Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(12)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(43)
Autor
Perrine Laurence
(2)
Arp Thomas R
(1)
Baldick Chris (1954- )
(1)
Barnet Sylvan
(1)
Barr Pat
(1)
Bayer Gerd
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Blaz Deborah
(1)
Boardman Roy
(1)
Bode Carl 1911-1993
(1)
Bogart Doris van de
(1)
Booth Wayne
(1)
Cain William E
(1)
Chesterton G.K
(1)
Christopher David (1958- )
(1)
Culler Jonathan (1944- )
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Diaz Joanne
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Easthope Antony (1939- )
(1)
Finke Laurie A
(1)
Fiutka Ewa (1970- )
(1)
Fountas Irene C
(1)
Gardner Janet E
(1)
Hewings Ann
(1)
Hill Robert
(1)
Hughes Derek (1944- )
(1)
Inge M. Thomas
(1)
King Anne Mills
(1)
Kläger Florian
(1)
Kurtinitis Sandra
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lazarus Neil (1953- )
(1)
Leitch Vincent B. 1944-
(1)
Lerer Seth (1955- )
(1)
Les'kìv Alìna Zenovìïvna
(1)
Levenson Michael
(1)
Lipoński Wojciech (1942- )
(1)
Lorenzo-Modia Maria Jesús
(1)
Martin Alex (1953- )
(1)
Mazur Zbigniew (1961- )
(1)
McGowan John
(1)
McGregor Tanny
(1)
McRae John (1949- )
(1)
Michael Magali Cornier
(1)
Moore-Hart Margaret A
(1)
Mulvey Christopher
(1)
Novak Daniel A
(1)
Pietrzak Danuta
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Prescott Lynda 1948-
(1)
Rosenblatt Louise M
(1)
Saitō Yoshifumi 1958-
(1)
Seargeant Philip
(1)
Sharpley-WhitingT. Denean
(1)
Sloan Glenna Davis (1930- )
(1)
Steineke Nancy
(1)
Sussman Herbert
(1)
Szczepaniak-Kozak Anna
(1)
Teranishi Masayuki
(1)
Wales Katie
(1)
Wawrzyczek Irmina
(1)
Williams Jeffrey J
(1)
Wimsatt William Kurtz
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Stany Zjednoczone
(7)
Kiribati
(6)
nieznany (us)
(6)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Anglia
(2)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Niemcy
(1)
Illinois (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(24)
angielski
(22)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
LITERATURA ANGIELSKA
(10)
Literatura
(8)
LITERATURA
(7)
JĘZYK ANGIELSKI
(6)
Nauczanie języków obcych
(4)
WIELKA BRYTANIA
(4)
ANTOLOGIE
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(3)
KULTURA MASOWA
(3)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(3)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
Historia
(2)
Język
(2)
Język angielski
(2)
KRYTYKA LITERACKA
(2)
Krytyka literacka
(2)
Literatura angielska
(2)
SZTUKA
(2)
SZTUKA ANGIELSKA
(2)
Społeczeństwo
(2)
Teoria literatury
(2)
BIRD, ISABELLA (1831-1904)
(1)
Byatt, A. S. (1936- )
(1)
CZYTANIE
(1)
Cywilizacja
(1)
DZIECKO
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Epoka wiktoriańska
(1)
Esej
(1)
FOTOGRAFIA
(1)
Foreign language
(1)
Historiografia
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KRYTYKA LITERACKA ANGIELSKA
(1)
Kultura
(1)
LITERATURA PODRÓŻNICZA AMERYKAŃSKA
(1)
LITERATURA PODRÓŻNICZA ANGIELSKA
(1)
LITERATUROZNAWSTWO
(1)
Language and languages
(1)
Literatura amerykańska
(1)
MODERNIZM
(1)
Miasta
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
NIEWOLNICTWO
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
PRERAFAELICI
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Pisanie
(1)
Powieść
(1)
REALIZM
(1)
SZKICE LITERACKIE
(1)
SZKICE LITERACKIE ANGIELSKIE
(1)
Socjologia
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
TEATR ANGIELSKI
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone
(2)
Cywilizacja
(1)
Gatunek
LITERATURA
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
LITERATURA MŁODZIEŻOWA
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(7)
Literaturoznawstwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
literature
(46)
criticism
(11)
history
(10)
culture
(5)
study and teaching
(5)
teaching
(5)
English language
(4)
Great Britain
(4)
art
(4)
language
(4)
writing
(4)
United States
(3)
architecture
(3)
reading
(3)
society
(3)
theory
(3)
anthology
(2)
anthology of literature
(2)
book
(2)
civilization
(2)
collections
(2)
essay
(2)
foreign language
(2)
intercultural studies
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
literary theory
(2)
music
(2)
philosophy
(2)
popular culture
(2)
study
(2)
technology
(2)
theatre
(2)
theory of literature
(2)
youth
(2)
America
(1)
American fiction
(1)
American literature
(1)
American novel
(1)
Byatt, Antonia Susan
(1)
England
(1)
English
(1)
English fiction
(1)
English literature
(1)
Europe
(1)
Japanese speakers
(1)
Jews
(1)
Pre-Raphaelitism
(1)
celebrations
(1)
children
(1)
children's literature
(1)
cinema
(1)
city
(1)
communicative competence
(1)
composition and exercises
(1)
content area reading
(1)
creative writing
(1)
critical essay
(1)
cultural adaptation
(1)
cultural studies
(1)
curriculum planning
(1)
decolonization
(1)
developing literacy
(1)
drama
(1)
drama (ped.)
(1)
ecocriticism
(1)
emigration
(1)
fashion
(1)
film
(1)
grammar
(1)
historiography
(1)
history of art
(1)
history of literature
(1)
ideology
(1)
intercultural teaching
(1)
interdisciplinary approach
(1)
interpretation
(1)
journalism
(1)
kompetencje językowe
(1)
language arts
(1)
language learning
(1)
language play
(1)
linguistic
(1)
literary criticism
(1)
literary terms
(1)
male authors
(1)
media
(1)
mem
(1)
men in literature
(1)
metaphor
(1)
modern play
(1)
modernism
(1)
nauczanie języków obcych
(1)
neo-victorian fiction
(1)
oral fluency
(1)
painting
(1)
photography
(1)
pismo linearne
(1)
poetics
(1)
poetry
(1)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Literary Terms / Chris Baldick. - Oxford : Oxford University Press, [1996]. - 246 s. ; 20 cm.
This dictionary provides succinct and often witty explanations of over one thousand potentially troublesome terms encountered in the study of literature, from absurd to zeugma, from the ancient dithyramb to the contemporary dub poetry, from the popular bodice-ripper to the aristocratic masque. While it is fully up to date with the terminologies of deconstruction and other modern schools of literary theory, it also offers extensive coverage of traditional drama, versification, rhetoric, and literary history. Literary schools from Alexandrianism to Transcendentalism are included, along with dozens of terms from languages other than English. Adjectival forms and other derived words are displayed, and simple pronunciation guides are given for over two hundred difficult terms, making this thoroughly cross-referenced dictionary the most helpful of its kind for all readers of literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2437.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A Miscellany of Man / G.K. Chesterton. - [ Londyn ] : Darwen Finlayson Limited, [ 1969 ]. - 179 s. ; 21 cm.
Covering topics ranging from literature to philosophy, history to social criticism, this is a snapshot of thought on 20th-century Europe (and the world) by one of Europe's sharpest wits and ablest pens. With chapter titles ranging from “The Miser and His Friends” to “The Red Reactionary,” from “The Separatist and Sacred Things” to “The New Theologian” and “The Romantic in the Rain,” this volume includes 39 brief sketches of individuals, each one of whom illustrates an aspect of contemporary society. Social, historical, and religious thought all figure prominently in this book, making it of great use in any study of the literary, religious, and social aspects of early 20th-century England and Europe generally. It will be of interest to students and scholars of the essay in English literature. It is a fine introduction to Chesterton's social criticism, which remains unique for its willingness to criticize some of the uncomfortable truths about capitalism without straying toward an inhuman bureaucratic socialism.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 639.XXVIII.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bridging literature and history, this reader provides a richly textured pen-portrait of the nineteenth century in America. It includes more than 550 pages of essays, travels, sketches, poems, stories, autobiography, memoirs, and speeches. M. Thomas Inge, Professor of English at Randolph-Macon College, edited this fine volume in the series published by the U.S. Information Agency in 1988. The readings fit into four main headings -- "Geographic Expansion and National Character," "Transcendental Inquiry and Individual Conscience," "Internal Dissension and Sense of Union," and "Industrial Triumph and Confrontation with Reality." There's much on the frontier, progress, disunion, and industrialization, and much on their discontents. The reader will encounter many familiar names -- Irving, Twain, Emerson, Thoreau, Holmes, Hawthorne, Whitman, Melville, Dickinson, Greeley, Garrison, Lincoln, Lee, Bryan, Riis, Barnum, Carnegie, Harte, and Henry James among them -- but to develop themes, Professor Inge presented many of their less-well-known pieces.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2196 [Magazyn 1], P.18260.XXIV.9 [Magazyn 1], P.2195 [Magazyn 1], P.2197 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2194.XXIV.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2193.XXIV.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge studies in Renaissance literature and culture ; 29)
Includes bibliographical references and index.
Between the medieval conception of Christendom and the political visions of modernity, ideas of Europe underwent a transformative and catalytic period that saw a cultural process of renewed self-definition or self-Europeanization. The contributors to this volume address this process, analyzing how Europe was imagined between 1450 and 1750. By whom, in which contexts, and for what purposes was Europe made into a subject of discourse? Which forms did early modern ‘Europes’ take, and what functions did they serve? Essays examine the role of factors such as religion, history, space and geography, ethnicity and alterity, patronage and dynasty, migration and education, language, translation, and narration for the ways in which Europe turned into an ‘imagined community.’ The thematic range of the volume comprises early modern texts in Arabic, English, French, German, Greek, Italian, Latin, and Spanish, including plays, poems, and narrative fiction, as well as cartography, historiography, iconography, travelogues, periodicals, and political polemics. Literary negotiations in particular foreground the creative potential, versatility, and agency that inhere in the process of Europeanization, as well as a specifically early modern attitude towards the past and tradition emblematized in the poetics of the period. There is a clear continuity between the collection’s approach to European identities and the focus of cultural and postcolonial studies on the constructed nature of collective identities at large: the chapters build on the insights produced by these fields over the past decades and apply them, from various angles, to a subject that has so far largely eluded critical attention. This volume examines what existing and well-established work on identity and alterity, hybridity and margins has to contribute to an understanding of the largely un-examined and under-theorized ‘pre-formative’ period of European identity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20489.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Literary texts and extracts can provide a stimulating basis for classwork on language appreciation and oral fluency. This book for upper-intermediate and more advanced students contains a wide range of texts with related exercises which aim to make literature more accessible while developing general fluency. It is organized thematically, covering such topics as Family, Environment, Rebellion and Women. There is a minimum of three texts in each unit and the related activities are varied and thought-provoking, to stimulate and sustain discussion. The last part of each unit draws together what the students have read: first, by considering the different treatments of the theme; then by actively involving the students in a stimulation which relates theme to text; and finally, by analysing the literary uses of language illustrated in the texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.123.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literary Urban Studies, ISSN 2523-7888)
Features contributions examining the work of well-known contemporary British writers as well as that of lesser-studied writers. Addresses a lacuna in criticism to date - little work has focused on the city/urban environment in contemporary British fictions. Unpacks the way in which contemporary British fiction's engagement with the city remains inextricable from the specific context of the new millennium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20522.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
This exciting new writing methods text offers a contemporary look at teaching writing strategies to 21st century students. The wealth of writing strategies are linked to research and theory and continually ask teachers to use problem solving and creative thinking to respond to the challenges of teaching writing in a global, computer -mediated society. The best practices offered in this book will make it easy for teachers to help their students flourish as creative and proficient writers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17501.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
In "Literature as Exploration", Rosenblatt presents her unique theory of literature and focuses on the immense, often untapped, potential for the study and teaching of literature in a democratic society. Her "transactional" theory of literature examines the reciprocal nature of the literary experience and explains why meaning is neither "in" the text nor "in" the reader. Each reading is "a particular event involving a particular reader and a particular text under particular circumstances." And teachers of literature, Rosenblatt argues, play a pivotal role in influencing how students perform in response to a text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13941.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Foreign language teacher's guide to active learning / Deborah Blaz. - New York, London : Routledge, 2013. - X, 196 stron : ilustracje ; 28 cm.
Bibliografia strony 195-196.
The easy-to-implement activities and strategies in this book will help middle and high school foreign language teachers enhance their students' success. It shows how to create a classroom in which students can actively experience, experiment and discover a foreign language. It applies brain research, multiple intelligences, alternative assessment, technology and other educational innovations to the foreign language classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17485.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Forum reader series)
Includes index.
The readings gathered in this book are intended to identify pervasive patterns of American attitudes and society. The texts are concerned with ideas and with emotions as well as with their results in action. To shift the focus further, this anthology will pay attention to both high culture and popular culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20362.XXIV.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
Futures for English Studies brings together chapters by leading writers across the curriculum area of English to investigate how the component parts of English (literature, language, and creative writing) are located institutionally in higher education and to explore the interdisciplinary prospects of a subject which spans the humanities and social sciences. Through explorations of changing foci in a variety of contexts, the book examines the value and purpose of teaching and researching English language, literature and creative writing in the twenty-first century, both within Anglophone countries and the wider world. The contributors, all practicing educators and researchers in the field, bring a wide range of perspectives to the theme of the development of the discipline, and illustrate that the strengths of English Studies as an academic subject lie not only in its traditional breadth and depth, but also in a readiness to adapt, experiment, and engage with other subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18067.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Cambridge Companion to)
Index s. 292-301
A comprehensive introduction to postcolonialism, this Companion examines different aspects of postcolonial thought and culture that have had a significant effect on contemporary critical thought. Topics discussed by experts in the field include postcolonialism's relation to modernity, and its significance and relevance to literature, film, law, philosophy, and modern cultural studies. Additional material includes a guide to further reading and a chronology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8429.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18005.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Ever since children have learned to read, there has been childrenĺs literature. Children's Literature charts the makings of the Western literary imagination from Aesopĺs fables to Mother Goose, from Alice's Adventures in Wonderland to Peter Pan, from Where the Wild Things Are to Harry Potter. The only single-volume work to capture the rich and diverse history of childrenĺs literature in its full panorama, this extraordinary book reveals why J. R. R. Tolkien, Dr. Seuss, Laura Ingalls Wilder, Beatrix Potter, and many others, despite their divergent styles and subject matter, have all resonated with generations of readers. Childrenĺs Literature is an exhilarating quest across centuries, continents, and genres to discover how, and why, we first fall in love with the written word.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13933.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Connections" makes learning achievable, accessible, and incremental for all readers - including struggling readers. Tannyĺs lessons use everyday objects, works of art, music, and her much-loved anchor charts to help readers get acquainted with seven commonly taught genres and to discover what makes them unique. Her launching sequences gradually release responsibility for learning about text types, and they can be adapted for any genre. They help readers weave creative, sensory threads into a tapestry of understanding by taking them from a fun introductory object lesson to an immersive experience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14544.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Language and literacy series)
New to the fourth edition of this text is discussion of the significance of contemporary theories for classroom practice. Academic and literary references have been updated and lists of children's authors expanded. Advice on storytelling, assessment and facilitating writing are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13922.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3188.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studies in Literature and Culture ; vol. 16.)
Bibliografia na stronach 223-240.
In this book the author shows the connections between literature and historiography as exemplified by the neo-Victorian fiction of the British writer A.S. Byatt, specifically in her novels 'Possession', 'The Biographer's Tale' and 'The Children's Book', as well as the two novellas in 'Angels and Insects'. The theoretical framework is provided by the texts of two philosophers of history, Hayden White and Frank Ankersmit. The author starts with the theory of narrativism and its influence on literature, and then shows the development of the historiographical appproach towards new categories of mediating the past, namely memory and experience, which are visible both in historical writing and fiction. In this way, the author demonstrates how histography and literature follow the same patterns in the presentation of the past.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17751.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19900.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This publication revolves around one main issue, which is how human beings transfer their thought and experiences from life to texts. This volume is divided into three different sections, the first one dealing with literature and cultural topics, the second including essays about intercultural studies, and the third centered on language learning analyses inspired by the narrative approach. The book is grounded on the idea that language, literature, and culture should never be studied in isolation, no matter how specialized each of these has become in the last century. On the contrary, a holistic, even eclectic approach that would connect different humanistic studies in a coherent and cohesive discourse has much to offer. The articles in this publication, therefore, provide an interesting interconnected dialogue along these three different lines.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13523.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej