Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(16)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(29)
Autor
Brown H. Douglas (1941- )
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Mercer Sarah
(2)
Arnold Jane
(1)
Arnold Jane (1944- )
(1)
Baralt Melissa
(1)
Barfield Andrew
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Blaz Deborah
(1)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Cerezo Luis
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cushing Weigle Sara
(1)
Devos Nathan J
(1)
Evans Michael (1951-)
(1)
Festman Julia
(1)
Firth J.R
(1)
Gavriilidou Zoe
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Harley Birgit
(1)
Hatch Evelyn
(1)
Heekyeong Lee
(1)
Kiński Czesław
(1)
Lai Chun (Language teacher)
(1)
Lantolf James P
(1)
Leow Ronald P
(1)
Menegale Marcella
(1)
Mercer Sarah (1974- )
(1)
Mitits Lydia 1966-
(1)
Murray Garold 1952-
(1)
Nasukhah N
(1)
Nowak Sabina A. (filolog)
(1)
Pfenninger Simone E
(1)
Pugliese Chaz
(1)
Reinders Hayo
(1)
Roever Carsten
(1)
Ryan Stephen
(1)
Singleton David
(1)
Spratt Mary (1947- ). English for teacher
(1)
Stevick Earl W
(1)
Sundqvist Pia
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Taguchi Naoko 1967-
(1)
Voller Peter
(1)
Walker Aisha
(1)
White Goodith
(1)
Williams Marion (1948- )
(1)
Zemsauer Nicole
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Anglia
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(5)
Wielka Brytania
(5)
Australia
(1)
Chiny
(1)
Niemcy
(1)
Indie
(1)
Singapur
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(18)
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(14)
JĘZYK ANGIELSKI
(8)
Język angielski
(5)
Metody nauczania
(3)
Dwujęzyczność
(2)
Applied Linguistics
(1)
Education
(1)
English language
(1)
Foreign language
(1)
Interakcje społeczne
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language
(1)
Language and languages
(1)
Language learning
(1)
Language teachers
(1)
Learner autonomy
(1)
Metodologia
(1)
Nauczanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Psycholinguistics
(1)
Psychologia
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Technology
(1)
Współdziałanie
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Językoznawstwo
(14)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Słowo kluczowe
language learning
(31)
teaching
(7)
foreign language
(5)
second language acquisition
(5)
language teaching
(4)
learning strategies
(4)
English language
(3)
technology
(3)
EFL
(2)
bilingualism
(2)
education
(2)
language skills
(2)
learning
(2)
lifelong learning
(2)
psycholinguistics
(2)
study and teaching
(2)
ELT
(1)
Internet
(1)
SLA
(1)
autonomy
(1)
celebrations
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
cognitive behavior
(1)
communication skills
(1)
communicative approach
(1)
digital technology
(1)
emotional dimension
(1)
language acquisition
(1)
language and languages
(1)
language assessment
(1)
learner
(1)
learner autonomy
(1)
lexicon
(1)
linguistics
(1)
literature
(1)
peer interactions
(1)
political dimension
(1)
pragmatics
(1)
psychology
(1)
second language learning
(1)
semantics
(1)
social interactions
(1)
spatial dimension
(1)
special educational need
(1)
statistical research
(1)
statistics
(1)
teacher development
(1)
teacher education
(1)
thinking styles
(1)
vocabulary
(1)
writing
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Human Sciences Series)
The main purpose of this bachelor thesis is to define the characteristics that make a ‘good’, respectively ‘successful’ language learner, dealing with aspects such as ‘learner autonomy’, ‘intelligence’, ‘aptitude’, ‘personality’, ‘motivation’, ‘learner preferences’, and ‘learning strategies’. A particular focus is on learning strategies, as research has shown that they have a major impact on the learner’s success in second language acquisition (SLA). Therefore, two classification systems, one by the Common European Framework of References for Languages (CEFR) and one by Oxford, are characterized and compared. The research focuses on strategies learners use in ‘spoken production’ and ‘spoken interaction’; therefore, the speaking performances of several pupils were recorded and analysed. The analysis of the data is based on the classification system of the CEFR. Moreover, the thesis provides information concerning the ‘good language teacher’ as the role of the language teacher has changed entirely within the last decades. They have to focus on teaching their learners how to learn – and at this point, learning strategies come into play again.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1437.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1436.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 243-253.
This book uses fifteen grounded research projects to explore innovative self-reflexive approaches to autonomy in language education. It emphasizes the multi-voiced and contradictory complexity of pursuing autonomy in language education and includes commentary chapters to help readers engage with key issues emerging from the research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17479.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
The topics of autonomy and independence play an increasingly important role in language education. They raise issues such as learners' responsibility for their own learning, and their right to determine the direction of their own learning, the skills which can be learned and applied in self-directed learning and capacity for independent learning and the extents to which this can be suppressed by institutional education. This volume offers new insights into the principles of autonomy and independence and the practices associated with them focusing on the area of EFL teaching. The editors' introduction provides the context and outlines the main issues involved in autonomy and independence. Later chapters discuss the social and political implications of autonomy and independence and their effects on educational structures. The consequences for the design of learner-centred materials and methods is discussed, together with an exploration of the practical ways of implementing autonomy and independence in language teaching and learning . Each section of the book opens with an introduction to give structure to the development of ideas and themes, with synopses to highlight salient features in the text and help build upon the material of previous chapters.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3622.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This guide is designed to provide beginning foreign language students with a general guide to language learning success, and to accompany second language textbooks. An introductory section is addressed to both teachers and students. The first chapter proposes that language learners can take charge of their own language learning experience. Chapter 2 encourages learners to set their own personal goals for learning. Chapters 3, 4, and 5 emphasize the importance of self-confidence in the language learning experience and offer ways to reduce anxiety and take risks. Chapter 6 encourages the learner to take a broad view of the language learning experience. The usefulness of cooperative learning is stressed in chapter 7, and the role of learning style is discussed in chapter 8. Chapters 9 and 10 look at differences between right- and left-brain functions in relation to language learning and use, and outline some "superlearning" techniques. Avoiding interference from one's native language and benefiting from mistakes are the subjects of chapters 11 and 12. Chapters 13 and 14 discuss delving into the target culture. The final chapter urges learners to treat language learning as a game. Each chapter is accompanied by a series of exercises.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1843 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2994.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 303-311.
The second edition of The CALLA Handbook is a practical and research based methodology book for all teachers of students learning English as a new language. Each chapter has been updated to reflect new research, content-subject national standards and adaptations of the CALLA model.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17481.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language and Language Learning)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3313.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Forma i typ
Temat
The main force behind Lantolf's book is to broaden the base of theories for second language acquisition (SLA). A major theme running through the text is the inadequacy of popular interactionist theories of SLA for explaining and describing language development, and the need for a research framework that accounts for the role of social context and collaborative dialogue. The text starts with a good overview of sociocultural theory, outlining the major aspects of the theory, including activity theory, inner/private speech and the zone of proximal development. The relevance of these areas are then discussed by a number of SLA theorists/researchers, with the aim of calling for a deeper, contextual and qualitative analysis of language learning interactions/tasks, and asserting the efficacy of sociocultural theory in facilitating and explaining effective language learning. A very readable book.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7903 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9192.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9191.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studies in second and foreign language education ; Volume 11)
Bibliografia przy rozdziałach.
The use of technology for second language learning is ever more present. This book offers a unique four-prong approach (theoretical, methodological, empirical, and pedagogical) to current and prospective uses of technology in L2 learning from a psycholinguistic perspective. It is accessible to teachers, graduate students, and professors of all disciplines interested in technology and L2 learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17484.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Engaging language learners in contemporary classrooms / Sarah Mercer, Zoltán Dörnyei. - First published. - Cambridge ; New York ; Port Melbourne ; New Delhi ; Singapore : Cambridge University Press, 2020. - VII, [1], 194 strony ; 25 cm.
(Cambridge Professional Learning)
Bibliografia na stronach 163-186. Indeks.
This accessible book offers a fresh perspective on engagement, with an emphasis on how teachers can create the conditions for active engagement and the role learners can play in shaping the way they learn. Drawing on extensive theoretical knowledge, the book takes an applied approach, providing clear principles and practical strategies for teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20490.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The aims of this correlational study were to find out whether or not there was a significant correlation between thinking styles and language learning strategies of the English Education Study Program students of FKIP Sriwijaya University, there were significant correlations among each category of thinking styles to each category of languange learning strategies, and there were any contributions of students’ thinking styles to their language learning strategies. The sample of this study was the English Education Study Program students of FKIP Sriwijaya University in the Academic Year 2013/2014. To collect the data, Thinking Styles Inventory (TSI) and Strategy Inventory for Language Learning (SILL) were used. The data were analyzed by using correlational and regression analyses. The result showed that there was a positive correlation between students’ thinking styles and language learning strategies. Significant correlations were also shown by each category of thinking styles and languange learning strategies. However, further calculation by using multiple regression analyses showed that the contribution of thinking styles to students’ language learning strategies was only 38.5%, suggesting that thinking styles did not give much contribution to students’ language learning strategies. It is implied that English teacher should pay attention to students’ different thinking styles and language learning strategies. Besides that, English teacher should care of other factors that can influence students’ learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1439.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1438.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge International Handbooks of Education.)
Includes bibliographical references and index.
Informal language learning beyond the classroom plays an important and growing role in language learning and teaching. This Handbook brings together and solidifies the existing body of research and unites the various disciplines that have looked at this area to present the current state of knowledge in one accessible resource.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21802.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Earl Stevick is one of the most respected contemporary writers on the theory and practice of foreign language teaching. In this important new book he develops his argument that learning a language depend on 'what goes on inside and between the people in the classroom.' This is a readable and down-to-earth book by one of the leading authorities of our day about the 'why' as well as the 'how to' of language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3213 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (pages 285-320) and index.
Taguchi and Roever present the latest developments in second language pragmatics research, combining acquisitional and sociolinguistic perspectives.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22860.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22859.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Indeks.
Bibliografia 191-203.
This highly-readable book brings together theory and practice, giving you a better understanding of why and how technology can enhance language learning. It helps you become more familiar with technology tools you can use in class, and gives you a better understanding of how to use them for language learning. Practical tasks help you reflect on their use.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22856.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17480.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia strony 157-168. Indeks.
This book explores key areas of educational and social psychology and considers their relevance to language teaching, using activities and questions for reflection. Issues discussed include learners' and teachers' beliefs about how a subject should be learned and taught, relationships with others, and the role of emotions in learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17482.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This text focuses on the skills and processes necessary for understanding statistical research in language learning Designed for language teachers with no previous background in statistics, the paperback edition focuses on the skills and processes necessary for understanding statistical research in language learning. Brown explains the basic terms of statistics, the structure and organization of statistical research reports, the system of statistical logic, and how to decipher tables, charts, and graphs. By the end of the book, readers will be able to make knowledgeable judgments about the relative qualities of a study and to assess the value of the results of a study in relation to a specific language teaching situation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3217.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3216.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Best of Language Learning / ed. Alister H. Cumming)
The nine major empirical studies of "Lexical Issues in Language Learning" address key issues in the development and use of vocabulary by child bilinguals and older second language learners. The thematic focus in this collection of Language Learning articles is on the assessment of lexical development in bilinguals at different points in the lifespan; the psycholinguistic factors that determine the learnability of second language lexis; and the conditions on communication tasks that promote the learning and retention of second language vocabulary or lead to different strategies for handling lexical problems. The introductory chapter presents an overview of current trends in lexical research in second language learning, and assesses the contribution of each of the nine studies to knowledge in the field. The chapters are organized in three sections in accordance with the main themes of the volume. The preface to each individual article contains a brief update assessing the contribution of the research in question to the current knowledge about second language lexical acquisition. The studies address learning in diverse situations internationally, utitlize innovative research methods conducted with the highest levels of expertise, and concern acquisition in various languages: Chinese, English, French, German, and Spanish. The volume is not only a valuable reference tool for researchers and scholars active in this field, but also form excellent course material for use in graduate seminars on the subject.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10018.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This text focuses on the exploration of semantic and lexical theory and its application to language teaching and language learning Learning the vocabulary of a new language requires learning its semantic and lexical systems. The focus of the paperback edition is the exploration of semantic and lexical theory and its application to language teaching and language learning. Following the format of its companion volume, Discourse and Language Education, winner of the Modern Language Association's Kenneth W. Mildenberger Prize, each chapter contains a wide variety of hands-on practice activities as well as suggestions for application and research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3640.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The aim of this volume is to expand knowledge on research and action-research on language learner autonomy, conceivably inspiring further investigation into how students can be helped to be more actively involved in their own learning. The volume explores concepts such as ‘motivation’, ‘self-efficacy’, ‘learner strategies’, ‘self-reflection’, as well as the use of specific autonomous tools and tasks that may be included in the curriculum, yet help students make the most of out-of-class language learning opportunities. The volume features contributions by Anna Uhl Chamot, Leni Dam, Lienhard Legenhausen, David Little and Marcella Menegale with a foreword by Carmel Mary Coonan. It was inspired by an International Conference on Language Learner Autonomy held at Ca’ Foscari University, Venice in September 2011 supported by the IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21785.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21784.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series)
Bibliografia.
Language fundamentally defines and distinguishes us as humans, as members of society, and as individuals. As we go through life, our relationship with language and with learning shifts and changes, but it remains significant. This book is an up-to-date resource for graduate students and researchers in second language (L2) acquisition who are interested in language learning across the lifespan. The main goal is to survey and evaluate what is known about the linguistic-cognition-affect associations that occur in L2 learning from birth through senescence (passing through the stages of childhood, adolescence, adulthood, and third age), the extent to which L2 acquisition may be seen as contributing to healthy and active aging, the impact of the development of personalized, technology-enhanced communicative L2 environments, and how these phenomena are to be approached scientifically and methodologically. The effects of certain specific variables, such as gender, socio-economic background, and bilingualism are also analyzed, as we argue that chronological age does not determine the positioning of L2 learners across the lifespan: age is part of a complex web of social distinctions such as psychological and individual factors that intersect in the construction of a learner's relative status and opportunities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22464.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22463.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej