Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(34)
Autor
Hogue Ann
(3)
Mann Malcolm
(3)
Oshima Alice
(3)
Taylore-Knowles Steve
(3)
Brookes Gay
(2)
Cohen Robert
(2)
Cummings Martha Clark
(2)
Leki Ilona
(2)
Miller Judy L
(2)
Reid Joy M. (1942- )
(2)
Withrow Jean (1937- )
(2)
Arndt Valerie (1943- )
(1)
August Diane
(1)
Bailey Stephen
(1)
Curtis Jane
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Davis Fiona
(1)
Dooley Jenny
(1)
Evans Virginia (1945- )
(1)
Ferris Dana R. (1960- )
(1)
Grellet Francoise
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Hedgcock John S
(1)
Hedge Tricia
(1)
Jones Leo (1943- )
(1)
Jones Leo (1943- ). Progress to proficiency
(1)
Kroll Barbara
(1)
Marsh Jackie
(1)
Meyers Alan
(1)
Morley David
(1)
Odo Denis Murphy
(1)
Raimes Ann
(1)
Ravitch Lara
(1)
Riley Jeni
(1)
Sedgwick Fred
(1)
Seely John 1941-
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Talbot Fiona
(1)
White Ron
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Wielka Brytania
(9)
Kiribati
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
nieznany (us)
(2)
Anglia
(1)
Język
polski
(18)
angielski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(23)
Język angielski
(12)
Pisanie
(12)
Nauczanie języków obcych
(10)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
PISANIE
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
CZYTANIE
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
Nauczanie
(2)
RETORYKA
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Czytanie
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
JĘZYKI
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Mowa
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Monografia
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(3)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
English language
(22)
writing
(21)
teaching
(10)
foreign speakers
(8)
rhetoric
(7)
ELT
(5)
literacy
(5)
academic writing
(4)
grammar
(4)
textbook
(4)
English
(3)
FCE
(3)
learning
(3)
reading
(3)
report writing
(3)
study and teaching
(3)
article
(2)
composition
(2)
essay
(2)
exercises
(2)
teacher's book
(2)
B2
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
CAE
(1)
CPE
(1)
Certificate of Proficiency
(1)
United States
(1)
bilingualism
(1)
business English
(1)
communication
(1)
creative writing
(1)
early childhood education
(1)
education
(1)
efficiency linguistic
(1)
exam practice
(1)
handbook
(1)
language
(1)
language arts
(1)
lesson plan
(1)
research
(1)
resource book
(1)
second language
(1)
second language acquisition
(1)
second language learning
(1)
speaking
(1)
spoken English
(1)
study
(1)
teaching approaches
(1)
tests
(1)
vocabulary
(1)
35 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Introductions to Literature)
Index s. 264-273
This pioneering book introduces students to the practice and art of creative writing and creative reading. It offers a fresh, distinctive and beautifully written synthesis of the discipline. David Morley discusses where creative writing comes from, the various forms and camouflages it has taken, and why we teach and learn the arts of fiction, poetry and creative nonfiction. He looks at creative writing in performance; as public art, as visual art, as e-literature and as an act of community. As a leading poet, critic and award-winning teacher of the subject, Morley finds new engagements for creative writing in the creative academy and within science. Accessible, entertaining and groundbreaking, The Cambridge Introduction to Creative Writing is not only a useful textbook for students and teachers of writing, but also an inspiring read in its own right. Aspiring authors and teachers of writing will find much to discover and enjoy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7431 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7429.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8426.XXIV.13 [Czytelnia A], 8427.XXIV.13 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(NorthStar / ed. Frances Boyd, Carol Numrich)
"NorthStar" is an innovative five-level, integrated-skills series for learners of English as a Second Language or English as a Foreign Language. The series is divided into two strands: listening/speaking and reading/writing. There are four books in each strand, taking students from Basic to Advanced. The two books at each level explore different aspects of the same contemporary themes such as the effect of food on mood, experimental punishments for juvenile offenders, the role of cars in modern life, privacy in the workplace, and alternative medicine. The parallel books in each strand are linked by grammar and vocabulary as well, providing the opportunity to recycle and reinforce the language while the content remains fresh and exciting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11298.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(NorthStar / ed. Frances Boyd, Carol Numrich)
"NorthStar" is an innovative five-level, integrated-skills series for learners of English as a Second Language or English as a Foreign Language. The series is divided into two strands: listening/speaking and reading/writing. There are four books in each strand, taking students from Basic to Advanced. The two books at each level explore different aspects of the same contemporary themes such as the effect of food on mood, experimental punishments for juvenile offenders, the role of cars in modern life, privacy in the workplace, and alternative medicine. The parallel books in each strand are linked by grammar and vocabulary as well, providing the opportunity to recycle and reinforce the language while the content remains fresh and exciting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11299.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching L2 composition : purpose, process, and practice / Dana R. Ferris, John S. Hedgcock. - 3rd. ed. - New York ; London : Routledge, 2014. - XVII, [1], 425 s. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 351-412. Indeks.
This popular, comprehensive theory-to-practice text is designed to help teachers understand the task of writing, L2 writers, the different pedagogical models used in current composition teaching, and reading-writing connections. Moving from general themes to specific pedagogical concerns, it includes practice-oriented chapters on the role of genre, task construction, course and lesson design, writing assessment, feedback, error treatment, and classroom language (grammar, vocabulary, style) instruction. Although all topics are firmly grounded in relevant research, a distinguishing feature of the text is the array of hands-on, practical examples, materials, and tasks that pre- and in-service teachers can use to develop the complex skills involved in teaching second language writing. Each chapter includes Questions for Reflection, Further Reading and Resources, Reflection and Review, and Application Activities. An ideal text for L2 teacher preparation courses, courses that include both L1 and L2 students, and workshops for instructors of L2 writers in academic (secondary and postsecondary) settings, the accessible synthesis of theory and research enables readers to see the relevance of the field's knowledge base to their own present or future classroom settings and student writers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14557.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Writing / Tricia Hedge. - Oxford : Oxford University Press, 2003. - 168 s. : il., rys. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: writing teaching
A new edition of a highly-praised book which helps students to develop clear, effective writing in English. This second edition continues to provide a framework of current thinking on writing and to present a range of writing tasks for teachers to use in the classroom. Some old favourites are included but the majority of the tasks are newly designed and tested out with learners. The first edition won the English Speaking Union's Duke of Edinburgh award.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3497.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching Techniques in English as a Second Language)
Autor
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching writing
This book outlines practical procedures for teachers, including ways to stimulate students to write through pictures, readings, and discussions, and effective, motivating ways to respond to student writing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.96 [Magazyn 1], P.99 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.97.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. P.98.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Process of Composition / Joy M. Reid. - Wyd. 3. - Harlow : Longman, 2000. - 348 s. : rys. ; 25 cm.
This book is prefect book for all of you who wants to start to compose writing in English.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3004.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The Process of Composition : teacher's manual / Joy M. Reid. - Wyd. 3. - Harlow : Longman, 2001. - 77 s. ; 25 cm.
This book is prefect book for all of you who wants to start to compose writing in English.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3005.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Inspired to Write" uses powerful and provocative readings to inspire students to write personal and academic essays. Inspired to Write contains 45 thematically grouped readings taken from a variety of genres, including personal essays, stories, newspaper and magazine articles, and academic texts. The readings provide students with models of good writing, stimuli for discussion, and inspiration for their own writing. In addition, tips and strategies to help developing writers are woven throughout the text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11406.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Inspired to Write" uses powerful and provocative readings to inspire students to write personal and academic essays. The introduction to the Teacher's Manual contains an extensive explanation and description of each type of activity that occurs throughout the Student's Book. In the body of the manual, there are notes on every activity, giving step-by-step instructions and advice. Although answers to many of the exercises will usually vary, in each case the authors have provided typical possible answers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11599.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej