Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(79)
Forma i typ
Książki
(78)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(33)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(26)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(75)
Autor
Mann Malcolm
(6)
Taylore-Knowles Steve
(6)
Miller Judy L
(4)
Beatty Ken
(3)
Bamford Julian
(2)
Cohen Robert
(2)
Cohen Robert F
(2)
Day Richard R
(2)
Ganske Kathy
(2)
McGregor Tanny
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Struk Barbara
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
August Diane
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Clarke Mark A
(1)
Combs Martha
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Cummins Sunday
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Daloiso Michele
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Dobson Barbara K
(1)
Driggs Colleen
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Ehlers Swantje
(1)
Engelhardt Diane
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Fu Danling
(1)
Gamble Nikki
(1)
Geva Esther
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Greenall Simon
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Heringer Hans Jürgen (1939- )
(1)
Hess Natalie
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Jones Leo (1943- )
(1)
Jones Leo (1943- ). Progress to proficiency
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Lemov Doug 1967-
(1)
Lukin Annabelle
(1)
Marsh Jackie
(1)
Matoush Marylou M
(1)
McCormack Rachel L
(1)
Mesmer Heidi Anne E
(1)
Morrow Lesley Mandel
(1)
Nuttall Christine
(1)
Oakhill Jane
(1)
Odo Denis Murphy
(1)
Pakenham Kenneth J
(1)
Pamuła-Behrens Małgorzata
(1)
Pasquarelli Susan Lee
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Potts John (1924- )
(1)
Ramirez Gloria
(1)
Reedy David 1954-
(1)
Riley Jeni
(1)
Robb Laura
(1)
Rosow La Vergne
(1)
Schleppegrell Mary J
(1)
Schumm Jeanne Shay (1947- )
(1)
Sedgwick Fred
(1)
Seravallo Jennifer
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Silberstein Sandra 1948-
(1)
Smith Lorraine C
(1)
Sobkowiak Włodzimierz (1955- )
(1)
Solmecke Gert
(1)
Steineke Nancy
(1)
Stoller Fredrick L
(1)
Styles Morag
(1)
Styles Naomi
(1)
Swan Michael
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Tennent Wayne
(1)
Tracey Diane H
(1)
Wallace Catherine
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Westhoff Gerard
(1)
Woolway Erica 1979-
(1)
Young Terrell A
(1)
Žigalova Mariâ Petrovna (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(32)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(10)
Nowy Jork (stan) (USA)
(9)
Anglia
(4)
nieznany (us)
(4)
Kiribati
(3)
Kalifornia (USA)
(1)
Connecticut (USA)
(1)
nieznany (d)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Język
angielski
(44)
polski
(35)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(48)
CZYTANIE
(30)
Czytanie
(19)
Nauczanie języków obcych
(17)
Język angielski
(12)
Nauczanie
(7)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(6)
JĘZYKI
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
JĘZYK NIEMIECKI
(4)
Pisanie
(4)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Nauka czytania
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
English language
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
LITERATURA
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Reading (Elementary)
(2)
Reading comprehension
(2)
APARATY SŁUCHOWE
(1)
Bilingualism
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CAE (certyfikat językowy)
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
IMPLANTY ŚLIMAKOWE
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK MIGOWY
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Language acquisition
(1)
Language arts
(1)
Literatura
(1)
MOWA
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauka pisania
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Reading teachers
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Sprawność językowa
(1)
SŁUCH
(1)
Słownictwo
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Uczniowie
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Problems, exercises
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(21)
Edukacja i pedagogika
(11)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(42)
English language
(32)
teaching
(19)
study and teaching
(15)
literacy
(12)
foreign speakers
(10)
reading comprehension
(9)
reading skills
(7)
EFL
(6)
English
(5)
learning
(5)
textbook
(5)
writing
(5)
FCE
(4)
education
(4)
grammar
(4)
language arts
(4)
rhetoric
(4)
ELT
(3)
United States
(3)
academic reading
(3)
czytanie
(3)
foreign language
(3)
language
(3)
literature
(3)
B2
(2)
CAE
(2)
applied linguistics
(2)
bilingualism
(2)
book
(2)
dyslexia
(2)
early childhood education
(2)
elementary level
(2)
język obcy
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
native language
(2)
second language acquisition
(2)
teaching approaches
(2)
use of English
(2)
vocabulary
(2)
word recognition
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CPE
(1)
Certificate of Proficiency
(1)
ESL
(1)
English literature
(1)
Great Britain
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
best books
(1)
bilingual reader
(1)
canon (Literature)
(1)
case study
(1)
children
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
communication skills
(1)
content area reading
(1)
criticism
(1)
decoding
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational psychology
(1)
efficiency linguistic
(1)
exam practice
(1)
exercises
(1)
group reading
(1)
history
(1)
interdisciplinary approach
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
kindergarten
(1)
language acquisition
(1)
language disorder
(1)
language teaching
(1)
language testing
(1)
lesson plan
(1)
lesson planning
(1)
listening
(1)
methodology
(1)
metody nauczania
(1)
motywacja
(1)
nauczanie wczesnoszkolne
(1)
ortography
(1)
periodical
(1)
phonetics
(1)
phonolapsology
(1)
pisanie
(1)
primary school
(1)
psycholinguistics
(1)
readers
(1)
reading specialist
(1)
science
(1)
small groups
(1)
spelling
(1)
spoken English
(1)
teacher education
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Index.
What are the ways in which young children learn to communicate? Collating their extensive experience of language and literacy in the early years, the contributors explore key aspects of this topic, linking practical ideas for early years settings and classrooms to relevant theory and research. This second edition is updated to take into account important developments in research, policy and practice, and now covers the 0-8 age range. It also addresses developments in new media and the impact this has upon literacy in young children, and offers chapters on new areas which have emerged in recent years, such as multimodality, media literacy, creative arts and literacy. Explored in the book are: the relationship between play and literacy; the role environmental print has in early literacy development; the language and literacy development of young bilinguals; ideas, suggestions and justifications for the use of poetry; a two-year research project, funded by Creative Partnerships; key issues relating to family literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14539.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and literacy 3-7 : creative approaches to teaching / Jeni Riley. - Repr. - London ; Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, 2011. - VIII, 269 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. (s. [251]-262). Index.
Language and Literacy 3-7 is a practical guide which considers the research evidence that is needed to inform enlightened practice, and offers concrete suggestions and teaching approaches for early years settings and classrooms. This comprehensive book shows the 'what', the 'how' and the 'why' of innovative, creative practice for teaching language and literacy. The author examines how young children learn to use both spoken and written language, and shows how to assess, plan, offer learning opportunities and teach for the efective development of speaking, listening, reading and writing. Each chapter includes case studies, learnign and teaching suggestions and further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14547.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Phonics for Dummies / Susan M. Greve - Indianapolis, IN : Wiley Publishing, 2007. - XXVI, 356 s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Want to introduce your child to reading, or strengthen your child's reading skills? This fun and entertaining guide shows you how to use phonics as an easy and engaging path to reading. Phonics For Dummies contains tips on mastering letter sounds in reading, activities to engage your child's enthusiasm, and advice for making reading interesting and fun.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13936.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading reconsidered : a practical guide to rigorous literacy instruction / Doug Lemov, Colleen Driggs, Erica Woolway. - First Edition. - XXII, 416 pages : illustrations (some color) ; 24 cm + 1 computer optical disc (4 3/4 in.)
Includes index.
The world we are preparing our students to succeed in is one bound together by words and phrases. Our students learn their literature, history, math, science, or art via a firm foundation of strong reading skills. When we teach students to read with precision, rigor, and insight, we are truly handing over the key to the kingdom. Of all the subjects we teach reading is first among equals. Grounded in advice from effective classrooms nationwide, enhanced with more than 40 video clips, Reading Reconsidered takes you into the trenches with actionable guidance from real-life educators and instructional champions. The authors address the anxiety-inducing world of Common Core State Standards, distilling from those standards four key ideas that help hone teaching practices both generally and in preparation for assessments. This 'Core of the Core' comprises the first half of the book and instructs educators on how to teach students to: read harder texts, 'closely read' texts rigorously and intentionally, read nonfiction more effectively, and write more effectively in direct response to texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17403.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
The Longman Academic Reading Series is a five-level series that prepares English language learners for academic work. The aim of the series is to make students more effective and confident readers by providing high-interest readings on academic subjects and by teaching them skills and strategies for effective reading, vocabulary building, note-taking, and critical thinking. The series also encourages students to discuss and write about the ideas they discovered in the readings, making them better speakers and writers of English as well.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18266.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18265.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
The Longman Academic Reading Series is a five-level series that prepares English language learners for academic work. The aim of the series is to make students more effective and confident readers by providing high-interest readings on academic subjects and by teaching them skills and strategies for effective reading, vocabulary building, note-taking, and critical thinking. The series also encourages students to discuss and write about the ideas they discovered in the readings, making them better speakers and writers of English as well.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18264.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18263.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
The Longman Academic Reading Series is a five-level series that prepares English language learners for academic work. The aim of the series is to make students more effective and confident readers by providing high-interest readings on academic subjects and by teaching them skills and strategies for effective reading, vocabulary building, note-taking, and critical thinking. The series also encourages students to discuss and write about the ideas they discovered in the readings, making them better speakers and writers of English as well.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18268.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18267.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Read and think [Dokument dźwiękowy] : a reading strategies course / Ken Beatty. - Hong Kong : Pearson Education Asia Limited, 2004. - 3 płyty CD (total time: 166 min) : digital, stereo. ; 12 cm.
Uzupełnieniem zestawu są książki o sygn. 13308 XXIV CZYT. i 13309 XXIV CZYT.
The "Read and Think" Audio Program provides you with access to recordings of the twenty-four readings within the chosen level. In addition to further stimulating your students' interest in the unit topics, this audio component allows you the option of integrating a listening component into your course. The use of authentic American accents increases students' confidence in hearing, listening to and understanding spoken English. The CDs and cassettes can be used in class or alternatively as a self-study component.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.305 [Czytelnia A], CD.304 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
This essential book provides a roadmap for instruction and assessment of close reading skills in grades 3-8. To engage deeply with informational texts - a key requirement of the Common Core standards - students need to determine what details are important, how they fit together to convey a central idea, and how to synthesize information from multiple sources. They also need to understand the unique demands of different text features and structures. Presenting effective instructional strategies that teachers can tailor to their own classrooms, the book includes lesson plans, vignettes, and examples of student work, plus a Study Guide with professional learning activities and discussion questions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14537.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 639.)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliogr. s. 282-297.
Praca wybiega poza obszar ściśle glottodydaktyczny, odnosi się do aspektów psychologicznych (rozwój poznawczy i językowy dziecka) i pedagogicznych (odniesienie do sytuacji uczenia ogólnego, środowiska domowego itp.), co czyni z niej świetne kompendium wiedzy dla przyszłych nauczycieli, nauczycieli już praktykujących, rodziców, wreszcie badaczy zajmujących się nabywaniem i rozwijaniem umiejętności czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16102.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16101.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"In Teaching Reading in Small Groups", Jennifer Serravallo extends the powerful teaching that made "Conferring with Readers" a hit and helps you meet instructional challenges effectively and efficiently. You'll uncover hidden time for workong more closely with more children on comprehension, fluency, engagement, and print-work strategies thanks to Jen's how-tos on: using formative assessment to create groups of readers with common needs; differentiating for individuals, even when they're in a group; enhancing your Tier 1 and Tier 2 instruction. She shows how to take the strenghts of individual conference and apply them to small groups so that readers: get into texts and get more out of them; learn vital strategies that help them read more challenging texts; talk about books with rigor and vigor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14559.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
It is never too early to start comprehension instruction. In fact, reading begins with meaning making. Andie Cunningham and Ruth Shagoury designed a reading program for five- and six-year-olds based on this premise. Most of the students in Andie's Portland, Oregon, kindergarten class have little or no alphabet knowledge when they enter the classroom in the fall. English is a second-or third-language for many of the children in this low-income neighborhood. Through research-based principles, carefully structured routines, and innovative activities, even the youngest learners can develop comprehension skills from their first days in school. The children in Starting with Comprehension are grappling with school culture for the first time and learning to work with classmates who speak a variety of different languages. These emergent readers learn to present their understanding of what they read through writing, talk, movement, and art. Kindergartners and preschoolers are different from readers who know how to decode texts. Andie and Ruth show how comprehension skills can be nurtured and strengthened even before decoding begins. In this classroom, meaning making becomes part of community building as children link reading, thinking, and communicating.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14524.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz. Indeks.
Imagine a professional learning community where you could sit in as... Ellin Keene and Debbie Miller swap best practices, Stephanie Harvey and Harvey "Smokey" Daniels compare instruction across the grades, Anne Goudvis and Tanny McGregor share ways to infuse comprehension into every subject area, Cris Tovani and Nancy Commins apply the strategies to help struggling readers, English learners, and special-needs students. With this book you can. It's an energetic, personal conversation on what great comprehension instructions looks like, what an amazing range of applications it has for all students, and what we can do better. And like any exciting conversation, the authors point out their favorite parts of one another's chapters-highlighting discussion topics for teacher study groups along the way.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14538.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Comprehension Connections" is a guide to developing children's ability to fully understand texts by making the comprehension process achievable, accessible, and incremental. McGregor's approach sequences stages of learning for each strategy that take students from a fun object lesson to a nuanced and lasting understanding. Her lessons build bridges between the concrete and the abstract by incorporating writing, discussion, song, art, and movement into a web of creative connections that reinforce each strategy on a variety of levels.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8590.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10020.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The research-informed classroom)
Includes bibliographical references and index.
If you're not sure how phonics fits within your daily instruction, or crave a more effective process for teaching phonics, Heidi Anne Mesmer is here to help. In Letter Lessons and First Words, Heidi Anne provides a research-based vision of what lively, engaging phonics instruction can look like, along with practical, classroom-tested tools to make it happen in your classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20503.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Drawing on many popular as well as literary texts, the contributors to this book write with enthusiasm abut opportunities for creative teaching and learning. They also provide many examples of good practice, both inside and outside the Literacy Hour.Using a variety of: poetry, playscripts, picture-books and performance texts, comics, clasics and cinema texts, novels and non-fiction, pupils' own naratives this book seeks to provide lively and innovative ways to promote literacy in the primary classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13938.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instant Lessons 3 : Advanced. - Harlow : Penguin English, 2001. - 139 s. : il. ; 30 cm.
(Penguin English Photocopiables)
Forma i typ
Słowo kluczowe: lesson plan grammar ELT teaching
*10 self-contained lessons on each language area -- reading, writing, grammar and vocabulary *Each lesson is designed to last around 55 minutes *Suitable for Advanced level students *Detailed teacher's notes with clear guidance on preparation, timing etc. *Practical layout with teacher's notes next to photocopiable pages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3979.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Angielska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8144 ; nr 45)
Bibliogr. s. 327-347. Indeks.
This is a book about how graded (leveled) readers written for American children and adolescents can be adapted to the needs of English-as-a-Foreign-Language (EFL) learners wishing to improve their pronunciation skills through reading. The adaptations discussed in this book focus on using the Phonetic Difficulty Index (PDI) to analyze the inherent graded text pronouncing difficulties as potentially error-inducing (phonolapsology). Such analysis leads to phonetically enhancing the text in many ways to make it an interactive resource, scaffolding the learning and acquisition of EFL pronunciation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15819.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Bibliogr., index.
A tremendous timesaver for teachers, this indispensable book contains more than 200 word, picture, and letter sorts, ready to photocopy and use in K-3 classrooms. Provided are engaging categorization activities that span the stages of emergent, letter name, and within word pattern spelling. Also featured are decoding activities, assessment materials, tips from other teachers, recommended links to children's literature, and strategies for working with diverse students, including English-language learners and struggling older readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13927.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
This text provides both ESL and mainstream teachers of students at all levels, from kindergarten to adult learners, with the background and expertise necessary to plan and implement reading programs that match the particular needs and abilities of their students. Designed for use by pre-service and in-service teachers at all levels from kindergarten to adult learners, the text explains different theoretical models of literacy instruction, includes specific teaching methods within each model, and encourages teachers to develop their own teaching strategies within their own instructional models. The importance of culture in L2 literacy instruction is addressed.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14542.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej