Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(19)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(6)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Bednarek Józef
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Wenta Kazimierz
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jasiewicz Justyna
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Piotrowska Renata (1981- )
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Zielińska-Pękał Daria
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Łysak Alina (1982- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
EDUKACJA MEDIALNA
(25)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(9)
INTERNET
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(4)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
MULTIMEDIA
(2)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(2)
Pedagogika medialna
(2)
UŻYTKOWNICY INFORMACJI
(2)
WYCHOWANIE
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ANOREKSJA
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI PUBLICZNE
(1)
BULIMIA
(1)
COVID-19
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
CYBERSEKS
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Edukacja regionalna
(1)
GRY HAZARDOWE
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
Media społecznościowe
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAŁÓG
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
OŚRODKI INFORMACJI
(1)
PEDOFILIA
(1)
PORNOGRAFIA
(1)
PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY
(1)
PROGRAMY TELEWIZYJNE
(1)
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE
(1)
REKLAMA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
SAMOKSZTAŁCENIE
(1)
SEKTY i RUCHY RELIGIJNE
(1)
SOCJOTECHNIKA
(1)
SPONSORING
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
Studenci
(1)
TELEWIZJA
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Słowo kluczowe
edukacja medialna
(7)
gra komputerowa
(2)
kompetencje informacyjne
(2)
media
(2)
media lokalne
(2)
media społecznościowe
(2)
nowe technologie
(2)
portal społecznościowy
(2)
wychowanie
(2)
środki masowego przekazu
(2)
Internet
(1)
anoreksja
(1)
bibliologia
(1)
biblioteka szkolna
(1)
bigoreksja
(1)
blog
(1)
bulimia
(1)
cyberbullying
(1)
cyberpornografia
(1)
cyberprostytucja
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberseks
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja zdalna
(1)
grooming
(1)
hazard
(1)
informatologia
(1)
komunikacja internetowa
(1)
komunikator internetowy
(1)
kształcenie
(1)
media elektroniczne
(1)
media masowe
(1)
metodyka
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
nauczyciel
(1)
pandemia
(1)
pedagogika medialna
(1)
pedofilia
(1)
pedofilia internetowa
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
przysposobienie biblioteczne
(1)
reklama
(1)
seksting
(1)
sekta
(1)
sponsoring
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
szkoła
(1)
uczeń
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2265 [Magazyn 2], 2266 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Przedstawione w pracy zbiorczej artykuły stanowią wybrane i wnikliwie zrecenzowane wystąpienia uczestników XX Sekcji o nazwie Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym, obradującej na IV Ogólnopolskim Zjeżdzie Pedagogicznym w Olsztynie we wrześniu 2001 r., którego myśl przewodnia brzmiała: Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i róźnic w jednoczącej się Europie. W ogólności zaprezentowane w Sekcji XX prace moźna podzielić na: teoretyczne i empiryczne. W przedstawionych koncepcjach pedagogikę medialną postrzega się jako naukę interdyscyplinarną o kontrolowanym i intencjonalnym oddziaływaniu i wykorzystaniu mediów w rolach dydaktycznych i wychowawczych. Dyskusja prowadzona w przedstawionych pracach pozwoliła na sformułowanie zasad właściwego wykorzystania złoźonych mediów elektronicznych we wspmaganiu procesu kształcenia, właściwego korzystania z mass mediów w czasie wolnym oraz zwrócenia uwagi na potrzebę konstruowania przez pedagogów programów profilaktyczno-wychowawczych oraz programu pedagogizacji rodziców, mających na celu ochronę dzieci przed negatywnym wpływem mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1825 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.1824.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1826.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wnosi do stanu wiedzy o mediach i edukacji medialnej nowe elementy, które zasługują na upowszechnienie. Autorkę interesowało bowiem w jaki sposób przemiany dotyczące przechodzenia od starych do nowych form przekazu wpłynęły na pozycję widza. W publikacji dokonano analizy wybranych teorii komunikowania masowego oraz przeglądu stanowisk teoretycznych dotyczących relacji telewizja – odbiorca. Zaprezentowana analiza dotyczy sposobów odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną oraz rola edukacji medialnej we współczesnej szkole poprzez przyjętą procedurę badań empirycznych jest oryginalna i prowadząca do poszerzenia wiedzy pedagogicznej w zakresie mediów i edukacji medialnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5995 [Magazyn 1], P.5994 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5993.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7272.VI.11 [Czytelnia B], 7271.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Media w nauczaniu / Józef Bednarek. - Warszawa : "Mikom", 2002. - 342 s. : rys. ; 24 cm.
(Szkoła, Dydaktyka, Zadania)
Książka, adresowana jest do wszystkich korzystających z mediów. Wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Zawiera ona dwie zasadnicze części. Pierwsza - teoretyczna podejmuje analizę najważniejszych koncepcje i inne kwestii wynikających z istoty kształcenia, zwłaszcza funkcji i zadań nauczania-uczenia się multimedialnego. Druga, stanowiąca swoisty poradnik, podejmuje podstawowe problemy związane ze stosowaniem mediów m.in. komputerów, Internetu, telewizji cyfrowej, telefonów komórkowych i ich przydatnością w przygotowaniu oraz prowadzeniu zajęć dydaktycznych przez nauczycieli. Jej adresatami są również uczniowie (studenci) i dorośli, którzy mogą wzbogacać różnorodną wiedzę z najnowszych elektronicznych źródeł informacyjnych, jak również poszukiwać wielu informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni). Ponadto umieszczono w niej bogaty wykaz najnowszej bibliografii z zakresu kształcenia i mediów oraz liczne załączniki. Jest ona przeznaczona dla nauczycieli wszystkich przedmiotów (dyscyplin), jak również uczniów studentów, zwłaszcza studiów pedagogicznych, informatycznych informatycznych innych kierunków korzystających z najnowszych mediów nie tylko w kształceniu, ale i życiu codziennym, pracy zawodowej przy realizacji różnorodnych zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1999.V.7 [Czytelnia B], P.1998.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - 412 s. : tab. ; 24 cm.
Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych. Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.4519.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4921.V.7 [Czytelnia B], 4922.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka jest pierwszym w Polsce podręcznikiem akademickim, który próbuje uporządkować i naświetlić problemy nowoczesnych mediów elektronicznych w aspekcie cywilizacyjnym, kulturowym, edukacyjnym. Burzliwy rozwój technologii informacyjnych i mass mediów oraz ich rozpowszechnienie, spowodował, że naukowa analiza tych zjawisk, jako dziedzina interdyscyplinarnych badań humanistycznych, jest zawsze opóźniona. Dotyczy to m.in. badań aksjologicznych, socjologicznych, etycznych i pedagogicznych, które odnoszą się nie tylko do suchej teorii, lecz również konsekwencji praktycznych. W książce autorzy odwołują się do uwarunkowań natury cywilizacyjnej i kulturowej, analizują rolę hipermediów i mass mediów w sferze edukacji. Są to analizy bardzo kompetentne, przeprowadzane z uwzględnieniem myśli humanistycznej w kreowaniu świadomości odbiorców przekazów komunikatów multimedialnych. Jest to obszerna monografia poświęcona mediom, ich roli i funkcjom przedstawionym w szerokim kontekście kulturowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2267 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1277.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka jest pierwszym w Polsce podręcznikiem akademickim, który próbuje uporządkować i naświetlić problemy nowoczesnych mediów elektronicznych w aspekcie cywilizacyjnym, kulturowym, edukacyjnym. Burzliwy rozwój technologii informacyjnych i mass mediów oraz ich rozpowszechnienie, spowodował, że naukowa analiza tych zjawisk, jako dziedzina interdyscyplinarnych badań humanistycznych, jest zawsze opóźniona. Dotyczy to m.in. badań aksjologicznych, socjologicznych, etycznych i pedagogicznych, które odnoszą się nie tylko do suchej teorii, lecz również konsekwencji praktycznych. W książce autorzy odwołują się do uwarunkowań natury cywilizacyjnej i kulturowej, analizują rolę hipermediów i mass mediów w sferze edukacji. Są to analizy bardzo kompetentne, przeprowadzane z uwzględnieniem myśli humanistycznej w kreowaniu świadomości odbiorców przekazów komunikatów multimedialnych. Jest to obszerna monografia poświęcona mediom, ich roli i funkcjom przedstawionym w szerokim kontekście kulturowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1827.V.7 [Wypożyczalnia B], P.1828.V.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1829.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest próbą przyjrzenia się dotychczasowej edukacji z udziałem mediów oraz otwarcia się na nowe możliwości, obszary i formy edukacji medialnej z udziałem mediów lokalnych i globalnych, z wyjściem poza edukację formalną. Ma zachęcać do przemyśleń i inspiracji w zakresie prowadzenia edukacji medialnej i korzystania z jej dobrodziejstw, poszukując innych, czasem niekonwencjonalnych sposobów nabywania kompetencji medialnych. (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14316.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest zbiorem refleksji przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych, gdzie głównym przedmiotem zainteresowania stały się media w kontekście kulturowym i aksjologicznym. wielość zagadnień zarówno teoretycznych, jak mi badawczych, świadczy o istotnym miejscu mediów w kulturze wspólczesnej, w tym w procesie edukacyjnym. Celem było zwrócenie uwagi na aktualnie podejmowane rozważania teoretyczne i badawcze w obszarze mediów z ich implikacjami w odniesieniu do zagadnień wartości w edukacji oraz kulturowego znaczenia mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14317.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media i Edukacja)
jak stwierdziła Maria Dąbrowska, „książka i możność czytania, to największy z cudów ludzkiej cywilizacji”. Właśnie dlatego, że inspiruje człowieka, pokazuje świat, stawia pytania i umożliwia szukanie na nie odpowiedzi. Lektura nie musi, a może nawet nie powinna być żmudnym gromadzeniem wiadomości, ale raczej fermentem – zaczątkiem własnej myśli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5499.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6909.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej