Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Trempała Janusz
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Klinik Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pużyński Stanisław (1936- )
(1)
Rybakowski Janusz (1946- )
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Wciórka Jacek
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
CHORZY w RODZINIE
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PSYCHIATRIA
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
CHORZY PSYCHICZNIE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
RODZINA
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
STRES
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PORADNIKI
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawność umysłowa
(24)
dziecko niepełnosprawne
(6)
rodzina
(6)
niepełnosprawni intelektualnie
(5)
choroba Alzheimera
(4)
niepełnosprawni
(4)
praca
(4)
dorosłość
(3)
edukacja
(3)
nauczanie
(3)
pedagogika specjalna
(3)
rehabilitacja
(3)
terapia
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
wychowanie
(3)
autyzm
(2)
depresja
(2)
diagnoza
(2)
dom pomocy społecznej
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
głusi
(2)
jakość życia
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
niedosłyszący
(2)
niedowidzący
(2)
nieprzystosowanie społeczne
(2)
niewidomi
(2)
opieka społeczna
(2)
otępienie
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
pomoc postpenitencjarna
(2)
praca socjalna
(2)
pracownicy socjalni
(2)
psychologia rozwojowa
(2)
resocjalizacja
(2)
rozwój moralny
(2)
rozwój psychiczny
(2)
samopoznanie
(2)
schizofrenia
(2)
seksualność
(2)
sieroctwo
(2)
starzenie się
(2)
tyflopedagogika
(2)
uczeń
(2)
zaburzenia lękowe
(2)
zaburzenia osobowości
(2)
zaburzenia snu
(2)
życie rodzinne
(2)
ADHD
(1)
agresja
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
arteterapia
(1)
bulimia
(1)
choroba Huntingtona
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroby afektywne
(1)
choroby somatyczne
(1)
czas wolny
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
dyskurs
(1)
dyslalia
(1)
dzieci
(1)
edukacja specjalna
(1)
farmakoterapia
(1)
fizjoterapia
(1)
fobia
(1)
gimnazjum
(1)
guz mózgu
(1)
halucynacje
(1)
jadłowstręt psychiczny
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
klasyfikacja
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kształcenie
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
muzykoterapia
(1)
młodzież
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
nerwica
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
ojcostwo
(1)
otępienie z ciałami Lewy'ego
(1)
padaczka
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
placówka edukacyjno-rewalidacyjna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
pomoc społeczna
(1)
psychiatria
(1)
psychiatria kliniczna
(1)
psychogeriatria
(1)
psychologia
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-301.
Książka Jakuba Niedbalskiego to imponujące studium empiryczne przeprowadzone zgodnie z zasadami metodologii teorii ugruntowanej. Autor dokonuje wszechstronnej, pogłębionej analizy miejsca, w którym z całą jaskrawością wychodzą na jaw reguły rządzące konstruowaniem ładu społecznego. Miejscem tym jest dom pomocy społecznej dla osób upośledzonych umysłowo. Oglądając to miejsce możemy, podążając za wskazaniami Autora, odnaleźć reguły, którymi na co dzień posługujemy się w naszym społecznym życiu – jednak zwielokrotnione, przerysowane, a więc tym bardziej przemawiające do naszej ospałej wyobraźni. Autor książki symbolizuje postawę, zgodnie z którą o upośledzeniu umysłowym może wypowiadać się tylko ktoś, kto z upośledzonymi „zjadł beczkę soli”. Mam nieodparte wrażenie, że większość specjalistów od „niepełnosprawności intelektualnej” upośledzonego człowieka widziała tylko z daleka, a w dodatku na krótko. Książka Jakuba Niedbalskiego ma szansę stać się publikacją, która to zmieni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15227.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-320.
Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9114.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10742.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 640-643 i przy rozdz. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw:: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14335.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15244.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 199-220.
Praca jest rozprawą badawczą, w której przy użyciu uniwersalistycznego narzędzia dokonano analizy jakości życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, mieszkających w Polsce w otwartym środowisku, uczestników dziennych form rehabilitacji. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów, w których zaprezentowano analizę pojęć "niepełnosprawność intelektualna" i "jakość życia"oraz uwarunkowań uzyskiwania pomyślnych stosunków z otoczeniem przez osoby niepełnosprawne intelektualnie. Część metodologiczna przedstawia zastosowane rozwiązania badawcze, wyniki badań oraz wnioski z nich płynące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11179.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12218.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej