Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(79)
Forma i typ
Książki
(78)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(33)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(26)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(75)
Autor
Mann Malcolm
(6)
Taylore-Knowles Steve
(6)
Miller Judy L
(4)
Beatty Ken
(3)
Bamford Julian
(2)
Cohen Robert
(2)
Cohen Robert F
(2)
Day Richard R
(2)
Ganske Kathy
(2)
McGregor Tanny
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Struk Barbara
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
August Diane
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Clarke Mark A
(1)
Combs Martha
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Cummins Sunday
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Daloiso Michele
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Dobson Barbara K
(1)
Driggs Colleen
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Ehlers Swantje
(1)
Engelhardt Diane
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Fu Danling
(1)
Gamble Nikki
(1)
Geva Esther
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Greenall Simon
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Heringer Hans Jürgen (1939- )
(1)
Hess Natalie
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Jones Leo (1943- )
(1)
Jones Leo (1943- ). Progress to proficiency
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Lemov Doug 1967-
(1)
Lukin Annabelle
(1)
Marsh Jackie
(1)
Matoush Marylou M
(1)
McCormack Rachel L
(1)
Mesmer Heidi Anne E
(1)
Morrow Lesley Mandel
(1)
Nuttall Christine
(1)
Oakhill Jane
(1)
Odo Denis Murphy
(1)
Pakenham Kenneth J
(1)
Pamuła-Behrens Małgorzata
(1)
Pasquarelli Susan Lee
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Potts John (1924- )
(1)
Ramirez Gloria
(1)
Reedy David 1954-
(1)
Riley Jeni
(1)
Robb Laura
(1)
Rosow La Vergne
(1)
Schleppegrell Mary J
(1)
Schumm Jeanne Shay (1947- )
(1)
Sedgwick Fred
(1)
Seravallo Jennifer
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Silberstein Sandra 1948-
(1)
Smith Lorraine C
(1)
Sobkowiak Włodzimierz (1955- )
(1)
Solmecke Gert
(1)
Steineke Nancy
(1)
Stoller Fredrick L
(1)
Styles Morag
(1)
Styles Naomi
(1)
Swan Michael
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Tennent Wayne
(1)
Tracey Diane H
(1)
Wallace Catherine
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Westhoff Gerard
(1)
Woolway Erica 1979-
(1)
Young Terrell A
(1)
Žigalova Mariâ Petrovna (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(32)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(10)
Nowy Jork (stan) (USA)
(9)
Anglia
(4)
nieznany (us)
(4)
Kiribati
(3)
Kalifornia (USA)
(1)
Connecticut (USA)
(1)
nieznany (d)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Język
angielski
(44)
polski
(35)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(48)
CZYTANIE
(30)
Czytanie
(19)
Nauczanie języków obcych
(17)
Język angielski
(12)
Nauczanie
(7)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(6)
JĘZYKI
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
JĘZYK NIEMIECKI
(4)
Pisanie
(4)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Nauka czytania
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
English language
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
LITERATURA
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Reading (Elementary)
(2)
Reading comprehension
(2)
APARATY SŁUCHOWE
(1)
Bilingualism
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CAE (certyfikat językowy)
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
IMPLANTY ŚLIMAKOWE
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK MIGOWY
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Language acquisition
(1)
Language arts
(1)
Literatura
(1)
MOWA
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauka pisania
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Reading teachers
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Sprawność językowa
(1)
SŁUCH
(1)
Słownictwo
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Uczniowie
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Problems, exercises
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(21)
Edukacja i pedagogika
(11)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(42)
English language
(32)
teaching
(19)
study and teaching
(15)
literacy
(12)
foreign speakers
(10)
reading comprehension
(9)
reading skills
(7)
EFL
(6)
English
(5)
learning
(5)
textbook
(5)
writing
(5)
FCE
(4)
education
(4)
grammar
(4)
language arts
(4)
rhetoric
(4)
ELT
(3)
United States
(3)
academic reading
(3)
czytanie
(3)
foreign language
(3)
language
(3)
literature
(3)
B2
(2)
CAE
(2)
applied linguistics
(2)
bilingualism
(2)
book
(2)
dyslexia
(2)
early childhood education
(2)
elementary level
(2)
język obcy
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
native language
(2)
second language acquisition
(2)
teaching approaches
(2)
use of English
(2)
vocabulary
(2)
word recognition
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CPE
(1)
Certificate of Proficiency
(1)
ESL
(1)
English literature
(1)
Great Britain
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
best books
(1)
bilingual reader
(1)
canon (Literature)
(1)
case study
(1)
children
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
communication skills
(1)
content area reading
(1)
criticism
(1)
decoding
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational psychology
(1)
efficiency linguistic
(1)
exam practice
(1)
exercises
(1)
group reading
(1)
history
(1)
interdisciplinary approach
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
kindergarten
(1)
language acquisition
(1)
language disorder
(1)
language teaching
(1)
language testing
(1)
lesson plan
(1)
lesson planning
(1)
listening
(1)
methodology
(1)
metody nauczania
(1)
motywacja
(1)
nauczanie wczesnoszkolne
(1)
ortography
(1)
periodical
(1)
phonetics
(1)
phonolapsology
(1)
pisanie
(1)
primary school
(1)
psycholinguistics
(1)
readers
(1)
reading specialist
(1)
science
(1)
small groups
(1)
spelling
(1)
spoken English
(1)
teacher education
(1)
79 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7982.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9286.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Gives you a thorough overview of theory and research relating to second-language reading. Includes practical suggestions for teaching reading in different contexts. Presents a variety of strategies for reading and teaching reading and discusses how to use them in appropriate contexts. Sets the skill of reading in a wider psychological and social context Can be used as a textbook or self-study text for trainee teachers or as a reference guide for practising teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7905.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A], 9196.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9195.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy / ed. Kathy Collins Block)
Index s. 561-576
Weaving together the latest knowledge and best practices for teaching children to read, this indispensable text and professional resource provides a complete guide to differentiated instruction for diverse learners. Uniquely integrative, the book places the needs of English language learners and students with disabilities front and center instead of treating them as special topics. Accessible chapters on each of the core components of literacy clearly demonstrate how to link formal and informal assessment to evidence-based instruction. Special features include Research Briefs, Tech Tips, Internet Resources, Reflection and Action Questions, and dozens of reproducible student activities and assessment tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9298.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; nr 411)
Bibliogr. s. 217-230. Indeks.
Reading in the native and consequently in a foreign language is related not only to how well we know the language but also to a whole gamut such factors as language aptitude, reading motivation, reading strategies, learning styles, personality, reading anxiety, gender, attitude to reading, dyslexia, socio-economic status of the family or home environment. Fluent reading in a foreign language is connected with fluent native language reading and both depend on proficiency in a given language, but also on language talent, parent’s education and employment and – very important – access to the classic writings of Polish literature and the use of the Internet in order to get knowledge. Foreign text readers rely not only on the knowledge of the language but also on their general knowledge, experience and reading practices that are shaped by the world in which they live.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9807.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding advanced second-language reading / Elizabeth B. Bernhardt. - New York ; London : Routledge, 2011. - XXI, 215 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 192-209. Indeks.
What distinguishes this book is its broad, yet thorough, view of theory, process, and research on adult second-language reading. Offering extensive discussions of upper-register second-language texts (both expository and narrative) that adult second-language readers encounter daily across the globe, it also presents an assessment schema for second-language text comprehension as well as for the assessment of teaching. This book: includes languages other than English in the discussion of second language reading, is firmly anchored in a theory of second language reading - the concept of compensatory processing, emphasizes the multi-dimensionality and dynamic nature of L2 reading development, focuses on comprehension of upper-register literary texts, balances theory and instructional practices.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14043.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5105.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index 353-365 s.
Problems with decoding, dyslexia, and language disorders have attracted more interest from researchers than have specific comprehension problems and have occupied more room in specialized journals. Normal reading comprehension has also been a favorite with researchers. However, scarce interest has been paid to subjects who have comprehension difficulties. This book is an attempt to remedy this situation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9812.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
With "Texts and Lessons for Content-Area Reading", Harvey 'Smokey' Daniels and Nancy Steineke support content-area and language-arts teachers alike by pairing more than 75 short, kid-tested reproducible nonfiction texts with 33 simple, ready-to-go lessons that deepen comprehension and support effective collaboration. And we all know that comprehension and collaboration are just what the new Common Core State Standards call for (CCSS, 2010). In the same teacher-friendly, classroom-wise voices that made Subjects Matter and Content-Area Writing bestsellers, Daniels and Steineke prove that with the right materials and the right lessons, you can turn your kids into much better readers in your subject field by showing: how proficient readers think; how skillful collaborators act; how to use quick and engaging activities that add to, not steal from subject-matter learning. Each real-world text was chosen for its subject-area relevance, its interest to teens, and for its ôwow factorö-the texts most likely to engage kids in discussion and debate. Step-by-step lessons accompany each text, including: 23 Strategy Lessons that focus closely on at least one key comprehension strategy or collaboration skill that proficient learners use, and address the Common Core Standards for ELA ; 10 Text Set Lessons that directly align to commonly taught curricular topics and offer a deeper, longer engagement in the subjects and strategies at hand.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14560.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst w j. niemieckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5962 [Magazyn 2] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej