Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(163)
Forma i typ
Książki
(161)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(155)
dostępne
(49)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(156)
Autor
Evans Virginia
(42)
Dooley Jenny
(34)
Edwards Lynda
(7)
Obee Bob
(7)
Beatty Ken
(4)
Mann Malcolm
(4)
Taylore-Knowles Steve
(4)
Zemach Dorothy E
(4)
Allsop Carole
(3)
Kingsley Sophie
(3)
Little Mark
(3)
McKenna Michael C
(3)
Robinson Anne
(3)
Walpole Sharon
(3)
Bamford Julian
(2)
Brock Patricia
(2)
Busby Brian John
(2)
Cain Kate
(2)
Cohen Robert
(2)
Day Richard R
(2)
Driscoll Liz
(2)
Ganske Kathy
(2)
Greenall Simon
(2)
Hughes Stacey H
(2)
McGavigan Patrick
(2)
McGregor Tanny
(2)
Miller Judy L
(2)
Morrow Lesley Mandel
(2)
Oakhill Jane
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Reeves John
(2)
Stahl Steven A
(2)
Stephens Mary
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Allington Richard L
(1)
Almasi Janice F
(1)
Alvermann Donna E
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Kimberly L
(1)
Antonacci Patricia
(1)
Ashby Jane
(1)
Barone Diane M
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Bean Rita M
(1)
Berne Jennifer
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Boardman Roy
(1)
Boyle Mike
(1)
Brady Susan A
(1)
Braze David
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clarke Mark A
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Combs Martha
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Costinett Sandra
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Degener Sophie
(1)
Dobson Barbara K
(1)
Driggs Colleen
(1)
Duffy Gerald G
(1)
Duran David
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Ellis Rod
(1)
Ellis Sue
(1)
Engelhardt Diane
(1)
Ezell Helen K. 1951-
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Fowler Carol A
(1)
Fullerton Susan King
(1)
Gamble Nikki
(1)
Geva Esther
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Hess Natalie
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Hulan Nancy
(1)
Invernizzi Marcia
(1)
Israel Susan E
(1)
Johnston Francine R
(1)
Juel Connie
(1)
Justice Laura M. 1968-
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Keer Hilde Van
(1)
Kingsley Sophie. use of English
(1)
Kingsley Sophie. writing
(1)
Kisslinger Ellen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(56)
Polska
(50)
Nowy Jork (stan) (USA)
(18)
Anglia
(9)
Stany Zjednoczone
(9)
Kiribati
(4)
nieznany (us)
(4)
Kalifornia (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(2)
New Jersey (USA)
(2)
Kanada
(2)
Connecticut (USA)
(1)
Delaware (USA)
(1)
Maryland (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Język
angielski
(109)
polski
(54)
Odbiorca
Poziom wyższy średniozaawansowany
(6)
Poziom zaawansowany
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Szkoły wyższe
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(88)
CZYTANIE
(49)
Język angielski
(33)
Nauczanie języków obcych
(22)
Czytanie
(14)
Reading
(13)
Nauczanie
(12)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(11)
Reading comprehension
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Egzaminy
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
CAE (certyfikat językowy)
(4)
JĘZYKI
(4)
Reading (Elementary)
(4)
Reading disability
(4)
English language
(3)
FCE (certyfikat językowy)
(3)
Reading (Primary)
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DZIECKO
(2)
FONETYKA
(2)
Individualized instruction
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
LITERATURA
(2)
Literatura
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka czytania
(2)
Pisanie
(2)
Reading teachers
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Tutoring
(2)
Bilingualism
(1)
Children
(1)
Cognition disorders in children
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dwujęzyczność
(1)
EDUCATION / Elementary bisacsh
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
Educational technology
(1)
First grade (Education)
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Guided reading
(1)
Individualized reading instruction
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
Języka angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages
(1)
Language arts
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Middle school)
(1)
Language disorders in children
(1)
Literacy
(1)
Metacognition in children
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
MÓZG
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGY / General bisacsh
(1)
PSYCHOLOGY / Neuropsychology bisacsh
(1)
Phonology
(1)
Reading (Preschool)
(1)
Sprawność językowa
(1)
Słownictwo
(1)
Testy językowe
(1)
Uczniowie
(1)
Word recognition
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(38)
Podręcznik
(17)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Problems, exercises
(1)
Program edukacyjny
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(33)
Edukacja i pedagogika
(23)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(145)
English language
(80)
teaching
(73)
writing
(67)
listening
(53)
speaking
(53)
grammar
(28)
reading comprehension
(16)
study and teaching
(16)
advanced level
(15)
learning
(14)
reading skills
(13)
English
(10)
vocabulary
(10)
literacy
(9)
FCE
(8)
intermediate level
(8)
teacher's book
(8)
CAE
(7)
children
(7)
elementary level
(7)
practice test
(7)
upper-intermediate level
(7)
B2
(6)
EFL
(6)
use of English
(6)
book
(5)
foreign speakers
(5)
language
(5)
pre-intermediate level
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
basic level
(4)
literature
(4)
word recognition
(4)
ESL
(3)
language arts
(3)
phonics
(3)
pronunciation
(3)
C1
(2)
CPE
(2)
ELT
(2)
applied linguistics
(2)
assessment
(2)
children's literature
(2)
classroom managment
(2)
dyslexia
(2)
early childhood education
(2)
education
(2)
foreign language
(2)
interdisciplinary approach
(2)
learning strategies
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
native language
(2)
phonetics
(2)
psychology
(2)
reading difficulties
(2)
reading specialist
(2)
remedial teaching
(2)
second language acquisition
(2)
spelling
(2)
teacher
(2)
testing
(2)
textbook
(2)
tutoring
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Cambridge Advanced Exam
(1)
Great Britain
(1)
Japanese speakers
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
United States
(1)
acquisition
(1)
best books
(1)
bilingual reader
(1)
bilingualism
(1)
brain
(1)
canon (Literature)
(1)
case study
(1)
conversation
(1)
czytanie
(1)
decoding
(1)
developing literacy
(1)
disability
(1)
disorders
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational games
(1)
educational psychology
(1)
elementary school
(1)
english orthography
(1)
evaluation
(1)
exercises
(1)
games
(1)
graphic organizers
(1)
group reading
(1)
guide
(1)
integrating technology
(1)
język obcy
(1)
163 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3310 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Education)
Forma i typ
Słowo kluczowe: EFL reading teaching
This original and engaging book makes the case that extensive reading provides essential practice in learning to read. This original and engaging book makes the case that extensive reading provides essential practice in learning to read. Extensive reading also develops a positive attitude toward reading so often missed in second language reading classrooms. The authors examine the cognitive and affective nature of reading. They also offer a wealth of practical suggestions for implementing extensive reading, including integrating it into the curriculum, establishing a library, selecting reading material, and record-keeping evaluation. It contains a wide variety of classroom activities to supplement individualized silent reading, and a valuable bibliography of the best books written for English language learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3625.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr. s. 236-237. Indeks.
This bestselling teacher resource and widely adopted text demonstrates the "whats," "whys," and "how-tos" of explicit reading instruction for struggling Kľ8 learners. The book describes 23 skills and strategies associated with vocabulary, comprehension, word recognition, and fluency. Ways to explain each skill or strategy are illustrated in real-world examples that teachers can use as starting points for their own lessons. Retaining the straight-talking style that made the prior edition so popular, the second edition has been revised and updated to reflect reader feedback and the latest research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14543.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The materials are intended to be creative, presenting the students with motivating material; fluency-focused, bringing in accuracy work only in so far as it is necessary to the completion of an activity; task-based and focused on problem-solving, motivating students to use language in an active and practical way, as well as relating the tasks to the students' own experiences. "Oxford Supplementary Skills" can be used as a supplement to a core course book for extra practice and also as modular course material, offering the teacher scope for flexibility.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.124.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics in Action)
Teaching and Researching: Reading is designed to help language professionals understand the complex nature of reading. This volume builds connections from research on reading, to sound instructional practices and action research possibilities. Offering an overview of reading theory, it summarises the main ideas and issues in first and second language contexts and covers key research studies. Grabe and Stoller then explicitly link this research to teaching practice. In addition to providing erudite research analysis, this is a practical volume and the authors offer advice for practitioners and researchers including a 12-step procedure for conducting meaningful action research projects on reading-related topics, with 27 outlined models for teacher adaptation and use, and numerous figures which can used for both action research and classroom instruction. Learning aids are also featured in the text, including: - key concept boxes and glossary of key terms - quote boxes highlighting critical issues in the field - index of studies summarised by theme - index of model action research projects organised by theme - resource list of relevant journals, books and websites. Written in an accessible style, Teaching and Researching: Reading is a valuable resource for teacher trainers, practicing teachers, materials writers and researchers. William Grabe is Professor of English and Chair of the English Department at Northern Arizona University. He is currently President of the American Association for Applied Linguistics. Fredricka L. Stoller is Associate Professor of English at Northern Arizona University. She has coauthored two reading textbooks, developed reading curricula, and written teacher-training articles on reading instruction.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3292.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pilgrims Longman Resource Books)
Forma i typ
Słowo kluczowe: English language teaching reading
Index.
Are you about to start a new story with your junior class? Or are you planning to read newspaper articles with your adult students, or maybe a play or a poem? Whatever the text, "Headstarts" provides an original lead-in. The author draws on her teaching experience to show how an interesting lead-in to a text-based lesson can unlock a treasury of linguistic usage and stimulate students' curiosity and motivation to learn. The one hundred original pre-text activities are designed to improve students' learning abilities and strengthen their linguistic confidence. They should also help improve students' motivation and confidence by bringing the text to life. The book features activities for use with almost any text, from short articles and poems to full-length novels and plays and is suitable for all levels and abilities. Many activities include little or no preparation and use a "recipe" format.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11281.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Book buddies : a tutoring framework for struggling readers / Francine R. Johnston, Marcia Invernizzi, Connie Juel, Donna lewis-Wagner. - Second edition. - New York : The Guilford Press, 2009. - XIV, 210 stron : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (DVD).
Bibliografia strony 197-199.
This popular, practical resource provides guidelines for setting up a successful tutorial program in grades K-3 and presents a field-tested lesson format for individualized instruction. Clear explanations and examples demonstrate how to use the book's wealth of activities and exercises to assess students and build specific reading, writing, and spelling skills. Adding greatly to the second edition's utility is an included 70-minute DVD depicting sample sessions with a beginning reader and a late beginning reader.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17676.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
First Certificate Reading / Patrick McGavigan, John Reeves. - Harlow : Longman, 1999. - 143 strony : ilustracje ; 30 cm.
The book is designed to develop the reading skills of students studying at an upper intermediate level of English, especially those preparing for FCE exam. It also provides comprehensive guidance for each task in the FCE reading papers, along with tips and techniques that will enable students to face the exam with confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 482.XXIV.13 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.649.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 481.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: reading teaching children
Bibliogr., index.
Early Reading Instruction is a comprehensive analysis of the research evidence from early writing systems to computer models of reading. In this book, Diane McGuinness provides an innovative solution to the "reading war" - the century-old debate over the efficacy of phonics (sound-based) versus whole-word (meaning - based) methods. She has developed a prototype - a set of elements that are critical to the success of a reading method. McGuinness shows that all writing systems, without exception, are based on a sound unit in the language. This fact, and other findings by paleographers, provides a platform for the prototype. Other elements of the prototype are based on modern research. McGuinness shows that the most successful methods (children reading a year or more above age norms) include all the elements in the prototype. Finally, she argues, because phonics-type methods are consistently shown to be superior to whole-word methods in studies dating back to the 1960s, it makes no sense to continue this line of research. The most urgent question for future research is how to get the most effective phonics programs into the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13934.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The research-informed classroom)
Includes bibliographical references and index.
If you're not sure how phonics fits within your daily instruction, or crave a more effective process for teaching phonics, Heidi Anne Mesmer is here to help. In Letter Lessons and First Words, Heidi Anne provides a research-based vision of what lively, engaging phonics instruction can look like, along with practical, classroom-tested tools to make it happen in your classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20503.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr, index.
In the second edition of "Reading with Meaning", Debbie Miller shares her new thinking about comprehension strategy instruction, the gradual release of responsibility instructional model, and planning for student engagement and independence. It has been ten years since the first edition, in which Debbie chronicled a year in her own classroom. "Reading with Meaning", Second Edition supports that work and expands her vision of strategy instruction and intentional teaching and learning. Debbie believes that every child deserves at least a full year of growth during each classroom year and offers planning documents with matching assessments to ensure that no child falls through the cracks. The second edition also provides new book recommendations that will engage and delight students, and current picture books for reading aloud and strategy instruction. This new edition reflects Debbie's professional experiences and judgement, her work in classrooms and collaboration with colleagues, and the current research in the field, showcasing her newest, best thinking.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13926.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching reading
A revised edition of Christine Nuttall's established text on the teaching of reading skills in a foreign language. It examines the skills required to read effectively and suggests classroom strategies for developing them. A new chapter on testing reading is provided by Charles Alderson.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1731.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Making connections : a strategic approach to academic reading / Kenneth J. Pakenham. - 2nd ed., 17th print. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2010. - XIII, [1], 274 s. : ill., col. maps ; 26 cm.
Bibliogr. (s. 273-274), indeks.
The series carefully prepares students to read college-level texts. It teaches students the strategies and the vocabulary-building skills to help them grow in confidence and progress to higher levels of reading ability. "Making Connections High Intermediate" develops key reading skills and strategies such as recognizing patterns of organization, identifying classification systems, and understanding connections between ideas. It features high-interest topics including health, multiculturalism, language learning and the environment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12181.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13305.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Beyond Initial Reading / John Potts. - London, New York : Routledge, 2012. - 115 s. ; 24 cm.
(Unwin Education Books ; 28)
(Routledge Library Editions. Education ; 117)
Bibliogr. p.108-110. Index.
This book sets out a clear and logical framework for the teaching of reading throughout different age groups, whereby systematic progression can be developed within a structured framework. A detailed set of recommendations are offered and are both illustrated and justified, for the teacher to examine and use. Much has been written about the importance of skilled and efficient reading and language usage in the early years of education, but all too few teachers are aware of the need for the development of reading skills in an ordered sequence with older children as well. Problems such as the motivation of the learner, the place of reading in a mass media age, the extent and classification of reading failure and the diagnosis of reading problems are examined, and the complexities of the linguistic background and of linguistic deprivation are covered thoroughly.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14523.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. [405]-462) and indexes.
Reading is a highly complex skill that is prerequisite to success in many societies in which a great deal of information is communicated in written form. Since the 1970s, much has been learned about the reading process from research by cognitive psychologists. This book summarizes that important work and puts it into a coherent framework. The book’s central theme is how readers go about extracting information from the printed page and comprehending the text. Like its predecessor, this thoroughly updated 2nd Edition encompasses all aspects of the psychology of reading with chapters on writing systems, word recognition, the work of the eyes during reading, inner speech, sentence processing, discourse processing, learning to read, dyslexia, individual differences and speed reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15599.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr. s. 353 363. Indeks.
This book presents a research-supported framework for early literacy instruction that aligns with multi-tiered response-to-intervention (RTI) models. The book focuses on giving teachers a better understanding of literacy development and how to effectively support children as they begin to read and write. The authors' interactive strategies approach is designed around essential instructional goals related both to learning to identify words and to comprehending text. Detailed guidance is provided on ways to target these goals with Kľ2 students at risk for reading difficulties. Assessment and instructional strategies for whole-class, small-group, and one-to-one settings are discussed in depth. Numerous reproducible forms for documenting student learning are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13930.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The American Scene / Mary Thurber. - San Diego [et al.] : Harcourt Brace Jovanovich Publishers, [cop.1986]. - VII, 164 s. : fot., ryc. ; 23 cm.
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3308 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 142-152.
Using Peer Tutoring to Improve Reading Skills is a very practical guide, offering a straightforward framework and easy-to-implement strategies to help teachers help pupils progress in reading. A succinct introduction, it shows how schools can make positive use of differences between pupils and turn them into effective learning opportunities. Outlining the evidence base supporting peer tutoring approaches, it explores the components of the reading process and explains how peer tutoring in reading can be used with any method of teaching reading.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17715.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17675.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
With a unique focus on grades 4 and 5, this book explains how to design and implement a research-based reading program that helps all students build major literacy skills (word recognition, fluency, vocabulary, and comprehension). The expert authors present ready-to-use activities, strategies, and lesson plans, along with detailed guidance for assessing students and providing instruction in differentiated small groups. Teachers get a clear understanding of how differentiation works in a tiered response-to-intervention model and how it aligns with the Common Core Standards. In a convenient large-size format, the book includes extenxive reproducible checklists and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15584.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: reading brain physiology
Bibliogr., index.
Reading comes easily to some students, but many struggle with some part of this complex process that requires many areas of the brain to operate together through an intricate network of neurons. As a classroom teacher who has also worked as a neurologist, Judy Willis offers a unique perspective on how to help students not only learn the mechanics of reading and comprehension, but also develop a love of reading. She shows the importance of establishing a nonthreatening environment and provides teaching strategies that truly engage students and help them build phonemic awareness; manipulate patterns to improve reading skills; improve reading fluency; combat the stress and anxiety that can inhibit reading fluency; increase vocabulary; overcome reading difficulties that can interfere with comprehension. By enriching your understanding of how the brain processes language, emotion, and other stimuli, this book will change the way you understand and teach reading skills and help all your students become successful readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13923.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej