Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Rejestracje audio i wideo
(4)
Dostępność
dostępne
(30)
tylko na miejscu
(30)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
Knill Christopher
(6)
Kielin Jacek
(5)
Olechnowicz Hanna
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Strumińska Anna
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Buczyńska Joanna (1972- )
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Klinik Anna
(1)
Knill Marianne
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Levitt Sophie
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(10)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(29)
REHABILITACJA (med.)
(9)
DOTYK
(8)
KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA
(8)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(7)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
HIPOTERAPIA
(2)
KOMPUTERY
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(2)
PORADNIKI
(2)
RODZICE
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
ARTETERAPIA
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEWIDOMI
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
TERAPIA ZABAWĄ
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(4)
rehabilitacja
(4)
wspomaganie rozwoju
(3)
niepełnosprawni
(2)
terapia
(2)
zabawa
(2)
Laban Rudolf
(1)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Sherborne Weronika
(1)
aktywność twórcza
(1)
baraszkowanie
(1)
choroby przewlekłe
(1)
dotyk
(1)
dzieci
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja
(1)
gimnastyka twórcza
(1)
homoseksualiści
(1)
integracja społeczna
(1)
kinezyterapia
(1)
ludzie starzy
(1)
masaż
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
muzykoterapia
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczanie
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
opieka pielęgniarska
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pielęgnacja
(1)
przepuklina oponowo-rdzeniowa
(1)
psychoterapia
(1)
pływanie
(1)
rodzice
(1)
rozszczep kręgosłupa
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stymulacja dotykowa
(1)
terapia zabawą
(1)
terapia zajęciowa
(1)
uraz czaszkowo-mózgowy
(1)
usprawnianie ruchowe
(1)
wady wrodzone
(1)
wcześniak
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie dotykowe
(1)
zabawy paluszkowe
(1)
zabawy terapeutyczne
(1)
zabawy w wodzie
(1)
zespół genetyczny IFAP
(1)
ćwiczenia muzyczno-ruchowe
(1)
ćwiczenia usprawniające
(1)
żywienie
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Poradnik w zwięzłej formie przedstawia podstawową wiedzę na temat uwarunkowań, prawidłowego przebiegu i najczęstszych zaburzeń rozwojowych oraz sposbów wspomagania i leczenia. Czytelnicy znajdą w nim omówienie działań terapeutycznych stosowanych przez specjalistów: kinezyterapii, fizykoterapii, hipoterapii. Rodziców zainteresują z pewnością przedstawione w książce różnorodne sposoby samodzielnej pracy z dzieckiem, np." masaż Shantali, ćwiczenia relaksacyjne i usprawniające czynności rąk, muzykoterapia. Książka przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Może być też interesującą lekturą dla lekarzy pediatrów, neurologów, fizjoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14952 [Magazyn 1], P.14953 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12078.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13187.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej, ogólnej cztery rozdziały stanowią wprowadzenie do zagadnień rehabilitacji dziecięcej. Przedstawiono w nich: prawidłowy rozwój psychomotoryczny niemowlęcia, pierwsze objawy alarmowe świadczące o nieprawidłowościach w rozwoju dziecka, ocenę wczesnego prognozowania zaburzeń rozwoju ruchowego przez zastosowanie globalnych wzorców ruchu metodą Prechtla oraz neurofizjologiczne metody fizjoterapii i pielęgnacji; szczególną sytuację dziecka z chorobą przewlekłą lub niepełnosprawnością; opis relacji zdrowych dzieci z przewlekle chorym lub niepełnosprawnym rodzeństwem oraz z rodzicami i rodziną oraz możliwości interwencji żywieniowej i postępowania żywieniowego tych dzieci. Część druga obejmuje pięć rozdziałów i zawiera oryginalne opracowania postępowania rehabilitacyjnego oraz opieki pielęgniarskiej nad chorym dzieckiem. Studium przypadku dotyczy: dziecka ze zdiagnozowaną niepełnosprawnością narządu ruchu w następstwie niedorozwoju kończyn, dziecka z rzadkim zespołem genetycznym IFAP, noworodka z cechami artrogrypozy oraz licznymi wadami wrodzonymi, dziecka z urazem czaszkowo-mózgowym, opieki nad wcześniakiem z ciąży mnogiej w aspekcie pielęgnacyjnym i rehabilitacyjnym z uwzględnieniem Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej - ICNP®. Publikacja jest skierowana jest do szerokiego grona profesjonalistów zawodowo związanych z rehabilitacją i opieką nad dzieckiem. Ze względu na swoją dużą wartość merytoryczną i praktyczną może zostać wykorzystana w nauczaniu metodą studium przypadku studentów kierunków pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia i dietetyka, a także w szkoleniu podyplomowym w dziedzinach pielęgniarstwa pediatrycznego, neonatologicznego i rodzinnego oraz przedstawicieli innych specjalności w zakresie problematyki pediatrycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17018.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17017.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: Terapia zabawą i Terapia przez sztukę. Autorka odnosi się do osobistych przeżyć rodziców, ich własnych wspomnień z dzieciństwa. Zabawa jest sposobem wzajemnego ujawniania uczuć i dziecka, i jego rodziców. To podejście korzystnie odbiega od stylu większości materiałów instruktażowych. Autorka odcina się od oceny zabawy z punktu widzenia "rozliczania" dziecka z osiągnięć rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2138 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3343.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2137.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z badań i analiz ujmują różnorodne aspekty oddziaływań wobec osób wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmują zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzające do poszerzenia wiedzy społecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na różnych etapach życia jednostki, także w okresie starzenia się i starości. Uwzględnia się tu również problemy mniejszosci, w tym osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, osób o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukują dróg do integracji z tymi osobami, normalizacji warunków ich życia i edukacji, jak i sposobów eliminowania stereotypów, marginalizacji czy społecznego wykluczenia osób z niepełnosprawnoscią. Podejmuje się również problematykę różnego rodzaju oddziaływań wspierających, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzględnia wagę indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z zapisków 10 osób - psychologów praktyków - dokonanych podczas pracy z dziećmi w różnych placówkach pedagogicznych lub psychologicznych w całej Polsce. Autorzy dzielą się swoimi doświadczeniami - dobrymi i złymi, ale zawsze autentycznymi. Poszczególne rozdziały opatrzone są komentarzami doc. Hanny Olechnowicz, która równocześnie jest inspiratorką działań terapeutów - pod jej kierunkiem powstały programy terapeutyczne omawiane w książce. Praca jest świetną pomocą dla osób zajmujących się profesjonalnie dziećmi z zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2100 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Książka poświęcona jest zastosowaniu technologii informacyjnej w komputerowej diagnostyce i terapii pedagogiczne, ukazuje możliwości wykorzystania komputerów w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych oraz zachęca czytelników do ich praktycznego zastosowania. Jest ona próbą spopularyzowania najnowszych osiągnięć Zakładu Technologii Kształcenia i środowiska kognitywistycznego skupionego wokół pisma "Kognitywistyka i media w edukacji".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2715 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1389.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8376 [Magazyn 1], 9753 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Wielu specjalistów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo uważa, że w prowadzeniu skutecznej terapii dzieci kluczową rolę odgrywają ich rodzice. Tymczasem autor książki zauważa, że współpraca ta w zasadzie rzadko kończy się sukcesem. Jacek Kielin uważa, że współpraca z rodzicami jako podstawa relacji pomiędzy specjalistą pracującym z dzieckiem a jego rodzicem się nie sprawdza i często może nawet szkodzić wszystkim zaangażowanym w to osobom. Rodzice nie będą nigdy dla terapeutów równorzędnymi partnerami w procesie terapii ich dzieci, gdyż mimo wielkich chęci, gorącego serca i miłości, jaką darzą swoją pociechę, nie mają przecież zawodowego przygotowania, specjalistycznej wiedzy i nie posiadają predyspozycji potrzebnych do pracy terapeutycznej. Z dziećmi nie współpracujemy, ale im pomagamy. Rodzicom także, jak mi się wydaje powinniśmy pomagać, bo oni proszą o pomoc, a nie o współpracę - pisze Jacek Kielin. Jego książka ma ułatwić psychoterapeutom to zadanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3206.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1928.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka napisana została zarówno z myślą o nauczycielach, jak i rodzicach. Celem jej jest ukazanie możliwości wykorzystania komputera jako narzędzia w procesie eliminowania zaburzeń rozwojowych, w tym funkcji wzroku, słuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. W książce zaprezentowane zostały różne programy, które mogą być wykorzystane zarówno w pracy wyrównawczej z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, jak i dziećmi wykazującymi symptomy deficytów w obszarze sprawności intelektualnej. Książka ta jest również drogowskazem dla tych rodziców i wychowawców, którzy zechcą doskonalić rozwój twórczy swoich dzieci z wykorzystaniem jeszcze jednego, najbardziej nowoczesnego i wszechstronnego narzędzia jakim jest komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2261.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3300 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2108.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2107.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej