Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(17)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(20)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Trempała Janusz
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Gaździk Tadeusz Szymon (1954- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Matczak Anna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
DZIECKO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
CHOROBY CYWILIZACYJNE
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Logopedia
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
RODZICE
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(2)
Poradnik
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Słowo kluczowe
wspomaganie rozwoju
(21)
rehabilitacja
(6)
wychowanie
(6)
dziecko niepełnosprawne
(5)
dzieci
(4)
dziecko autystyczne
(4)
terapia
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
autyzm
(3)
dorastanie
(3)
dorosłość
(3)
edukacja
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
nauczanie
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
rodzina
(3)
rozwój psychiczny
(3)
stymulacja sensoryczna
(3)
ADHD
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
niepełnosprawni
(2)
pedagogika specjalna
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
psychoterapia
(2)
rozwój moralny
(2)
rozwój psychofizyczny
(2)
rozwój psychomotoryczny
(2)
samopoznanie
(2)
starzenie się
(2)
szkoła specjalna
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
uczeń zdolny
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
życie rodzinne
(2)
Laban Rudolf
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Sherborne Weronika
(1)
adaptacja
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
autoagresja
(1)
baraszkowanie
(1)
bigoreksja
(1)
biofeedback
(1)
biostymulacja laserowa
(1)
choroba nowotworowa
(1)
choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
(1)
choroby reumatyczne
(1)
choroby układu ruchu
(1)
czytanie
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dopalacze
(1)
dotyk
(1)
dyskopatia
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko zdolne
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
emocje
(1)
endoprotezoplastyka stawu biodrowego
(1)
eurosieroctwo
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka twórcza
(1)
grupa rówieśnicza
(1)
homoseksualiści
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
interwencja logopedyczna
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
klub dziecięcy
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kreatywność
(1)
krioterapia
(1)
ludzie starzy
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
metody terapeutyczne
(1)
miażdżycowe niedokrwienie kończyn dolnych
(1)
mowa
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczyciel
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
nieletni przestępcy
(1)
niemowlęctwo
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
nordic walking
(1)
osiągnięcia szkolne
(1)
osobowość
(1)
padaczka
(1)
pisanie
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 63-64.
Celem publikacji jest wielopłaszczyznowe przedstawienie problematyki związanej z dzieckiem autystycznym. W pierwszej części publikacji omówione zostały merytoryczne opracowania dotyczące uregulowań prawnych niepełnosprawności, problematyki autyzmu oraz metod wspomagania rozwoju dziecka. W drugiej części autorka prezentuje indywidualny przypadek swojego dziecka, dotkniętego autyzmem, charakteryzuje wykorzystywane metody pracy, leczenia i rehabilitacji. Książka jest odbiciem wiedzy, doświadczeń, dylematów osobistych i emocjonalnych przeżyć autorki dotyczących funkcjonowania w rodzinie z dzieckiem autystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej