduction / Graeme Turner. - 2nd ed. - London, New York : Routledge, 1996. - VI, [1], 258 s. ; 22 cm.
"British Cultural Studies" is a comprehensive introduction to the British tradition of cultural studies. Graeme Turner offers an accessible overview to the central themes that have informed British cultural studies; language, semiotics, Marxism and ideology, individualism and subjectivity and discourse. Presenting a history of British cultural studies and focusing on the work of such pioneers as Raymond Williams, Richard Hoggart, E.P. Thompson, Stuart Hall and the Birmingham Centre for Contemporary Cultural Studies, the second edition is fully revised to include new issues in cultural studies and to update key debates and references. New sections include: The influence of postmodernism, The politics of pleasure identified with the 'New Revisionism', Foucault and discourse, The politics of cultural studies, Gender and Race in the history of British Cultural Studies. A fully updated and comprehensive bibliography.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11193.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; 3042)
Wzorce kultury konsumpcyjnej odnajdujemy dziś nie tylko w miejskiej przestrzeni, na reklamowych billboardach czy w centrach handlowych. Są obecne nie tylko w wypełnionym kartami kredytowymi portfelu, nie tylko w feerii towarów na sklepowych półkach czy w szaleństwie sezonowych wyprzedaży. Dotarły już do tych rejonów kultury, których o związek z konsumeryzmem nigdy byśmy nie podejrzewali. Można wręcz powiedzieć, że „supermarketyzuje się” cała kultura. Konsumenckie schematy postępowania i myślenia widać choćby w wychowywaniu dzieci, w edukacji, w życiu seksualnym, a nawet w Kościele, ponieważ „supermarketyzacji” ulega także sfera przeżyć religijnych. Książka poświęcona jest mechanizmom i efektom owej „supermarketyzacji” na polu religii i seksualności. A przyglądamy się tym mechanizmom przez pryzmat zachowań ludzi młodych, ponieważ są one, zdaniem socjologów, świetnym prognostykiem tego, co się jeszcze w kulturze zachodniej wydarzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7144.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8011.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Feminism and youth culture / Angela McRobbie. - Basingstoke : Macmillan Press Ltd, 1991. - XX, 255 s. ; 22 cm.
(Youth Questions / Philip Cohen, Angela McRobbie)
"Feminism and Youth Culture" collects together eight separate essays on female youth culture written by Angela McRobbie over a period of almost 13 years. Topics include the changing place of romance in girls' comics and magazines, the everyday culture of working class girls, the appeal of dance narratives for pre-teenage readers and viewers, teenage mothers and feminist critiques of subcultural theory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11259.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Contemporary Worlds)
In "Britain since the Seventies", well-known historian Jeremy Black examines the most recent developments in British political, social, cultural and economic history. Taking the triumph of consumerism as an organizing theme, he charts the rise and fall of the Conservative Party, developments in British society, culture and politics, environmental issues, questions of identity, and changes in economic circumstance and direction. Iconic issues such as BSE, transport, asylum seekers and the NHS are viewed from both national and international perspectives. Black's account of contemporary Britain challenges as well as entertains, seeking to engage the reader in the process of interpretation. Through the lens of the last three decades, the author unveils his image of a country in which uncertainty, contingency and change are the defining features. In charting the impact of increasing individualism, longevity and secularization, Black is drawn repeatedly to examine a fundamental paradox of modern Britain: 'At the start of both century and millennium, the British were more prosperous than ever before, but ...happiness has not risen with prosperity.'" Britain since the Seventies" is a wide-ranging and cogent evaluation of recent British history, and as such will appeal to all those interested in the condition of modern Britain, and how it came to be so, as well as being an ideal introduction for students of the subject.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11319.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej