Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Dörnyei Zoltán
(3)
Ryan Stephen
(3)
Dörnyei Zoltán
(2)
Mercer Sarah
(2)
Williams Marion
(2)
Aniszewska Grażyna
(1)
Ashby Jane
(1)
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Bangsbo Jens
(1)
Barker Sue
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Battashi Hamed Al
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Brock Annie
(1)
Burden Robert L
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Chen Joseph S
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Dawson Brian
(1)
Denny Elaine
(1)
Drust Barry
(1)
Earle Sarah 1972-
(1)
Elbe Anne-Marie
(1)
Frith Uta
(1)
Greasley Peter
(1)
Greene Judith (1936- )
(1)
Gregersen Tammy
(1)
Hansen Peter Riis
(1)
Hayes Nicky
(1)
Hewison Alistair
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Israel Susan E
(1)
Johnson Beverley
(1)
Krustrup Peter
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
MacIntyre Peter D. 1965-
(1)
Morgan Garteh
(1)
Nunome Hiroyuki
(1)
Ottesen Laila
(1)
Paxman Jeremy
(1)
Pfister Gertrud
(1)
Pollatsek Alexander
(1)
Porter Mary F
(1)
Prebensen Nina K
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Rayner Keith
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Santos Andrew
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Scammell Janet
(1)
Sołek-Borowska Celina
(1)
Stacey-Emile Gemma
(1)
Sumeracki Megan
(1)
Sussman Herbert
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Torn Alison
(1)
Ushioda Ema
(1)
Uysal Muzaffer
(1)
Weinstein Yana
(1)
Williams Marion (1948- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Anglia
(7)
Wielka Brytania
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Kiribati
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
angielski
(19)
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Temat
Psychologia
(11)
Nauczanie języków obcych
(7)
Psychologia nauczania
(5)
Pielęgniarstwo
(4)
Nauczanie
(3)
CZYTANIE
(2)
Fizjologia
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
JĘZYKI
(2)
LITERATURA ANGIELSKA
(2)
Learning, Psychology of
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Piłka nożna
(2)
Reading
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Socjologia
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
Autonomy (Psychology)
(1)
Behawioryzm
(1)
Cognitive learning
(1)
Effective teaching
(1)
Gesty
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kreatywność
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Lęk
(1)
Metacognition in children
(1)
Metodologia
(1)
MÓZG
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki kognitywne
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PRERAFAELICI
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Psychologia ciała
(1)
SZTUKA ANGIELSKA
(1)
Turystyka
(1)
Wartość
(1)
Wymowa
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(9)
Językoznawstwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
psychology
(32)
learning
(9)
education
(4)
motivation
(4)
second language acquisition
(4)
teaching
(4)
learner
(3)
learning strategies
(3)
nursing
(3)
SLA
(2)
cognitive learning
(2)
football
(2)
health care
(2)
linguistics
(2)
physiology
(2)
reading
(2)
research
(2)
soccer
(2)
sociology
(2)
Chomsky Noah
(1)
Great Britain
(1)
Pre-Raphaelitism
(1)
academic achievement
(1)
ageing
(1)
anxiety
(1)
art
(1)
autonomy
(1)
behaviour
(1)
behaviourism
(1)
biomechanics
(1)
brain
(1)
children
(1)
cognition
(1)
communication models (General)
(1)
consumer behaviour
(1)
consumption
(1)
creative thinking
(1)
educational psychology
(1)
effective teaching
(1)
elementary education
(1)
emotion
(1)
engagement
(1)
fitness
(1)
foreign language
(1)
gesture
(1)
history
(1)
human behavior
(1)
identity
(1)
imagination
(1)
imaginative teaching
(1)
intelligence
(1)
language learning
(1)
life satisfaction
(1)
literacy
(1)
literature
(1)
male authors
(1)
management
(1)
medicine
(1)
men in literature
(1)
mental health
(1)
metacognition
(1)
modern English
(1)
neuropsychology
(1)
non-verbal communication
(1)
nonverbal communication
(1)
nursing care
(1)
organization
(1)
pedagogy
(1)
perception
(1)
planning
(1)
poetics
(1)
pronunciation
(1)
psycholinguistics
(1)
reading comprehension
(1)
socialisation
(1)
society
(1)
study and teaching
(1)
therapy
(1)
tourism
(1)
tourist
(1)
tourist industry
(1)
training
(1)
travel
(1)
value
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: nursing psychology
This little book is the outgrowth of a conviction, strengthened by some years of experience with hundreds of supposedly normal young people in schools and colleges, confirmed by my years of training in a neurological hospital and months of work in a big city general hospital, that it is of little value to help some people back to physical health if they are to carry with them through a prolonged life the miseries of a sick attitude.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17412.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16913.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks
Focusing in particular on compassionate care, this practical textbook covers all aspects of psychology relevant to nursing and healthcare students. Key features include: coverage of the most important core psychology concepts for students, directly linked to relevant practice contexts ; case studies and scenarios from service users, carers, students and practitioners to help readers relate theory to practice ; reflective activities to develop critical thinking with outline answers at the end of each chapter ; a glossary with definitions of key terms to further understanding.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17428.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research : Theoretical and Methodological Issues / ed. Susan M. Gass, Jacquelyn Schachter, Alison Mackey)
Forma i typ
Słowo kluczowe: psychology SLA learner
Index s. 264-270
Research results over the past decades have consistently demonstrated that a key reason why many second language learners fail--while some learners do better with less effort--lies in various learner attributes such as personality traits, motivation, or language aptitude. In psychology, these attributes have traditionally been called "individual differences." The scope of individual learner differences is broad--ranging from creativity to learner styles and anxiety--yet there is no current, comprehensive, and unified volume that provides an overview of the considerable amount of research conducted on various language learner differences, until now.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8385.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9765.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Offering a timely snapshot of current theory and research in the field of psychology in foreign language learning, this book is accessible to both specialists and non-specialists. Each chapter focuses on a different psychological construct and provides an overview of current thinking in the area drawing on insights from educational psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18635.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18634.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. [405]-462) and indexes.
Reading is a highly complex skill that is prerequisite to success in many societies in which a great deal of information is communicated in written form. Since the 1970s, much has been learned about the reading process from research by cognitive psychologists. This book summarizes that important work and puts it into a coherent framework. The book’s central theme is how readers go about extracting information from the printed page and comprehending the text. Like its predecessor, this thoroughly updated 2nd Edition encompasses all aspects of the psychology of reading with chapters on writing systems, word recognition, the work of the eyes during reading, inner speech, sentence processing, discourse processing, learning to read, dyslexia, individual differences and speed reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15599.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia strony 157-168. Indeks.
This book explores key areas of educational and social psychology and considers their relevance to language teaching, using activities and questions for reflection. Issues discussed include learners' and teachers' beliefs about how a subject should be learned and taught, relationships with others, and the role of emotions in learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17482.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej