Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(62)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(56)
dostępne
(45)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(57)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(3)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(3)
Autor
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Głowacka Mariola
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Kolasa-Skiba Agata
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Słodki Maciej
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Wojciechowska Małgorzata (nauki medyczne)
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Apanel Danuta
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baraniak Barbara (1944- )
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Dudak Anna
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Kanios Anna
(1)
Karbowska Grażyna
(1)
Kielska Elżbieta
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koszmider Maria
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kupczyk Teresa
(1)
Kust Izabella
(1)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(1)
Majewska-Gałęziak Alicja
(1)
Marć Małgorzata
(1)
Michalak Renata
(1)
Michalak-Dawidziuk Joanna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pogorzelska Anna
(1)
Płusa Paweł
(1)
Różański Andrzej
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Saran Jan
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sierakowska Matylda
(1)
Sowa Magdalena (1976- )
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tarnaś Sławoj
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Wojtczak Andrzej
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wrońska Irena
(1)
Wrońska Irena (1949- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Ziębińska Beata
(1)
Świrko-Pilipczuk Janina
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Żmigrodzki Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
NAUCZANIE
(9)
KSZTAŁCENIE
(4)
OPIEKA SPOŁECZNA
(4)
WYCHOWANIE
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
POLITYKA SPOŁECZNA
(3)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(2)
Klinimetria
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
MENEDŻEROWIE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie
(2)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(2)
PEDAGODZY
(2)
PIELĘGNIARSTWO
(2)
PRACOWNICY SOCJALNI
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
RYNEK PRACY
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
Świadczenia zdrowotne
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Ankieta
(1)
BEZROBOCIE
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dermatologia
(1)
Diabetologia
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Geriatria
(1)
INTERNET
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
JĘZYKI
(1)
KOBIETA
(1)
KOMPUTERY
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje tłumaczeniowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Neonatologia
(1)
Neurologia
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka paliatywna
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PEDEUTOLOGIA
(1)
PIELĘGNIARKI i PIELĘGNIARZE
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
PODSTAWA PROGRAMOWA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pomiary
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STUDENCI
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
SZKOLNICTWO ZAWODOWE
(1)
SZPITALE DZIECIĘCE
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
TURYSTYKA
(1)
Teoria przekładu
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Twórczość
(1)
Tłumacze
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-
(3)
2001-0
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Unia Europejska
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Opracowanie
(5)
PODRĘCZNIKI
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Medycyna i zdrowie
(5)
Językoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
kształcenie
(39)
kształcenie zawodowe
(10)
nauczyciel
(9)
szkolnictwo wyższe
(8)
cele kształcenia
(7)
wychowanie
(7)
zasady nauczania
(7)
dydaktyka
(6)
edukacja
(6)
kształcenie ustawiczne
(6)
metody nauczania
(6)
pielęgniarstwo
(6)
formy kształcenia
(5)
niepowodzenia szkolne
(5)
rynek pracy
(5)
nauczanie
(4)
niepełnosprawni
(4)
polityka społeczna
(4)
praca socjalna
(4)
przygotowanie zawodowe
(4)
rodzina
(4)
samokształcenie
(4)
szkoła
(4)
bezrobocie
(3)
dyskryminacja
(3)
edukacja zdrowotna
(3)
kształcenie akademickie
(3)
kształcenie zintegrowane
(3)
pedagog
(3)
proces kształcenia
(3)
program nauczania
(3)
uczenie się
(3)
uczeń
(3)
wykluczenie społeczne
(3)
środki kształcenia
(3)
Unia Europejska
(2)
aktywna polityka społeczna
(2)
depresja
(2)
dialog społeczny
(2)
dokształcanie
(2)
edukacja dorosłych
(2)
kierunki medyczne
(2)
klinimetria
(2)
komercjalizacja
(2)
kształcenie integracyjne
(2)
kształcenie wielostronne
(2)
menedżer
(2)
metody aktywizujące
(2)
metody uczenia się
(2)
migracje
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawność
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
ochrona zdrowia
(2)
opieka medyczna
(2)
opieka pielęgniarska
(2)
państwo opiekuńcze
(2)
państwo socjalne
(2)
pedagogika
(2)
pielęgniarka
(2)
polityka mieszkaniowa
(2)
polityka rodzinna
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
położnictwo
(2)
praca
(2)
pracownicy socjalni
(2)
przestępczość
(2)
równouprawnienie
(2)
społeczeństwo
(2)
studenci
(2)
szkolnictwo
(2)
szkolny system oceniania
(2)
służba zdrowia
(2)
treści kształcenia
(2)
ubóstwo
(2)
uczeń niepełnosprawny
(2)
uczniowie
(2)
wypalenie zawodowe
(2)
zamożność
(2)
zarządzanie jakością
(2)
środki dydaktyczne
(2)
świadczenia społeczne
(2)
świadczenia zdrowotne
(2)
ADHD
(1)
Internet
(1)
Maria Montessori
(1)
Narodowy Program Zdrowia
(1)
Organizacja Narodów Zjednoczonych
(1)
akredytacja
(1)
aktywizacja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność
(1)
aktywność edukacyjna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
andragogika
(1)
antykoncepcja
(1)
badania naukowe
(1)
badania profilaktyczne
(1)
bezdomność
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem pracy jest analiza najnowszych możliwości mediów cyfrowych i interaktywnych technologii informacyjno-komunikacyjnych będących w dyspozycji osób niepełnosprawnych. Badania prowadzone w wielu środowiskach akademickich nad tymi waznymi aspektami wiedzy służą refleksji pedagogicznej, którą w odniesieniu do osób niepełnosprawnych mają wzbogacić. Praktyczną funkcją publikacji jest wskazanie nowych mozliwości edukacyjnych oraz aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, w których coraz wiekszego znaczenia nabierają najnowsze rozwiązania technologiczne i medialne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14260.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia ma na celu przedstawienie wybranych problemów badawczych z zakresu turystyki, rekreacji i gospodarki turystycznej, podejmowanych w krajowych ośrodkach akademickich wraz z wynikami badań z zakresu problematyki infrastrukturalnej, produktowej, rynkowej, społecznej i naukowej. Poza tym autorzy skupili się również na zapreentowaniu złożoności i oryginalności działalności dydaktycznej prowadzonej w państwowych szkołach wyższych kształcących w zakresie turystyki, rekreacji i gospodarki turystycznej. W tej części znalazły się rozważania nad miejscem turystyki i rekreacji w strukturach akademickich, analizy programów i form kształcenia oraz oceny ich przydatności i skuteczności w korelacji z zapotrzebowaniem rynkowym. Szczególną uwagę zwracają autorzy na dyskusję nad dotychczasową jakością i perspektywami kształcenia w zakresie turystyki i rekreacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12238.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka dotyczy zróżnicowanych aspektów problematyki wspisującej się w znacznej mierze w obszar zainteresowań pedagogiki społecznej uwzględniającej realia współczesności. Dotyczy głównie sytuacji młodzieży we współczesnej rzeczywistości, a w tym wypadku taże teoretycznych i praktycznych aspektów pracy pedagogicznej w odniesieniu do różnych kategorii jej podmiotów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11170.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12203.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem materiałów konferencyjnych poświęconych problematyce akredytacji środowiskowej w Polsce. W pracy przedstawiono dotychczasowe doświadczenia związane z procedurami i standardami akredytacji kierunków uniwersyteckich, medycznych i politechnicznych a także z praktyką ich zastosowania. Publikacja ponadto jest pomocna w oddolnym stymulowaniu działań na rzecz rozwijania w uczelniach zarządzania jakością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1212.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 14)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest poświęcona społecznej sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce i w Czechach. Składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz w Polsce. Część ta zawiera wyniki badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów. Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, popierane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14286.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik bezpłatny przygotowany w ramach Projektu nr rej. SONP/SP/515048/2021 pt.: "Klinimetria w doskonaleniu jakości świadczeń zrowotnych i kształcenia na kierunkach medycznych"
Bibliografie przy większości podrozdziałów.
Skale i kwestionariusze standaryzowane z zastosowaniem w realizacji świadczeń zdrowotnych, w programach studiów i procesie nauczania na kierunkach medycznych oraz w badaniach naukowych w dziedzinie nauki medyczne i nauki o zdrowiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22839.XVIII.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20060.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20059.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.235.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.234.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.233.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.232.V.4 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Celem publikacji jest ukazanie wybranych obszarów pracy socjalnej warunkowanych dynamiką zmian - głównie demograficznych i społeczno-gospodarczych - występujących we współczesnym społeczeństwie. Punktem wyjścia uczyniono tu proces przygotowania do zawodu pracownika socjalnego. Zebrany materiał przedstawiono w czterech częściach: pierwsza dotyczy refleksji nad kształceniem do pracy socjalnej, druga oscyluje wokół zagadnień związanych z funkcjonowaniem i kompetencjami podmiotów polityki zabezpieczenia społecznego. Część trzecia poświęcona jest innowacyjnym rozwiązaniom w obszarze pracy socjalnej, ostatnia natomiast koncentruje się na wieloaspektowości pracy socjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12182.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podręcznik częściowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12224.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13340.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 13. zmienione - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 356 stron ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 331-337, 346-356 i przy rozdziałach. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.46.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 487-493.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12994 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5248.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6461.V.4 [Czytelnia B], 6460.V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy dydaktyki / Franciszek Bereźnicki. - Wyd. 3. - Kraków : " Impuls", 2011. - 466 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 459-466.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13122.V.4 [Wypożyczalnia B], P.13121.V.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14208.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-280.
Celem publikacji jest ukazanie teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Książka podzielona jest na dwie części. W części pierwszej zamieszczono teksty zawierające teoretyczne rozważania na temat związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną oraz norm dydaktycznych, wartości w pedagogice, innowacyjności jako kategorii ogólnopedagogicznej, badań nad praktyką procesu kształcenia, inspiracji, kultury pedagogicznej oraz o przyczynach i trudnościach w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej. Druga część dostarcza głównie analiz opartych na badaniach empirycznych autorów. Czytelnik odnajdzie tu teksty poświęcone: wychowaniu intelektualnemu, wychowaniu do twórczości, pedagogicznej idei podmiotowości i partnerstwa oraz indywidualizacji w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego, użyteczności wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności pedagogów i nauczycieli, konstruowaniu i badaniu programów kształcenia w szkole wyższej oraz kształceniu i wychowaniu teatralnemu młodzieży w procesie edukacji kulturalnej. Zamieszczne w pracy teksty mogą być źródłem wiedzy skłaniającej Czytelnika do przemysleń, krytycznej analizy, dyskusji oraz dalszych praktyk badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12297.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Publikacja stanowi źródło cennej wiedzy dotyczącej opieki nad pacjentami z poważnymi chorobami przewlekłymi: zapaleniem wątroby, niewydolnością nerek, depresją, cukrzycą typu I, POCHP i uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego. Zbiór prac dowodzi holistycznego spojrzenia na problem przewlekle chorych, w opracowaniu uwzględniono bowiem dbałość o jakość życia pacjenta i jego rodziny." (z recenzji prof. zw. dr hab. n. med. Anny Dobrzańskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12293.XVIII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13427.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-184.
Materiały stanowią narzędzie do samodzielnej pracy studentów ujęte w formie Kart pracy umożliwiających aktywny udział w zajęciach - konserwatoriach bądź ćwiczeniach audytoryjnych. Treść tych zajęć wiąże się z podstawowymi tematami wykładów realizowanych z zakresu dydaktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13107 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13106.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14196.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Często praca ponad siły fizyczne, ciągła walka ze stresem, przebywanie z człowiekiem chorym czy też umierającym ma wpływ na zdrowie psychiczne pielęgniarki czy położnej. Jeśli do tego opisu dołoży się jeszcze ciągłą konieczność dokształcania, samokształcenia tych grup zawodowych dającą w perspektywie możliwości rozwoju i awansu to jawi nam się obraz pielęgniarki czy położnej zmęczonej, sfrustrowanej, coraz częściej wypalonej zawodowo. Czy tak musi być i czy tak jest? Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorzy tego opracowania. Dwie pierwsze części zawarte w podręczniku przedstawiają nowe trendy w pielęgniarstwie, wskazują na znaczącą rolę pielęgniarek i położnych w diagnozowaniu leczenia, rehabilitacji, a przede wszystkim pielęgnowaniu chorych. W trzeciej części ukazano, jak dużym obciążeniem dla zdrowia psychicznego jest praca w opiece długoterminowej, natomiast w czwartej przedstawiono aspekty zdrowia psychicznego w relacji pielęgniarka-pacjent.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11315.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12453.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
W książce autor określa wartości i definiuje cele edukacji w szkolnictwie ogólnokształcącym. Istotną sprawą jest respektowanie zasady podmiotowości ucznia i jego wielostronnej aktywności w procesie uczenia sie i nauczania. Nie mniej ważnym zagadnieniem jest samodzielne uczenie się, którego podstawą jest znajomość metod uczenia się. W związku z tym jawi się potrzeba opracowania teorii kształcenia dotyczącej prawidłowości rządzących procesem nauczania i uczenia się w szkolnictwie ogólnokształcącym. Książka ujmuje również podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11181.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12224.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej