Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(600)
Forma i typ
Książki
(598)
Publikacje naukowe
(59)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Publikacje fachowe
(20)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(578)
dostępne
(544)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(222)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(344)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(580)
Autor
Grzywacz Jacek
(7)
Romanowska Maria (1947- )
(6)
Gierszewska Grażyna
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Sierpińska Maria (1950- )
(5)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Bednarczyk Małgorzata
(4)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(4)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(4)
Mucha-Szajek Ewa
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Siwiński Wiesław (1934- )
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Baruk Jerzy
(3)
Blaik Piotr
(3)
Buko Jacek
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Gołembski Grzegorz
(3)
Gołębiowski Tomasz
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kotowska Beata
(3)
Kowalczewski Wiesław
(3)
Kwieciński Mirosław
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Mruk Henryk
(3)
Nowacki Robert
(3)
Podstawka Marian
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Rymarczyk Jan (1944- )
(3)
Skrzypek Jerzy
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Sudoł Stanisław
(3)
Sławińska Maria (1946- )
(3)
Tokarski Maciej
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Łobejko Stanisław
(3)
Łączak Andrzej
(3)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(2)
Batorski Jarema
(2)
Berbeka Jadwiga
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(2)
Borodako Krzysztof
(2)
Borusiak Barbara
(2)
Brdulak Halina
(2)
Burżacka-Majcher Monika
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Domiter Małgorzata
(2)
Drelich-Skulska Bogusława
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Glinka Beata
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Halemba Piotr (1966- )
(2)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(2)
Jachna Tomasz (1950 - )
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Jamka Beata (1961- )
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(2)
Kidyba Andrzej (1957- )
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Koliński Adam
(2)
Komorowski Jan
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Kotapski Roman
(2)
Kowalak Robert
(2)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(2)
Kozłowski Remigiusz
(2)
Kołosowska Bożena (1956- )
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Lichniak Irena
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Marciniak Stefan (1928- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
McCrary Stuart A
(2)
Michalczyk Wawrzyniec
(2)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(321)
2000 - 2009
(242)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(600)
Język
polski
(599)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(36)
Menedżerowie
(11)
Przedsiębiorcy
(4)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Technikum
(2)
Urzędnicy
(2)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Ekonomiści
(1)
Logistycy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły policealne
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(270)
ZARZĄDZANIE
(77)
INNOWACJE
(38)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(32)
TURYSTYKA
(31)
Przedsiębiorstwo
(25)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(19)
KADRY
(18)
Zarządzanie
(16)
MARKETING
(14)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(14)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(12)
Finanse przedsiębiorstwa
(11)
Innowacje
(11)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(11)
RACHUNKOWOŚĆ
(11)
GLOBALIZACJA
(10)
PODRĘCZNIKI
(10)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(9)
USŁUGI
(9)
FINANSE
(8)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(8)
EKONOMIA
(7)
EKOROZWÓJ
(7)
Logistyka gospodarcza
(7)
OTOCZENIE FIRMY
(7)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(7)
CONTROLLING
(6)
GOSPODARKA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MIKROEKONOMIA
(6)
POLSKA
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(6)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
BUDOWNICTWO
(5)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
HOTELARSTWO
(5)
KONKURENCJA
(5)
PRAWO HANDLOWE
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
Turystyka
(5)
Analiza finansowa
(4)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(4)
MARKETING TERYTORIALNY
(4)
Organizacja
(4)
Otoczenie firmy
(4)
PRODUKCJA
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Transport
(4)
UPADŁOŚĆ
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(3)
BANKI
(3)
Ekonomia
(3)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(3)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(3)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(3)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
MOTYWACJA PRACY
(3)
Mikroekonomia
(3)
ODPOCZYNEK
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
OUTSOURCING
(3)
Organizacje
(3)
PODATEK
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
RYNEK FINANSOWY
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
TRANSPORT
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
UNIA EUROPEJSKA
(3)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
ANALIZA WARTOŚCI
(2)
BUDŻET
(2)
BUDŻETY TERENOWE
(2)
Big data
(2)
Temat: czas
2001-
(50)
1989-
(17)
2001-0
(15)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Azja
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA POŁUDNIOWA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(93)
Podręcznik
(65)
PODRĘCZNIKI
(27)
Monografia
(21)
Praca zbiorowa
(14)
Materiały pomocnicze
(10)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
PORADNIKI
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIK
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
INFORMATORY
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Reportaż
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(54)
Zarządzanie i marketing
(42)
Transport i logistyka
(14)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(90)
przedsiębiorstwo turystyczne
(49)
konkurencyjność
(48)
finanse
(41)
innowacje
(40)
zarządzanie wiedzą
(40)
zarządzanie strategiczne
(38)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(34)
zarządzanie jakością
(30)
turystyka
(29)
innowacyjność przedsiębiorstw
(27)
marketing
(25)
globalizacja
(24)
zarządzanie ryzykiem
(24)
logistyka
(23)
strategia
(23)
analiza finansowa
(21)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(20)
kapitał ludzki
(19)
kapitał obrotowy
(18)
kultura organizacyjna
(18)
organizacja
(18)
otoczenie przedsiębiorstwa
(18)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(17)
przedsiębiorczość
(17)
płynność finansowa
(17)
restrukturyzacja
(17)
wartość przedsiębiorstwa
(17)
rynek finansowy
(16)
sprawozdanie finansowe
(16)
Unia Europejska
(15)
kapitał intelektualny
(15)
konsument
(15)
podatek
(15)
rynek
(15)
wycena
(15)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(14)
analiza SWOT
(13)
controlling
(13)
outsourcing
(13)
pieniądz
(13)
planowanie strategiczne
(13)
produkcja
(13)
przywództwo
(13)
rynek turystyczny
(13)
transport
(13)
łańcuch dostaw
(13)
analiza strategiczna
(12)
biznesplan
(12)
ekonomia
(12)
faktoring
(12)
gospodarka
(12)
inwestycje
(12)
rynek pracy
(12)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(12)
strategia marketingowa
(12)
finansowanie
(11)
innowacyjność
(11)
inwestycje zagraniczne
(11)
mikroekonomia
(11)
analiza ekonomiczna
(10)
działalność gospodarcza
(10)
finanse przedsiębiorstw
(10)
fuzja
(10)
planowanie
(10)
public relations
(10)
rozwój zrównoważony
(10)
zatrudnienie
(10)
hotelarstwo
(9)
planowanie finansowe
(9)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
struktura organizacyjna
(9)
usługi turystyczne
(9)
banki
(8)
finanse publiczne
(8)
gospodarka rynkowa
(8)
gospodarka turystyczna
(8)
handel międzynarodowy
(8)
komunikacja marketingowa
(8)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(8)
leasing
(8)
marka
(8)
motywowanie pracowników
(8)
popyt
(8)
rozwój regionalny
(8)
rynek kapitałowy
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
biuro podróży
(7)
dystrybucja
(7)
e-biznes
(7)
etyka biznesu
(7)
giełda papierów wartościowych
(7)
inflacja
(7)
internacjonalizacja
(7)
inwestycje finansowe
(7)
klaster
(7)
konkurencja
(7)
ochrona środowiska
(7)
papiery wartościowe
(7)
600 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
„Celem monografii jest wdrożenie Czytelników do myślenia kategoriami koncepcji za-rządzania oraz pokazanie istoty kierunków ich rozwoju. Głównym kryterium doboru materiału prezentowanego w monografii była chęć zaprezentowania takiego zestawu koncepcji, które obejmowałyby koncepcje już dziś uznawane za klasyczne ale wciąż jeszcze wykorzystywane oraz koncepcje nowoczesne, będące efektem wprowadzania nowych podejść w naukach za-rządzania. W prezentowanej monografii przeważa podejście zarządcze do implementacji koncep-cji zarządzania. Autorki starają się łączyć myśl teoretyczna z sytuacjami występującymi w praktyce funkcjonowania organizacji. Poznanie problematyki zawartej w monografii może być pomocne w procesach zarzą-dzania przedsiębiorstwem i podejmowania codziennych decyzji. Monografia jest w szczegól-ności adresowana do studentów i doktorantów kierunków zarządzania i ekonomii uczelni róż-nych typów, a przede wszystkim uniwersytetów, osób podnoszących kwalifikacje z tego za-kresu oraz menedżerów pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat koncepcji zarządzania.” Z Przedmowy Agnieszki Bitkowskiej i Elżbiety Weiss
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16165.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-340. Indeks.
"Recenzowana książka [...] może stać się pomocą dydaktyczną na wykładach i ćwiczeniach dla studentów studiujących na wydziałach, które w programach nauczania mają przedmioty związane z informatyką ekonomiczną. Ponadto może być istotną pozycją dla szerokiego grona odbiorców nie tylko akademickich, ale również wywodzących się z kręgów praktyki gospodarczej". (prof. dr hab. Witold Chmielarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11816.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliogr. s. 357-371. Indeks.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy o innowacyjności. Obejmuje swym zakresem zarówno aspekty prawne i instytucjonalne, jak i organizacyjne czy ekonomiczne. Przedstawia również przykłady zastosowań, które mogą stać się inspiracją dla praktyków gospodarczych. Książka składa się z czterech części, omawiających takie problemy, jak: współczesna gospodarka a innowacje, innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej, wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw, innowacje w praktyce - studia przypadków. Celem publikacji jest takie przedstawienie najnowszej wiedzy związanej z innowacjami, które ułatwi przełożenie jej na praktykę gospodarczą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11633.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12840.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 491-503 i przy rozdz.
Publikacja przybliża Czytelnikowi tematykę zarządzania strategicznego. Zawarto w niej zagadnienia podstawowe, kwestie związane z konkurencyjnością, a także strategie, koncepcje ich tworzenia, metody oceny i sposoby wdrażania na wszystkich szczeblach organizacji. Książka została wzbogacona o tematy, takie jak: strategie tworzenia i rozwoju sieci, outsourcing, sieci klastrowe, organiczna koncepcja zarządzania strategicznego, strategiczna karta wyników, zarządzanie wiedzą i technologią oraz systemy zarządzania strategicznego. Autor dostarcza Czytelnikowi zweryfikowaną, zaawansowaną wiedzę w dziedzinie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Oprócz podstawowych wiadomości prezentuje nowe koncepcje zarządzania strategicznego, które są odpowiedzią na wzrost ryzyka i niepewności działania przedsiębiorstw, nowe technologie informacyjne oraz na nowe warunki umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11648 [Magazyn 1], P.11647 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11646.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12857.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy finansów : teoria i praktyka / Marian Podstawka. - Wyd. 2. popr. i uzup. - Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2011. - 363, [1] s. : il. ; 23 cm.
Indeksy.
Celem publikacji jest wskazanie na związki zachodzące między finansami mikropodmiotów a finansami publicznymi. Wobec tego cechą charakterystyczną opracowania jest odrębna analiza dwóch obszarów finansowych oraz ocena istniejących wzajemnych relacji między nimi. Wstępna część książki traktuje o istocie finansów, ich podziale i funkcjach. Następnie przedstawiono sektor finansów publicznych w ujęciu teoretycznym i praktycznym. Część środkowa książki jest łącznikiem między finansami publicznymi a prywatnymi. Stąd też zamieszczono w niej treści dotyczące pieniądza, podatków i ubezpieczeń. W ostatniej części książki umieszczono problematykę finansów przedsiębiorstw, którą także ukazano zgodnie z przyjętą konwencją, czyli w ujęciu teoretycznym i praktycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11702 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11700.VIII.4 [Wypożyczalnia C], P.11701.VIII.4 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12894.VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 74)
W obecnej rzeczywistości normą staje się stosowanie instrumentów marketingowych prawie w każdej dziedzinie. Podmioty muszą brać pod uwagę zmieniające się otoczenie i stosować nowoczesne narzędzia zarządzania. Konsument ma coraz większe wymagania, oczekuje często indywidualnego podejścia. Z tego względu wzrasta rola personelu i tworzenia relacji partnerskich. Istotna jest też społeczna odpowiedzialność biznesu. Niniejsza publikacja Zeszytów Naukowych jest próbą przybliżenia tej różnorodnej tematyki. Składa się z czterech części, do których należą: instrumenty marketingowe w działalności przedsiębiorstw, nowoczesne narzędzia zarządzania przedsiębiorstwem, personel i kreowanie relacji z otoczeniem, społeczna odpowiedzialność biznesu. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12850.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 321. Indeks.
Podręcznik omawia w zrozumiały sposób kluczowe zagadnienia dotyczące finansów przedsiębiorstwa. To co wyróżnia tę książkę, to przedstawienie finansów przedsiębiorstwa tak jak one w rzeczywistości funkcjonują w aktualnym, dynamicznie zmieniającym się otoczeniu przedsiębiorstw. Nie są tu prezentowane teorie czy też oczekiwania w stosunku do przedsiębiorstw nie mające praktycznego zastsowania. W podręczniku dominuje spojrzenie na przedsiębiorstwo przez pryzmat inwestora, który inwestuje swoje środki i ponosi ryzyko z tym związane. Finanse przedsiębiorstwa, co pokazuje ta książka są dość proste. Warto zrozumieć cel działalności przedsiębiorstwa i sposoby jego realizacji, a wtedy cała reszta zagadnień układa się w logiczną całość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13165 [Magazyn 1], P.13166 [Magazyn 1], P.13164.VIII.4.4 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12694.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13742.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 409-432. Indeks.
W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodarczej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii, stanowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy zwrócili uwagę na: teoretyczne podstawy funkjconowania organizacji, formy przedsiębiorstw i ich otoczenie, otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa, zasoby i ch znaczenie w działalności przedsiębiorstwa, gospodarowanie zasobami materialnymi i niematerialnymi, zarządzanie kapitałem ludzkim, procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie, współczesne problemy zarządzania, kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie, kreowanie wartości przedsiębiorstwa, trendy w rozwoju przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12743.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. przy rozdz. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja, w skład której wchodzą 24 opracowania z zakresu problematyki funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa i zarządzania nim, powstała w wyniku inicjatywy Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, znajdując wsparcie we wszystkich Wyższych Szkołach Bankowych w Polsce. Dowodem tego są artykuły zawarte w monografii w większości autorstwa pracowników naukowych tych uczelni. Autorzy artykułów przeanalizowali problemy związane ze współczesnymi przemianami cywilizacyjnymi, próbując odnieść je do modeli i strategii zarządzania. Zastanawiali się również nad zasobami ludzkimi i ich rolą w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10891.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach)
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest przedstawienie zróżnicowanego krajobrazu problemów badawczych oraz interdyscyplinarności w najnowszych badanich nauk o zarządzaniu. Opracowanie z powodu różnorodności tematycznej podzielono na trzy części. Pierwsza z nich została poświęcona problematyce centralnej w zarządzaniu strategicznym, tj. budowaniu i utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej. Druga część skupia się na wybranych aspektach zarządzania w jednostkach sfery budżetowej. Trzecia część podnosi wyzwania współczesnego menedżera. Praca wyznacza pewnien punkt rozwojowego poznania w naukach o zarządzaniu, wskazując na dalsze, pożądane tendencje rozwojowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11707 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11706.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12896.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Książka obejmuje podstawowe zagadnienia mikrofinansów i rachunkowości przedsiębiorstwa oraz problematykę funkcjonowania rynków finansowych - ujęte w ramach dziewiętnastu rozdziałów podzielonych na cztery części. Każda z nich dotyczy najważniejszych elementów systemu finansowego gospodarki: instrumentów finansowych, rachunkowości przedsiębiorstw, gospodarki finansowej przedsiębiorstwa i rynków finansowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12339.VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ZiP Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliogr. s. 281-291.
Podręcznik stanowi kompendium wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami. Przedstawiono w nim zagadnienia dotyczące: istoty i funkcji zarządzania, środowiska organizacyjnego i budowania ładu organizacyjnego, struktury i modeli organizacji, roli i kompetencji kierownika, zarządzania zasobami organizacji oraz kierunków rozwoju nauki o zarządzaniu. Pełni on funkcję przewodnika po złożonych problemach zarządzania organizacjami w burzliwym świecie biznesu i w społeczeństwie sieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12169 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12168.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13296.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-364. Indeks.
Nowoczesny podręcznik akademicki, w którym autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału. Podręcznik jest podzielony na 14 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.: teorie zarządzania, społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa, środowisko przedsiębiorstwa, proces podejmowania decyzji, planowanie, organizowanie, zarządzanie kadrami, zachowania organizacyjne, przewodzenie, przedsiębiorczość, kontrolowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13337 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13336.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14342.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-256.
Podczas pisania pracy w znacznej mierze korzystano z renomowanych podręczników, zarówno jeżeli chodzi o treści wykładu ekonomii, jak i sposobu ich prezentacji. Zamierzeniem autorów było przedstawienie i wyjaśnienie teoretycznych zasad i prawidłowości funkcjonowania współczesnej gospodarki rynkowej. Ekonomia jako przedmiot studiów ekonomicznych musi stać się teoretyczną i metodologiczną podstawą kształcenia ekonomicznego, tak jak ma to miejsce w krajach zachodnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10687.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 209)
Bibliogr. przy art.
"Zmiana podejścia do komunikacji rynkowej stworzyła wyraźną lukę poznawczą, której wypełnieniem są zainteresowane zarówno podmioty z tzw. praktyki gospodarczej, jak i reprezentanci nauki zajmujący się m.in. zagadnieniami marketingu, budowania relacji oraz komunikacji. Istnieje potrzeba prowadzenia pogłębionych badań naukowych m.in. nad determinantami współczesnej komunikacji rynkowej, możliwościami zastosowania nowoczesnych narzędzi marketingowych, metodami pomiaru skuteczności i efektywności personalizacji komunikatów, a także tworzenia nowych strategii komunikacji rynkowej, bazujących jednocześnie na konwencjonalnych i nowoczesnych środkach przekazu. Obok prowadzonych badań równie istotną kwestią jest możliwość publikowania ich wyników, a także wymiana myśli i doświadczeń osób zawodowo związanych z problematyką komunikacji." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13268.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mikroekonomia / Bożena Klimczak. - Wyd. 8. zaktualizowane i rozsz. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011. - 471 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 464-466. Indeks.
Kolejne wydanie cieszącego się dużą popularnością podręcznika wzbogacono o nowe treści w związku ze zjawiskami zachodzącymi w gospodarce i na rynkach finansowych. Rozważania uzupełniono więc o takie kwestie, jak koncepcje preferencji konsumenta uzależnionych od kontekstu, sposobu postrzegania i kalkulacji, wybory inwestycyjne, a także związane ze zmianami w branży informatycznej wprowadzenie nowych modeli biznesowych, nowych monopoli naturalnych oraz dyskusje o prawach własności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13451 [Magazyn 1], 12423.VIII.2 [Magazyn 1], P.13450.VIII.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11299.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12424.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja dotyczy wiodących form (własnego i obcego) zewnętrznego finansowania rozwoju przedsiębiorstwa, począwszy od inwestycji kapitałowych funduszy "venture capital", przez pożyczkę, do emisji akcji w drodze pierwszej oferty publicznej oraz emisji obligacji korporacyjnych. Praca składa się z czternastu rozdziałów zebranych w cztery następujące części, tj.: sprawozdawczość finansowa i struktura kapitału przedsiębiorstwa, zewnętrzne finansowanie własne, zewnętrzne finansowanie obce, szczególne narzędzia finansowania. Książka posiada duży walor praktyczny, ponieważ każdy z rodziałów zawiera analizę przykładu bądź studium przypadku konkretnej spółki, co pomoże Czytelnikom zrozumieć dane źródło finansowania i omawiane wątki teoretyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11289.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12401.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest przeznaczony zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych, jak i studentów innych kierunków, obejmujących nauki społeczne i nauki ścisłe. Powinien także zainteresować pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
Bibliogr. s. 313-319. Indeks.
Podręcznik obejmuje kompleksowy wykład z zakresu jednego z podstawowych elementów teorii ekonomii, jakim jest mikroekonomia. Autorzy omówili w nim takie zagadnienia, jak: podstawy gospodarki rynkowej, elastyczność popytu i podaży, zachowania konsumentów, przedsiębiorstwo i jego działalność, funkcja produkcji i optymalizacji produkcji, struktury rynku, rynki czynników produkcji. Wykład wzbogacają rozważania na temat znaczenia ekonomii jako nauki, a także roli etyki w ekonomii i biznesie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13418.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14393.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo handlowe / Andrzej Kidyba. - 14. wyd. popr. i uaktualnione. - Warszawa : Wydawnictwo C.H. Beck, 2012. - XXX, 1076 s. ; 22 cm.
(Studia Prawnicze)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka w pogłębiony sposób prezentuje całość problematyki prawa handlowego. Stanowi kompletne opracowanie, uwzględniające dorobek doktryny, orzecznictwo, zawiera elementy prawnoporównawcze. Publikacja składa się z trzech części, z których: pierwsza omawia zagadnienia ogólne, dotyczące m.in. pojęcia prawa handlowego, definicji przedsiębiorcy, zasad rejestrowania przedsiębiorców i ich uczestnictwa w obrocie gospodarczym; druga przedstawia podmioty występujące w obrocie gospodarczym, w tym m.in. spółki handlowe, spółdzielnie, przedsiębiorstwa państwowe, fundacje i stowarzyszenia; trzecia zawiera opisy nazwanych i nienazwanych umów handlowych, np. umowy sprzedaży konsumenckiej, umowy komisu czy umowy factoringu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12557 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12556.X.1.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13666.X.1.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej