Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(259)
Forma i typ
Książki
(259)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(251)
dostępne
(226)
wypożyczone
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(76)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(157)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(251)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Kostera Monika (1963- )
(4)
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(3)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Partycki Sławomir (1951- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Wołejszo Jarosław
(3)
Balasiewicz Andrzej
(2)
Batorski Jarema
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bitkowska Agnieszka
(2)
Brzozowski Maciej
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Fudaliński Janusz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Głowacka Maria Danuta
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Koziej Stanisław (1943- )
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Krupski Rafał
(2)
Marek Stanisław
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
Mojs Ewa
(2)
Pająk Kazimierz (1953- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Piotrowski Włodzimierz
(2)
Polcyn Jan
(2)
Rejman Krzysztof
(2)
Rusiński Michał
(2)
Senge Peter M
(2)
Skolimowska Anna (1984-)
(2)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(2)
Zahradniczek Kazimiera
(2)
Zimniewicz Kazimierz (nauki ekonomiczne)
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Adamik Anna
(1)
Alejziak Wiesław
(1)
Alman Tomáš
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andrzejczyk Paweł
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Auleytner Julian Marian (1948- )
(1)
Avery Gayle (1947- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balińska Agata
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Banaszak-Dankowska Anna
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Bartkowiak Grażyna Barbara (1951- )
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarski Adam (1947- )
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bekier Adam
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Bernaś Bogumił
(1)
Betlej Alina
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieńkowska Jolanta (ekonomia)
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Blacksell Mark (1942- )
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blicharz Jolanta (1961- )
(1)
Boberski Jakub
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borek Paweł (nauki historyczne)
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borowska Joanna
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
Boydell Tom
(1)
Brzezińska Ewa
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Bugdol Marek
(1)
Buglewicz Ksenia
(1)
Buła Piotr
(1)
Bywalec Magdalena
(1)
Bączek Jakub B
(1)
Bąk Tadeusz Władysław (1960- )
(1)
Bąk Tomasz
(1)
Błaut Robert
(1)
Chick Anne
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Ciupiński Andrzej
(1)
Coulton Gary
(1)
Cybula Piotr
(1)
Cybulko Anna
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(144)
2000 - 2009
(92)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(259)
Język
polski
(258)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(5)
Przedsiębiorcy
(4)
Nauczyciele
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE
(71)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(40)
KADRY
(19)
ORGANIZACJA
(17)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(13)
TURYSTYKA
(12)
INNOWACJE
(10)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(10)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(10)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(8)
USŁUGI
(7)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(6)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(6)
SŁUŻBA ZDROWIA
(6)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
ONZ
(5)
ORGANIZACJE
(5)
Organizacja
(5)
PRACA
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
Zarządzanie
(5)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(4)
MARKETING
(4)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(4)
MOTYWACJA PRACY
(4)
PRZYWÓDZTWO
(4)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(3)
BIURA PODRÓŻY
(3)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
MENEDŻEROWIE
(3)
NATO
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
Organizacje
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(3)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(3)
TERRORYZM
(3)
Turystyka
(3)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(3)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(3)
ETNOGRAFIA
(2)
ETYKA BIZNESU
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Gospodarka magazynowa
(2)
INFORMATYKA
(2)
INTERNET
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(2)
Otoczenie firmy
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
PRACA ZESPOŁOWA
(2)
PRACOWNICY SOCJALNI
(2)
PRAWA CZŁOWIEKA
(2)
PRAWO MIĘDZYNARODOWE
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
RACHUNKOWOŚĆ BUDŻETOWA
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
Ryzyko
(2)
SPORT
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
WOJSKO
(2)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(2)
ZAWÓD
(2)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
Audyt
(1)
BANKI
(1)
BENCHMARKING
(1)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI NAUKOWE
(1)
BLOGI
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
Banki
(1)
Biblioteki
(1)
CARITAS POLSKA
(1)
Cele kształcenia
(1)
Crowdfunding
(1)
DOWODZENIE (wojsk.)
(1)
DZIAŁANIA SIECIOCENTRYCZNE
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
E-learning
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMIA
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
Estetyzacja
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
FUNDACJA
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
GEOGRAFIA POLITYCZNA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-
(8)
1901-2000
(5)
1801-1900
(4)
1701-1800
(2)
2001-0
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Azja
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Unia Europejska
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(56)
Podręcznik
(22)
PODRĘCZNIKI
(16)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Ekspertyza
(1)
INFORMATORY
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
SŁOWNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
organizacja
(123)
zarządzanie
(74)
przedsiębiorstwo
(32)
zarządzanie wiedzą
(28)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(26)
przywództwo
(25)
organizacja ucząca się
(24)
Organizacja Narodów Zjednoczonych
(19)
kultura organizacyjna
(18)
organizacja wirtualna
(18)
zarządzanie strategiczne
(18)
motywowanie pracowników
(17)
organizacja turystyczna
(16)
zarządzanie jakością
(15)
Unia Europejska
(14)
kierowanie
(14)
kontrola
(14)
organizacja pozarządowa
(14)
struktura organizacyjna
(14)
turystyka
(14)
motywacja
(13)
outsourcing
(13)
kapitał intelektualny
(12)
kultura organizacji
(12)
marketing
(12)
planowanie
(12)
reengineering
(12)
strategia
(12)
zarządzanie zmianą
(12)
Lean Management
(11)
NATO
(11)
benchmarking
(11)
innowacje
(10)
kapitał ludzki
(10)
konflikt
(10)
menedżer
(10)
organizacja międzynarodowa
(10)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(10)
Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie
(9)
innowacyjność
(9)
konkurencyjność
(9)
organizacja nonprofit
(9)
organizacja pracy
(9)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(8)
Polska
(8)
globalizacja
(8)
komunikacja interpersonalna
(8)
produkt turystyczny
(8)
Światowa Organizacja Handlu
(8)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(7)
bezpieczeństwo międzynarodowe
(7)
negocjacje
(7)
ocena pracowników
(7)
organizacja sieciowa
(7)
praca
(7)
przedsiębiorczość
(7)
zarządzanie projektami
(7)
Bank Światowy
(6)
agroturystyka
(6)
etyka
(6)
komunikacja
(6)
organizacje międzynarodowe
(6)
podejmowanie decyzji
(6)
szkolenie pracowników
(6)
służba zdrowia
(6)
terroryzm
(6)
zarządzanie ryzykiem
(6)
biuro podróży
(5)
controlling
(5)
etyka biznesu
(5)
finanse
(5)
gospodarka oparta na wiedzy
(5)
historia
(5)
jakość
(5)
kompetencje
(5)
kompetencje pracownicze
(5)
komunikacja społeczna
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
organizacja procesowa
(5)
otoczenie przedsiębiorstwa
(5)
praca zespołowa
(5)
pracownik
(5)
ruch turystyczny
(5)
satysfakcja zawodowa
(5)
turystyka kulturowa
(5)
usługi turystyczne
(5)
zarządzanie kryzysowe
(5)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(5)
zatrudnienie
(5)
zmiana organizacyjna
(5)
Rada Europy
(4)
bezpieczeństwo narodowe
(4)
e-biznes
(4)
informacja
(4)
kompetencje kierownicze
(4)
konflikt zbrojny
(4)
marka
(4)
misja pokojowa
(4)
nadzór korporacyjny
(4)
organizacja oparta na wiedzy
(4)
259 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-275. Indeks.
Niniejsze opracowanie stanowi próbę opisu, wyjaśnienia i interpretacji wybranych przez autorów 264 pojęć występujących w obszarze pedagogiki pracy, która ma charakter interdyscyplinarny. W myśli, teoriach i praktyce pedagogicznej pojawiają się bowiem coraz częściej nowe, czasem trudne do jednoznacznego zrozumienia terminy, które są zapożyczane z innych dyscyplin naukowych lub językowych. Ponadto niektóre pojęcia, od lat już obecna w literaturze przedmiotu, niekiedy zyskują nowe, dodatkowe znaczenia. Książka jest więc wyjściem naprzeciw oczekiwaniom szerokiego kręgu osób, a zwłaszcza studentów pedagogiki, odczuwającym brak tego rodzaju opracowań na polskim rynku wydawniczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15207.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Skrypty i Teksty Pomocnicze / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Skrypt jest przeznaczony dla studentów i uczestników różnego rodzaju kursów dokształcających w zakresie kierowania organizacjami i zespołami ludzkimi. Układ treści tomu 1 nie wyczerpuje w całości wszystkich zagadnień wynikających z programu nauczania przedmiotu "organizacja i zarządzanie" na studiach ekonomicznych. Materiały prezentowane w niniejszym skrypcie zostały w całości opracowane w Zakładzie Organizacji i Zarządzania WNE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7157 [Magazyn 1], P.7156 [Magazyn 1], P.7158 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8032.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8031.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Monografie i Opracowania, ISSN 1689-6556 ; 197)
ISSN i numeracja serii gł.: 1899-3192 ; nr 153.
Bibliogr. s. 212-220.
Kluczowym wkładem Autora jest opracowanie metodyki identyfikacji struktury i natężenia występowania mechanizmów dostosowawczych systemów zarządzania regulujących sprawną adaptację i rozwój przedsiębiorstw. Rozważania Autora na temat roli przedsiębiorcy, przywódcy i menedżera/administratora należy uznać za inspirujące i głębokie. Zaprezentowana macierz potencjału dostosowawczego systemu zarządzania stanowi bardzo wartościowy, innowacyjny wkład do nauk o zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11102.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12081.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 131-139.
W książce przedstawiono aktualny system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Zostały w niej szczegółowo omówione najważniejsze struktury krajowe, regionalne oraz lokalne. Zaprezentowano w niej: współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką, zarys rozwoju i struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką w Polsce, stan obecny struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką w Polsce na szczeblach: ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym, otoczenie zewnętrzne (w tym organizacje międzynarodowe i struktury zagraniczne) a rozwiązania organizacyjne w Polsce. Publikacja jest swoistym podsumowaniem przeobrażeń w systemie organizacji i zarządzania turystyką w Polsce w pierwszych latach XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11215 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12292.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12291.XX.3 [Czytelnia B], P.11214.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Finanse)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr., netogr. s. 522-537 i przy rozdz. Indeks.
Instytucje kredytowe to podmioty o specyficznym zakresie i modelu działania, których cele i stosowane praktyki biznesowe przynajmniej częściowo muszą respektować rolę, jaką przypisano im w gospodarce. To także podmioty o skomplikowanej strukturze własnościowej i organizacyjnej, dysponujące dużym potencjałem rozwojowym i realizujące swoje cele w warunkach globalizacji i wysokiej konkurencyjności. Niniejszy podręcznik to przekrojowe kompendium wiedzy z zakresu zarządzania instytucjami kredytowymi. Odnosi się on nie tylko do tego, czym te instytucje się zajmują, ale przede wszystkim skupia uwagę Czytelnika na tym, z jakimi uwarunkowaniami muszą się liczyć i jakich używać metod czy mechanizmów, aby działać sprawnie i efektywnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17924.VIII.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17923.VIII.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Communicating for results : a guide for business and the professions, 2008.
Bibliogr. s. 584-628. Indeks.
Znakomity podręcznik wprowadzający w tematykę komunikacji międzyludzkiej w strukturach biznesowych. Zostały w nim przedstawione najważniejsze teorie i techniki służące skutecznej komunikacji we współczesnym świecie biznesu, przydatnie niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego. Czytelnik przeprowadzany jest krok po kroku przez cały proces komunikacyjny, poznając kwestie teoretyczne oraz aspekty bardziej zaawansowane (takie jak np. rozwiązywanie konfliktów, wpływ technologii na komunikację, przeszkody w komunikowaniu, krytyczne słuchanie), użyteczne na poszczególnych etapach, od rozmowy kwalifikacyjnej, poprzez tworzenie prezentacji aż do pełnienia funkcji kierowniczych. Książka, jako wprowadzenie w sferę skutecznego komunikowania, zawiera liczne przykłady dotyczące nawiązywania relacji i utrzymywania ich, rozwiązywania problemów, prowadzenia negocjacji oraz publicznego przemawiania. Celem ich jest wskazanie, jak powinna przebiegać komunikacja w organizacji oraz nauczenie podstawowych technik i sposobów komunikowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12062.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Podstawy strategii", została oparta na ósmym wydaniu "Exploring Corporate Strategy". Autorzy starają się pomóc w odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące rozwoju firmy, wdrażania innowacji oraz kierunku i sposobu zarządzania firmą. Odpowiedzi na te pytania dotyczą tak korporacji, jak i małych przedsiębiorstw, czy instytucji państwowych. W publikacji zawarte są przykładowe koncepcje strategii. "Podstawy strategii" to książka skierowana do studentów zarządzania wyższych uczelni różnych typów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10899.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antropologia organizacji : metodologia badań terenowych / Monika Kostera. - Wyd. 1, 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. - 217, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Przedsiębiorczość)
Antropologia organizacji jest metodologią badań empirycznych, która cieszy się ogromną popularnością w krajach zachodnich, lecz w Polsce nadal jest mało znana. Literatura, jaka dotąd była wykorzystywana do takich badań, jest przede wszystkim obcojęzyczna i trudno dostępna dla polskiego czytelnika. Tymczasem antropologiczne badania organizacji umożliwiają ciekawe i istotne badania terenowe. Książka została napisana z myślą o studentach wydziałów nauk społecznych i humanistycznych oraz badaczach pragnących przeprowadzić własne badania terenowe organizacji na poziomie pracy dyplomowej, magisterskiej lub doktorskiej. Jej celem jest, z jednej strony - zapoznanie polskich czytelników z mało w Polsce znanymi antropologicznymi badaniami organizacji, z drugiej zaś - pomoc w poprawnym przeprowadzeniu takich badań i napisaniu na ich podstawie pracy. Książka powstała na podstawie doświadczeń badawczych autorki oraz badań dotyczących organizacji i literatury - tak pozycji klasycznych, jak i najbardziej aktualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10406.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-204.
Compaliance jest to taki sposób organizacji przedsiębiorstwa, który redukuje do minimum ryzyko wystąpienia wszelkich nieprawidłowości. Autor w interdyscyplinarnym ujęciu przedstawia poszczególne elementy systemu Compliance. Książka może znacznie ułatwić zbudowanie struktury przedsiębiorstwa opartej na nowoczesnych standardach zarządzania. Przedstawione zagadnienia zostały poparte wieloma przykładami, zwłaszcza z Niemiec i Stanów Zjednoczonych, gdzie systemy Compliance są na porządku dziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12842.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zjawiska kryzysowe w organizacji : diagnoza i zarządzanie / Joanna Maria Moczydłowska, Karol Kowalewski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2024. - 166 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 149-163.
Zmiany w otoczeniu, jakie nastąpiły w ostatnich latach, dowodzą, że istnieje potrzeba adaptacji organizacji do nieprzewidywalnych i gwałtownie zmieniających się warunków ich funkcjonowania. Niniejsza publikacja ukazuje zjawiska kryzysowe w organizacji z uwzględnieniem zróżnicowanych perspektyw badawczych, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii, nauk socjologicznych oraz ekonomii i polityki. Przedstawia zarówno historię badań z tego zakresu, prezentuje przegląd definicji, typologii kryzysów i sytuacji kryzysowych, jak również identyfikuje ich przyczyny oraz czynniki, które mogą zwiększać odporność organizacji na sytuacje kryzysowe. Mocno wyeksponowano zagadnienie kompetencji, które muszą posiadać menedżerowie, by efektywnie zarządzać organizacją znajdującą się w kryzysie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18736.IX.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22963.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22962.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; tł. Zofia Wiankowska-Ładyga. - Wyd. 1, 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 489, [2] s. ; 21 cm.
(Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 451-477. - Indeks.
Jedno z najważniejszych na świecie opracowań w dziedzinie zarządzania! Adresowane głównie do menedżerów, dotyczy kwestii biegłości w "sztuce" właściwego odczytywania i rozumienia sytuacji organizacji, umiejętności niezwykle ważnej przy podejmowaniu decyzji. Autor pokazuje, jak wiele naszych tradycyjnych poglądów na temat organizacji i zarządzania opiera się na niewielu przyjętych za oczywiste obrazów, zaczerpniętych zwłaszcza z mechaniki i biologii. Demonstruje, jak można tworzyć nowe sposoby myślenia o organizacji i praktycznie z nich korzystać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8857.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10413.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf. nauk., grudzień 2009 r., Poznań.
Bibliogr. s. 163-[171].
Praca zawiera omówienie sposobów tworzenia innowacji w różnych obszarach przedsiębiorstwa, od zasad formułowania strategii, przez koncepcje marketingowe, projektowanie opakowań, do mozliwości uzyskiwania wsparcia z różnych programów pomocowych. Prezentuje wyniki badań dotyczących dyfuzji innowacji, barier ich rozwoju, a także sposobów ochrony własności. Doświadczenia z obszaru gospodarki polskiej oraz unijnej odniesione zostały do koncepcji realizowanych w Stanach Zjednoczonych. Całość publikacji podzielono na trzy części, z których pierwsza poświęcona została ogólnym warunkom innowacyjności przedsiębiorstw z perspektywy teoretycznej, organizacyjnej, modelowej, międzynarodowej i prawnej. W części drugiej ujęto referaty traktujące o innowacyjności w sektorze technologii informacyjnych, branży rolno-spożywczej oraz turystyce. Część rzecia prezentuje wpływ różnych czynników na innowacyjność organizacyjną i marketingową przedsiębiorstw. Bogate i użyteczne analizy wykonane przez autorów związanych z platformami oraz programami innowacyjnymi, umiejętnie wpleciono w rozważania teoretyczne na temat modeli, procedur i procesów innowacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11247.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12335.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-301.
Książka stanowi wartościowe studium teoretyczno-empiryczne określonych zależności ekonomicznych dotyczące uwarunkowań innowacyjności organizacji funkcjonujących w specyficznych warunkach regionu przemysłowego, jakim jest województwo śląskie. Autorka podejmuje tematykę, która odnosi się do uwarunkowań innowacji w skali mikro i mezo. Podjęty temat uważam za ważny, aktualny i wobec niewystarczających osiągnięć w zakresie budowy teorii czy wiedzy praktycznej, wymaga on różnokierunkowych badań. Każda terytorialne zorientowana sieć, aby móc się rozwijać dynamicznie, potrzebuje potencjału innowacyjnego, a tym samym nowych produktów, usług, technologii i systemów organizacyjnych. Nie maleje zainteresowanie badawcze problematyką innowacyjności. Ma to swoje uzasadnienie w głębokim, niemal zasadniczym znaczeniu innowacyjności w rozwoju i osiągnięciu przewagi strategicznej organizacji, a znajduje swoje odzwierciedlenie w opracowaniach naukowych powstających w wyniku badań prowadzonych w wielu krajach wysoko rozwiniętych. Prace takie muszą być kontynuowane ustawicznie, bowiem nieustannie zmieniają się uwarunkowania procesów innowacyjnych, co prowadzi do powstawania nowych okoliczności ich inicjacji. Niniejsza książka wpisuje się w listę tych opracowań, które mogą być bardzo pomocne w ocenie wspomnianych uwarunkowań. (Z recenzji prof. zw. dr. hab. Władysława Janasza)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12116.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13244.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik akademicki zawierający najnowszą wiedzę na temat luki kompetencyjnej polskich przedsiębiorstw, pojawiającej się w warunkach konkurencji globalnej. Autorzy koncentrują uwagę na prawidłowym zdefiniowaniu pojęcia luki kompetencyjnej i sposobach jej identyfikacji w przedsiębiorstwie, na jej analizie w kontekście takich zjawisk organizacyjnych jak: innowacje, kultura organizacyjna, konkurencyjność, procesy uczenia się itp. oraz na metodach jej niwelowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5632.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7119.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Żyjemy w czasach, w których tradycyjne metody zarządzania stopniowo wyczerpują swój potencjał. Już dziś warto się zastanowić, jakiego rodzaju zmiany w naszym myśleniu będą w stanie przełamać nadchodzący kryzys. W XXI wieku zgodnośc charakteru pracy z naturą ludzką staje się coraz ważniejsza, a dzieki propozycji Stockiego, Prokopowicza i Żmudy możemy dostrzec, jakiego rodzaju zmiany są konieczne, aby równowaga ta została zachowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7879.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8974.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-312.
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jakością. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projakościowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na: kulturę projakościową (kulturę sukcesu), kulturę unikania, kulturę konserwatywną (kulturę sztywną), kulturę wymuszonych zmian. Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12279.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13406.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera aneks.
Bibliogr. s. 255-259.
Prezentowany podręcznik zawiera usystematyzowany wykład z podstaw zarządzania, sprawdzony w toku wieloletnich zajęć dydaktycznych realizowanych przez autora na uczelniach wyższych i kursach dla kadry kierowniczej w różnych organizacjach sektora publicznego, wzbogacony o oceny wyniesione z praktyki zawodowej i badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14750.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15489.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
"Autorzy książki zachęcają do przemyślenia utrwalonych, nierzadko uproszczonych poglądów na temat istoty przywództwa. Fenomen przywództwa przedstawiany jest w kontekście celów i wizji, klientów, pracowników oraz nowych trendów w zarządzaniu. O dużym walorze praktycznym książki świadczą przykłady, testy i zadania pozwalające Czytelnikowi aktywnie włączyć się w lekturę ksiązki, odnieść omawiane kwestie do sytuacji określonej firmy oraz sprawdzić swoje predyspozycje". (prof. dr hab. Aleksy Pocztowski)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4974.IX.4.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5597.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-272.
Zaufanie w organizacji to ważny czynnik ułatwiający kooperacje oraz koordynacje społecznych interakcji. Zmniejsza potrzebę monitorowania zachowań pracowniczych i jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na satysfakcje z pracy. Brak zaufania wiąże się z kolei z dużymi kosztami ponoszonymi przez pracownika, głównie emocjonalnymi i transakcyjnymi, a umiejętność ich niwelowania odzwierciedla istniejący poziom zaufania. Brak zaufania w organizacji przyczynia się do jej dysfunkcjonalności. Uniemożliwiając podejmowanie dobrych decyzji, utrudnia tez rozwój więzi społecznych. Zaufanie znacznie ogranicza negatywne następstwa zmian organizacyjnych i ułatwia dokonywanie zmian w grupie pracowniczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11104.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12083.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi próbę odpowiedzi na wiele pytań i problemów, których rozwiązania oczekuje się przede wszystkim od profesjonalnie przygotowanych doradców pracy , którzy coraz częściej są zatrudniani w działach personalno-szkoleniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4555.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej