Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(15)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Ellis Rod
(4)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(2)
Littlewood William T
(2)
Zdybiewska Małgorzata
(2)
Barone Diane M
(1)
Birsh Judith R
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Fromkin Victoria
(1)
García Mayo María del Pilar
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hyams Nina
(1)
Johnson Keith
(1)
Krashen Stephen D
(1)
Lantolf James P
(1)
McKay Penny
(1)
Montgomery Martin
(1)
Oort Henk van
(1)
Ortega Lourdes
(1)
Oxford Rebecca L. (1946- )
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rodman Robert
(1)
Terrell Tracy D
(1)
VanPatten Bill
(1)
Williams Jessica (1957- )
(1)
Xu Shelley Hong (1964- )
(1)
Young Terrell A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(13)
Kiribati
(6)
Anglia
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(19)
angielski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(14)
JĘZYKI
(9)
Nauczanie języków obcych
(4)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(2)
Language and languages
(2)
NAUCZANIE
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Uczenie się
(2)
Bilingualism
(1)
CZYTANIE
(1)
Dwujęzyczność
(1)
English language
(1)
JĘZYK
(1)
Językoznawstwo
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Reading (Elementary)
(1)
SOCJOLINGWISTYKA
(1)
Second language acquisition
(1)
Sprawność językowa
(1)
Vocabulary
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Słowo kluczowe
language acquisition
(28)
English language
(11)
second language acquisition
(8)
teaching
(8)
language
(6)
learning strategies
(5)
SLA
(4)
study
(4)
study and teaching
(4)
bilingualism
(3)
foreign language
(3)
learning
(3)
behaviourism
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
games
(2)
language skills
(2)
psychological aspects
(2)
second language learning
(2)
young learners
(2)
ELT
(1)
assessment
(1)
children
(1)
ethnic identity
(1)
foreign speakers
(1)
gender
(1)
individual differences
(1)
interlanguage
(1)
language and society
(1)
language learning
(1)
language pedagogy
(1)
language teacher
(1)
linguistics
(1)
morphology
(1)
natural approach
(1)
phonetics
(1)
phonology
(1)
psycholinguistics
(1)
reading
(1)
research method
(1)
semantics
(1)
sociolinguistics
(1)
sociology
(1)
subculture
(1)
syntax
(1)
tests
(1)
vocabulary
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 313-365) and indexes.
The sixth edition of Principles of Language Learning and Teaching offers new ways of viewing and teaching second language acquisition (SLA) based on the latest research. Providing a comprehensive overview of the theoretical viewpoints that have shaped language teaching today, the text explains the pedagogical relevance of SLA research in reader-friendly prose. The new edition of this classic text, used by teacher-education programs worldwide, reflects the most recent themes in SLA research, updated references, and a summation of current issues and perspectives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19025.XXIV.14 [Czytelnia A], 21429.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop.1997. - X, 147 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
This book outlines the study of how people learn a language other than their mother tongue. It is designed to make the essentials of this rapidly expanding field as accessible as possible.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15890.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1727.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11559.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15419.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Forma i typ
Temat
The main force behind Lantolf's book is to broaden the base of theories for second language acquisition (SLA). A major theme running through the text is the inadequacy of popular interactionist theories of SLA for explaining and describing language development, and the need for a research framework that accounts for the role of social context and collaborative dialogue. The text starts with a good overview of sociocultural theory, outlining the major aspects of the theory, including activity theory, inner/private speech and the zone of proximal development. The relevance of these areas are then discussed by a number of SLA theorists/researchers, with the aim of calling for a deeper, contextual and qualitative analysis of language learning interactions/tasks, and asserting the efficacy of sociocultural theory in facilitating and explaining effective language learning. A very readable book.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7903 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9192.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9191.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Based on current research, this text provides ESL/EFL and foreign language teachers with practical recommendations for developing their students' second language learning strategies. Detailed suggestions for strategy use in each of the four language skills are included as well as case studies and models for setting up similar programs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15586 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1714.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3064.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research : Theoretical and Methodological Issues / ed. Susan M. Gass, Jacquelyn Schachter, Alison Mackey)
Index.
Theories in Second Language Acquisition surveys the major theoretical approaches currently used in second language acquisition (SLA) research, providing a systematic and coherent presentation in a single source. Each chapter follows a consistent chapter model constructed around the same set of questions, including "What is the Theory?" "What are the major constructs?" "What counts as evidence?" "What are the common misunderstandings about the theory?" The answers to these questions are written at a basic level by a leading expert in the respective theoretical model. As a result, the volume as a whole presents complex ideas in an accessible manner.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11408.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 Language Games / Małgorzata Zdybiewska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988. - 110, [2] s. : portr., rys. ; 21 cm.
Bibliogr. s. [112]. - Indeks.
Zbiór gier językowych, które można wykorzystać jako pomoce metodyczne w nauce języka angielskiego. Autorka proponuje zabawy na poziomach: elementary, intermediate, advanced.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8912 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 Language Games / Małgorzata Zdybiewska. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - 100, [2] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [112]. - Indeks.
Zbiór gier językowych, które można wykorzystać jako pomoce metodyczne w nauce języka angielskiego. Autorka proponuje zabawy na poziomach: elementary, intermediate, advanced. "Pod pretekstem gier i zabaw językowych możliwe jest stwarzanie sytuacji podobnych do autentycznych, a uczniowie uczą się reagować w warunkach przypominających prawdziwe warunki komunikacji językowej".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9733 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11297.XXIV.12.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej