Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(87)
Forma i typ
Książki
(87)
Rejestracje audio i wideo
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(63)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(31)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(34)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Autor
Kielin Jacek
(6)
Knill Christopher
(6)
Bilska Maria
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Klinik Anna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Czapiga Alina
(2)
Golanko Renata
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Piszczek Maria
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Strumińska Anna
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Buczyńska Joanna (1972- )
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Franczyk Anna
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Kargulewicz Bartłomiej
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Knill Marianne
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kurpas Donata
(1)
Kędra Agnieszka (nauki kultury fizycznej)
(1)
Lechta Viktor
(1)
Levitt Sophie
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pecyna Maria Bogumiła S
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Ploch Leszek
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sochocka Lucyna
(1)
Sołtan Jarosław
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szluz Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Urban Andrzej
(1)
Vute Rajko
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(87)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(55)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(24)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(10)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
REHABILITACJA (med.)
(9)
RODZINA
(9)
DOTYK
(8)
KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA
(8)
CHORZY w RODZINIE
(7)
DZIECKO
(6)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(6)
RODZICE
(6)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
HIPOTERAPIA
(2)
KOMPUTERY
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
METODA SHERBORNE
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NIEMOWLĘ
(2)
PORADNIKI
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Czytanie
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Muzykoterapia
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Niepełnosprawni
(1)
OJCOSTWO
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
TERAPIA ZABAWĄ
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WADY ROZWOJOWE
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
Wychowanie religijne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1989-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(17)
rodzina
(9)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
dzieci
(7)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie
(7)
rehabilitacja
(6)
dziecko autystyczne
(5)
niepełnosprawni
(5)
rodzicielstwo
(5)
terapia
(5)
edukacja
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
dziecko przewlekle chore
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
młodzież niepełnosprawna
(3)
nauczanie
(3)
niepełnosprawność
(3)
pedagodzy specjalni
(3)
rodzice
(3)
aktywność ruchowa
(2)
macierzyństwo
(2)
młodzież
(2)
psychologia
(2)
rozwój psychomotoryczny
(2)
socjalizacja
(2)
stymulacja sensoryczna
(2)
szkoła specjalna
(2)
terapia ruchowa
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wady wrodzone
(2)
wsparcie społeczne
(2)
zabawa
(2)
zaburzenia słuchu
(2)
zespół Downa
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Laban Rudolf
(1)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Sherborne Weronika
(1)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność twórcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkohol
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
badania prenatalne
(1)
badanie psychologiczne
(1)
bajka
(1)
baraszkowanie
(1)
biblioterapia
(1)
choroby przewlekłe
(1)
czas wolny
(1)
czytanie
(1)
czytelnictwo
(1)
depresja
(1)
diagnostyka prenatalna
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dotyk
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka twórcza
(1)
gimnazjum
(1)
homoseksualiści
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
integracja sensoryczna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kinezyterapia
(1)
kobiety
(1)
komunikacja
(1)
konflikt
(1)
kreatywność
(1)
kryzys psychologiczny
(1)
kształcenie
(1)
kultura fizyczna
(1)
logopedia
(1)
ludzie starzy
(1)
masaż
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
metody terapeutyczne
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
nowotwór
(1)
87 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.143 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.144 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.145 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.146 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
E.13 CZYT.
W książce znajdują się opisy programów, wskazówki pozwalające zdiagnozować indywidualne potrzeby dziecka, a także zaplanować i ocenić efektywność wprowadzenia poszczególnych programów (dołączono do niej specjalne karty obserwacji).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1619.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.41 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.42 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4711 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-243.
Prezentowana książka, obok walorów poznawczych, wnosi istotny wkład do toczącej się dyskusji nad kształtem systemowym polityki społecznej w Polsce. Wynikająca z niej refleksja w kontekście poszerzającej się skali niepełnosprawności dzieci i młodzieży, a w tym zwiększania się liczby niepełnosprawnych intelektualnie, uzasadnia z całą wyrazistością potrzebę autentycznego dialogu społecznego na ten temat. Problemy osób niepełnosprawnych w wymiarze jednostkowym, rodzinnym, lokalnym i narodowym stawiają konkretne wyzwania społeczne, sprostanie którym świadczy każdego dnia o dojrzałości obywatelskiej i spoistości społeczeństwa. Do tej właśnie kwestii nawiązuje Autorka książki, podejmując próbę analizy programów pomocy dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo [...]. Treść książki dowodzi, że w Polsce tworzy się swoista „infrastruktura społeczna na rzecz osób niepełnosprawnych", będąca bezcennym kapitałem społecznym, który może wspomóc rodzinę z osobą niepełnosprawną w wypełnianiu jej naturalnych funkcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6772 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7603.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7602.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-218.
Książka ukazuje specyfikę przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko oraz znaczenia, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12959.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14088.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 186-192.
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17462.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12440.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-143.
W publikacji wskazano na aspekty zdrowotne u rodziców dzieci z niepełnosprawnością ruchową wynikające z konieczności podejmowania dodatkowego wysiłku fizycznego związanego z opieką i pielęgnacją. Przeprowadzone badania wskazują na potrzebę wdrożenia systematycznych programów profilaktycznych i leczniczych skierowanych do rodziców dzieci z niepełnosprawnością motoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16328.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej