Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(152)
Forma i typ
Książki
(150)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(2)
Mapy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(144)
dostępne
(141)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(56)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(89)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(145)
Autor
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(4)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(4)
Domański Ryszard (1928- )
(3)
Jóźwik Bartosz
(3)
Makowski Jerzy (1946- )
(3)
Nowińska-Łaźniewska Ewa
(3)
Siedlecka Agnieszka (1975- )
(3)
Teichmann Eufemia
(3)
Bogusz Anna
(2)
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(2)
Fierla Irena (1933- )
(2)
Godlewska Hanna (1960- )
(2)
Gorzelak Grzegorz (1949- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Jędrusik Maciej
(2)
Kistowski Mariusz (1963- )
(2)
Kondracki Jerzy (1908-1998)
(2)
Korenik Stanisław
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Kurek Włodzimierz (1947- )
(2)
Makieła Zbigniew
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Plit Florian
(2)
Potoczek Andrzej
(2)
Przychocka Iwona
(2)
Pyra Mariusz
(2)
Silûk Taccâna (1975- )
(2)
Solon Jerzy (1954- )
(2)
Szromnik Andrzej
(2)
Zalewa Piotr
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Zorska Anna
(2)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(2)
Adamiak Jan (1944- )
(1)
Adamko Jerzy
(1)
Bajko Zbigniew
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Balon Jarosław (1957- )
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Borzyszkowski Jan
(1)
Brodecki Zdzisław (1941- )
(1)
Brzezińska Anna Weronika (1977- )
(1)
Brzezińska-Wójcik Teresa
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Buko Jacek
(1)
Bąkiewicz Anna
(1)
Chmielewski Roman
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Czernek Katarzyna
(1)
Cziomer Erhard (1940- )
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Doktór Dariusz
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Dołzbłasz Sylwia
(1)
Dośpiał-Borysiak Katarzyna (1976- )
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Dumała Andrzej
(1)
Dumała Hanna
(1)
Dyrda-Maciałek Sylwia
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Dębski Maciej
(1)
Ejsmont Aneta
(1)
Gawłowski Robert
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Gruszczyńska Elżbieta (geolog)
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Gwiazda Adam (1946- )
(1)
Górecki Tomasz (matematyk)
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gębuś Tomasz
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harasimiuk Krystyna (1946- )
(1)
Hoekman Bernard M. (1959- )
(1)
Horodeński Ryszard (1927- )
(1)
Hulewska Aleksandra (1974- )
(1)
Idczak Piotr
(1)
Ilieş Alexandru
(1)
Jankowski Piotr
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jałowiecki Bohdan (1934- )
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karabanov Alexandr
(1)
Kargul Jagna
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kawałko Bogdan
(1)
Kaźmierski Jan (zarządzanie)
(1)
Kisiel Wiktor
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Knecht Damian
(1)
Kokocińska Katarzyna
(1)
Korol Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(151)
Białoruś
(2)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(149)
angielski
(2)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(29)
TURYSTYKA
(22)
ROZWÓJ REGIONALNY
(17)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(15)
REGIONY (adm.)
(11)
GLOBALIZACJA
(10)
INNOWACJE
(10)
POLITYKA REGIONALNA UE
(10)
POLITYKA REGIONALNA
(9)
GOSPODARKA TERENOWA
(8)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(8)
MARKETING TERYTORIALNY
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
POLSKA
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(5)
EKOROZWÓJ
(4)
Geografia fizyczna
(4)
POLITYKA MIĘDZYNARODOWA
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(4)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(3)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(3)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(3)
KLASTRY (ekon.)
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(3)
Turystyka
(3)
WZROST GOSPODARCZY
(3)
AGROTURYSTYKA
(2)
BIAŁORUŚ
(2)
EKOTURYSTYKA
(2)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA REGIONALNA
(2)
Geografia
(2)
MIASTA
(2)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
REGIONALIZM
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
USŁUGI
(2)
WSPÓŁPRACA TRANSGRANICZNA
(2)
AGROBIZNES
(1)
Antropogeografia
(1)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
EDUKACJA REGIONALNA
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EUROREGIONY
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
GATT
(1)
GEOGRAFIA
(1)
GEOGRAFIA SPOŁECZNA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
GRUPY NACISKU
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Geografia regionalna
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INWESTYCJE
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMITET REGIONÓW
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONKURENCJA
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KRAJOBRAZ KULTUROWY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
LOGISTYKA
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA MIĘDZYNARODOWA
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MONOPOLE
(1)
NATO
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PILOCI WYCIECZEK
(1)
PLANOWANIE REGIONALNE
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
POPYT
(1)
PORADNIKI
(1)
PROSTYTUCJA NIELETNICH
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Polityka regionalna
(1)
REGIONALNE IZBY OBRACHUNKOWE
(1)
REGIONY (ADM.)
(1)
REGIONY (admin.)
(1)
REGIONY PROBLEMOWE
(1)
ROSJA
(1)
RYMARCZYK, JAN (1944- )
(1)
Temat: czas
2001-0
(12)
1989-
(10)
2001-
(6)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(7)
Polska
(7)
BAŁTYCKI, region
(2)
EUROPA
(2)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(2)
POLSKA WSCHODNIA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Białoruś
(1)
Brześć (Białoruś, obw. brzeski ; okolice)
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
LITWA
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
MAZOWSZE
(1)
PODLASIE
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
WILNO (Litwa ; okręg)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(21)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
ALBUMY
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
FOTOGRAFIA POLSKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Mapa geologiczna
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Geografia i nauki o Ziemi
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Geologia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
region
(61)
rozwój regionalny
(35)
turystyka
(26)
konkurencyjność
(23)
region turystyczny
(23)
Polska
(17)
regionalizacja gospodarcza
(17)
polityka regionalna
(16)
region przygraniczny
(16)
Unia Europejska
(15)
globalizacja
(14)
produkt turystyczny
(12)
regionalizacja
(12)
współpraca transgraniczna
(11)
gospodarka
(9)
innowacje
(9)
marketing terytorialny
(9)
klaster
(8)
regionalizm
(8)
polityka regionalna UE
(7)
rozwój gospodarczy
(7)
rozwój zrównoważony
(7)
ruch turystyczny
(7)
samorząd terytorialny
(7)
zarządzanie
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
przedsiębiorczość
(6)
region ekonomiczny
(6)
turystyka kulturowa
(6)
agroturystyka
(5)
atrakcyjność turystyczna
(5)
dziedzictwo kulturowe
(5)
ekoturystyka
(5)
gospodarka oparta na wiedzy
(5)
gospodarka światowa
(5)
handel międzynarodowy
(5)
innowacyjność
(5)
innowacyjność gospodarki
(5)
miasto
(5)
region peryferyjny
(5)
rolnictwo
(5)
turystyka uzdrowiskowa
(5)
Europa Środkowo-Wschodnia
(4)
Regionalny Program Operacyjny
(4)
geografia
(4)
geografia turystyczna
(4)
infrastruktura
(4)
inwestycje zagraniczne
(4)
konkurencyjność regionalna
(4)
kultura
(4)
organizacja turystyczna
(4)
polityka spójności
(4)
przedsiębiorstwo
(4)
rozwój społeczny
(4)
ruch graniczny
(4)
szlaki turystyczne
(4)
turystyka morska
(4)
Białoruś
(3)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(3)
Europejski Fundusz Społeczny
(3)
Fundusz Spójności
(3)
badania marketingowe
(3)
finanse
(3)
fundusze europejskie
(3)
fundusze strukturalne
(3)
geografia ekonomiczna
(3)
geoturystyka
(3)
gospodarka turystyczna
(3)
internacjonalizacja
(3)
kapitał społeczny
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
korporacja międzynarodowa
(3)
korporacja transnarodowa
(3)
logistyka
(3)
ludność
(3)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
produkt regionalny
(3)
promocja
(3)
przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
przestrzeń
(3)
region Morza Bałtyckiego
(3)
regionalne porozumienia handlowe
(3)
regionalny system innowacji
(3)
rozwój lokalny
(3)
społeczność lokalna
(3)
turystyka biznesowa
(3)
turystyka medyczna
(3)
turystyka wiejska
(3)
województwo
(3)
województwo lubelskie
(3)
wzrost gospodarczy
(3)
Ameryka Południowa
(2)
Azja
(2)
Europa
(2)
Europejski Fundusz Orientacji i Gwarancji Rolnej
(2)
Polska Wschodnia
(2)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(2)
Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
(2)
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
(2)
biznes
(2)
152 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Przedsiębiorstwo, region, rozwój to hasła, które przenikają współczesną gospodarkę państw Unii Europejskiej, w tym także gospodarkę polską. Są także reakcją na procesy przekształceń w ramach polskiej transformacji i myślenia przedsiębiorstw o przyszłości, o osiągnięciu lepszych warunków do konkurencji oraz wchłanianiu różnorodnych przejawów innowacji. W opracowaniu autorzy przedstawiają wiedzę studialną oraz badania empiryczne w celowo dobranych przedsiębiorstwach i regionach. Analizuje się więc strategie rozwojowe, ocenia zdolność przedsiębiorstw do wykorzystania walorów gospodarki rynkowej oraz więzi wewnętrznych i zewnętrznych do umacniania swojej pozycji na rynku. Motywem scalającym studia nad tą problematyką jest traktowanie regionalności jako swoistego paradygmatu, w ramach którego kreowana jest polityka gospodarcza regionu i jej związki z przedsiębiorstwami działającymi w regionie. W pracy podkreśla się rozległe role społeczne i gospodarcze, jakie spełnia administracja regionalna, jakie mogą być przedmiotem współdziałania na danym terenie. Istotna w tym procesie jest identy­fikacja tożsamości regionalnej, umiejętność odczytywania przez przedsiębiorstwa intencji strategicznych reprezentowanych przez władze regionalne, jasność celów, wizjonerstwo, kreatywność, atmosfera innowacji i przedsiębiorczości sprzyjające współpracy przedsiębiorstw z władzami regionu. Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli traktować region jako otwarty system socjotechnologiczny i ekonomiczny, nastawiony na zmiany, tworzący warunki akceptacji innowacji, sprzyjający konkurencyjności i na tej drodze przyczyniający się do trwałego zrównoważonego rozwoju w skali regionu. Treści i ich dokumentacja zawarte w książce mogą być wykorzystane przez menedżerów, a także zasilać aktualną wiedzę grona studentów zainteresowanych zarządzaniem regionalnym". (prof. zw. dr hab. Marian Strużycki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12674 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11088.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12053.XIII.3 [Czytelnia C], 12054.XIII.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 5. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 546 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 515-536. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno - administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16406.XIII.6 [Czytelnia C], 16405.XIII.6 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-222.
W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie organizacja i funckjonowaniem samorządu terytorialnego w krajach europejskich. Jego przejawem jest wiele publikacji, które opisują wybrany model samorządu, jego uwarunkowania teoretyczne, ustojowe, społeczne i ich wolucje w kierunku coraz bardziej funkcjonalnych rozwiązań instytucjonalnych. Brak jest jednak publikacji o charakterze przekrojowym, które pozwoliłyby na stworzenie całościowej typologii samorządów w Europie. Niniejsza książka ma za zadanie wypełnić tę lukę. Jednoczesnie stanowi próbę przedstawienia modeli krajowych nie tylko w ujęciu problemowym, ale przede wszystkim w perspektywie różnic i podobieństw pomiędzy samorządami w państwach europey Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, jakie ukształtowaly się w ostatnich dziesięcioleciach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13193.XIII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14311.XIII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 159-169.
Problematyka poruszona w książce jest niezwykle aktualna, a krąg jej odbiorców szeroki: od studentów i naukowców do praktyków życia społecznego, zwłaszcza polityków. Wynika to z jednej strony ze stale rosnącej roli kapitału intelektualnego w stymulacji rozwoju gospodarczego, a z drugiej z coraz większego zainteresowania ekonomistów i polityków konkurencją gospodarczą nie tylko pomiędzy państwami, ale również regionami. Znaczenie kapitału intelektualnego (w tym przede wszystkim kapitału ludzkiego) dla rozwoju gospodarczego i wzrostu konkurencyjności gospodarczej jest silnie podkreślane w strategiach rozwoju Unii Europejskiej. Jednocześnie prowadzona przez Unię Europejską polityka gospodarcza i społeczna zrównoważonego rozwoju, nie tylko krajów członkowskich, lecz i regionów tych krajów, wręcz wymusza pogłębienie analiz na poziomie regionalnym. Wiele programów pomocowych wspomagających tę politykę jest nakierowanych na wspomaganie rozwoju kapitału ludzkiego i zarazem adresowanych do słabo rozwiniętych regionów. Wymaga to z kolei analiz porównawczych nie tylko poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, ale i pomiaru ich kapitału intelektualnego (oraz jego elementów składowych) stymulującego ten rozwój. Z powyższego wynika, że książka spełnia ważną rolę, dostarczając narzędzia ilościowej analizy kapitału intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12675 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-252.
W grze o rozwój, kluczową pozycje we współczesnej gospodarce zajmuje region. Budowanie jego przewag konkurencyjnych uwarunkowane jest istnieniem kapitału ludzkiego, kapitału społecznego, infrastruktury instytucjonalnej, przedsiębiorczości i innowacyjności. Prezentowana książka wskazuje od czego zależy rozwój regionu w gospodarce globalnej, wyjaśnia mechanizmy wspierania konkurencyjności regionu, w sposób kompleksowy charakteryzuje instrumentarium planowania strategicznego w mieście i regionie, wyjaśnia reguły nowej polityki regionalnej obowiązujące w okresie 2007-2013. Wiedza ta prezentowana z perspektywy ekonomicznej i socjologicznej adresowana jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków zajmujących się problemami zarządzania miastem i regionem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11766.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12957.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / [Szkoła Główna Handlowa])
Bibliogr. s. 277-280.
Celem niniejszej pracy jest określenie roli innowacji i procesów ich dyfuzji w kreowaniu atrakcyjności inwestycyjnej jednostek samorządu terytorialnego. Ważne jest wskazanie szczególnie cennych innowacji samorządowych, wywierających wpływ na potencjalną i rzeczywistą atrakcyjność inwestycyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11925.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pomoc w zagadnieniach dotyczących rozwoju regionalnego i lokalnego, w zrozumieniu złożonych uwarunkowań, tendencji i prawidłowości tak bardzo skomplikowanego procesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5197 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5196.XIII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6388.XIII.1 [Czytelnia C], 6389.XIII.1 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 231-252. Indeks.
Autor książki przedstawił specyfikę przedsiębiorczości i innowacyjności jednostek osadniczych, przedsiębiorcze i innowacyjne podejście w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami regionalnymi. W pracy zaprezentowano główne problemy funkcjonowania innowacyjnych miast i regionów, a także regionów wiedzy, które konkurują o dostęp do deficytowych czynników wzrostu. Szczególną uwagę poświęcono przedsiębiorczości i innowacyjności jako koncepcji pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych. Czytelnik znajdzie omówienie zagadnień dotyczących: genezy i warunków rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności, czynników i źródeł konkurencyjności regionalnej, miejsca uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, koncepcji kształtowania się innowacyjnych miast i regionów, z udziałem instytucji badawczo rozwojowych, roli przedsiębiorstwa w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej, istoty Gospodarki Opartej na Wiedzy i systemów innowacji, jako mechanizmu wdrażania wiedzy do gospodarki, regionów wiedzy jako strategii rozwoju regionalnego, miasta innowacyjnego, jako strategii rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13350.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14354.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-246.
Podręcznik przedstawia podstawowe pojęcia dotyczące regionu, regionalizacji oraz polityki regionalnej skierowanej na wybrane elementy Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego na lata 2010-2020.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13530.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck. Turystyka - Rekreacja - Sport)
Bibliogr. s. 115-120. Indeks.
Książka prezentuje zagadnienia dotyczące turystyki w nowym ujęciu nauk ekonomicznych, akcentującym znaczenie doświadczeń i emocji – a więc czynników o charakterze szczególnie niematerialnym i subiektywnym – w procesie kształtowania popytu i podaży produktów turystycznych. Autorka analizuje emocje i doświadczenia turystów jako istotne komponenty produktów turystycznych, a jednocześnie determinanty popytu turystycznego. Książka zawiera zatem charakterystykę i analizę głównych elementów rynku (produktu i podaży oraz popytu) w nowym ujęciu, zgodnie z którym doświadczenia turysty (obecne i oczekiwane) są interpretowane nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, lecz także jako źródło tworzenia jego wartości i wyznacznik jego ceny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9918 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9916.XX.5 [Wypożyczalnia B], P.9917.XX.5 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11516.XX.5 [Czytelnia B], 11517.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8859 [Magazyn 1], P.8860 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10424.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 3. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 372 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 351-363. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu, marketingową strategię pozyskiwania kwalifikowanej siły roboczej przez regiony wiedzy, marketingowe podejście do lokalizacji obiektów handlowych, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, możliwości wykorzystania przedsięwzięć sportowych w strategiach rozwoju miast i regionów, warunki i koncepcje internacjonalizacji miast i regionów, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych. Publikacja propaguje podejście marketingowe w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11929.XIII.6 [Wypożyczalnia C], P.11928.XIII.6 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13105.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Regionalne systemy innowacji w Polsce / Arkadiusz Świadek. - Warszawa : Difin, 2011. - 367 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 339-351.
Głównym celem pracy jest przedstawienie dynamicznych i strukturalnych czynników odpowiedzialnych za aktualny kształt regionalnych systemów innowacji w Polsce, a w konsekwencji stworzenie warunków brzegowych dla modelowej, regionalnej sieci innowacji uwzględniającej specyfikę kraju i jego regionów, ze szczególnym rozpoznaniem ośmiu przypadków województw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12849.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Regiony / pod red. Zdzisław Brodecki. - Warszawa : Wydawnictwo Prawnicze "LexisNexis", 2005. - 495, [1] s. : tab. ; 25 cm.
Książka poświęcona regionom ma pomóc zrozumieć, na czym polega wspólnotowa polityka regionalna, omawia kolejne etapy jej rozwoju, zasady finansowania i strategie. Są to zagadnienia niezwykle ważne - zwłaszcza dla rozwoju obszarów przygranicznych i oddalonych od dużych aglomeracji. Opracowanie adresowane jest przede wszystkiem do przedsiębiorców, jak i prawników świadczących im pomoc prawną, a także do urzędników i działaczy samorządowych oraz studentów wydziałów prawa i administracji, zarządzania i ekonomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4016.XII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-234.
Celem pracy jest identyfikacja regionalnych (terytorialnych) mechanizmów tworzenia procesów innowacji. Przedmiotem opracowania jest uchwycenie relacji pomiędzy regionem a procesami innowacji oraz, na tak określonej podbudowie teoretycznej, pokazanie istoty i wagi regionalnej polityki innowacyjnej. Praca zawiera dwa główne nurty rozważań. Po pierwsze, uwaga została skoncentorwana na okresleniu relacji pomiędzy procesami innowacji a terytorium, identyfikacji implikacji terytorium i jego cech na kształtowanie się procesów innowacji. Po drugie, rozważania koncentrują się na uchwyceniu istoty i wyzwań regionalnej polityki innowacji w budowaniu zdolności innowacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11237.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12320.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Regiony turystyczne / Zygmunt Kruczek, Piotr Zmyślony. - Kraków : Proksenia, 2010. - 222 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 213-222.
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9838 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9837.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11374.XXI.1 [Czytelnia B], 11375.XXI.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-297.
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14408.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15309.XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 52)
Niniejsza publikacja obejmuje artykuły naukowe, których idea związana jest z prezentacją zagadnień przestrzennych potencjału turystycznego. Ze względu na obszerny zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, w ramach publikacji wydzielono pięć głównych części dotyczących szczególnych aspektów potencjału turystycznego w ujęciu przestrzennym. Pierwsza z nich ma charakter ogólny i w sposób teoretyczny dotyczy podstawowych problemów potencjału turystyczne-go, druga przedstawia kwestie związane z regionalnym zróżnicowaniem potencjału turystycznego, kolejne dwie części koncentrują się wokół elementów strukturalnych potencjału turystycznego, takich jak walory turystyczne i infrastruktura turystyczna, ostatnia zaś część dotyczy aspektów ekologicznych potencjału turystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10801.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Przedmiotem publikacji jest zróżnicowanie rozwoju polskich regionów badane z perspektywy uwarunkowań, rozmiarów oraz konsekwencji. Podjęto w niej próbę przedstawienia sytuacji społeczno-gospodarczej regionów Polski oraz roli instytucji rządowych i pozarządowych wobec tej sytuacji. Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny. Opracowanie składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje analizę sytuacji, zróżnicowań, zmian i strategii społeczno-gospodarczych regionów Polski. Druga poświęcona jest badaniu uwarunkowań pracy i rozwoju gospodarczego, regionalnych zróżnicowań kreatywności, znaczenia formalnej i nieformalnej aktywności gospodarczej w regionach oraz roli państwa w podnoszeniu konkurencyjności gospodarki. Część trzecia natomiast zawiera omówienie roli wymienionych w tytule sektorów w realizacji polityki wobec osób niepełnosprawnych oraz dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12884.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-260.
Przedmiotem książki jest "analiza zmian w specjalizacji i lokalizacji działalności przemysłowej i usługowej w polskich 16 województwach w latach 1995-2005 oraz ich wpływ na regionalną konkurencyjność. Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów prezentujących dorobek teoretyczny i empiryczny w zakresie specjalizacji, aglomeracji i konkurencyjności z uwzględnieniem kontekstu integracji europejskiej. Wartością dodaną książki są oryginalne modelowe badania empiryczne wykonane przez autorów z wykorzystaniem danych dotyczących sektorów gospodarczych oraz regionów pochodzących z bazy danych GUS za lata 1995-2006." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12468 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12467.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13618.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej