Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(119)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(90)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(39)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(61)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Siara Olga
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(2)
Czapiga Alina
(2)
Domagalska Małgorzata
(2)
Fuks Agata
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Marchel Joanna
(2)
Matyja Małgorzata
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Olchowik Grażyna
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Ziętara Renata
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bates Ames Louis (1908- )
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun Eldon D. (1943- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brock Avril
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Ilg Frances L. (1902- )
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kocór Maria
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lichota Małgorzata
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McGuinness Diane
(1)
Michalska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Mikołajczak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opolska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(119)
Holandia
(3)
Język
polski
(119)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DZIECKO
(61)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(29)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
Metoda Montessori
(10)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
MŁODZIEŻ
(7)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
MOWA
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
CZYTANIE
(4)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(4)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
WYCHOWANIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
ZACHOWANIE
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kreatywność
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
METODA BOBATHÓW
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
Młodzież
(2)
NIEMOWLĘ
(2)
Nauczanie
(2)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
PAMIĘĆ
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PISANIE
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychomotoryka
(2)
RODZINA
(2)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(2)
UCZUCIA
(2)
Wychowanie
(2)
Żłobki
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
AUTYZM
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
Czytanie
(1)
DIAGNOZA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HIGIENA
(1)
JĄKANIE
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMPUTERY
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Antologia
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(30)
edukacja
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
rozwój psychofizyczny
(10)
metoda Montessori
(8)
wychowanie
(8)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie przedszkolne
(7)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja przedszkolna
(5)
rehabilitacja
(5)
ADHD
(4)
autyzm
(4)
children
(4)
dziecko autystyczne
(4)
psychologia
(4)
rozwój dziecka
(4)
terapia
(4)
zaburzenia rozwoju
(4)
aktywność twórcza
(3)
czytanie
(3)
dysleksja
(3)
integracja sensoryczna
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
młodzież
(3)
pedagogika
(3)
pisanie
(3)
rodzice
(3)
rozwój fizyczny
(3)
rozwój psychiczny
(3)
rozwój psychomotoryczny
(3)
stymulacja sensoryczna
(3)
zaburzenia zachowania
(3)
zespół Aspergera
(3)
czas wolny
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
diagnoza psychopedagogiczna
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
embriologia
(2)
integracja sensomotoryczna
(2)
język angielski
(2)
kinezjologia edukacyjna
(2)
kształcenie
(2)
logopedia
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
mózg
(2)
nauczanie
(2)
plastyka
(2)
psychoterapia
(2)
reading
(2)
rodzina
(2)
rozwój
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
sprawność fizyczna
(2)
teaching
(2)
trudności w czytaniu
(2)
trudności w pisaniu
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
twórczość
(2)
wiek przedszkolny
(2)
więź emocjonalna
(2)
zabawa
(2)
zmysły
(2)
żłobek
(2)
Biała Podlaska
(1)
Maria Montessori
(1)
adaptacja
(1)
arteterapia
(1)
astma
(1)
autoterapia
(1)
baraszkowanie
(1)
behawioryzm
(1)
biblioterapia
(1)
book
(1)
child development
(1)
children's literature
(1)
choroba przewlekła
(1)
communication
(1)
cukrzyca
(1)
czytelnictwo
(1)
developing literacy
(1)
diagnoza funkcjonalna
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
dorastanie
(1)
dotyk
(1)
dyslalia rozszczepowa
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko niewidome
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja powstała aby jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia, wpływające na niepowodzenia szkolne. Kwestionariusz powstał na podstawie doświadczeń wyniesionych z pracy w szkole integracyjnej. Badania diagnostyczne dotyczą różnych płaszczyzn zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3458 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4248.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 166-169.
Podstawy usprawniania neurorozwojowego według Berty i Karela Bobathów - Ponieważ w dotychczasowej praktyce często dość przypadkowo dobiera się metody postępowania usprawniającego, przedstawiamy na wstępie, w olbrzymim skrócie, podstawowe założenia, główne zasady oraz zalety i wady pięciu najpowszechniej obecnie stosowanych na świecie metod rehabilitacji dzieci z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia ośrodkowego - Z wstępnego opisu wyłączono koncepcję NDT-Bobathów, jako że stanowi ona zasadniczy temat niniejszego opracowania. Ksiażka zainteresuje specjalistów rehabilitacji, fizjoterapii oraz lekarzy neurologów. Od ponad 150 lat niezmiennie obserwuje się olbrzymie zainteresowanie problemem mózgowego porażenia dziecięcego (m.p.dz.). Znaczna oraz stale rosnąca populacja dzieci z różnymi postaciami tego zespołu stanowiła zawsze poważny problem społeczny. Poglądy dotyczące zarówno obrazu klinicznego, przyczyn i częstości występowania, jak i możliwości diagnostycznych ulegały znacznym przeobrażeniom. Wypracowano także wiele metod tzw. kompleksowego oddziaływania, zwanego postępowaniem usprawniającym, które różnią się nie tylko sposobem podejścia do zagadnień rozwoju psychomotorycznego czy problemu mózgowego porażenia dziecięcego, lecz przede wszystkim rodzajem i formą wykorzystywanych środków oraz zasadami ich stosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16943.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka zawiera zbiór artykułów dotyczących problemów zaburzeń rozwoju, zagrożeń i niepełnosprawności. Publikacja prezentuje niektóre metody usprawnienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD), takie jak:: metodę Kabata, Bobathów, Petö, Vojty, Domana, Weroniki Sherborne, Bon Depart, hipoterapię, muzykoterapię oraz podejmuje problematykę osób z wadą słuchu. W książce opisane zostało także zagadnienie społecznego problemu, jakim jest zjawisko spożycia alkoholu przez młodzież. Autorzy artykułów swoje założenia i pomysły wywodzą z podstaw teoretycznych. Można to uznać za walor pracy dający szansę szerszego spojrzenia na problem niepełnosprawności. Adresatami publikacji mogą być psychologowie, pedagodzy, logopedzi, terapeuci pracujący z dziećmi, rodzice oraz kadra naukowa i studenci kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9733.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9732.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4077 [Magazyn 2], P.3073 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-173.
Zamierzeniem autorów jest wprowadzenie lekarzy pediatrów, fizjoterapeutów, psychologów, logopedów i pedagogów w problematykę rozwoju psychomotorycznego, kliniki zaburzeń wynikających z uszkodzenia niedojrzałego o.u.n. jak również zagadnień diagnostycznych i terapeutycznych dzieci z porażeniem mózgowym oraz ich neurofizjologicznego uzasadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8298 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 119)
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą. Rzadko kiedy zauważa się, że między oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi nastąpić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób „ułożenia w głowie” oglądanego komunikatu może być mniej lub bardziej trafny, co przekłada się na poziom jego rozumienia. Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, że dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana przede wszystkim do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki. Odbiorców znajdzie zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą mieć młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych oraz ich konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5799.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7231.V.7 [Czytelnia B], 7230.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Bibliogr. s. 219-228. Indeksy.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek. Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5249.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom książki kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera część, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie ľ dziecka i dzieciństwa ľ w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Część druga poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów: Czech i Słowacji. Ostatnia część tomu obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 6 zawiera zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Pracę otwiera część, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. W kolejnej części zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Trzecia część obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ľ muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Tom zamyka część, w której autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14442.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2524 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 2)
Bibliogr. s. 119-[123].
Współczesna psychologia rozwojowa mówi, że istotne znaczenie dla dalszych etapów życia dziecka ma okres wczesnego rozwoju, a nawet okres prenatalny, w którym zdaniem niektórych badaczy, dziecko odbiera bodźce z zewnątrz. Choć nie jest to słuchanie i czucie podobne do tego, którego doświadcza ono poza organizmem matki, wywiera wpływ na późniejsze stadia. Zaniechanie ważnych zadań w tym najwcześniejszym okresie, może stać się przyczyną luki rozwojowej, której wypełnienie często nigdy nie będzie możliwe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14026 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14025.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12466.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozważań autorek książki jest próba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów autorek była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Praca składa się z pięciu rodziałów. Część pierwsza przedstawia współczesne wyzwania edukacji oraz problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedbań rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiającej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Część trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjną diagnozę całościową. Ostatnie rozdziały obrazują rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego środowiska wychowawczego. Zaletą książki są użyteczne przykłady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narzędzia diagnozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11420.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12639.IV.9 [Czytelnia B], 12640.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17147.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17146.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ukazuje problemy osób autystycznych w zakresie społecznego komunikowania się oraz wskazuje na możliwości budowania systemów komunikacyjnych sprzyjających wychodzeniu poza izolację autystyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3472 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4255.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ryzyko dysleksji : problem i diagnozowanie / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2002. - 143 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
W książce została zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) - niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze, stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. W opisie SRD uwzględniono procedurę korzystania ze skali, opracowane arkusze badania oraz arkusz nieuzupełniony - z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji:: nauczycielach, logopedach, jak też o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2655 [Magazyn 1], P.2656 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3827.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce została zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) – niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze, stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I–III. W opisie SRD uwzględniono procedurę korzystania ze skali, opracowane arkusze badania oraz arkusz nieuzupełniony – z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji: nauczycielach, logopedach, jak też o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4073 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4072.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4549.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-227.
Prezentowana książka jest próbą ukazania problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ich rozpoznania, stymulacji i rozwoju. Przedstawia poglądy, badania i koncepcje wybitnych znawców tych zagadnień, np. J. Piageta czy H. Gardnera. Prezentuje równiez możliwości tworzenia programów edukacyjnych, które kładłyby nacisk na kształcenie krytycznego i twórczego myślenia. Opracowanie zawiera także analizy oraz zagadnienia metodyczne związane ze sferami rozpoznawania i kształcenia zdolności dzieci, w tym metody i formy pracy z uczniami zdolnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12011.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13154.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy: jest napisana zrozumiałym dla przeciętnego Czytelnika językiem, zawarte w niej przykłady są „wzięte z życia”, a poza tym książka ma znakomite walory dydaktyczne [...]. będzie miała niewątpliwie uspokajający wpływ na Czytelnika, a zarazem zmobilizuje go do działań wspierających dziecko z ADHD w jego zmaganiu się ze sobą i z otaczającym je, zazwyczaj mało mu życzliwym światem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7958 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9248.IV.4 [Czytelnia B], 9249.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Białymstoku)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12015.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13158.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej