Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(13)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Richards Jack C. (1943- )
(3)
Nunan David
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Allwright Dick
(1)
Arnold Jane (1944- )
(1)
Arthur Lois
(1)
Bailey Kathleen M
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Cross David
(1)
Cummins Jo
(1)
Daloiso Michele
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Dummett Paul
(1)
Ellis Rod
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Hatch Evelyn
(1)
Hughes John
(1)
Lennon Paul 1951-
(1)
Long Michael H
(1)
Lyster Roy
(1)
McLoughlin Amanda
(1)
Nolasco Rob
(1)
Norrish John
(1)
Reinhardt Jonathon
(1)
Stevick Earl W
(1)
Tedick Diane J
(1)
Vernot Gerard
(1)
Voller Peter
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Niemcy
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Język
polski
(14)
angielski
(12)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(13)
Nauczanie języków obcych
(11)
Język angielski
(7)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Nauczanie
(3)
Język handlu i biznesu
(2)
Język środowiskowy
(2)
Czytanie
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Pisanie
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Technologia
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Słowo kluczowe
language teaching
(26)
English language
(8)
teaching
(7)
EFL
(6)
language learning
(4)
learning
(3)
ELT
(2)
business English
(2)
classroom managment
(2)
communication skills
(2)
methodology
(2)
second language acquisition
(2)
teacher development
(2)
vocabulary
(2)
CLIL
(1)
Content and Language Integrated Learning
(1)
English
(1)
acquisition
(1)
applied linguistics
(1)
bilingual education
(1)
classroom organisation
(1)
computer games
(1)
dyslexia
(1)
education of teachers
(1)
educational context
(1)
educational technology
(1)
feedback
(1)
foreign language
(1)
gaming
(1)
grammar
(1)
group work
(1)
language testing
(1)
listening
(1)
literacy
(1)
political context
(1)
problem-solving strategies
(1)
pronunciation
(1)
reading
(1)
resource book
(1)
semantics
(1)
social context
(1)
speaking
(1)
study and teaching
(1)
teaching approaches
(1)
teenager
(1)
testing
(1)
writing
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Considerable research has gone on in recent years into exactly what happens in the language classroom--what and how learners learn, what teachers actually do, and what kind of events take place. Sometimes the findings show that what happens is not what is expected when lessons are being prepared and taught. Allwright and Bailey set out to define the aims, principles, and objectives of classroom research, to describe the findings and relate these to teaching practice. All teachers will find in this book much that they can relate to their classrooms. It contains points to discuss, suggestions for further reading, and mini-projects, all of which can either be carried out by the individual reader or by teachers working in groups.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3219.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
The affective domain and the emotional factors that influence language learning have been of interest in the field of language teaching for a number of years. By proposing a holistic approach to the learning process, this volume takes the position that the language learning experience will be much more effective when both affect and cognition are considered. The eighteen chapters discuss issues such as memory, anxiety, self-esteem, facilitation, autonomy, classroom activities, and assessment from the perspective of affect.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3621.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A Practical Handbook of Language Teaching / David Cross. - Nowy Jork : Prentice Hall, 1992. - VIII, 296 s. : il. ; 25 cm.
Autor
Forma i typ
This work offers language teachers a "do-it-yourself" handbook, covering the essentials of language teaching. The book is structured to provide an incline of skills, based on their value in the classroom and their complexity in terms of demands on the teacher. Divided into two parts, it covers the basic skills required to teach main lesson types as well as more advanced valuable skills and activities. Although directed mainly to EFL teaching, the approach is applicable to other languages as well.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.108 [Magazyn 1], P.111 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.110.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.109.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instructed Second Language Acquisition : learning in the classroom / Rod Ellis. - Oxford; Cambridge : Blackwell, [1994]. - IX, 230 s. : tab. ; 23 cm.
(Applied Language Studies)
How does classroom language learning take place? How does an understanding of second language acquisition contribute to language teaching? In answering these questions, Rod Ellis reviews a wide range of research on classroom learning, developing a theory of instructed second language acquisition which has significant implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3251.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge Series in Language and Content Integrated Teaching & Plurilingual Education)
Includes bibliographical references and index.
This book introduces research-based pedagogical practices for supporting and enhancing language development and use in school-based immersion and dual language programs in which a second, foreign, heritage, or indigenous language is used as the medium of subject-matter instruction. Using counterbalanced instruction as the volume’s pedagogical framework, the authors map out the specific pedagogical skill set and knowledge base that teachers in immersion and dual language classrooms need so their students can engage with content taught through an additional language while continuing to improve their proficiency in that language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20510.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Autor
Forma i typ
Słowo kluczowe: EFL language teaching
"Designing Tasks for the Communicative Classroom" provides a balanced introduction to both the theoretical and practical aspects of communicative task design, and is aimed at all second and foreign language teachers who want to develop their own tasks, or adopt/adapt those of others. The major purpose is to integrate recent research and practice in language teaching into a framework for analysing learning tasks. This framework should help teachers select, adapt or create their own communicative tasks. The ideas presented are relevant to teachers working in or preparing for a range of teaching situations with a variety of learner types.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3215.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej