Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(51)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(46)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(28)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(48)
Autor
Panasiuk Aleksander (1965- )
(4)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(3)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Goranczewski Bolesław (1965- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Mucha-Szajek Ewa
(2)
Ozimek Irena
(2)
Siwiński Wiesław (1934- )
(2)
Szeliga-Duchnowska Anna
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Balińska Agata
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Buko Jacek
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Cybula Piotr
(1)
Czarniecka-Skubina Ewa
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Dąbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Gotowt-Jeziorska Alicja
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Janicka Joanna (1959- )
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Kosmaczewska Joanna
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Krupa Jan
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Kłosiński Kazimierz Albin (1940- )
(1)
Lisowski Michał
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Mogiła-Lisowska Jolanta
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Nowak Dorota
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Pawłowski Rafał (nauki kultury fizycznej)
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Sidorkiewicz Marta
(1)
Sieczko Anna (ekonomia)
(1)
Sierpińska Anna
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sitek Magdalena
(1)
Sobczyk Mieczysław (1945- )
(1)
Szczepanowski Adam Edward (nauki ekonomiczne)
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Wajda Krystyna
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Zawadka Jan
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Ćwiklińska Jolanta n
(1)
Łopaciński Krzysztof
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
TURYSTYKA
(27)
USŁUGI
(10)
Turystyka
(7)
ODPOCZYNEK
(4)
AGROTURYSTYKA
(3)
HOTELARSTWO
(3)
BIURA PODRÓŻY
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
WIEŚ
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
CONTROLLING
(1)
ETYKA
(1)
GASTRONOMIA
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERNET
(1)
Jakość usług
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRAJOBRAZ KULTUROWY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
MIASTA
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
OCHRONA KONSUMENTA
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
Organizacja
(1)
POPYT
(1)
PRAWO OCHRONY ŚRODOWISKA MIĘDZYNARODOWE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
Prawo
(1)
Rynek pracy
(1)
TURYSTYKA BIZNESOWA
(1)
TURYSTYKA KONGRESOWA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
UBEZPIECZENIA
(1)
USŁUGI ELEKTRONICZNE
(1)
Usługi turystyczne
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WSPÓŁPRACA TRANSGRANICZNA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (TQM)
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Dane statystyczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
usługi turystyczne
(51)
turystyka
(29)
rynek turystyczny
(11)
agroturystyka
(10)
produkt turystyczny
(10)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
ruch turystyczny
(8)
gospodarka turystyczna
(7)
hotelarstwo
(7)
marketing
(7)
turystyka biznesowa
(6)
turystyka kulturowa
(6)
turystyka wiejska
(6)
biuro podróży
(5)
funkcje turystyki
(5)
promocja
(5)
rekreacja
(5)
turystyka międzynarodowa
(5)
zarządzanie jakością
(5)
organizacja turystyczna
(4)
turystyka alternatywna
(4)
turystyka etniczna
(4)
turystyka krajoznawcza
(4)
turystyka kwalifikowana
(4)
turystyka morska
(4)
turystyka zdrowotna
(4)
usługi hotelarskie
(4)
Unia Europejska
(3)
badania marketingowe
(3)
dysfunkcje turystyki
(3)
gastronomia
(3)
globalizacja
(3)
konkurencyjność
(3)
markowy produkt turystyczny
(3)
obszary wiejskie
(3)
pilot wycieczek
(3)
polityka turystyczna
(3)
popyt turystyczny
(3)
turystyka kongresowa
(3)
turystyka kosmiczna
(3)
turystyka lokalna
(3)
turystyka miejska
(3)
turystyka motywacyjna
(3)
turystyka polonijna
(3)
turystyka religijno-pielgrzymkowa
(3)
turystyka socjalna
(3)
turystyka sportowa
(3)
turystyka uzdrowiskowa
(3)
turystyka weekendowa
(3)
turystyka zrównoważona
(3)
Internet
(2)
atrakcyjność turystyczna
(2)
baza noclegowa
(2)
czynniki rozwoju
(2)
ekonomika
(2)
ekoturystyka
(2)
historia
(2)
informacja turystyczna
(2)
innowacyjność
(2)
jakość usług
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
konsument
(2)
marketing relacji
(2)
marketing terytorialny
(2)
marketing usług
(2)
niepełnosprawni
(2)
ochrona konsumenta
(2)
pośrednictwo turystyczne
(2)
prawo
(2)
prawo turystyczne
(2)
przestrzeń turystyczna
(2)
region turystyczny
(2)
rezerwacja hotelowa
(2)
rezerwacja lotnicza
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
rynek usług
(2)
strategia marketingowa
(2)
turystyka konna
(2)
turystyka medyczna
(2)
ubezpieczenie
(2)
usługi bankowe
(2)
usługi finansowe
(2)
usługi gastronomiczne
(2)
usługi logistyczne
(2)
usługi pocztowe
(2)
usługi telekomunikacyjne
(2)
zagospodarowanie turystyczne
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(1)
Polska
(1)
Porozumienie w Sprawie Handlowych Aspektów Własności Intelektualnej (TRIPs)
(1)
SPA
(1)
Układ Ogólny w Sprawie Handlu Usługami (GATS)
(1)
Zielone Szlaki
(1)
aktywność turystyczna
(1)
architektura krajobrazu
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bankowość elektroniczna
(1)
bilans turystyczny
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Usługi turystyczne : komentarz / Piotr Cybula. - Stan prawny na 1 września 2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2012. - 545 s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
W komentarzu omówiono wszystkie najważniejsze problemy związane z ustawą o usługach turystycznych, w tym dotyczące takich zagadnień jak: ochrona klienta biura podróży, zasady pełnienia funkcji przewodnika turystycznego i pilota wycieczek, usługi hotelarskie. W publikacji uwzględniono aktualne orzecznictwo sądów, w tym Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzje Prezesa UOKiK, a także raporty UOKiK, NiK oraz rozporządzenia wykonawcze do komentowanej ustawy. Komentarz zawiera liczne wskazówki dotyczące prawidłowej praktyki w działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych, a także omawia błędy, których powinno się unikać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13712.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-177, netogr. s. [178].
Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę decyzji podejmowanych we współczesnej turystyce. Książka składa się z dwóch części: w części pierwszej (Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji) są przedstawione: struktura podmiotowa sektora turystycznego, rodzaje międzynarodowych powiązań gospodarczych w turystyce, a także ich mikro- i makroekonomiczne efekty, rozwój współpracy międzynarodowej w turystyce i priorytety wybranych, regionalnych polityk turystycznych. W drugiej części (Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego) Autorka ukazała uwarunkowania ewolucyjnej globalizacji sektorów oraz wybrane aspekty międzynarodowych stosunków w turystyce, które przesądzają o wspomnianej ewolucji. Szczególna uwaga jest poświęcona problematyce innowacyjności w turystyce i jej znaczeniu dla przemian w światowej gospodarce turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13652.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14671.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tematyka omawianej publikacji obejmuje bardzo szerokie spektrum zagadnień. To próba kompleksowego spojrzenia na to zagadnienie. Ze wszystkich możliwych problemów badawczych mieszczących się w zbiorze relacji dziedzictwa kulturowego wsi z turystyką, autorzy poszczególnych artykułów w pierwszej kolejności mieli skoncentrować się na kwestiach: - zachowania dziedzictwa kulturowego na obszarach wiejskich, - znaczenia upowszechniania tzw. ginących zawodów i zabytkowej architektury krajobrazu wiejskiego w promowaniu dziedzictwa kulturowego wsi, - wskazania obszarów wielofunkcyjnego rozwoju wsi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16250.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka)
Bibliogr. s. 127-132.
Opracowanie ma charakter ekonomiczny - jest zatem w nim eksponowany przede wszystkim wpływ technologii informatycznych na proces wymiany na rynku usług turystycznych, natomiast kwestie związane z technicznymi aspektami rozwoju technologii stosowanych w systemach informatycznych zostały ograniczone do minimum. Na uwagę zasługuje również znacząca użyteczność i walory poznawcze opracowania, zwłaszcza 14 studiów przypadków w zakresie e-turystyki z całego świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12398.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13559.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo w turystyce / Rafał Pawłowski. - Kielce : Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2016. - 242, [2] strony : ilustracja ; 24 cm.
Wykaz aktów prawnych na stronach 233-237.
Książka "Prawo w turystyce" jest przeznaczona przede wszystkim jako pomoc dydaktyczna dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz innych kierunków studiów poruszających zagadnienia prawne w turystyce. W oparciu o ustawę o usługach turystycznych przyjęto schemat pracy zawierający zagadnienia dotyczące organizacji usług i imprez turystycznych, ochrony klienta, uzyskania uprawnień pilota wycieczek i przewodnika turystycznego oraz wykonywania tych zawodów, a także świadczenia usług hotelarskich. Ponadto w oparciu o obowiązujące regulacje prawne, scharakteryzowano podstawy bezpieczeństwa w turystyce kwalifikowanej oraz warunki organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17285 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17566.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17565.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Wiodącym tematem książki jest rynek turystyczny i dynamika jego przemian. Przemiany te determinowane są czynnikami demograficznymi, nowymi technologiami, działaniami innowacyjnymi, a także procesami integracji branży turystycznej czy powstawaniem nowych struktur organizacyjnych. Problemy te poruszane są w artykułach zmaieszczonych w monografii, przygotowanych przez autorów zajmujących się szeroko rozumianym rynkiem turystycznym oraz badaniami nad turystyką jako zjawiskiem społecznym i ekonomicznym. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16001.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej monografii jest przedstawienie współczesnych tendencji w rozwoju usług turystycznych, aspektów jakosciowych w przedsiębiorstwach turystycznych, oraz roli konsumenta w kształtowaniu produktów turystycznych. Monografia porusza także kwestie konkurencyjności regionów oraz roli potencjału przyrodniczego i czynników antropogenicznych w rozwoju turystyki i rekreacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16838.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Przedmiotem książki jest rozwój turystyki międzynarodowej na tle przemian globalizacyjnych w sektorze usług oraz działania podejmowane w ramach międzynarodowej polityki turystycznej. Autorka przedstawia m.in.: rolę turystyki międzynarodowej w tworzeniu PKB, przebieg procesu liberalizacji międzynarodowego handlu usługami, rozwój masowej turystyki międzynarodowej, zagadnienia konkurencyjności podmiotów światowej gospodarki turystycznej, genezę i rozwój międzynarodowej polityki turystycznej, działania krajów i organizacji międzynarodowych na rzecz łagodzenia ograniczeń w międzynarodowym ruchu osobowym i zmniejszania różnic ekonomicznych oraz społecznych między krajami, przykłady ze światowej praktyki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem w turystyce, słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników kursów i szkoleń w zakresie turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11430 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11429.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12648.XX.3 [Czytelnia B], 12647.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Biura podróży na rynku turystycznym / Anna Konieczna-Domańska. - Wyd. 2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 161 s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Bibliogr. s. 196-[200].
Publikacja ta jest drugim, uzupełnionym wydaniem podręcznika do przedmiotów związanych z funkcjonowaniem i obsługą przedsiębiorstw turystycznych, adresowane do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i wykładowców na kierunkach: hotelarstwo, turystyka i rekreacja oraz na wydziałach ekonomicznych ze specjalizacją turystyczną. Książka zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat rozwoju i funkcjonowania rynku usług turystycznych oraz miejsca i roli biur podróży na tym rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7321.XX.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8268.XX.7 [Czytelnia B], 8267.XX.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie, uzupełnione wydanie podręcznika do przedmiotów związanych z funkcjonowaniem i obsługą przedsiębiorstw turystycznych, adresowane do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i wykładowców na kierunkach: hotelarstwo, turystyka i rekreakcja oraz na wydziałach ekonomicznych ze specjalizacją turystyczną. Książka zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat rozwoju i funkcjonowania rynku usług turystycznych oraz miejsca i roli biur podróży na tym rynku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.426 [Magazyn 1], P.775 [Magazyn 1], 1313 [Magazyn 2] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Problematyka zagadnień związanych z funkcjonowaniem oraz rozwojem turystyki i rekreacji wskazuje na ich znaczną różnorodność i duży zakres. Z jednej strony, z punktu widzenia współczesnej turystyki w różnych obszarach jej funkcjonowania i wspierania, szczególnie istotne wydaje się przedstawienie aspektów finansowania rozwoju turystyki w Polsce ze środków publicznych oraz wpływu współczesnych trendów w turystyce i rekreacji na planowanie rozwoju turystyki w gminie. Stąd też ważna jest rola turystyki w rozwoju społeczno-gospodarczym (kraju, powiatu, gminy) i jej finansowania. Z drugiej zaś strony, w celu pełnej ochrony konsumentów na rynku usług turystycznych niezbędne jest prowadzenie edukacji konsumenckiej, aby zwiększyć świadomość konsumentów z zakresu praw im przysługujących w tym obszarze usług oraz znajomości wśród nich instytucji i organizacji zajmujących się ochroną konsumentów na rynku. Ważną kwestią jest także nie tylko przestrzeganie regulacji prawnych przez przedsiębiorstwa działające na rynku usług turystycznych, ale również stosowanie przez nie zasad etycznych w promocji swojej oferty oraz w sposobie jej realizacji. Jednocześnie warto podkreślić, że obecnie nie można odnosić się tylko do społecznej odpowiedzialności biznesu, ale trzeba także do społecznej odpowiedzialności turysty. Produkt turystyczny jest kategorią niezwykle złożoną, a poszczególne jego elementy ulegają zmianie w zależności od rodzaju turystyki i indywidualnych preferencji turystów. Najważniejszym składnikiem produktu turystycznego są walory turystyczne, a szczególnie walory przyrodnicze. Niezmiernie ważna jest problematyka oddziaływania turystyki i rekreacji na zagospodarowanie lasów oraz bezpiecznego funkcjonowania i rozwoju fauny. Ważne jest również określenie stanu obecnego i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce, tym bardziej że położenie Polski na europejskich szlakach kulturowych stwarza nadzieję na właściwe miejsce szlaków krajoznawczych na turystycznej mapie Polski w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12998.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-179.
Monografia jest zwartym opracowaniem naukowym o charakterze utylitarnym, które w znacznej mierze może pomóc w podniesieniu poziomu wiedzy w środowiskach zainteresowanych świadczeniem usług turystycznych na obszarach wiejskich, a jednocześnie jest to duzy zasób wiedzy polecany dla studentów z kierunku turystyka i rekreacja oraz specjalności agroturystyka i ekoturystyka [ze wstępu].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10320 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10322.XX.1.4 [Wypożyczalnia B], P.10321.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11841.XX.1.4 [Czytelnia B], 11840.XX.1.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 183-186.
Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić. W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.: opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną; przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą; wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego; uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej); wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju; uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17061.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17060.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Turystyka, podobnie jak inne dziedziny życia, podlega silnym zmianom pod wpływem radykalnych przemian zachodzących w otoczeniu, w którym żyją potencjalni odwiedzający i działają przedsiębiorstwa dostarczające usługi. Poznanie najważniejszych czynników, które stoją za tymi procesami, przewidywane kierunki zmian, koncepcje zarządzania w nowych warunkach są przedmiotem rozważań w niniejszej monografii. Zawarte w niej opracowania poruszają zagadnienia, które zostały pogrupowane w czterech rozdziałach: przedsiębiorstwa turystyczne, strategie i regionalna współpraca w rozwoju turystyki, zmiany demograficzne - nowe wyzwanie dla turystyki, instytucjonalne, kulturowe i przyrodnicze uwarunkowania rozwoju turystyki. Przypisanie poszczególnych opracowań do rozdziałów jest nieco umowne, ponieważ niektóre wątki pojawiają się w wielu tekstach. Ponadto omawiane zagadnienia często przedstawione są w kontekście ich związku z innowacjami i wpływu technologii informatycznych na rynek turystyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17243.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-204.
Publikacja poświęcona jest analizie zachowań konsumentów na rynku e-usług w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, tj. w Estonii, na Litwie, Łotwie, w Polsce i na Ukrainie. Zaprezentowano e-usługi pogrupowane w trzy bloki - usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja), usługi związane z czasem wolnym (e-handel, e-kultura, e-turystyka) i usługi finansowe (e-bankowość, e-ubezpieczenia). Są to sfery, które będą miały w bliższej i dalszej przyszłości znaczący wpływ na kształtowanie nowoczesnego społeczeństwa. Jest to także element tworzenia społeczeństwa bez granic. Wyniki badań pozwoliły stworzyć profil e-konsumentów korzystających z poszczególnych usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11409.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 197-206.
Współczesne usługi należą do głównych obszarów ochrony i edukacji konsumentów. Mając to na uwadze, autorki przedstawiły: politykę konsumencką Unii Europejskiej i prawa konsumentów w Unii Europejskiej; sytuację konsumentów na rynkach usług: finansowych, telekomunikacyjnych, pocztowych, handlowych, gastronomicznych i turystycznych; obszary naruszeń praw konsumentów w umowach podpisywanych z konsumentami; świadomość praw konsumentów i rolę edukacji w podnoszeniu wiedzy konsumenckiej oraz postrzeganie świadomości konsumentów przez usługodawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13114.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14201.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-224.
W nowoczesnej gospodarce rynkowej wzrasta znaczenie sektora usług. Autor przedstawił w książce organizację i funkcjonowanie światowego rynku usług, jego uwarunkowania, wpływ procesów globalizacyjnych na ten rynek oraz jego ramy instytucjonalno-prawne. W bardzo interesujący sposób omówił także w ujęciu wielopłaszczyznowym (wielkość, struktura, roczne tempo wzrostu) światowy obrót usługami na początku XXI wieku. Wiele miejsca poświęcił podstawowym tendencjom na głównych rynkach usług, tj. na rynkach usług finansowych, logistycznych, turystycznych, biznesowych oraz łączności. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych, ale zainteresuje także specjalistów w dziedzinie marketingu usług oraz przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11326.IX.13 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12481.IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 10 grudnia 2010 r.
Bibliogr. przy ref.
Niniejsze opracowanie jest zwartą pozycją książkową poświęconą dość szeroko pojętej problematyce innowacyjności i konkurencyjności w turystyce. Tematyka zamieszczonych artykułów obejmuje zagadnienia innowacyjnych rozwiązań w sferze usług, ze szczególnym uwzględnieniem działalności hotelarsko-gastronomicznej oraz gospodarki uzdrowiskowej, jak również ekoinnowacyjnych rozwiązań w szeroko pojętej turystyce. W publikacji opisano innowacyjne metody zarządzania rozwojem turystyki oraz przedstawiono nowe koncepcje w rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki. Szczególną uwagę zwrócono na możliwości zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego do rozwoju turystyki oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne w hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12567.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Dbałość o zdrowie jest dziś wyraźnie zaznaczonym trendem w zachowaniach coraz większej rzeszy ludzi w różnym wieku. Turystyka i rekreacja efektywnie wspierają starania o dobre samopoczucie, głównie dzięki zaspokajaniu takich potrzeb, jak: odpowiednia sprawność, otwarcie na nowości, integracja społeczna, akceptowalny subiektywnie wygląd. Ich realizacja wymaga jednak coraz częściej dobrych warunków z zakresu informacji lub recepcji. To z kolei prowokuje rozwój wielu sektorów obsługi ruchu turystycznego i rekreacyjnego, w tym hotelarstwa i gastronomii. Celem niniejszej monografii jest wskazanie na istotną rolę turystyki i rekreacji w ksztaltowaniu postaw prozdrowotnych różnych grup społeczeństwa." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12375.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13534.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika turystyki i rekreacji / red. nauk. Aleksander Panasiuk. - Wyd. 2. zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 413, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka)
Bibliogr. s. 400-409. Indeks.
"Ekonomika turystyki i rekreacji" to drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki "Ekonomika turystyki" rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Zawartość merytoryczna została podzielona na 13 rozdziałów, które można zgrupować w trzech częściach tematycznych. Pierwsza z nich przedstawia ogólne zagadnienia dotyczące podejmowanej problematyki, zarówno w ujęciu metodycznym, jak i dydaktycznym, wraz z określeniem miejsca turystyki i rekreacji w strukturze gospodarowania. W części drugiej przedstawiono najistotniejsze zagadnienia z ekonomiki turystyki i rekreacji, jakimi są elementy rynku usług turystycznych i rekreacyjnych. Część ostatnia dotyczy turystyki międzynarodowej oraz podstaw funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku turystyka i rekreacja. W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11438 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11437.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12659.XX.3 [Czytelnia B], 12658.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej