Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(131)
Forma i typ
Książki
(130)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(119)
dostępne
(45)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(121)
Autor
Mann Malcolm
(6)
Taylore-Knowles Steve
(6)
Miller Judy L
(4)
Beatty Ken
(3)
Kingsley Sophie
(3)
McKenna Michael C
(3)
Walpole Sharon
(3)
Bamford Julian
(2)
Brock Patricia
(2)
Busby Brian John
(2)
Cain Kate
(2)
Cohen Robert
(2)
Cohen Robert F
(2)
Day Richard R
(2)
Ganske Kathy
(2)
Greenall Simon
(2)
Lapp Diane
(2)
McGregor Tanny
(2)
Morrow Lesley Mandel
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Oakhill Jane
(2)
Pahl Kate
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Stahl Steven A
(2)
Stephens Mary
(2)
Struk Barbara
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Allington Richard L
(1)
Almasi Janice F
(1)
Alvermann Donna E
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Kimberly L
(1)
Antonacci Patricia
(1)
Ashby Jane
(1)
August Diane
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Bean Rita M
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Berne Jennifer
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Boardman Roy
(1)
Brady Susan A
(1)
Braun Eldon D. (1943- )
(1)
Braze David
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Clarke Mark A
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Combs Martha
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Cummins Sunday
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Daloiso Michele
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Degener Sophie
(1)
Dobson Barbara K
(1)
Driggs Colleen
(1)
Drochner Karl-Heinz
(1)
Duffy Gerald G
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Ehlers Swantje
(1)
Ellis Rod
(1)
Ellis Sue
(1)
Engelhardt Diane
(1)
Ezell Helen K. 1951-
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Fowler Carol A
(1)
Fu Danling
(1)
Fullerton Susan King
(1)
Föhr Dieter
(1)
Gamble Nikki
(1)
Geva Esther
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Handzel Zofia
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Heringer Hans Jürgen (1939- )
(1)
Hess Natalie
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Hulan Nancy
(1)
Israel Susan E
(1)
Jones Leo (1943- )
(1)
Jones Leo (1943- ). Progress to proficiency
(1)
Justice Laura M. 1968-
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Kingsley Sophie. use of English
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(58)
Nowy Jork (stan) (USA)
(22)
Stany Zjednoczone
(15)
Wielka Brytania
(11)
Anglia
(8)
nieznany (us)
(4)
Kiribati
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
New Jersey (USA)
(2)
Connecticut (USA)
(1)
nieznany (d)
(1)
Delaware (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Maryland (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Język
angielski
(71)
polski
(60)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(1)
Temat
CZYTANIE
(64)
JĘZYK ANGIELSKI
(60)
Czytanie
(21)
Nauczanie języków obcych
(17)
Reading
(13)
Język angielski
(12)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(11)
PISANIE
(10)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(9)
Nauczanie
(7)
Reading comprehension
(7)
DZIECKO
(5)
JĘZYK NIEMIECKI
(5)
JĘZYKI
(5)
Pisanie
(5)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(4)
Reading (Elementary)
(4)
Reading disability
(4)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
English language
(3)
Literacy
(3)
Nauka czytania
(3)
Reading (Primary)
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
FONETYKA
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
Individualized instruction
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
LITERATURA
(2)
Language arts (Elementary)
(2)
Media literacy
(2)
NAUCZANIE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Reading teachers
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Visual literacy
(2)
APARATY SŁUCHOWE
(1)
Antykwariaty
(1)
Bilingualism
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CAE (certyfikat językowy)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Children
(1)
Cognition disorders in children
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
EDUCATION / Elementary bisacsh
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
First grade (Education)
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
Guided reading
(1)
IMPLANTY ŚLIMAKOWE
(1)
Individualized reading instruction
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK MIGOWY
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
KOMPUTERY
(1)
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koty
(1)
Książki
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Labirynt
(1)
Language acquisition
(1)
Language arts
(1)
Language arts (Middle school)
(1)
Language arts (Primary)
(1)
Language disorders in children
(1)
Literatura
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
MOWA
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Metacognition in children
(1)
Metody nauczania
(1)
Modalność językowa
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
MÓZG
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEMCY
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauka pisania
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PORADNIKI
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
PODRĘCZNIKI
(3)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Problems, exercises
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(22)
Edukacja i pedagogika
(13)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(76)
English language
(40)
teaching
(28)
study and teaching
(19)
literacy
(18)
reading comprehension
(16)
reading skills
(11)
foreign speakers
(10)
FCE
(8)
learning
(8)
writing
(8)
children
(7)
language arts
(7)
EFL
(6)
practice test
(6)
English
(5)
book
(5)
czytanie
(5)
education
(5)
textbook
(5)
use of English
(5)
vocabulary
(5)
CAE
(4)
grammar
(4)
literature
(4)
rhetoric
(4)
word recognition
(4)
CPE
(3)
ELT
(3)
ESL
(3)
United States
(3)
academic reading
(3)
dyslexia
(3)
elementary level
(3)
foreign language
(3)
language
(3)
linguistics
(3)
phonics
(3)
pisanie
(3)
B2
(2)
Great Britain
(2)
applied linguistics
(2)
bilingualism
(2)
dysleksja
(2)
early childhood education
(2)
exercises
(2)
język obcy
(2)
literary form
(2)
media literacy
(2)
native language
(2)
phonetics
(2)
psychology
(2)
reading difficulties
(2)
reading specialist
(2)
remedial teaching
(2)
second language acquisition
(2)
teacher's book
(2)
teaching approaches
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
visual literacy
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cambridge Advanced Exam
(1)
Certificate of Proficiency
(1)
English literature
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
beletrystyka
(1)
best books
(1)
bilingual reader
(1)
brain
(1)
canon (Literature)
(1)
case study
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
communication skills
(1)
content area reading
(1)
criticism
(1)
decoding
(1)
developing literacy
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
disability
(1)
disorders
(1)
dzieci
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational psychology
(1)
edukacja
(1)
efficiency linguistic
(1)
elementary school
(1)
english orthography
(1)
exam practice
(1)
fizjoterapia
(1)
group reading
(1)
guide
(1)
history
(1)
integracja sensoryczna
(1)
interdisciplinary approach
(1)
język angielski
(1)
131 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Organized around 10 key areas for teaching and learning literacy-phonemic awareness, phonics, reading fluency, vocabulary, story comprehension, comprehension of informational text, questioning for understanding, discussion for understanding, narrative writing, and writing to learn-Promoting Literacy Development offers 50 clearly written, step-by-step strategies for developing proficient readers and writers. The authors also include suggestions for differentiating instruction for English language learners and for students with special needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15597.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(New directions in communication disorders research)
Includes bibliographical references and indexes.
Research into reading development and reading disabilities has been dominated by phonologically guided theories for several decades. In this volume, the authors of 11 chapters report on a wide array of current research topics, examining the scope, limits and implications of a phonological theory. The chapters are organized in four sections. The first concerns the nature of the relations between script and speech that make reading possible, considering how different theories of phonology may illuminate the implication of these relations for reading development and skill. The second set of chapters focuses on phonological factors in reading acquisition that pertain to early language development, effects of dialect, the role of instruction, and orthographic learning. The third section identifies factors beyond the phonological that may influence success in learning to read by examining cognitive limitations that are sometimes co-morbid with reading disabilities, contrasting the profiles of specific language impairment and dyslexia, and considering the impact of particular languages and orthographies on language acquisition. Finally, in the fourth section, behavioral-genetic and neurological methods are used to further develop explanations of reading differences and early literacy development. The volume is an essential resource for researchers interested in the cognitive foundations of reading and literacy, language and communication disorders, or psycholinguistics; and those working in reading disabilities, learning disabilities, special education, and the teaching of reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15684.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Gatunek
Słowo kluczowe: English language reading
Uzupełnieniem kompletu są 3 płyty CD o sygn. CD.304 lub CD.305.
"Read and Think", a four-level reading series, explores dynamic and contemporary issues set in articles, letters, plays, poems, speeches and stories. The main readings in each unit give two points of view on the same topic, leading to debate topics for students to discuss in class. The debate topics can also be used as a stepping stone to writing. Graphic support includes cartoons, charts, diagrams, illustrations, maps and photos. Students learn to read and think with purpose by following extensive reading strategies, language notes, exam strategies and culture notes. Special concepts boxes expand on core ideas within readings. To give students real-world background in subjects they encounter in their studies, topics cover a wide range of disciplines, including astronomy, criminology, economics, film studies, geography, history, literature, philosophy, political science, psychology, medicine, sociology and more.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12185.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13309.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Gatunek
Słowo kluczowe: English language reading
Uzupełnieniem kompletu są 3 płyty CD o sygn. CD.304 lub CD.305.
This "Teacher's Manual" provides you with all you need to get the most out of "Read and Think" - and the most out of your students. Background information on each topic provides extra information for classroom discussion. Answer keys make checking student's work easy. Summary notes for the reading passages help for quick preparation. Suggestions on how to use the grammar sections in class make for active grammar lessons. Ideas for how to use the debate activities as debates, discussions and writing assignements provide flexibility. In addition, teaching notes are included throughout the "Teacher's Manual" to provide tips on classroom management, optional activities and learning strategies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12184.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13308.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 151-153) and index.
Guided reading is a staple of elementary literacy instruction, yet planning and conducting reading groups can be time consuming and challenging. This hands-on book presents an innovative approach to guided reading that is manageable even for teachers who are new to small-group, differentiated reading instruction. Numerous classroom examples illustrate how to organize groups and select suitably challenging materials, structure group sessions, provide scaffolding and cues while listening to students read, and balance small-group with whole-class instruction. Special features include scheduling aids and lists of common cues for beginning and older readers, as well as suggestions for further reading at the end of each chapter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15602.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Intermediate- Advanced Timesaver)
(Classroom Photocopiable Timesavers)
A photocopiable collection of stimulating, topical reading texts which are specifically aimed at teenagers learning English. A wide variety of text types (from detailed articles to cartoons – all from recent issues of Mary Glasgow’s EFL Magazines) are accompanied by lots of excellent teaching ideas and tasks to help teachers exploit these texts to the full.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16074.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz. Indeks.
Imagine a professional learning community where you could sit in as... Ellin Keene and Debbie Miller swap best practices, Stephanie Harvey and Harvey "Smokey" Daniels compare instruction across the grades, Anne Goudvis and Tanny McGregor share ways to infuse comprehension into every subject area, Cris Tovani and Nancy Commins apply the strategies to help struggling readers, English learners, and special-needs students. With this book you can. It's an energetic, personal conversation on what great comprehension instructions looks like, what an amazing range of applications it has for all students, and what we can do better. And like any exciting conversation, the authors point out their favorite parts of one another's chapters-highlighting discussion topics for teacher study groups along the way.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14538.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Comprehension Connections" is a guide to developing children's ability to fully understand texts by making the comprehension process achievable, accessible, and incremental. McGregor's approach sequences stages of learning for each strategy that take students from a fun object lesson to a nuanced and lasting understanding. Her lessons build bridges between the concrete and the abstract by incorporating writing, discussion, song, art, and movement into a web of creative connections that reinforce each strategy on a variety of levels.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8590.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10020.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: reading teaching children
Bibliogr., index.
Early Reading Instruction is a comprehensive analysis of the research evidence from early writing systems to computer models of reading. In this book, Diane McGuinness provides an innovative solution to the "reading war" - the century-old debate over the efficacy of phonics (sound-based) versus whole-word (meaning - based) methods. She has developed a prototype - a set of elements that are critical to the success of a reading method. McGuinness shows that all writing systems, without exception, are based on a sound unit in the language. This fact, and other findings by paleographers, provides a platform for the prototype. Other elements of the prototype are based on modern research. McGuinness shows that the most successful methods (children reading a year or more above age norms) include all the elements in the prototype. Finally, she argues, because phonics-type methods are consistently shown to be superior to whole-word methods in studies dating back to the 1960s, it makes no sense to continue this line of research. The most urgent question for future research is how to get the most effective phonics programs into the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13934.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The research-informed classroom)
Includes bibliographical references and index.
If you're not sure how phonics fits within your daily instruction, or crave a more effective process for teaching phonics, Heidi Anne Mesmer is here to help. In Letter Lessons and First Words, Heidi Anne provides a research-based vision of what lively, engaging phonics instruction can look like, along with practical, classroom-tested tools to make it happen in your classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20503.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Making connections : a strategic approach to academic reading / Kenneth J. Pakenham. - 2nd ed., 17th print. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2010. - XIII, [1], 274 s. : ill., col. maps ; 26 cm.
Bibliogr. (s. 273-274), indeks.
The series carefully prepares students to read college-level texts. It teaches students the strategies and the vocabulary-building skills to help them grow in confidence and progress to higher levels of reading ability. "Making Connections High Intermediate" develops key reading skills and strategies such as recognizing patterns of organization, identifying classification systems, and understanding connections between ideas. It features high-interest topics including health, multiculturalism, language learning and the environment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12181.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13305.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Beyond Initial Reading / John Potts. - London, New York : Routledge, 2012. - 115 s. ; 24 cm.
(Unwin Education Books ; 28)
(Routledge Library Editions. Education ; 117)
Bibliogr. p.108-110. Index.
This book sets out a clear and logical framework for the teaching of reading throughout different age groups, whereby systematic progression can be developed within a structured framework. A detailed set of recommendations are offered and are both illustrated and justified, for the teacher to examine and use. Much has been written about the importance of skilled and efficient reading and language usage in the early years of education, but all too few teachers are aware of the need for the development of reading skills in an ordered sequence with older children as well. Problems such as the motivation of the learner, the place of reading in a mass media age, the extent and classification of reading failure and the diagnosis of reading problems are examined, and the complexities of the linguistic background and of linguistic deprivation are covered thoroughly.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14523.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This accessible text provides an extensive survey of the major theories and models that influence reading instruction and research. Readers learn why theory matters in designing and implementing high-quality instruction; how to critically evaluate the assumptions and beliefs that guide their own work with students; and the benefits of approaching everyday teaching situations from multiple theoretical perspectives. Every chapter features classroom application activities and illuminating teaching vignettes. Of particular utility to graduate students, the book also addresses research applications, including descriptions of exemplary studies informed by each theoretical model.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8390.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9773.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, index.
"On Reading Books to Children: Parents and Teachers" brings together in one volume current research on adult book reading to children. The authors, drawn from around the world, are key researchers and eminent scholars from the fields of reading and literacy, child language, speech pathology, and psychology, representing multiple perspectives within these disciplines. Chapters on the effects and limitations of book sharing are integrated with chapters discussing promising programs on storybook research. The reality of reading to children is more complex than it appears on the surface. The authors discuss some effects of and suggestions for reading to children that have emerged from the research. The ideas set forth in this volume will stimulate new lines of research on the effects of storybook reading, as well as refinements of current methods, yielding findings that enrich our understanding of this important arena of literacy development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13918.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 169-172) and index.
Offering step-by-step guidance to simplify planning and decision making, this book reviews the basics of differentiated reading instruction and provides detailed, ready-to-use lesson plans and materials to help teachers hit the ground running. Teachers get everything they need to implement four types of instructional groups over multiple three-week cycles. For fluency, vocabulary, and comprehension, lessons are based on popular, inexpensive trade books. For phonemic awareness and word recognition, dozens of reproducibles are provided, all in a convenient large-size format.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15585.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and literacy 3-7 : creative approaches to teaching / Jeni Riley. - Repr. - London ; Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, 2011. - VIII, 269 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. (s. [251]-262). Index.
Language and Literacy 3-7 is a practical guide which considers the research evidence that is needed to inform enlightened practice, and offers concrete suggestions and teaching approaches for early years settings and classrooms. This comprehensive book shows the 'what', the 'how' and the 'why' of innovative, creative practice for teaching language and literacy. The author examines how young children learn to use both spoken and written language, and shows how to assess, plan, offer learning opportunities and teach for the efective development of speaking, listening, reading and writing. Each chapter includes case studies, learnign and teaching suggestions and further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14547.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Read and think [Dokument dźwiękowy] : a reading strategies course / Ken Beatty. - Hong Kong : Pearson Education Asia Limited, 2004. - 3 płyty CD (total time: 166 min) : digital, stereo. ; 12 cm.
Uzupełnieniem zestawu są książki o sygn. 13308 XXIV CZYT. i 13309 XXIV CZYT.
The "Read and Think" Audio Program provides you with access to recordings of the twenty-four readings within the chosen level. In addition to further stimulating your students' interest in the unit topics, this audio component allows you the option of integrating a listening component into your course. The use of authentic American accents increases students' confidence in hearing, listening to and understanding spoken English. The CDs and cassettes can be used in class or alternatively as a self-study component.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.305 [Czytelnia A], CD.304 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding advanced second-language reading / Elizabeth B. Bernhardt. - New York ; London : Routledge, 2011. - XXI, 215 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 192-209. Indeks.
What distinguishes this book is its broad, yet thorough, view of theory, process, and research on adult second-language reading. Offering extensive discussions of upper-register second-language texts (both expository and narrative) that adult second-language readers encounter daily across the globe, it also presents an assessment schema for second-language text comprehension as well as for the assessment of teaching. This book: includes languages other than English in the discussion of second language reading, is firmly anchored in a theory of second language reading - the concept of compensatory processing, emphasizes the multi-dimensionality and dynamic nature of L2 reading development, focuses on comprehension of upper-register literary texts, balances theory and instructional practices.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14043.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
The Longman Academic Reading Series is a five-level series that prepares English language learners for academic work. The aim of the series is to make students more effective and confident readers by providing high-interest readings on academic subjects and by teaching them skills and strategies for effective reading, vocabulary building, note-taking, and critical thinking. The series also encourages students to discuss and write about the ideas they discovered in the readings, making them better speakers and writers of English as well.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18266.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18265.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
This essential book provides a roadmap for instruction and assessment of close reading skills in grades 3-8. To engage deeply with informational texts - a key requirement of the Common Core standards - students need to determine what details are important, how they fit together to convey a central idea, and how to synthesize information from multiple sources. They also need to understand the unique demands of different text features and structures. Presenting effective instructional strategies that teachers can tailor to their own classrooms, the book includes lesson plans, vignettes, and examples of student work, plus a Study Guide with professional learning activities and discussion questions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14537.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej