Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(153)
Forma i typ
Książki
(152)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(140)
dostępne
(137)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(47)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(95)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(145)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(6)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(6)
Autor
Andruszko Robert
(4)
Bac Aneta
(3)
Kiwerski Jerzy (1937- )
(3)
Namysłowska Irena
(3)
Saulicz Edward
(3)
Saulicz Mariola
(3)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Barna Marek
(2)
Bilska Maria
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Deptała Andrzej
(2)
Feltham Colin (1950- )
(2)
Fritz Sandy
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Golanko Renata
(2)
Handford Olga
(2)
Harrison Tinsley Randolph (1900-1978)
(2)
Horton Ian (1940- )
(2)
Johnson Robert L
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Klinik Anna
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Kwolek Andrzej (1942- )
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Pisula Ewa
(2)
Rajtar-Cynke Grażyna
(2)
Wiklin-Day Aleksandra
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Allen Laura
(1)
Aros Claudio
(1)
Asendrych-Woźniak Alicja
(1)
Augustynek Andrzej (1948- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Baise Monique
(1)
Baker Julian M
(1)
Banks Kevin (1959- )
(1)
Barczyński Bartosz
(1)
Bargfrede Heiko
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Barinow-Wojewódzki Aleksander (1957- )
(1)
Barral Jean-Pierre (1944- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Benda-Schäfer Brigitte
(1)
Benz Cynthia
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bodys-Cupak Iwona
(1)
Boeger David (1970- )
(1)
Boeger Ina (1951- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdański Paweł
(1)
Borek Monika
(1)
Borkowska Aneta R. (psycholog)
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Bradley John (1958- )
(1)
Bringeland Nils E
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Casadei Stefano
(1)
Chabner Bruce (1940- )
(1)
Chaitow Leon
(1)
Chańska Weronika (1976- )
(1)
Ciechomski Jarosław
(1)
Cieślar Grzegorz (1961- )
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Clayden Graham
(1)
Correll Johannes
(1)
Cudak Edyta Katarzyna
(1)
Czepczor Kamila
(1)
Czernik Renata
(1)
Czop Marcin
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Daniluk Iwona
(1)
Day Julie Ann
(1)
Dejung Beat
(1)
Dietzfelbinger Hermann (1943- )
(1)
Dixon John (rehabilitant)
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dobrogowski Jan (1944- )
(1)
Domagała Jerzy (anestezjolog)
(1)
Domagała Michał (anestezjolog)
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dorfmüller Monika
(1)
Drewa Gerard
(1)
Dudek Jolanta (kultura fizyczna)
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Długoborska Klaudia
(1)
Eberhardt Oliver (1968- )
(1)
English Patrick
(1)
Erickson Carlton K
(1)
Fauci Anthony S. (1940- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(92)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(153)
Język
polski
(151)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Fizjoterapeuci
(7)
Nauczyciele
(6)
Psycholodzy
(6)
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(5)
Logopedzi
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Lekarze
(2)
Neurolodzy
(2)
Ortopedzi
(2)
Pediatrzy
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Dietetycy
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Masażyści
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Onkolodzy
(1)
Osteopaci
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Zawody medyczne
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(8)
Terapia manualna
(8)
FIZYKOTERAPIA
(7)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(6)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
Fizjoterapia
(5)
AUTYZM
(4)
DZIECKO
(4)
Narząd ruchu
(4)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(4)
PSYCHOTERAPIA
(4)
RODZINA
(4)
ARTETERAPIA
(3)
CHORZY
(3)
CHORZY w RODZINIE
(3)
Fizykoterapia
(3)
Leczenie
(3)
LĘK
(3)
Masaż
(3)
MŁODZIEŻ
(3)
NAŁÓG
(3)
ONKOLOGIA
(3)
OPIEKA PALIATYWNA
(3)
OSOBOWOŚĆ
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
REHABILITACJA (med.)
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(3)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
BAJKOTERAPIA
(2)
BIOETYKA
(2)
Blizna (skóra)
(2)
CHOROBY DZIECIĘCE
(2)
CHOROBY PSYCHICZNE
(2)
CHOROBY WEWNĘTRZNE
(2)
CHORZY po UDARZE MÓZGU
(2)
CZYTANIE
(2)
Choroby narządu ruchu
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
EUTANAZJA
(2)
FARMAKOLOGIA
(2)
Farmakoterapia
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
INTERNET
(2)
Korekcja mowy
(2)
Kręgosłup
(2)
Logopedia
(2)
MEDYCYNA
(2)
Medycyna manualna
(2)
Mięśnie
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NARKOMANIA
(2)
NOWOTWORY
(2)
ODŻYWIANIE
(2)
Osobowość
(2)
PEDIATRIA
(2)
PISANIE
(2)
PORADNICTWO
(2)
PSYCHIATRIA
(2)
PSYCHIATRIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(2)
PSYCHOLOGIA
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rany
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
SOCJALIZACJA
(2)
Stres
(2)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(2)
Terapia dydaktyczna
(2)
Tkanka łączna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ALKOHOLICY
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANTYBIOTYKI
(1)
AUTYSTYCY
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Arteterapia
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo pacjenta
(1)
Bonny, Helen L. (1940-2010)
(1)
BÓL
(1)
Ból
(1)
CHOROBY
(1)
CHOROBY AFEKTYWNE DWUBIEGUNOWE
(1)
CHOROBY PSYCHOSOMATYCZNE
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(4)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(22)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(14)
PODRĘCZNIKI
(12)
Poradnik
(9)
Opracowanie
(6)
Podręczniki
(5)
Praca zbiorowa
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PORADNIKI
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KOMPENDIA i REPETYTORIA
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PORADNIKI dla CHORYCH i NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(36)
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(14)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
terapia
(63)
rehabilitacja
(20)
terapia zajęciowa
(16)
psychoterapia
(14)
terapia manualna
(14)
dzieci
(12)
autyzm
(11)
fizjoterapia
(11)
niepełnosprawni
(11)
depresja
(10)
farmakoterapia
(10)
rodzina
(10)
terapia pedagogiczna
(10)
terapia rodzinna
(10)
zaburzenia odżywiania
(10)
psychologia
(9)
arteterapia
(8)
dziecko autystyczne
(8)
dziecko niepełnosprawne
(8)
kinezyterapia
(8)
mózgowe porażenie dziecięce
(8)
edukacja
(7)
muzykoterapia
(7)
młodzież
(7)
otyłość
(7)
przemoc w rodzinie
(7)
psychiatria
(7)
schizofrenia
(7)
terapia genowa
(7)
uzależnienie
(7)
zaburzenia osobowości
(7)
zaburzenia psychiczne
(7)
diagnostyka
(6)
fizykoterapia
(6)
leczenie
(6)
lęk
(6)
masaż
(6)
terapia grupowa
(6)
wychowanie
(6)
zaburzenia rozwoju
(6)
aktywność fizyczna
(5)
alkoholizm
(5)
choroby układu nerwowego
(5)
niepełnosprawni intelektualnie
(5)
opieka paliatywna
(5)
przemoc seksualna
(5)
wspomaganie rozwoju
(5)
zaburzenia lękowe
(5)
zaburzenia mowy
(5)
ADHD
(4)
HIV
(4)
aktywność ruchowa
(4)
alkohol
(4)
ból
(4)
chemioterapia
(4)
choroby nowotworowe
(4)
diagnoza
(4)
etyka
(4)
farmakologia
(4)
genetyka
(4)
narkomania
(4)
nauczanie
(4)
niepełnosprawność
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
nowotwór
(4)
onkologia
(4)
osobowość
(4)
pediatria
(4)
psychoanaliza
(4)
skolioza
(4)
socjalizacja
(4)
terapia poznawcza
(4)
uczenie się
(4)
udar mózgu
(4)
zaburzenia
(4)
zaburzenia emocjonalne
(4)
zaburzenia zachowania
(4)
śmierć
(4)
AIDS
(3)
afazja
(3)
agresja
(3)
amputacja kończyn
(3)
badanie psychologiczne
(3)
bulimia
(3)
choroby genetyczne
(3)
choroby nerek i dróg moczowych
(3)
choroby układu krążenia
(3)
choroby układu moczowego
(3)
choroby układu oddechowego
(3)
cukrzyca
(3)
dysleksja
(3)
elektroterapia
(3)
emocje
(3)
geriatria
(3)
integracja sensoryczna
(3)
jakość życia
(3)
jąkanie
(3)
komórki macierzyste
(3)
leki
(3)
logopedia
(3)
153 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wydanie 3. odnosi się do oryginału. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronie 370. Indeks.
Obrazowe przedstawienie prawidłowych technik masażu. Jasne przedstawienie za pomocą rycin prawidłowych technik ułożenia pacjenta oraz osłaniania jego ciała podczas terapii manualnej. Opisy przypadków, które pomagają osadzić zdobytą wiedzę teoretyczna w ramach codziennej praktyki terapeuty. Cele nauczania oraz pytania podsumowujące, które opanować główne założenia teoretyczne oraz praktyczne i ocenić swoją wiedzę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22250.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22249.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : The theory and practice of group psychotherapy, 2005.
Indeks.
W najnowszym wydaniu tego podręcznika znajdziemy najnowsze zalecenia badawcze i kliniczne związane z prowadzeniem grup terapeutycznych, a także rozdziały poświęcone krótkoterminowej terapii grupowej, traumie, zarządzaniu opieką zdrowotną, różnorodności etnicznej i kulturowej pacjentów oraz takim grupom, jak np. osoby chore somatycznie czy osoby uzależnione. Ponadto Irvin Yalom i Molyn Leszcz przedstawiają wyniki wielu nowych badań naukowych i analizują trendy, jakie obecnie można zaobserwować w dziedzinie prowadzenia terapii grupowych. Mocną stronę podręcznika stanowią przykłady. Autorzy chętnie się nimi posługują w odpowiednich momentach lektury. Każda z opisanych sytuacji jest zaczerpnięta z doświadczenia zawodowego Irvina Yaloma i Molyna Leszcza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22605.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22604.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 640-643 i przy rozdz. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw:: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14335.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15244.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cukrzyca typu 2 / Patrick English, Garet Williams. - Gdańsk : "Medical Press", 2002. - 108 s. : il. kolor, rys., wykr. ; 19 cm.
Niniejsza książka jest niezawodnym źródłem informacji na temat zarówno patogenezy i etiologii cukrzycy typu 2, jak i jej rozpoznawania i leczenia. Duża liczba przejrzystych i jasnych tabel, wykresów i rysunków umożliwia zawarcie wielu dokładnych informacji w książce, która mieści się w kieszeni każdego lekarskiego fartucha. Pozycja ta powinna się znaleźć w podręcznym księgozbiorze wszystkich lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, specjalistów chorób wewnętrznych oraz innych lekarzy mających kontakt z chorymi na cukrzycę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.921 [Magazyn 2], B.923 [Magazyn 2], B.920 [Magazyn 2], B.922 [Magazyn 2], B.925 [Magazyn 2], B.924 [Magazyn 2], B.926 [Magazyn 2] (7 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.919.XVIII.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 9. odnosi się do oryginału. W książce także ISBN oryginału.
Bibliografia na stronach 223-225. Indeks.
Badanie czynności w układzie ruchu Fizjologiczna i zaburzona ruchomość Medycyna manualna - co to takiego? Uruchamiająca terapia stawów: mobilizacje i manipulacje Orientacyjne badanie kończyny górnej Ręka, łokieć, staw ramienny, stawy obręczy barkowej, ukierunkowanie manualne badanie i terapia Orientacyjne badanie kończyny dolnej Stopa, staw kolanowy, staw biodrowy, ukierunkowanie manualne badanie i terapia Wskazania do terapii manualnej Staw i mięśnie, rola mięśni w bólu narządu ruchu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22242.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22241.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia osobowości / Andrzej Jakubik. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 1999. - 274, [1] s. ; 21 cm.
Dział "Psychiatria, neurologia".
Bibliogr. Indeks.
To doskonały podręcznik monograficzny, niezbędny dla studentów medycyny i psychologii. Obszerne i oryginalne ujęcie jednego z najbardziej spornych zagadnień współczesnej psychopatologii sprawia, że książka może być również interesującą lekturą dla psychiatrów, psychologów klinicznych, lekarzy rodzinnych, a także socjologów i prawników. Obecne, trzecie już wydanie zostało uaktualnione i rozszerzone, głównie w części poświęconej systemowemu ujęciu zaburzeń osobowości, stanowiącemu pionierski, teoretyczny i praktyczny dorobek własny autora w zakresie tej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1277.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla praktyków)
Książka dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, książka zawiera wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7071.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi kontynuację zbioru Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia opublikowanego w 2003 roku w Wydawnictwie Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Praca składa się z czterech części. Pierwszą z nich poświęcono omówieniu efektów terapii dzieci z autyzmem. Czasy, w których sądzono, że osoby z tym zaburzeniem nie odnoszą żadnych korzyści z działań terapeutycznych, na szczęście dawno już minęły. Część druga zawiera prace, które łączy wspólne podejście do terapii, którym jest podejście behawioralne. Artykuły te dotyczą komunikacji oraz tzw. trudnych zachowań. Można w nich znaleźć informacje o metodach i technikach stosowanych przez terapeutów behawioralnych. W trzecim rozdziale Czytelnik może zapoznać się z różnymi metodami pracy z osobami z autyzmem w różnym wieku i o różnych potrzebach (m.in. czas podłogowy w pracy z dzieckiem z autyzmem, biblioterapia, dogoterapia, hipoterapia). W ostatnim rozdziale podjęto problematykę wspierania dorosłych osób z autyzmem. Książka adresowana jest do studentów psychologii i pedagogiki, a także osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem. Praca będzie przydatna również dla rodziców osób autystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9171.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10851.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Pięć aneksów, sześć załączników
Książka stanowi obszerną syntezę informacji dotyczących zaburzenia autystycznego. Autor opisuje szczegółowo rozwój poglądów na autyzm formułowanych przez badaczy, pedagogów i lekarzy oraz omawia aktualną wiedzę na jego temat. Duża część książki poświęcona została metodom terapeutycznym i ich opisom oraz omówieniu roli rodziców w terapii. Autor opisuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania dziecka autystycznego w szkole specjalnej i problemami związanymi z nauczaniem ich niektórych przedmiotów, a także rolą terapeutyczną poszczególnych dyscyplin. Osobne rozdziały zostały poświęcone zaburzeniom semantyczno-pragmatycznym, funkcjonowaniu placówek edukacji specjalnej i przykładom ćwiczeń wykorzystywanych w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziach
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19502.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19501.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychiatria dzieci i młodzieży / red. nauk. Irena Namysłowska ; aut. Wanda Badura-Madej [et al.]. - Wydanie II rozszerzone i uaktualnione. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, copyright 2012. - XVII, [1], 642 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Publikacja ta jest rozszerzoną, uzupełnioną i unowocześnioną wersją podręcznika pod tym samym tytułem. Opisano w nim zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, okresu szkolnego i dorastania. Większość rozdziałów uzupełniono o nowe informacje. Uznano także, że należy dodać rozdział dotyczący samobójstw, seksualności dzieci i młodzieży oraz poszerzyć rozdział dotyczący uzależnień od substancji psychoaktywnych. Przedstawiono związek zaburzeń emocjonalnych z czynnikami społecznymi i kulturowymi, wpływem grup rówieśniczych, szkoły i telewizji oraz z niekontrolowanym i powszechnym dostępem do narkotyków. Podkreślono podstawowe znaczenie niezaburzonych, prawidłowych relacji w rodzinie dla rozwoju w okresie dziecięcym i adolescencji. W publikacji zaprezentowano metody leczenia: psychoterapię, zwłaszcza metodę behawioralno-poznawczą, terapię rodzin, tzw. interwencję kryzysową, a także niektóre metody farmakologiczne, które, według ostatnio przyjętych koncepcji, wywołują zmiany nie tylko w zachowaniu, ale także w czynnościach mózgu i jego strukturach, co prowadzić może do powstawania objawów psychopatologicznych. Niezmieniona została klasyfikacja zaburzeń psychicznych - 10. wersja ICD, choć w najbliższych latach pojawi się 11. wersja, która zapewne ułatwi i uprości proces diagnostyczny. Adresatami podręcznika są studenci medycyny. Może on służyć pomocą w codziennej praktyce lekarzom - specjalistom psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej, psychiatrom ogólnym, a ponadto lekarzom rodzinnym, psychologom i nauczycielom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18161.XVIII.1.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20049.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20048.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.612.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.610.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.611.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.609.XVIII.1.8 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia blizn to temat zaniedbany i wciąż pomijany w edukacji lekarzy, pielęgniarek, położnych, terapeutów manualnych, fizjoterapeutów, masażystów i osteopatów. W Polsce brakuje literatury, która wyczerpująco oddawałaby wagę procesu rehabilitacji ran różnego pochodzenia. Niniejsza książka tę lukę wypełnia i potwierdza, że kompleksowe, holistyczne podejście do pacjenta z tego typu problemami jest niezbędne w dzisiejszych czasach. Podczas wieloletniego doświadczenia w pracy z pacjentami, jako osteopata, nie raz miałem okazję zaobserwować, jakie niezwykłe zaburzenia może wywołać blizna. Najczęściej pacjenci zgłaszali ból, pieczenie, ciągnięcie w obszarze zrostów. Nierzadko dolegliwości pojawiały się znacznie później od czasu powstania rany i występowały w różnych obszarach ciała, w każdym układzie, dając pozornie niepowiązane z miejscem powstania spoiny niespecyficzne objawy. Są to najczęściej stany zapalne, ograniczenie ruchomości stawów, obrzęki, pare- stezje, zaburzenia odporności, zaburzenia trawienne, nawracające kontuzje, bóle głowy czy nawet stany depresyjne. Często byłem świadkiem spektakularnych zmian w regulacji zdrowia, właśnie po kompleksowo przeprowadzonej terapii blizny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18180.XVIII.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20106.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20105.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, pliki pdf.
Do książki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Bibliografia na stronach 253-[255].
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22591.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22590.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera przegląd interdyscyplinarnych aspektów badawczych i podejść praktycznych dotyczących wsparcia społecznego. Podkreśla się złożoność i różnorodność tej problematyki zarówno w zakresie oddziaływań medycznych, jak i przebiegu procesu dydaktycznego oraz rozwoju psychospołecznego. Wskazano też na główne kierunki i obszary skutecznych działań wspierających, podnoszących jakość życia osób niepełnosprawnych. Książka adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki i psychologii, do specjalistów zajmujących się niepełnosprawnymi, a także rodziców oraz opiekunów osób potrzebujących oddziaływań wspierających.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4802.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5174.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2009
Bibliografia strony: 256-275. Indeks.
Psychologia osobowości to prezentacja kolejnych trzech ważnych obszarów psychologii: teorii osobowości, zaburzeń psychicznych i ich terapii. Autorzy, przedstawiając kilka teoretycznych ujęć osobowości pokazują, że niektóre teorie kładą większy nacisk na naturę, inne na wychowanie lub są lepiej dostosowane do rozwiązywania określonych problemów. Zgłębiając osobowość, zaczęli od przeglądu czynników, które wszystkich nas ukształtowały. Autorzy przeanalizowali również sposób definiowania zaburzeń psychicznych i przedstawili sposoby ich diagnozy. Pokazali także, w jaki sposób oddziaływania terapeutyczne podlegają wpływom historii i kultury. Ponadto przyjrzeli się medycznym formom leczenia zaburzeń psychicznych, w tym farmakoterapii, hospitalizacji, psychochirurgii oraz terapii wstrząsowej. Pomagają czytelnikowi spojrzeć krytycznie na nierozstrzygnięty dylemat w obszarze terapii: leki czy psychoterapia? oraz stwarzający podziały problem ograniczania terapii do technik o potwierdzonej skuteczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1002.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.1001.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.1000.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.989.III.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22585.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22584.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową. W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: – integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; – nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); – diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; – wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); – narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); – terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; – wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); – umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21576.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21575.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 256-275. Indeks.
Psychologia osobowości to prezentacja kolejnych trzech ważnych obszarów psychologii: teorii osobowości, zaburzeń psychicznych i ich terapii. Autorzy, przedstawiając kilka teoretycznych ujęć osobowości pokazują, że niektóre teorie kładą większy nacisk na naturę, inne na wychowanie lub są lepiej dostosowane do rozwiązywania określonych problemów. Zgłębiając osobowość, zaczęli od przeglądu czynników, które wszystkich nas ukształtowały. Autorzy przeanalizowali również sposób definiowania zaburzeń psychicznych i przedstawili sposoby ich diagnozy. Pokazali także, w jaki sposób oddziaływania terapeutyczne podlegają wpływom historii i kultury. Ponadto przyjrzeli się medycznym formom leczenia zaburzeń psychicznych, w tym farmakoterapii, hospitalizacji, psychochirurgii oraz terapii wstrząsowej. Pomagają czytelnikowi spojrzeć krytycznie na nierozstrzygnięty dylemat w obszarze terapii: leki czy psychoterapia? oraz stwarzający podziały problem ograniczania terapii do technik o potwierdzonej skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11467.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej