Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(23)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Autor
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Porter Michael E. (1947- )
(2)
Skawińska Eulalia (1943- )
(2)
Weresa Marzenna Anna
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Balcerzak Adam P
(1)
Bossak Jan W
(1)
Brdulak Halina
(1)
Duraj Jan
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Janus Agnieszka
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(1)
Klamut Mirosława (1944- )
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Malawski Marcin
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Meyer Ron (1962- )
(1)
Mickiewicz Bartosz
(1)
Mokrysz-Olszyńska Anna
(1)
Moszyński Michał
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Noga Adam
(1)
Norton David P. (1941- )
(1)
Nowińska-Łaźniewska Ewa
(1)
Rzemieniak Magdalena Lidia
(1)
Sajnóg Artur
(1)
Samul Joanna
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Sosnowska Honorata
(1)
Targański Bartosz
(1)
Walenia Alina
(1)
Wieczorek Andrzej (1949- )
(1)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Wit Bob de (1957- )
(1)
Wojewoda Izabela
(1)
Wrzeszcz-Kamińska Grażyna
(1)
Łaźniewska Ewa
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Łączak Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
KONKURENCJA
(24)
INNOWACJE
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(5)
POLSKA
(3)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(3)
GOSPODARKA
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
Konkurencja
(2)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
RYNEK PRACY
(2)
Anti-Fraud Communicators Network (Europejski Urząd do spraw Zwalczania Nadużyć Finansowych)
(1)
Audyt
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Innowacje
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KADRY
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
Kontrola finansowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Organizacja
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Projekty unijne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
ROLNICTWO
(1)
Rynek (ekonomia)
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Start-up
(1)
TEORIA GIER
(1)
Transport taksówkowy
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Uber (firma)
(1)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
(1)
Wykorzystanie środków UE
(1)
WŁASNOŚĆ PRZEMYSŁOWA
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
konkurencja
(10)
konkurencyjność
(7)
przedsiębiorstwo
(7)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(6)
strategia
(5)
konkurencyjność gospodarki
(3)
przedsiębiorczość
(3)
Unia Europejska
(2)
firma
(2)
gospodarka
(2)
innowacje
(2)
joint venture
(2)
kapitał intelektualny
(2)
klaster
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
kryzys gospodarczy
(2)
motywowanie pracowników
(2)
ochrona konkurencji
(2)
polityka gospodarcza
(2)
polityka spójności
(2)
raport
(2)
rozwój regionalny
(2)
transport
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
Internet
(1)
Polska
(1)
Web 2.0
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
alians strategiczny
(1)
analiza SWOT
(1)
analiza strategiczna
(1)
audyt
(1)
bezrobocie
(1)
budżet
(1)
cel strategiczny
(1)
dystrybucja
(1)
e-marketing
(1)
finanse publiczne
(1)
firma transportowa
(1)
fundacja
(1)
fuzja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka międzynarodowa
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
gospodarstwo domowe
(1)
grupa kapitałowa
(1)
grupa producencka
(1)
holding
(1)
innowacyjność
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
kapitał społeczny
(1)
konsorcjum
(1)
kultura organizacyjna
(1)
marketing elektroniczny
(1)
marketing internetowy
(1)
marketing mobilny
(1)
marketing terytorialny
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
menedżer
(1)
metropolia
(1)
misja firmy
(1)
motywacja
(1)
nieruchomości
(1)
nieuczciwa konkurencja
(1)
państwo
(1)
plan strategiczny
(1)
planowanie
(1)
podatek
(1)
podmiot gospodarczy
(1)
polityka budżetowa
(1)
polityka innowacyjna
(1)
pomoc publiczna
(1)
prawo
(1)
produkcja
(1)
programowanie liniowe
(1)
projekty
(1)
przejęcie
(1)
przewóz osób
(1)
region
(1)
region turystyczny
(1)
region uczący się
(1)
regionalny system innowacji
(1)
rolnictwo
(1)
rynek
(1)
rynek pracy
(1)
samorząd gospodarczy
(1)
sieci przedsiębiorstw
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
sprzedaż
(1)
spółdzielnia
(1)
spółka
(1)
stowarzyszenie
(1)
system informacyjny
(1)
teoria gier
(1)
wizerunek
(1)
wizja firmy
(1)
współpraca
(1)
współpraca gospodarcza
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Strategia organizacji stanowi nowatorskie ujęcie problematyki strategicznych wyborów, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych. Autor dokonał przeglądu głównych koncepcji strategii organizacji, przedstawił metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy oraz omówił procedury budowy i wdrożenia strategii w warunkach, w jakich obecnie działają firmy światowe i polskie. Książka jest onbowiązkową lekturą i przewodnikiem zarówno dla menedżerów i doradców, jak i dla studentów wyższych lat studiów zarządzania i ekonomii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2344.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 321.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencja i współpraca międzynarodowa / Jan W. Bossak. - Warszawa : Difin, cop. 2013. - 319 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 309-316.
Autor adresuje książkę do Czytelników pragnących lepiej zrozumieć procesy rozwoju gospodarczego we współczesnym świecie. Przedmiotem książki jest odkrywanie na nowo w warunkach globalizacji, liberalizacji, innowacji sensu i znaczenia konkurencji i współpracy międzynarodowej. Główną tezą książki jest stwierdzenie, że w warunkach globalizacji i liberalizacji tylko kraje otwarte, dbające o rozwój kapitału ludzkiego i traktujące przedsiębiorczość, wolność wyboru, konkurencję i innowacyjność społeczeństwa jako dobro publiczne tworzą trwałą podstawę konkurencyjnej gospodarki zdolnej sprostać wyzwaniom i wykorzystać możliwości, jakie oferuje współpraca międzynarodowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14633.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-252.
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany. książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14975.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15805.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 198-199. Indeksy.
Podręcznik zawiera pełny obraz współczesnej teorii gier, przedstawia liczne przykłady ukazujące zastosowania teorii w praktyce gospodarczej, tylko w niezbędnym stopniu wykorzystuje aparat matematyczny, stanowi wywód zrozumiały dla każdego czytelnika lubiącego rozrywki umysłowe i lubiącego myśleć abstrakcyjnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8855.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10411.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Książka jest zbiorem artykułów z X Warsztatów Metodologicznych, które odbyły się w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte są zagadnienia dotyczące teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsiębiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywności wyboru marek na rynku, praktycznych sposobów określania pozycji przedsiębiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narzędzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pogłębiających się procesów interakcji i globalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7794.IX.16.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7793.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 289-300. Indeks.
W książce autorzy w przystępny sposób prezentują kluczowe zagadnienia z zakresu konkurencji, konkurencyjności i innowacji. Swoją uwagę koncentrują przede wszystkim na teorii i praktyce klastrów biznesowych ze względu na ich ogromną rolę w rozwoju gospodarczym krajów. Omawiają między innymi warunki niezbędne do tworzenia i rozwoju klastrów, ich typowe struktury, rolę w podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw, efektywności funkcjonowania i zmniejszaniu polaryzacji regionów. Jednym z walorów publikacji jest prezentacja dziesięciu klastrów wysokiej i średniej technologii występujących na świecie, w tym w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7894.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9148.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria konkurencji : ekonomiczna teoria wszystkiego / Adam Noga. - Wydanie I. - Warszawa : Poltext, 2022. - 239 stron : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 209-229. Indeks.
Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska naturalnego, technologicznego czy społecznego. Przedstawiona w książce teoria efektywnej konkurencji i efektywnych dominacji ma temu służyć i stanowić swoistą „ekonomiczną teorię wszystkiego”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22481.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 194-200 i przy rozdz.
"Monografia podejmuje niezwykle istotny dla całej Unii Europejskiej problem realizacji dwóch pozornie sprzecznych celów jej rozwoju, a mianowicie konkurencyjności i spójności. Są to dwa główne wyzwania rozwojowe Unii Europejskiej, od których zależy przyszłość jej integracji społeczno-ekonomicznej. Monografia analizuje tę złożoną, a jednocześnie niezwykle ważną problematykę rozwoju Unii Europejskiej w nowych uwarunkowaniach rozwoju zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Zewnętrzne generowane są przez globalizację i sytuację kryzysową w gospodarce światowej, natomiast wewnętrzne wynikają z opóźnienia innowacyjnego krajów UE w stosunku do liderów światowych, styuacji na europejskicvh rynkach pracy i starzenia się społeczeństw, a także braku stabilności finansów publicznych." z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Pruska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12142.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13270.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym tematem zainteresowań większości publikowanych w monografii artykułów są aspekty marketingowe zachowań podmiotów na rynku w warunkach konkurencji. W ich treści zawarte zostały trzy bloki tematyczne, a mianowicie: uwarunkowania konkurencyjności producentów i pośredników rynkowych; narzędzia marketingowe a rozwój techniki informatycznej i komunikacyjnej; trendy w zachowaniach konsumentów na rynku. Opracowania obejmują zarówno rozważania teoretyczne, jak i wyniki badań empirycznych Autorów, rozwijające te zagadnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4803.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5175.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje prolematykę związaną z funkcjonoaniem przedsiębiorstwa w nowych warunkach. Autorzy przedstawili m.in. globalizacyjne aspekty konkurencyjności, kierunki polityki gospodarczej, strategię przedsiębiorstwa wobec globalizacji, rolę Internetu i wpływ technologii informatycznych na działanie przedsiębiorstwa, znaczenie marketingu w globalnych przedsiębiorstwach, zarządzanie zasobami ludzkimi w nowej sytuacji. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, ekonomii, międzynarodowych stosunków gospodarczych, politologii oraz wszystkich zainteresowanych problematyką globalizacji gospodarki światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1667.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wykaz aktów prawnych i orzecznictwa przy niektórych pracach.
Rewolucja technologiczna Internetu otworzyła przed działalnością marketingową nowe kanały bezpośredniego kontaktu z konsumentem, które umożliwiają precyzyne poznanie jego potrzeb i przesyłanie komunikatów reklamowych. Jednakże prowadzenie działalności marketingowej w społeczeństwie informacyjnym może wywoływać również wiele nowych zagrożeń, zarówno dla konsumentów, jak i konkurentów oraz interesu publicznego. Jednocześnie ze względu na bezprecedensowe tempo postępu technologicznego możliwość szybkiego reagowania ustawodawcy na nowe problemy prawne staje się organiczona. Publikacja prezentuje wybrane obszary społeczeństwa informacyjnego, w obrębie których uwidacznia się nieadekwatność istniejących uregulowań prawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12164.IX.16.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13292.IX.16.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem raportu jest dokonanie oceny konkurencyjności polskiej gospodarki na tle pozostałych krajów UE, a w szczególności w porównaniu z nowymi krajami członkowskimi Unii. Analizie i interpretacji poddane zostały wskaźniki oraz wyznaczniki zdolności oraz pozycji konkurencyjnej Polski, których ewolucja badana jest w okresie 1995-2005. Ocenie poddano również determinanty pozycji konkurencyjnej Polski. Analiza porównawcza prowadzona jest z uwzględnieniem aspektów ilościowych i jakościowych, co pozwala przewidzieć przyszłe trendy i wskazać obszary priorytetowe w polityce gospodarczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5385 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6687.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-[156].
W książce podjęto temat kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Autorzy skupili się na czynnikach stanowiących źródła przewag konkurencyjnych oraz warunkach dalszego wzrostu konkurencyjności i umacniania pozycji rynkowej. W książce przedstawiono kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw, specyfikę konkurencyjności polskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw, czynniki osiągania sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów, spółki uczelniane jako mechanizm transferu wiedzy do gospodarki, instrumenty finansowego wsparcia z Unii Europejskiej, determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16147.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16146.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s.166-167
Proces transformacji systemowej gospodarki polskiej jest zjawiskiem wielowymiarowym i złożonym. To stwierdzenie odzwierciedla istotę tego procesu, w którym obok zagadnień dotyczących stabilizacji makroekonomicznej, prywatyzacji i przeciwdziałania inflacji wielką rolę odgrywają także kwestie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw, a także gospodarowania zasobami pracy. Pomimo osiemnastu lat transformacji systemowej, a więc przeprowadzenia zmian instytucjonalnych, ogólnej liberalizacji gospodarki i stworzenia podstaw stabilizacji makroekonomicznej, przekształcenia, jakie dokonały się w polskich przedsiębiorstwach są wciąż niewystarczające i płytkie. Polegają one przede wszystkim na wykorzystywaniu "prostych rezerw" wzrostu efektywności gospodarowania i niedostatku głębokich, proinnowacyjnych dostosowań do zmieniających się uwarunkowań zewnętrznych, wynikających głównie z przyspieszenia procesu globalizacji i rewolucji informatycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7673.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8665.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak polska gospodarka plasuje się na tle pozostałych gospodarek państw członkowskich Unii Europejskiej? Czy w ostatniej dekadzie osiągnięty został skok rozwojowy i cywilizacyjny, który był marzeniem wielu Polaków, kiedy w maju 2004 roku Polska wstępowała do Unii? W jakim stopniu członkostwo w UE przełożyło się na wzrost konkurencyjności Polski i doprowadziło do istotnych zmian gospodarczych, polegających na przejściu od konkurowania zasobami do konkurowania wiedzą? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania jest celem analiz prowadzonych w tej monografii. Wyniki tych badań pozwalają określić pozycję konkurencyjną Polski w Unii Europejskiej dziesięć lat po przystąpieniu naszego kraju do tego ugrupowania integracyjnego. Polska gospodarka ukazana została w szerszej perspektywie porównawczej, czyli na tle gospodarek pozostałych członków Unii Europejskiej. W monografii analizie poddano poszczególne determinanty pozycji konkurencyjnej Polski, zarówno z perspektywy ilościowej, jak i jakościowej. Pozwala to zarysować przyszłe tendencje i wskazać obszary priorytetowe w polityce gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15367.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca niniejsza złożona z pięciu części analizuje wybrane aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw na jednolitym rynku europejskim. Analizie poddano warunki rozwoju przedsiębiorstw lubuskich, regionu położonego przy granicy ze "starą piętnastką". Zwrócono uwagę na istotę i znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wielką rolę w rywalizacji o rynek odgrywa sektor naukowo-badawczy, który swymi badaniami powinien z jednej strony odpowiadać na zapotrzebowanie rynku a z drugiej wyznaczać nowe standardy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8230.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza praca stanowi próbę opisu, analizy, interpretacji i systematyzacji wybranych zjawisk, procesów ekonomicznych oraz społecznych wynikających z zawodności rynku i zawodności państwa, ujawnionych i zdynamizowanych światowym kryzysem ekonomicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13853.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielokrotnie nagradzany korespondent technologiczny „New York Timesa” i reporter śledczy Mike Isaac przedstawia spektakularny rozwój i upadek jednej z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm XXI wieku, Ubera. Przedsiębiorstwo, wspierane przez miliardy dolarów kapitału podwyższonego ryzyka i prowadzone przez zuchwałego, ambitnego założyciela Travisa Kalanicka, miało zrewolucjonizować sposób przewozu ludzi i towarów na świecie. Uber wydawał się gotowy do zajęcia miejsca obok Amazona, Apple’a i Google’a. To, co nastąpiło później, stało się jednak przestrogą dla młodych przedsiębiorstw i żywym dowodem na to, że wielki startupowy okręt może zatonąć. Bitwy Ubera ze związkami taksówkowymi i kierowcami, toksyczna atmosfera panująca w firmie, seksizm i skandale oraz bezwzględne zagrywki, do jakich można się posunąć, aby zdobyć władzę – wszystko to zogniskowało się w Uberze jak w soczewce i ostatecznie doprowadziło firmę na skraj przepaści. Brutalny rok dla giganta transportowego zakończył się wewnętrznym zamachem stanu w sali konferencyjnej, gdzie inwestorzy pozbawili Kalnicka stanowiska dyrektora generalnego i przejęli kontrolę nad startupem. Uber to opowieść o ambicjach i oszustwach, obscenicznych zachowaniach i nieprawdopodobnym bogactwie, która powstała na podstawie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Ubera, a także z wykorzystaniem niepublikowanych dotąd dokumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21653.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza monografia dotyczy kluczowych problemów działalności przedsiębiorstw, które odnoszą się do szeregu czynników efektywnego wykorzystania zasobów materialnych i niematerialnych dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Wskazują one na potrzebę eksponowania oceny operacyjnych, finansowych oraz inwestycyjnych nośników efektywności ekonomicznej podmiotów gospodarczych, nadto kluczowych ich kompetencji. Prezentowana monografia składa się z 20 artykułów naukowych, które wydają się użyteczne nie tylko w rozpoznaniu prawidłowości działania przedsiębiorstw na rynku kapitałowym, lecz także we wskazaniu przyczyn i konsekwencji podejmowania szeregu decyzji wzmacniających efektywność ekonomiczną jednostek gospodarczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22385.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22384.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej