Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(51)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(38)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(26)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(51)
Autor
Ogonowska Agnieszka
(3)
Sadza Agata
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Sokołowski Marek (1962- )
(2)
Szpunar Magdalena
(2)
Andrusiewicz Joanna
(1)
Barefoot Darren (1974- )
(1)
Bell Allan
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Briggs Asa (1921- )
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Croteau David
(1)
Dijk Jan van (1952- )
(1)
Dovey Jon
(1)
Drzyzga Piotr
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Gackowski Tomasz
(1)
Giddings Seth
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Gorman Lyn
(1)
Gołuchowski Jerzy (1953- )
(1)
Grant Iain
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hassan Robert
(1)
Hofman Iwona
(1)
Holmes Sue
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hoynes William
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Jedliński Jakub
(1)
Jeziński Marek
(1)
Jędrzejewski Stanisław
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
Kelly Kieran
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Konieczna Dorota
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Krauss Ewa
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Lapham Lewisa H
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Lepa Adam (1939- )
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Lister Martin (1947- )
(1)
Lorek Marta
(1)
Manovich Lev
(1)
Matheson Donald
(1)
McLean David (1949- )
(1)
McLuhan Marshall (1911-1980)
(1)
Mersch Dieter (1951- )
(1)
Mielnik Izabela
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937- )
(1)
Nass Clifford
(1)
Niezgoda Marian (1943- )
(1)
Pietruszka Małgorzata
(1)
Redmond Sean
(1)
Reeves Byron (1949- )
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Seklecka Aleksandra
(1)
Sikorski Dariusz (1954- )
(1)
Sitarczyk Małgorzata
(1)
Sorlin Pierre
(1)
Szczerkowska Hanna
(1)
Szczucka Natalia
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Thomas Julian
(1)
Thompson John B
(1)
Thompson Kenneth (1937- )
(1)
Tomaszewska Hanna Barbara
(1)
Turner Graeme
(1)
Wagner Aleksandra
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wojtkowski Łukasz
(1)
Zdanowicz-Cyganiak Katarzyna (1979- )
(1)
Łysak Alina (1982- )
(1)
Łączyński Marcin
(1)
Świątkiewicz-Mośny Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(47)
Kiribati
(4)
Język
polski
(51)
Temat
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(48)
INTERNET
(12)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(6)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(6)
KULTURA MASOWA
(5)
MULTIMEDIA
(5)
EDUKACJA MEDIALNA
(4)
KULTURA
(4)
WIELKA BRYTANIA
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
CYBERKULTURA
(2)
KOMPUTERY
(2)
DZIECKO
(1)
DZIENNIKARSTWO OBYWATELSKIE
(1)
DZIENNIKARZE
(1)
EROTYZM
(1)
FILM
(1)
FILM REKLAMOWY
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Gatunki medialne
(1)
Image
(1)
Internet
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
KOMUNIKACJA POLITYCZNA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krauze, Ryszard (1956- )
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
Metody badawcze
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAŁÓG
(1)
PERSWAZJA
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PORTAL INTERNETOWY
(1)
POSTAWY
(1)
POSTĘP TECHNICZNY
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
RADIOFONIA
(1)
RODZINA
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SOCJOTECHNIKA
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
SPOŻYCIE
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Socjologia
(1)
TEKST
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WIKIPEDIA
(1)
WOLNOŚĆ SŁOWA
(1)
Wizerunek medialny
(1)
Wojtak, Maria (1952- )
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Słowo kluczowe
Internet
(10)
media
(9)
mass media
(7)
media masowe
(7)
środki masowego przekazu
(7)
społeczeństwo informacyjne
(5)
blog
(3)
prasa
(3)
social aspects
(3)
telewizja
(3)
Web 2.0
(2)
Wikipedia
(2)
culture
(2)
cyberkultura
(2)
cyberprzestrzeń
(2)
druk
(2)
dziennikarstwo obywatelskie
(2)
film
(2)
komunikacja
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
komunikacja polityczna
(2)
komunikacja społeczna
(2)
multimedia
(2)
political aspects
(2)
popular culture
(2)
prawo prasowe
(2)
reklama
(2)
serwis społecznościowy
(2)
społeczeństwo sieci
(2)
uzależnienie od Internetu
(2)
Facebook
(1)
Great Britain
(1)
Krauze, Ryszard
(1)
MySpace
(1)
Open Access
(1)
United States
(1)
administracja publiczna
(1)
aparat fotograficzny
(1)
biblioteka
(1)
celebrities
(1)
civilization
(1)
cultural regulation
(1)
cyberagresja
(1)
cyberbullying
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberslacking
(1)
czas wolny
(1)
człowiek
(1)
debata publiczna
(1)
discourse analysis
(1)
dyskurs medialny
(1)
dziennikarstwo alternatywne
(1)
dziennikarstwo internetowe
(1)
dziennikarz
(1)
e-administracja
(1)
e-learning
(1)
edukacja
(1)
edukacja medialna
(1)
ethics
(1)
etyka
(1)
etyka biznesu
(1)
fame
(1)
gatunek dziennikarski
(1)
globalizacja
(1)
globalization
(1)
gospodarka
(1)
hejt
(1)
ideology
(1)
interakcja społeczna
(1)
journalism
(1)
kino cyfrowe
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
komputer
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja medialna
(1)
komunikacja sieciowa
(1)
komunikowanie masowe
(1)
konsumpcjonizm
(1)
książka
(1)
kultura cyfrowa
(1)
kultura masowa
(1)
kultura organizacyjna
(1)
kultura wirtualna
(1)
language
(1)
marketing elektroniczny
(1)
marketing polityczny
(1)
marketing społeczny
(1)
marketing zaangażowany społecznie
(1)
media elektroniczne
(1)
media społecznościowe
(1)
mediamorfozy
(1)
mediatyzacja życia
(1)
medioznawstwo
(1)
moral aspects
(1)
multiculturalism
(1)
młodzież
(1)
national culture
(1)
negocjacje
(1)
newspaper
(1)
odpowiedzialność dziennikarza
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The network society : social aspects of new media" 1999.
Bibliogr. s. 371-385. Indeks.
Podręcznik jest uznanym na całym świecie, całościowym wprowadzeniem do socjologicznej analizy wpływu nowych mediów na życie społeczne, zarówno w jego wymiarze prywatnym, jak i publicznym. Autor przedstawia technologiczne, ekonomiczne, polityczne, socjologiczne, kulturowe i psychologiczne aspekty nowych mediów. Ukazuje rewolucję medialną, jaka przetoczyła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, zwłaszcza rozpowszechnienie Internetu, telefonii komórkowych, sieci komputerowych oraz zarysowuje główne perspektywy badania i rozumienia współczesnego, globalnego społeczeństwa sieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13596.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14615.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bringing together a range of core texts into one volume, this acclaimed anthology offers the definitive resource in culture, media, and communication. A fully revised new edition of the bestselling anthology in this dynamic and multidisciplinary field New contributions include essays from Althusser through to Henry Jenkins, and a completely new section on Globalization and Social Movements.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6095.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na sumę tego, co ma do zaoferowania pozycja (Kon)teksty kultury medialnej czytelnikom składają się informacje o stanie badań tak socjologicznych, jak medio- i kulturoznawczych, w tym prezentacja koncepcji mało w Polsce znanych. Są tu też liczne wskazówki metodologiczne, informacje o nowych zjawiskach, które pojawiły się w kulturze w wyniku upowszechnienia się dostępu do internetu, informacje historyczne i rozważania z zakresu etyki. Niebagatelną część tomu stanowią analizy i interpretacje nowych sposobów porozumiewania się i uprawiania twórczości. Część z nich może prowokować do niezgody i dyskusji, ale w wypadku rozpoznawania nowych zjawisk i wypracowywania metod ich badania jest to zjawisko nie tylko nieuniknione, ale i konieczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7987.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na sumę tego, co ma do zaoferowania pozycja (Kon)teksty kultury medialnej czytelnikom składają się informacje o stanie badań tak socjologicznych, jak medio- i kulturoznawczych, w tym prezentacja koncepcji mało w Polsce znanych. Są tu też liczne wskazówki metodologiczne, informacje o nowych zjawiskach, które pojawiły się w kulturze w wyniku upowszechnienia się dostępu do internetu, informacje historyczne i rozważania z zakresu etyki. Niebagatelną część tomu stanowią analizy i interpretacje nowych sposobów porozumiewania się i uprawiania twórczości. Część z nich może prowokować do niezgody i dyskusji, ale w wypadku rozpoznawania nowych zjawisk i wypracowywania metod ich badania jest to zjawisko nie tylko nieuniknione, ale i konieczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7988.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. 192-199.
Publikacja dostarcza lektury wyjątkowo inspirującej. Jest to oczywiście efektem atrakcyjności samego tematu, ale chyba w większym stopniu rezultatem podejścia do niego Autorki. Książka, a jest to walor wszystkich znanych mi tekstów dr Szpunar, nie zawiera „pustych myślowych przebiegów"", nie ma w nim pustosłowia - każdy rozdział daje Czytelnikowi potężną porcję konkretnej wiedzy, przybliżając świat sieci nawet temu, dla kogo wirtualna rzeczywistość jest istotną częścią jego własnej rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12324.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uzależnienia : Fakty i Mity)
Tolle.pl Katalog tematyczny Rozwój osobisty Uzależnienia Media. Uzależnienia, fakty i mity autor: Joanna Chwaszcz, Małgorzata Pietruszka, ks. Dariusz Sikorski SDS Książka koncentruje się na analizie psychologicznej mechanizmów oddziaływania mediów na człowieka oraz konsekwencjach ich nadużywania. Uzależnienie od środków masowego przekazu ma charakter psychiczny, a jego skutki ujawniają się we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka. Książka przedstawia funkcje poszczególnych mediów i specyfikę ich oddziaływania, przybliża rolę środków masowego przekazu w kulturze, ukazuje istotę uzależnienia od mass mediów i kryteria diagnostyczne ułatwiające rozpoznanie go. Charakteryzuje fizyczne, psychiczne i społeczne szkody wywołane nadużywaniem mass mediów i uzależnieniem od nich, zawiera propozycje oddziaływań profilaktycznych skierowanych do nadawców i odbiorców przekazów medialnych oraz rozprawia się z mitami i błędnymi przekonaniami na temat roli mediów w życiu społecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3625 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4327.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie ; poz. 76)
Bibliogr. przy pracach.
Niezwykle ważnym polem badań jest funkcja nowych mediów w polityce i w kształtowaniu medialnego obrazu życia politycznego w kraju i za granicą; rola telewizji i internetu w kreowaniu postaw politycznych, zachowań obywatelskich i decyzji wyborczych. Warto także wspomnieć o zmieniającej się pozycji dziennikarstwa wobec nowych mediów, zauważyć fenomen dziennikarstwa obywatelskiego, blogosferę i kulturę "blo-gersów", zagadnienie autentyczności, atrakcyjności, reprezentatywności przekazu w kulturze newsa i powiększającego się obszaru działalności oddolnej. Tom ten obejmuje wybrane, ale i kluczowe zagadnienia związane z nowymi mediami. Referaty zostały zgrupowane w czterech działach tematycznych: "Współczesna rzeczywistość medialna: wybrane zjawiska", "Kultura partycypacji", "Na małym i dużym ekranie" oraz "Wokół komputera i internetu".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11169.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12192.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Jaką rolę pełnią środki masowego komunikowania w formowaniu współczesnych społeczeństw? Jak powinniśmy rozumieć społeczne oddziaływanie komunikowania i dyfuzji informacji, począwszy od wynalezienia druku w XV-wiecznej Europie, a na obecnej ekspansji globalnych sieci komunikacyjnych kończąc? W niniejszej książce John B. Thompson próbuje znaleźć odpowiedź na te i inne pytania. Stworzył on społeczną teorię komunikowania i mediów. Twierdzi, że rozwój mediów komunikowania wpływa na transformację przestrzenną i czasową uwarunkowań życia społecznego, kreuje nowe formy działania i współdziałania, które nie są już połączone z jednością miejsca i czasu. Konsekwencje tej transformacji mają wpływ na wiele aspektów naszego życia, od najbardziej intymnych osobistych doświadczeń do zmiany natury sfery publicznej i zjawiska widoczności publicznej. Thompson rozwija swoje argumenty poprzez analizę kilku powiązanych ze sobą tematów: - wzrost medialnych interakcji, - kreacje nowych form widoczności medialnej, - pojawienie się globalnych sieci komunikacyjnych, - transformację tradycji, - własne "ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym świecie, - zmianę charakteru sfery publicznej. Społeczna teoria mediów" to doskonałe źródło wiedzy dla studentów socjologii i politologii, badaczy socjologii kultury i mediów, a także wszystkich zainteresowanych teorią komunikowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4662 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5032.VI.11 [Czytelnia B], 5031.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16672.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 333-361.
Książka stanowi zbiór artykułów mających na celu przedstawienie zależności między fenomenem nowych mediów a społeczeństwem oraz różnorodnych aspektów ich użycia w grze politycznej i komunikacji międzyludzkiej. Kwestie polityki oraz związków nowych mediów z tradycyjnymi formami komunikacji zanalizowano, uwzględniając wielorakie aspekty funkcjonowania nowoczesnych mediów we współczesnym otoczeniu społecznym oraz politycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12199.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-112.
Praca dotycząca przemocy medialnej ? przede wszystkim przemocy obrazu telewizyjnego. Autorka przedstawia zjawisko przemocy ikonicznej, odsłania mechanizmy jej skutecznego działania, a jednocześnie metody przeciwdziałania jej wpływowi poprzez projektowanie strategii edukacyjnych i podejmowanie określonych działań badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5062 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6161.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z publikacji dowiedzieć się można, dlaczego czasy, w których żyjemy, można uznać za Wiek Informacji, jak środki przekazu oddziałują na nasze życie psychiczne i społeczne, co to są mass media i dlaczego jedne środki przekazu są zimne, a drugie gorące. Dziś, kiedy za pomocą Internetu informacja dociera do nas natychmiast, kiedy nie istnieją granice czasu i przestrzeni, warto się zastanowić, jakim środkiem przekazu w świetle teorii McLuhana jest Internet i jaki ma wpływ na zmiany w naszym życiu kulturalnym, społecznym i politycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3429 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3430.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4228.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. i netogr. s. 344-[360].
Aktualność i ważkość podjętego tematu jest oczywista - poszerza on naszą wiedzę zarówno o przeobrażeniach współczesnej kultury, jak też o postawach i obyczajach młodzieży, l w jednym i drugim obszarze dotyczy spraw ciągle jeszcze mało zbadanych - myślę/ że takie sformułowanie problematyki/ z jakim mamy do czynienia w pracy, jest oryginalne i nie powiela dotychczasowych badań nad rolą mediów w życiu młodzieży. [...] W analizie wyników badań respektowane jest przyjęte założenie, aby badanego zjawiska nie izolować od warunkujących go procesów. Stąd jest ono ukazywane w kontekście innych zjawisk: funkcji mediów tradycyjnych/ wykorzystywania nowych technologii do celów niekomunikacyjnych. Funkcje komunikacyjne mediów rozpatrywane są w porównaniu ze stosunkiem młodzieży do komunikacji bezpośredniej. [...] Wyniki uzyskane w badaniu są naprawdę ciekawe i rzeczywiście poszerzają naszą wiedzę o sposobie wykorzystywania nowych mediów przez wielkomiejskich licealistów, a także - co wydaje mi się jeszcze ciekawsze i trudniejsze do zbadania - poszerzają naszą wiedzę o tym, co się dzieje w środowisku współczesnej młodzieży, co stanowi treść jej doświadczeń, jak odbiera ona współczesny świat". (Fragment recenzji prof. dr hab. Anny Przecławskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12095.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13207.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana publikacja jest owocem pracy wielu autorów, zawiera ich przemyślenia, refleksję wyrosłą na gruncie dociekań empirycznych i doświadczeń zbieranych przez lata w różnych środowiskach akademickich. Autorzy poruszyli m.in. problematykę pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7055.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6987.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"The New Media Theory Reader" brings together key readings on new media – what it is, where it came from, how it affects our lives, and how it is managed. Using work from media studies, cultural history and cultural studies, economics, law, and politics, the essays encourage readers to pay close attention to the ‘new’ in new media, as well as considering it as a historical phenomenon. The Reader features a general introduction as well as an editors’ introduction to each thematic section, and a useful summary of each reading.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7662.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7661.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek często niezauważalnie dla siebie staje się bezwolnym elementem sztucznego świata reklamy, telewizji i Internetu. Olbrzymi wpływ mediów na życie często jednak nie jest uświadomiony a tradycyjna edukacja nie kładzie dostatecznego nacisku na to zagadnienie. Złożony charakter zależności, jakie powoduje tak silna obecność mediów w naszym życiu, wymaga nabycia umiejętności, których wcześniej nie potrzebowaliśmy. Dlatego powstała potrzeba wprowadzenia nowego przedmiotu - edukacji medialnej. W swojej książce Ogonowska nie poprzestaje na teorii. W Aneksie zamieszcza szczegółowy - a pierwszy w literaturze pedagogicznej - projekt kursu uniwersyteckiego, przygotowującego nauczycieli do uczenia nowego przedmiotu, pokazuje jak przy tym wykorzystać nowe technologie komunikacyjne także jako narzędzie poznawania. Autorka, choć nie daje prostej recepty jak odnaleźć się w takiej rzeczywistości, kładzie nacisk na uświadomienie sobie mechanizmów wpływu mediów, rozumienie tytułowej społecznej rzeczywistości. Umiejętność życia w niej dotyczy przecież każdego z nas. Bardzo bogata bibliografia przedmiotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4270.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Byron Reevs i Clifford Nass, amerykańscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbadać - wykorzystując metody psychologii społecznej i socjologii - jak ludzie reagują na media. Otóż okazało się, że uczestnicy eksperymentu bardzo się starali, aby nie zrobić komputerowi przykrości, czuli się fizycznie zagrożeni przez coś, co było tylko wizerunkiem, przypisywali kreskówkom bogatą osobowość bądź reagowali na głosy w komputerze zgodnie ze stereotypami płci. Zachowania te potwierdziły ciekawą i nowatorską tezę autorów: wbrew intuicyjnym wyobrażeniom nasze interakcje z komputerami, telewizją i nowymi mediami są z zasady społeczne i naturalne, tak jak interakcje z innymi ludźmi. Stawianie znaku równości między mediami a realnym życiem nie wynika bynajmniej z niewiedzy lub młodego wieku, lecz jest zjawiskiem powszechnym i niezależnym od naszej świadomości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3515 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4271.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mass Media / Pierre Sorlin. - Wrocław : "Astrum", 2001. - 248 s. ; 20 cm.
(Kreatywność)
Autor analizuje cały system informacyjny i rozrywkowy. Próbuje określić warunki i wymagania konieczne do przeprowadzenia badań na temat mediów i różnych ich zastosowań w społeczeństwach. Bada, w jaki sposób powstaje i rozwija się publiczność, ocenia gusty upodobania oraz analizuje niektóre z ważniejszych technicznych zmian, jakie miały miejsce w naszym stulecie. Rozważa również rolę mediów w rozrywce i informacji oraz rozpatruje, jak rozwijają się imperia mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4661 [Magazyn 1], P.3433 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3434.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4230.VI.11 [Czytelnia B], 5030.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Powszechnie uważa się, że wpływ mediów masowych jest rodzajem oszustwa. Mówiąc o oddziaływaniu mediów używa się zwykle sformułowań w rodzaju: manipulacja, dominacja, władza, ubezwłasnowolnienie, kłamstwo, uprzedmiotowienie, kontrola społeczna i wielu jeszcze innych pojęć zwykle o pejoratywnym znaczeniu. Książka próbuje uporządkować zakres zjawisk wpływu mediów, przenosząc problem tego zjawiska z obszaru mediów na osobę wystawioną na ich wpływ. Praca skupia się na tych wątkach, w których odbiorca przekazu jest niemal ubezwłasnowolniony. Książka jest zilustrowana omówieniami filmów reklamowych jako typowych przekazów zawierających figury perswazyjne, co stanowi w niniejszym tekście egzemplifikację realizowanych przez media reguł wpływu. Jest to bardzo istotna publikacja m.in. z tego względu, iż wskazuje na ważną rolę komunikacji medialnej w procesie wychowania. Książka może zainteresować zarówno osoby zawodowo zajmujące się kształceniem medialnym, jak i osoby interesujące się problematyką komunikacji masowej i jej oddziaływania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5593 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7052.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7051.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 403-436.
W prezentowanym tomie komunikowanie jest rozumiane bardzo szeroko, a tytułowe zmiany dotyczą zarówno sfery technologicznej, instrumentów, za pomocą których się komunikujemy, treści, które są/mogą być komunikowane, jak też charakteru nadawcy i odbiorcy komunikatów. W pierwszej części książki opisywane są media, które jak nigdy wcześniej muszą poszukiwać swojej tożsamości. W drugiej części omawiane są problemy związane z komunikowaniem politycznym. W trzeciej - to, co jest związane z komunikowaniem marketingowym, reklamą, public relations. W ostatniej części pojawiają się analizy Web 2.0. (ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11161.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11915.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej