Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(163)
Forma i typ
Książki
(161)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(155)
dostępne
(49)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(156)
Autor
Evans Virginia
(42)
Dooley Jenny
(34)
Edwards Lynda
(7)
Obee Bob
(7)
Beatty Ken
(4)
Mann Malcolm
(4)
Taylore-Knowles Steve
(4)
Zemach Dorothy E
(4)
Allsop Carole
(3)
Kingsley Sophie
(3)
Little Mark
(3)
McKenna Michael C
(3)
Robinson Anne
(3)
Walpole Sharon
(3)
Bamford Julian
(2)
Brock Patricia
(2)
Busby Brian John
(2)
Cain Kate
(2)
Cohen Robert
(2)
Day Richard R
(2)
Driscoll Liz
(2)
Ganske Kathy
(2)
Greenall Simon
(2)
Hughes Stacey H
(2)
McGavigan Patrick
(2)
McGregor Tanny
(2)
Miller Judy L
(2)
Morrow Lesley Mandel
(2)
Oakhill Jane
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Reeves John
(2)
Stahl Steven A
(2)
Stephens Mary
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Allington Richard L
(1)
Almasi Janice F
(1)
Alvermann Donna E
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Kimberly L
(1)
Antonacci Patricia
(1)
Ashby Jane
(1)
Barone Diane M
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Bean Rita M
(1)
Berne Jennifer
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Boardman Roy
(1)
Boyle Mike
(1)
Brady Susan A
(1)
Braze David
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clarke Mark A
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Combs Martha
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Costinett Sandra
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Degener Sophie
(1)
Dobson Barbara K
(1)
Driggs Colleen
(1)
Duffy Gerald G
(1)
Duran David
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Ellis Rod
(1)
Ellis Sue
(1)
Engelhardt Diane
(1)
Ezell Helen K. 1951-
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Fowler Carol A
(1)
Fullerton Susan King
(1)
Gamble Nikki
(1)
Geva Esther
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Hess Natalie
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Hulan Nancy
(1)
Invernizzi Marcia
(1)
Israel Susan E
(1)
Johnston Francine R
(1)
Juel Connie
(1)
Justice Laura M. 1968-
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Keer Hilde Van
(1)
Kingsley Sophie. use of English
(1)
Kingsley Sophie. writing
(1)
Kisslinger Ellen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(56)
Polska
(50)
Nowy Jork (stan) (USA)
(18)
Anglia
(9)
Stany Zjednoczone
(9)
Kiribati
(4)
nieznany (us)
(4)
Kalifornia (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(2)
New Jersey (USA)
(2)
Kanada
(2)
Connecticut (USA)
(1)
Delaware (USA)
(1)
Maryland (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Język
angielski
(109)
polski
(54)
Odbiorca
Poziom wyższy średniozaawansowany
(6)
Poziom zaawansowany
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Szkoły wyższe
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(88)
CZYTANIE
(49)
Język angielski
(33)
Nauczanie języków obcych
(22)
Czytanie
(14)
Reading
(13)
Nauczanie
(12)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(11)
Reading comprehension
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Egzaminy
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
CAE (certyfikat językowy)
(4)
JĘZYKI
(4)
Reading (Elementary)
(4)
Reading disability
(4)
English language
(3)
FCE (certyfikat językowy)
(3)
Reading (Primary)
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DZIECKO
(2)
FONETYKA
(2)
Individualized instruction
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
LITERATURA
(2)
Literatura
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka czytania
(2)
Pisanie
(2)
Reading teachers
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Tutoring
(2)
Bilingualism
(1)
Children
(1)
Cognition disorders in children
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dwujęzyczność
(1)
EDUCATION / Elementary bisacsh
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
Educational technology
(1)
First grade (Education)
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Guided reading
(1)
Individualized reading instruction
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
Języka angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages
(1)
Language arts
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Middle school)
(1)
Language disorders in children
(1)
Literacy
(1)
Metacognition in children
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
MÓZG
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGY / General bisacsh
(1)
PSYCHOLOGY / Neuropsychology bisacsh
(1)
Phonology
(1)
Reading (Preschool)
(1)
Sprawność językowa
(1)
Słownictwo
(1)
Testy językowe
(1)
Uczniowie
(1)
Word recognition
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(38)
Podręcznik
(17)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Problems, exercises
(1)
Program edukacyjny
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(33)
Edukacja i pedagogika
(23)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(145)
English language
(80)
teaching
(73)
writing
(67)
listening
(53)
speaking
(53)
grammar
(28)
reading comprehension
(16)
study and teaching
(16)
advanced level
(15)
learning
(14)
reading skills
(13)
English
(10)
vocabulary
(10)
literacy
(9)
FCE
(8)
intermediate level
(8)
teacher's book
(8)
CAE
(7)
children
(7)
elementary level
(7)
practice test
(7)
upper-intermediate level
(7)
B2
(6)
EFL
(6)
use of English
(6)
book
(5)
foreign speakers
(5)
language
(5)
pre-intermediate level
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
basic level
(4)
literature
(4)
word recognition
(4)
ESL
(3)
language arts
(3)
phonics
(3)
pronunciation
(3)
C1
(2)
CPE
(2)
ELT
(2)
applied linguistics
(2)
assessment
(2)
children's literature
(2)
classroom managment
(2)
dyslexia
(2)
early childhood education
(2)
education
(2)
foreign language
(2)
interdisciplinary approach
(2)
learning strategies
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
native language
(2)
phonetics
(2)
psychology
(2)
reading difficulties
(2)
reading specialist
(2)
remedial teaching
(2)
second language acquisition
(2)
spelling
(2)
teacher
(2)
testing
(2)
textbook
(2)
tutoring
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Cambridge Advanced Exam
(1)
Great Britain
(1)
Japanese speakers
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
United States
(1)
acquisition
(1)
best books
(1)
bilingual reader
(1)
bilingualism
(1)
brain
(1)
canon (Literature)
(1)
case study
(1)
conversation
(1)
czytanie
(1)
decoding
(1)
developing literacy
(1)
disability
(1)
disorders
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational games
(1)
educational psychology
(1)
elementary school
(1)
english orthography
(1)
evaluation
(1)
exercises
(1)
games
(1)
graphic organizers
(1)
group reading
(1)
guide
(1)
integrating technology
(1)
język obcy
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Teaching strategic processes in reading / Janice F. Almasi, Susan King Fullerton. - 2nd ed. - New York ; London The Guilford Press, 2012. - XVIII, [2], 364 s. : il. ; 26 cm.
Bibliogr. s. 330-352. Indeks.
This accessible teacher resource and course text shows how to incorporate strategy instruction into the K-8 classroom every day. Cutting-edge theory and research are integrated with practical guidance and reflections from experienced teachers of novice and struggling readers. The book describes the nuts and bolts of creating classroom contexts that foster strategy use, combining explicit comprehension instruction with scaffolded support, and providing opportunities for students to verbalize their thinking. It features reproducible learning activities and planning and assessment tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15916.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Learning English for Academic Purposes : LEAP : listening and speaking / Ken Beatty. - Second edition. - Montreal : Pearson, 2012. - VIII, 200 s. : il. ; 28 cm.
(Always Learning)
Uzupełnieniem kompletu jest komplet płyt o syg. CD.431
Learning English for Academic Purposes LEAP 2nd edition for English language learners preparing for study in Higher Education is now a two-book series focussing on key language skill development incorporating global issues material with academic content.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18256.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18255.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Academic Skills)
Skillful is a brand new five-level course taking students from Foundation to Level 4. Each level includes both a Listening and Speaking and Reading and Writing Student's Book that complement each other through parallel topics and features. Skillful not only provides the tools for academic success but creates an interactive learning environment, which encourages student debate.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18293.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18292.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index 353-365 s.
Problems with decoding, dyslexia, and language disorders have attracted more interest from researchers than have specific comprehension problems and have occupied more room in specialized journals. Normal reading comprehension has also been a favorite with researchers. However, scarce interest has been paid to subjects who have comprehension difficulties. This book is an attempt to remedy this situation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9812.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The book consists of series of activities that develop oral proficiency by means of selected readings and communicative activities at the CAE level.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.84 [Magazyn 1], P.86 [Magazyn 1], P.85 [Magazyn 1], P.87 [Magazyn 1] (4 egz.)
Książka
W koszyku
Real : reading with answers 3 / Liz Driscoll. - Cambridge : Cambridge University Press, 2014. - 108 pages : illustrations ; 30 cm.
(Cambridge English Skills)
A four-level skills series for adults and young adults. Learners can develop the skills they need to read English confidently wherever they are - at home, at work, travelling, studying or just in social situations with English-speaking friends. This edition comes with answers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18227.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18226.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Real : reading with answers 4 / Liz Driscoll. - Cambridge : Cambridge University Press, 2014. - 112 pages : illustrations ; 30 cm.
(Cambridge English Skills)
A four-level skills series for adults and young adults. Learners can develop the skills they need to read English confidently wherever they are - at home, at work, travelling, studying or just in social situations with English-speaking friends. This edition comes with answers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18229.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18228.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Michigan Teacher Training)
Bibliogr. s. 119-126. Indeks.
This book presents a linguistic approach to teaching reading in different subjects; an approach that focuses on language itself. Central to this approach is a view that knowledge is constructed in and through language and that language changes with changes in knowledge. As students move from elementary to secondary schools, they encounter specialized knowledge and engage in new contexts of learning in all subjects. This means that the language of secondary school learning is quite different from the language of the elementary years. Students need to develop specialized literacies (literacy relevant to each content area) as well as a critical literacy they can use across subject areas to engage with, reflect on, and assess specialized and advanced knowledge. This functional language analysis approach is shown using actual secondary social studies, science, and math textbooks and using a literary text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14044.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on Reading / Esther Geva, Gloria Ramirez. - Oxford : Oxford University Press, copyright 2015. - XIV, 184 pages ; 24 cm.
(Oxford Key Concepts for the Language Classroom)
Includes bibliographical references (pages 129-140) and index.
Aims to help teachers develop a deep understanding of the multiple skills and factors involved in second language reading development for second or foreign language learners aged 5-18. Equips teachers with practical skills for the effective teaching and assessment of second language reading to students with different learning needs. Features key research studies on reading comprehension, considers examples from real classroom practice, and provides activities to help teachers relate the content and objectives to their own teaching context.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21416.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21415.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Phonics for Dummies / Susan M. Greve - Indianapolis, IN : Wiley Publishing, 2007. - XXVI, 356 s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Want to introduce your child to reading, or strengthen your child's reading skills? This fun and entertaining guide shows you how to use phonics as an easy and engaging path to reading. Phonics For Dummies contains tips on mastering letter sounds in reading, activities to engage your child's enthusiasm, and advice for making reading interesting and fun.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13936.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Intermediate- Advanced Timesaver)
(Classroom Photocopiable Timesavers)
A photocopiable collection of stimulating, topical reading texts which are specifically aimed at teenagers learning English. A wide variety of text types (from detailed articles to cartoons – all from recent issues of Mary Glasgow’s EFL Magazines) are accompanied by lots of excellent teaching ideas and tasks to help teachers exploit these texts to the full.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16074.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Gives you a thorough overview of theory and research relating to second-language reading. Includes practical suggestions for teaching reading in different contexts. Presents a variety of strategies for reading and teaching reading and discusses how to use them in appropriate contexts. Sets the skill of reading in a wider psychological and social context Can be used as a textbook or self-study text for trainee teachers or as a reference guide for practising teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7905.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A], 9196.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9195.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Academic Skills)
Na okładce: with digibook access.
Every student needs top class reading, writing, listening and speaking skills to succeed at an academic level. Skillful focuses on each of these skills to give presentation, instant practice and complete immersion in that language skill. It offers students the opportunity to develop language skills by presenting them with ideas from today's world, while building critical thinking skills that are essential for academic success. Skillful is a brand new five-level course taking students from foundation to advanced. Each level includes both a Listening & Speaking and Reading & Writing coursebook that complement each other through parallel topics and features. Skillful not only provides the tools for academic success but creates an interactive learning environment, which encourages student debate.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18284.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Academic Skills)
Skillful is a brand new five-level course taking students from Foundation to Level 4. Each level includes both a Listening and Speaking and Reading and Writing Student's Book that complement each other through parallel topics and features. Skillful not only provides the tools for academic success but creates an interactive learning environment, which encourages student debate.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18288.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7982.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9286.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Phonics : practice, research and policy / edited by Maureen Lewis and Sue Ellis. - London : Paul Chapman ; Thousand Oaks, Calif., : Sage, 2006. - X, 159 s. ; 25 cm.
(UKLA [The United kingdom Literacy Association])
Includes bibliographical references and index.
This resource brings a balanced approach to phonics, helping teachers find the right practical solutions to suit the children in their classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15595.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Index.
What are the ways in which young children learn to communicate? Collating their extensive experience of language and literacy in the early years, the contributors explore key aspects of this topic, linking practical ideas for early years settings and classrooms to relevant theory and research. This second edition is updated to take into account important developments in research, policy and practice, and now covers the 0-8 age range. It also addresses developments in new media and the impact this has upon literacy in young children, and offers chapters on new areas which have emerged in recent years, such as multimodality, media literacy, creative arts and literacy. Explored in the book are: the relationship between play and literacy; the role environmental print has in early literacy development; the language and literacy development of young bilinguals; ideas, suggestions and justifications for the use of poetry; a two-year research project, funded by Creative Partnerships; key issues relating to family literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14539.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The book is designed to develop the reading skills of students studying at an upper intermediate level of English, especially those preparing for FCE exam. It also provides comprehensive guidance for each task in the FCE reading papers, along with tips and techniques that will enable students to face the exam with confidence.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.650.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Literary texts and extracts can provide a stimulating basis for classwork on language appreciation and oral fluency. This book for upper-intermediate and more advanced students contains a wide range of texts with related exercises which aim to make literature more accessible while developing general fluency. It is organized thematically, covering such topics as Family, Environment, Rebellion and Women. There is a minimum of three texts in each unit and the related activities are varied and thought-provoking, to stimulate and sustain discussion. The last part of each unit draws together what the students have read: first, by considering the different treatments of the theme; then by actively involving the students in a stimulation which relates theme to text; and finally, by analysing the literary uses of language illustrated in the texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.123.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. 158-167) and indexes.
This book addresses the question through an in-depth play-by-play description of a phonics lesson as it occurred in a real classroom, followed by chapters that look at it from different angles by "zooming in" on one facet to analyze it closely: reading, teacher knowledge, the children, curriculum, culture, politics and ideology, teacher professionalism.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15596.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej