Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
tylko na miejscu
(51)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(35)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(51)
Autor
Partycki Sławomir (1951- )
(5)
Janoś-Kresło Mirosława
(3)
Bywalec Czesław (1945- )
(2)
Dąbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(2)
East Robert (1940- )
(2)
Kasperek-Hoppe Maria
(2)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(2)
Kieżel Ewa
(2)
Mróz Bogdan
(2)
Rachocka Joanna
(2)
Vanhuele Marc
(2)
Wright Malcolm (1929- )
(2)
Zalega Tomasz
(2)
Żabiński Leszek
(2)
Żegnałek Rafał
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Aldridge Alan (1947- )
(1)
Anderson Peter (1954- )
(1)
Barber Benjamin R. (1939- )
(1)
Bauman Zygmunt (1925- )
(1)
Baumberg Ben
(1)
Bobrowska Agnieszka (nauki ekonomiczne)
(1)
Buko Jacek
(1)
Burda Michael C
(1)
Bylok Felicjan (1957- )
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Daniłowska Alina
(1)
Duda Aneta
(1)
Gardocka-Jałowiec Anna
(1)
Goszczyński Wojciech (1983- )
(1)
Jankowska Ewa
(1)
Jankowska Hanna
(1)
Jemczura Teresa
(1)
Klimczak Bożena (1942- )
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Kretek Henryk
(1)
Księżyk Marianna
(1)
Kulpaka Paweł
(1)
Kusińska Alicja (1934- )
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Makowski Grzegorz
(1)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mossakowska Ewa ( -2009)
(1)
Nowacki Robert
(1)
Nowak Alojzy Zbigniew (1956- )
(1)
Odorzyńska-Kondek Jadwiga
(1)
Olejniczak Tomasz (nauki ekonomiczne)
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Ozimek Irena
(1)
Pieszak Eryk
(1)
Piskiewicz Lucyna
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Romer Dawid
(1)
Sadowski Ryszard (1965- )
(1)
Siemiątkowski Piotr
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sojkin Bogdan (1951- )
(1)
Sołtysiak Paulina
(1)
Stachura Ewa (ekonomia)
(1)
Stawowy Ludwik
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Szepieniec-Puchalska Dorota
(1)
Szeworski Adam (1918- )
(1)
Szymańska Anna (ekonomia)
(1)
Wielicka-Regulska Anna
(1)
Woś Jerzy ( -2010)
(1)
Woś Jerzy (ekonomia)
(1)
Wyplosz Charles (1947- )
(1)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(1)
Wątroba Wiesław
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Zawojska Aldona
(1)
Łangowska-Szczęśniak Urszula
(1)
Łopaciński Karol
(1)
Świecka Beata (1972- )
(1)
Żakowski Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
KONSUMENCI (ekon.)
(16)
SPOŻYCIE
(15)
MARKETING
(4)
GOSPODARKA
(3)
MAKROEKONOMIA
(3)
BUDŻETY RODZINNE
(2)
EKOROZWÓJ
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
MIKROEKONOMIA
(2)
POSTAWY
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
(2)
Spożycie
(2)
USŁUGI
(2)
ALKOHOL
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
CENTRA HANDLOWE
(1)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(1)
EKONOMIA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
GALERIA MOKOTÓW (Warszawa)
(1)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
INNOWACJE
(1)
Innowacje
(1)
KONSUMPCJA (ekonomia)
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Konsumpcja
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Konsumpcja zrównoważona
(1)
Kształcenie
(1)
MARKETING EKOLOGICZNY
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
OWOCE
(1)
POPYT
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZETWORY OWOCOWO-WARZYWNE
(1)
Polityka publiczna
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
REKLAMA
(1)
ROLNICTWO
(1)
Relacje biznesowe
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój społeczny
(1)
SEGMENTACJA RYNKU
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Stres zawodowy
(1)
TURYSTYKA
(1)
Techniki samopomocy
(1)
UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA
(1)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(1)
ZNAKI TOWAROWE
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(13)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dane statystyczne
(1)
OPRACOWANIE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
konsumpcja
(51)
konsument
(17)
zachowania konsumenckie
(13)
gospodarstwo domowe
(10)
konsumpcjonizm
(5)
bezrobocie
(4)
dystrybucja
(4)
globalizacja
(4)
gospodarka rynkowa
(4)
inflacja
(4)
inwestycje
(4)
kultura
(4)
marketing
(4)
ochrona konsumenta
(4)
podaż
(4)
popyt
(4)
produkcja
(4)
rynek pracy
(4)
społeczeństwo konsumpcyjne
(4)
budżet państwa
(3)
cena
(3)
cykl koniunkturalny
(3)
gospodarka
(3)
innowacje
(3)
konkurencja doskonała
(3)
kryzys gospodarczy
(3)
makroekonomia
(3)
monopol
(3)
pieniądz
(3)
polityka fiskalna
(3)
polityka pieniężna
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
wzrost gospodarczy
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Internet
(2)
bilans płatniczy
(2)
decyzje
(2)
ekonomia
(2)
finanse
(2)
innowacyjność
(2)
kapitał społeczny
(2)
konkurencja niedoskonała
(2)
konsumpcja zrównoważona
(2)
kultura konsumpcyjna
(2)
kurs walutowy
(2)
mikroekonomia
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
potrzeba
(2)
promocja handlowa
(2)
przedsiębiorstwo
(2)
przedsiębiorstwo społeczne
(2)
rynek
(2)
rynek finansowy
(2)
równowaga rynkowa
(2)
społeczeństwo
(2)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(2)
zadłużenie
(2)
zasoby naturalne
(2)
żywność
(2)
Bank Centralny
(1)
Europa
(1)
aktywa finansowe
(1)
aktywność turystyczna
(1)
alkohol
(1)
badania jakościowe
(1)
bankowość
(1)
bankructwo
(1)
baza noclegowa
(1)
biogospodarka
(1)
biuro podróży
(1)
budżet domowy
(1)
centra handlowe
(1)
cyberkultura
(1)
deficyt budżetowy
(1)
dekonsumpcja
(1)
demografia
(1)
dochód indywidualny
(1)
działalność reklamowa
(1)
dług publiczny
(1)
e-gospodarka
(1)
e-rozwój
(1)
edukacja
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
ekologia
(1)
ekorozwój
(1)
elastyczność
(1)
gastronomia
(1)
gospodarka dwusektorowa
(1)
gospodarowanie
(1)
handel międzynarodowy
(1)
hotelarstwo
(1)
informatyczne produkty systemowe
(1)
infrastruktura turystyczna
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
inteligencja finansowa
(1)
kapitał finansowy
(1)
kapitał kulturowy
(1)
kapitał rzeczowy
(1)
komercjalizacja
(1)
kompetencje
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Temat
Bibliografia s. 531-591.
Zjawisko konsumpcji jest w tej książce umiejscawiane w szerokim kontekście refleksji i badań kulturowych, ekonomicznych, politycznych i etycznych. Autorka porządkuje rozległe pole znaczeniowe pojęcia konsumpcji (część I), bada medialne reprezentacje konsumentów różnych statusów (część II), sięga do doświadczeń konsumpcyjnych pokoleń "X", "Y" i "Z", analizuje znacznie marek dla dzieci i młodzieży czy zjawisko shoppingu (zakupów rekreacyjnych) w opiniach dorosłych (część III). W IV części przedstawia rożnego rodzaju formy przeciwdziałania upowszechnianym wzorom konsumpcji, analizuje alternatywne modele gospodarowania i konsumowania, rożne wzory i praktyki konsumpcyjne, na przykład minimalistów czy downshifterów. W V części podkreśla znaczenie państwowych interwencji w kształtowaniu wzorów odpowiedzialnej, rozważnej konsumpcji w obszarach treści marketingowych, w strukturze rynku i w sferze działań publicznych, mogących stanowić przeciwwagę dla treści komercyjnych (kampanie informacyjne, animacje w środowisku lokalnym). Definiuje przedmiot i dziedziny edukacji społecznej, łącząc ją z elementami edukacji konsumenckiej, medialnej, obywatelskiej, ekologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17166.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17165.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
W publikacji omówiono te aspekty zmian w zachowaniach konsumentów, które są bliskie idei zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji. Ukazano nowe zjawiska w konsumpcji i zachowaniach współczesnych konsumentów. Szczegółowej analizie poddano takie zagadnienia jak: przejawy unowocześniania konsumpcji gospodarstw domowych w Polsce i Unii Europejskiej w warunkach kryzysowych, struktura wydatków konsumpcyjnych krajów UE pod kątem nowoczesności, konsumpcjonizm a zjawisko dekonsumpcji w zachowaniach konsumentów, proces unowocześniania konsumpcji na rynkach finansowych, nowe trendy w zachowaniach młodych konsumentów na rynku, zjawisko wspólnej konsumpcji jako alternatywny model spożycia, postawy konsumentów związane z proekologiczną dekonsumpcją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14998 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14997.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15837.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16820.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest zbiorem referatów po konferencji z cyklu Ekologia Humanistyczna, współorganizowanej przez Centrum Ekologii i Ekofilozofii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i Krajową Szkołę Administracji Publicznej, pod tytułem „Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21927.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-207.
Podręcznik zawiera omówienie teoretycznych oraz praktycznych aspektów zachowań gospodarstw domowych i konsumentów, metod badania tych zachowań, a także problemu ochrony interesów konsumentów. Książka adresowana jest do studentów szkół ekonomicznych na kierunkach zarządzania, marketingu, handlu i strategii przedsiębiorstw, a także do czytelników zajmujących się badaniami rynku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14367 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Raport, przygotowany na zlecenie Komisji Europejskiej, zawiera profesjonalnie opracowane dane, pochodzące z bardzo wielu niezależnych źródeł, by uzyskać jak najbardziej szeroki i obiektywny obraz wpływu alkoholu na różne aspekty życia ekonomicznego, społecznego i warunków zdrowia Europejczyków. Mimo że podejmuje się wiele działań, by zmniejszyć obciążenia związane z alkoholem i promować zdrowie zarówno poszczególnych obywateli, jak i w całej Unii Europejskiej, wydają się one niewystarczające. Raport odnotowuje, że umiejętnie prowadzona polityka alkoholowa powinna obejmować nie tylko służbę zdrowia, lecz również inne sektory, m.in. rolnictwo, biznes, wymiar sprawiedliwości, edukację, finanse, pracę, administrację lokalną, transport i opiekę społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6100.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 260-272.
Książka prezentuje, na przykładzie kilku krajów europejskich, w tym Polski, próby budowania nowych, alternatywnych sieci łączących rolnictwo z konsumentami, sprzyjających tworzeniu systemu zrównoważonej produkcji i konsumpcji żywności. Praca została w dużym stopniu poświęcona kształtowaniu ruchów społecznych związanych z wytwarzaniem i dostarczaniem żywności. Autor opisuje doświadczenia państw europejskich w tym zakresie, m.in. Austrii, Francji i Wielkiej Brytanii oraz nieliczne przypadki alternatywnych działań w Polsce. Poza częścią analityczno-opisową, w publikacji znajduje się wiele interesujących rozważań o kondyscji współczesnej socjologii wsi i rolnictwa oraz o nowych nurtach teoretycznych w niej występujących. (z Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14912.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 315-329.
Książka analizuje wybrane teorie ekonomiczne zajmujące się badaniem roli oszczędności w gospodarce oraz zależnościami pomiędzy dochodami rozporządzalnymi, konsumpcją i oszczędnościami gospodarstw domowych. Następnie dokonuje weryfikacji keynesowskich modeli funkcji konsumpcji i oszczędności, a także teorii dochodu permanentnego M. Friedmana na podstawie danych liczbowych charakteryzujących wybrane państwa rozwinięte gospodarczo i po transformacji ustrojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13177.VIII.4.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14296.VIII.4.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-[301].
Celem ksiązki jest próba spojrzenia na rolę konsumenta we współczesnej gospodarce oaz problematyke zachowań konsumenckich z trzech perspektyw. Pierwsza część książki oferuje perspektywę globalną i koncentruje się na przeglądzie najważniejszych czynników kształtujących zachowania współczesnych konsumentów w epoce globalizacji i Internetu. Część druga omawia nowe trendy konsumenckie oraz pokazuje w jaki sposób nowe technologie zmieniają i modeluja zachowania współczesnego konsumenta. Trzecia perspketywa to próba spojrzenia na relacje konsumentów z przedsiębiorstwem jako najważniejszym podmiotem gospodarczym, który ma zaspokajać ich różne potrzeby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13416.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14391.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-238.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu zarządzania reklamą i jego wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstwa, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy tymi zagadnieniami. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjności, międzynarodowym kontekście prowadzenia działań reklamowych, przebiegu procesów reklamowych w przedsiębiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy wśród jej odbiorców, spinając je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego. Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsiębiorstw, a dotyczących realizowanych w nich procesów zarządzania działalnością reklamową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11143.IX.17 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12135.IX.17 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 229-234.
Książka jest poświęcona aktualnym problemom społeczno-gospodarczym, relatywnie mało zbadanym, koncentrującym się na obustronnych zależnościach pomiędzy rozwojem innowacyjnej gospodarki i konsumpcji. Jej treści tworzą: teoretyczne rozważania na temat innowacyjnej gospodarki konsumpcji (część pierwsza) oraz prezentacja, analiza i ocena wyników badania empirycznego (część druga). Książka jest skierowana do studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych uczelni różnych typów, ale zainteresuje także praktyków menedżerów, specjalistów zajmujących się konsumpcją, rynkiem i marketingiem, a także dyrektorów firm oraz działaczy sfery społeczno-gospodarczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17013.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17012.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16813.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Materiały)
E.1 CZYT.
Bibliogr.
Książka w bardzo przystępny sposób omawia zagadnienia z obszaru ekonomii. Omówiono w niej nie tylko dwa podstawowe działy ekonomii - mikroekonomię oraz makroekonomię, w obszerny sposób przedstawiono także aspekt miedzynarodowych stosunków gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1053.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 87.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Tyt. oryg.: "Con$umed : how markets corrupt children, infantilize adults, and swallow citizens whole" 2007.
Indeks.
Autor przygląda się światu "stotalizowanemu" przez rynek i z niepokojem obserwuje, że w pogoni za zyskiem współczesne gospodarki krajów rozwiniętych coraz bardziej koncentrują się nie tyle na zaspokajaniu potrzeb, ile na ich stwarzaniu. Krytykuje manipulacje, którym poddawani jesteśmy od dziecka, pokazuje spustoszenie, jakie konsumeryzm sieje w życiu publicznym i obywatelskim. Dowodzi, że strategie rozwojowe wielkich korporacji wpływają nie tylko na życie prywatne jednostek, ale wręcz determinują politykę międzynarodową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9861.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11429.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-296.
W książce, obok klasycznych, podręcznikowych ujęć konsumpcji i zachowań konsumenckich (potrzeby, rola gospodarstw domowych w organizacji konsumpcji, rodzaje, formy i funkcje konsumpcji itp.), naświetlono również problematykę konsumpcji z uwzględnieniem najnowszych zjawisk i uwarunkowań (takich jak procesy globalizacji, eurokonsumenci czy rola internetu w kształtowaniu zachowań konsumenckich). Szerzej omówiono również zagadnienia, którym, zdaniem autorów, nie poświęcono mależytej uwagi w dotychczasowych publikacjach (problemy pomiaru konsumpcji, miejsce konsumenta w strategiach firm, edukacja i ochrona interesów konsumenta). Książka może zainteresować studentów i pracowników wyższych uczelni, praktyków, menedżerów, a także wszystkich tych, ktorzy chcą poszerzyć i pogłębić swoją wiedzę dotyczącą konsumpcji oraz różnych aspektów i uwarunkowań zachowań konsumenckich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5394 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6703.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6702.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-208.
Konsumpcja jest procesem zaspokajania potrzeb, ale stanowi również czynnik stymulujący społeczno-ekonomiczny rozwój kraju. W książce autorzy omawiają: ewolucję poglądów na konsumpcję i jej miejsce w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju, uwarunkowania ekonomiczne i demograficzne konsumpcji w wybranych regionach Polski, zmiany zachodzące w poziomie i strukturze konsumpcji gospdoarstw domowych w regionach, pozaekonomiczne uwarunkowania konsumpcji, zachowania rynkowe konsumentów w badanych regionach oraz trendy rozwojowe konsumpcji i zachowań polskich konsumentów. Ważną podstawę źródłową stanowią przeprowadzone badania gospodarstw domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11830.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12905.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza monografia poświęcona jest analizie wybranych czynników mających znaczenie dla poziomu i struktury konsumpcji gospodarstw domowych w Polsce w minionym dwudziestoleciu. W publikacji przedstawiono wyniki badań empirycznych wielu ośrodków naukowych zajmujących się problematyką konsumpcji. Rozdział pierwszy zawiera rozważania na temat ekonomicznych i społecznych uwarunkowań zachowań konsumentów w Polsce w latach 2000-2008. Aktualny problem kryzysu finansowego i jego wpływu na konsumpcję przedstawiono w drugim rozdziale pracy. Rozdział trzeci prezentuje kierunki zmian sytuacji społeczno-ekonomicznej jednoosobowych gospodarstw domowych w Polsce przy wykorzystaniu metod statystycznych i ekonometrycznych, natomiast czwarty wyniki badań nad uwarunkowaniami konsumpcji usług w polskich gospodarstwach domowych. Kolejny rozdział przedstawia wpływ podatku VAT i polityki podatkowej państwa na poziom konsumpcji gospodarstw domowych, a ostatni rozdział analizuje współzależność wydatków konsumpcyjnych i zadłużenia polskich gospodarstw domowych w latach 1996-2009.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12474.VIII.4.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest wynikiem konferencji naukowej. Celem projektu była analiza obserwowanego obecnie zjawiska kryzysu finansowego i debata nad strategiami działań w warunkach niekorzystnej koniunktury gospodarczej w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Książka służy upowszechnianiu wiedzy o nowej ekonomii i społeczeństwie sieciowym oraz nawiązywaniu współpracy badawczej z najbardziej znaczącymi ośrodkami naukowymi w Europie Środkowej i Wschodniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16825.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kulturoznawstwo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1733-9103 ; nr 21)
Bibliogr. s. 314-320.
Monografia dotyczy zagadnienia konsumpcjonizmu oraz toczącego się wokół niego współcześnie dyskursu, na który trafia jednostka próbująca zrozumieć otaczający świat oraz dyskursu naukowego. Działa on na "Ja", które może przyjąć różne sposoby komunikowania swego "bycia w świecie", staje wobec różnorodnych możliwości wyrażenia się i istnienia. Badając otoczenie człowieka, kulturę czy jej elementy bezpośrednio oddziałujące na niego, można stwierdzić, w jaki sposób są one odbierane i jaki jest ich wpływ na poszczególne jednostki. Sens życia (o ile możemy o nim dzisiaj jeszcze mówić) nadany przez daną kulturę trudno uchwycić, można jednak szukać komunikacji "bycia" każdego "Ja". Praca zawiera próbę odpowiedzi, dlaczego powstał dyskurs mówiący o społeczeństwie konsumpcyjnym i jaką rzeczywistość wyznacza lub jaką rzeczywistość próbuje budować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13066.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14147.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-294.
Konsumpcja i zachowania konsumenckie stanowią dziedzinę wiedzy, która podlega nieustannym zmianom. W książce autor przedstawia podstawową wiedzę o charakterze interdyscyplinarnym, niezbędną do prawidłowego poznania problematyki szeroko pojmowanej konsumpcji, a także zrozumienia preferencji i zachowań gospodarstw domowych podejmujących decyzje konsumpcyjne na rynku. Autor omawia w niej: podstawowe pojęcia związane z konsumpcją, gospodarstwem domowym oraz potrzebami i sposobami ich zaspokajania, wpływ różnych determiant na zachowania konsumenckie, nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynku, ekonomiczne i psychologiczne teorie konsumpcji, modelowanie zachowań konsumentów na rynku, mierniki pomiaru konsumpcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13492.IX.16.6 [Magazyn 1], P.12333 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12236.IX.16.6 [Wypożyczalnia C], P.12332.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13360.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej