Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Chung Leeva C. 1965-
(1)
Hofman Iwona
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Ting-Toomey Stella
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(2)
polski
(1)
Temat
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Język
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kultura
(1)
Mediolingwistyka
(1)
Medioznawstwo
(1)
Metody badawcze
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Szok kulturowy
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
language and culture
(2)
Interlanguage
(1)
badania naukowe
(1)
cross-cultural orientation
(1)
culture shock
(1)
język mediów
(1)
learning
(1)
linguistics
(1)
media
(1)
medioznawstwo
(1)
pragmatics
(1)
second language acquisition
(1)
speech act
(1)
teaching
(1)
tekst medialny
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Longman Applied Linguistics)
Includes bibliographical references (page 323) and index.
An understanding of sociocultural context is crucial in second language learning yet developing this awareness often poses a real challenge to the typical language learner. This book is a practical language teachers' guide that focuses on how to teach socially and culturally appropriate language for effective communication. Moving beyond a purely theoretical approach to pragmatics, the volume offers practical advice to teachers, with hands-on classroom tasks included in every chapter. Readers will be able to: * Identify possible causes of learner errors and choices in cross-cultural communication * Understand second language acquisition theories that support their classroom practices * Develop a pragmatics-focused instructional component, classroom-based assessments, and curricula * Help learners to become more strategic about their learning and performance of speech acts * Incorporate technology into their approach to teaching pragmatics This book aims to close the gap between what research in pragmatics has found and how language is generally taught today. It will be of interest to all language teachers, graduate students in language teaching and linguistics, teacher educators, and developers of materials for teaching language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17991.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding intercultural communication / Stella Ting-Toomey, Leeva C. Chung. - 2nd edition - New York ; Oxford : Oxford University Press, 2012, 2005. - XXVI, 326 p. : illustrations ; 24 cm.
Includes bibliographical references (p. 267-296) and indexes.
Written in a conversational style, this book introduces students to the foundations of intercultural communication, a vibrant discipline within the field. Authors Stella Ting-Toomey and Leeva Chung take a multicontextual, inclusive approach that balances international and intercultural communication issues against U.S. domestic diversity issues. In addition to emphasizing a value-oriented perspective on intercultural encounters, the text contains a robust ethical chapter, complete with specific guidelines that will help students become ethical intercultural communicators. By integrating current empirical research with lively intercultural examples, the authors ask thought-provoking questions and pose ethical dilemmas for students to ponder. The text offers a sprawling treatment of such topics as ethnic and cultural identity change, culture shock and intercultural adjustment, romantic relationships and raising bicultural children, global identity challenges, and decision-making choices in intercultural ethics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17123.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy referatach.
Tom jest osiągnięciem naukowym. […] Będzie dobrze służył wielu dyscyplinom polskiej humanistyki […], pomnaża w stopniu wysokim nasza wiedzę o mediach i języku „medialnym”. Zagadnienie jest fascynujące poznawczo zarówno dla lingwistyki, jak i nauk społecznych (medioznawstwa, teorii kultury, psychologii społecznej, politologii) z kilku powodów. Po pierwsze, media stały się we współczesnym świecie dominującą siłą napędową cywilizacji, a internet, korona mediów, podstawą funkcjonowania jednostek, mniejszych i większych grup aż po wymiar globalny. Po wtóre, w dwóch ostatnich dekadach XX wieku dokonała się rewolucja w przyswajaniu wiedzy, kultura pisma została zastąpiona przez nową kulturę piśmienności elektronicznej; ta nowa kultura jest silnie powiązana z najnowocześniejszymi mediami. Po trzecie, we wszystkich mediach, także w mediach najnowszej generacji, język nadal pełni rolę najważniejszą i wciąż jest kodem wiodącym, jednak narażonym na działanie medialnych mód, kultów i fascynacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19558.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19557.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej