Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(136)
Forma i typ
Książki
(134)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(130)
dostępne
(106)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(81)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(130)
Autor
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(3)
Balcerzak Adam P
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Gonciarski Wiesław
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(2)
Kucab-Bąk Katarzyna
(2)
Lichniak Irena
(2)
Makieła Zbigniew
(2)
Nowacki Robert
(2)
Pająk Kazimierz (1953- )
(2)
Prokopiuk Aleksander
(2)
Sankowska Anna
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Szromnik Andrzej (1948- )
(2)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zastempowski Maciej (1974- )
(2)
Żabiński Leszek
(2)
Adamik Anna
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Antonowicz Alicja (organizacja i zarządzanie)
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Baranowska Alicja (nauki rolnicze)
(1)
Barska Anetta
(1)
Batko Barbara
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bessant John
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bombała Bronisław
(1)
Borek Robert
(1)
Borkiewicz Łukasz
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Borzęcka-Walker Magdalena
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Bukowski Sławomir I. (1956- )
(1)
Buła Piotr
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chmielewski Jakub
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Czyżewski Bazyli
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Deschamps Jean-Philippe
(1)
Dolan Simon L.andau (1947- )
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drobny Paweł
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Dworak Edyta
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Faber Antoni
(1)
Fabińska Monika
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Francik Anna
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Goleński Wojciech
(1)
Golińska-Pieszyńska Małgorzata
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Gospodarowicz Marcin
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Gracz Leszek
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Górka Kazimierz (1940- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Górski Hubert (ekonomista)
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Jancz Anna
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Jarosz Zuzanna
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jendrzejczak Marcin
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(136)
Język
polski
(136)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
INNOWACJE
(60)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(30)
ZARZĄDZANIE
(14)
Innowacje
(13)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(11)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(9)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(8)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
GOSPODARKA
(6)
ROZWÓJ REGIONALNY
(6)
KADRY
(5)
TURYSTYKA
(5)
KLASTRY (ekon.)
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
REGIONY (adm.)
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
WZROST GOSPODARCZY
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(3)
KONKURENCJA
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
Zarządzanie
(3)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Finansowanie
(2)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
MARKETING
(2)
Marketing terytorialny
(2)
POLSKA
(2)
Polityka regionalna
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
TRANSFER TECHNOLOGII
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
Absorpcja
(1)
BUDŻETY GMINNE
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bankowość elektroniczna
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Biznesplan
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Emisja gazów i pyłów
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KONSUMPCJA (ekonomia)
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Krajowy Plan Odbudowy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
NAUKA
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
ORGANIZACJA
(1)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(1)
ORGANIZACJE
(1)
OTOCZENIE FIRMY
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Organizacje
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(1)
PRZEDSIĘBIORTSWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
2001-0
(16)
1989-
(11)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(11)
POLSKA
(6)
CHINY
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Estonia
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Rosja
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Dane statystyczne
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
OPRACOWANIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Zarządzanie i marketing
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
innowacyjność
(67)
innowacyjność przedsiębiorstw
(56)
konkurencyjność
(31)
przedsiębiorstwo
(29)
innowacje
(26)
innowacyjność gospodarki
(20)
zarządzanie
(19)
rozwój regionalny
(18)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(17)
klaster
(16)
przedsiębiorczość
(15)
zarządzanie wiedzą
(13)
gospodarka oparta na wiedzy
(12)
gospodarka
(9)
organizacja
(9)
region
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
kapitał ludzki
(8)
marketing
(8)
finansowanie
(7)
globalizacja
(7)
kreatywność
(7)
turystyka
(7)
Unia Europejska
(6)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(6)
kultura organizacyjna
(6)
polityka regionalna
(6)
przedsiębiorstwo turystyczne
(6)
regionalizacja gospodarcza
(6)
rynek pracy
(6)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(6)
e-biznes
(5)
finanse
(5)
przywództwo
(5)
rozwój zrównoważony
(5)
transfer technologii
(5)
wzrost gospodarczy
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
ekorozwój
(4)
innowacyjność regionów
(4)
kapitał intelektualny
(4)
marketing terytorialny
(4)
outsourcing
(4)
partnerstwo publiczno-prywatne
(4)
polityka innowacyjna
(4)
samorząd terytorialny
(4)
zarządzanie innowacjami
(4)
zarządzanie jakością
(4)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(4)
zarządzanie ryzykiem
(4)
Polska
(3)
Strategia Lizbońska
(3)
atrakcyjność turystyczna
(3)
biznesplan
(3)
fundusze europejskie
(3)
gospodarka turystyczna
(3)
inwestycje zagraniczne
(3)
jakość usług
(3)
kapitał społeczny
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
konsumpcja
(3)
korporacja transnarodowa
(3)
kryzys finansowy
(3)
kryzys gospodarczy
(3)
kultura organizacji
(3)
logistyka
(3)
negocjacje
(3)
ochrona środowiska
(3)
organizacja wirtualna
(3)
parki technologiczne
(3)
regionalny system innowacji
(3)
rekrutacja pracowników
(3)
restrukturyzacja
(3)
rozwój
(3)
rynek turystyczny
(3)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(3)
strategia rozwoju
(3)
system informacyjny
(3)
szkolenie pracowników
(3)
technologia
(3)
transfer wiedzy
(3)
transport
(3)
zachowania konsumenckie
(3)
zarządzanie marketingowe
(3)
zarządzanie projektami
(3)
zarządzanie talentami
(3)
CRM
(2)
Chiny
(2)
agroturystyka
(2)
aktywność zawodowa
(2)
działalność badawczo-rozwojowa
(2)
działalność gospodarcza
(2)
działalność innowacyjna
(2)
e-commerce
(2)
e-learning
(2)
ekoturystyka
(2)
finanse przedsiębiorstw
(2)
firma rodzinna
(2)
foresight
(2)
franchising
(2)
136 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 130-133.
Rozwój turystyki wiejskiej zależy od wielu różnych uwarunkowań, które należy uwzględnić przy podejmowaniu tej działalności gospodarczej. Zaliczają sę do nich uwarunkowania o charakterze ekonomiczno-finansowym, organizacyjno-prawnym, społeczno-kulturowym, przyrodniczo-ekologicznym. Celem opracowania jest przedstawienie niektórych uwarunkowań wspierających lub utrudniających rozwój turystyki wiejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12905.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14028.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest próba aspektowego ukazania funkcjonowania gospodarki jako całości, a także jej wybranych obszarów i problemów z perspektywy społecznej, w sposób właściwy dla socjologii gospodarki. Socjologowie gospodarki w ramach subdyscypliny stojącej na pograniczu socjologii i ekonomii korzystają z bogactwa wiedzy z zakresu obu tych dyscyplin naukowych. Łącząc je, kreują nowe, wieloaspektowe podejście, traktujące gospodarkę jako złożoną całość, której analiza wymaga przyjęcia różnych perspektyw badawczych. Takim nowym sposobem postrzegania życia gospodarczego jest wykorzystanie idei zakorzenienia. [...] Książka ta zawiera artykuły zagranicznych i polskich badaczy gospodarczego wymiaru funkcjonowania społeczeństwa. Ich autorami są zarówno znaczący uczeni ze sporym stażem, jak i będący na początku drogi naukowej młodzi pracownicy nauki oraz doktoranci. Część autorów podejmuje zagadnienia z zakresu teorii socjologii gospodarki lub bardziej szczegółowych zagadnień z tego obszaru, inni analizują wybrane problemy na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych.[ Ze Wstępu Stanisława Fela]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15238.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W monografii zostały wyodrębnione dwie części obejmujące dziewięć rozdziałów W kolejnych rozdziałach zawarta jest analiza literatury przedmiotu, której rezultatem są sformułowane pytania badawcze oraz wyniki badań odnoszące się do określenia uwarunkowań innowacyjności organizacji sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności organizacji sieciowych, takich jak: klastry, sieci franczyzowe i organizacje wirtualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15005.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15853.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Wiodącym tematem książki jest rynek turystyczny i dynamika jego przemian. Przemiany te determinowane są czynnikami demograficznymi, nowymi technologiami, działaniami innowacyjnymi, a także procesami integracji branży turystycznej czy powstawaniem nowych struktur organizacyjnych. Problemy te poruszane są w artykułach zmaieszczonych w monografii, przygotowanych przez autorów zajmujących się szeroko rozumianym rynkiem turystycznym oraz badaniami nad turystyką jako zjawiskiem społecznym i ekonomicznym. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16001.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 231-252. Indeks.
Autor książki przedstawił specyfikę przedsiębiorczości i innowacyjności jednostek osadniczych, przedsiębiorcze i innowacyjne podejście w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami regionalnymi. W pracy zaprezentowano główne problemy funkcjonowania innowacyjnych miast i regionów, a także regionów wiedzy, które konkurują o dostęp do deficytowych czynników wzrostu. Szczególną uwagę poświęcono przedsiębiorczości i innowacyjności jako koncepcji pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych. Czytelnik znajdzie omówienie zagadnień dotyczących: genezy i warunków rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności, czynników i źródeł konkurencyjności regionalnej, miejsca uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, koncepcji kształtowania się innowacyjnych miast i regionów, z udziałem instytucji badawczo rozwojowych, roli przedsiębiorstwa w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej, istoty Gospodarki Opartej na Wiedzy i systemów innowacji, jako mechanizmu wdrażania wiedzy do gospodarki, regionów wiedzy jako strategii rozwoju regionalnego, miasta innowacyjnego, jako strategii rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13350.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14354.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Badania innowacji i innowacyjności oraz dane na ten temat stanowią obecnie obszerną już dziedzinę wiedzy. Analizując piśmiennictwo z dziedziny ekonomii i zarządzania, można w tym obszarze zaobserwować wyraźne już przesunięcie akcentów w stronę wiedzy i innowacyjności jako kluczowych czynników rozwoju. Jest to wyraźnie dostrzegane tak na poziomie przedsiębiorstwa, regionu jak i całej gospodarki. Niniejsza monografia omawia zagadnienia innowacji i innowacyjności w różnych aspektach, a zwłaszcza ekonomicznym i prawnym. Prezentowany tom zawiera 20 artykułów, które w sposób interdyscyplinarny i wszechstronny analizują powyższy problem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18526.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 161-172.
W publikacji przedstawiono metody i sposoby, jakimi posługują się lub mogłyby posługiwać się samorządy lokalne, aby rozwijać lokalną przedsiębiorczość. Dzięki nim władze samorządowe, tj. gminne, powiatowe i wojewódzkie, mogą pozytywnie wpływać na kształt i jakość lokalnej polityki gospodarczej. Przedstawiana problematyka koncentruje się wokół takich zagadnień, jak: lokalny i regionalny rozwój gospodarczy, polityka regionalna, przedsiębiorczość, przyciąganie zagranicznych inwestycji. Autorka książki: opisuje rozwój przedsiębiorczości jako zależny od przedsiębiorców i samorządów, przedstawia działania samorządów na rzecz rozwoju instytucji otoczenia biznesu, identyfikuje potrzeby i bariery we współpracy między samorządami i przedsiębiorstwami, wskazuje na informację, jako kluczowy element rozwoju w świecie zaawansowanych technologii. Na podstawie badań oraz własnych obserwacji, autorka proponuje rozwiązania mające na celu stworzenie nowego modelu relacji pomiędzy pracownikami lokalnych samorządów, instytucji otoczenia biznesu a przedsiębiorcami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11292.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12412.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Tematyka książki obejmuje analizę ekonomicznych, społecznych i politycznych uwarunkowań rozwoju ekonomii społecznej w Polsce. Książka przedstawia szerokie spektrum teorii naukowych, poglądów i opinii na temat znaczenia, stanu i szans rozwoju ekonomii społecznej. Prezentacja i diagnoza obecnej sytuacji w tym zakresie stanowić mogą punkt wyjścia do prowadzonych rozważań w obszarze pożądanych kierunków rozwoju społeczno-gospodarczego naszego kraju. Publikacja zainteresuje w szczególności pracowników naukowych i studentów nauk społecznych, jak również wszystkie osoby chcące lepiej poznać i zrozumieć zjawiska oraz procesy kształtujące współczesne środowisko ekonomiczne i społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17624.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7412 ; 372)
Bibliografie przy rozdziałach.
Skrypt składa się z siedmiu rozdziałów zawierających wprowadzenie teoretyczne wraz z odnośnikami do literatury i źródeł internetowych, pytania testowe, problemowe oraz zadania dostosowane do specyfiki zagadnień i opisywanych koncepcji. Pierwsze cztery rozdziały dotyczą roli przedsiębiorstw w rozwoju społeczno-gospodarczym, stopnia innowacyjności sektora MŚP, zasad tworzenia biznesplanu oraz modeli biznesu (zgodnie z business model canvas), a także aspektów formalnoprawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w otoczeniu instytucjonalnym (formalnym i nieformalnym). Kolejne trzy rozdziały dotyczą innowacyjności przedsiębiorstw – komercjalizacji wiedzy i technologii, zarządzania procesem innowacyjnym oraz finansowania innowacyjnych przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22485.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22484.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Beyond : business and society in transformation.
Bibliogr. s. 340-345.
Globalny kryzys gospodarczy, nieprzewidziane katastrofy ekologiczne, wykorzystanie internetu i nowych technologii do obalenia rządów ľ to tylko kilka przykładów omawianych w tej książce przyszłości. Żyjemy w świecie transformacji, a jutro będzie zupełnie inne od tego, co otacza nas obecnie. Ta niezwykła książka będzie fascynująca dla każdego zainteresowanego przyszłością świata. Definiując i omawiając 6 kluczowych obszarów: społeczeństwo, religie, środowisko naturalne, naukę i technikę oraz biznes i politykę, autorzy rysują mapę przyszłości. Badają, jak nieoczekiwane zmiany przekształcają społeczny i biznesowy krajobraz XXI wieku. Autorzy do stworzenia tej książki zaprosili ekspertów i specjalistów z całego świata, tworząc w ten sposób wirtualny zespół działający na wszystkich kontynentach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12404.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-109.
W pracy podjęto próbę określenia zagadnień warunkujących rozwój turystyki w Polsce w latach 2008-2012, z uwzględnieniem sytuacji gospodarczej naszego kraju i trendów rozwoju turystyki w świecie. Zaprezentowano teorię zagadnień ekonomicznych decydujących o rozwoju turystyki oraz nowoczesne sposoby rozwiązywania problemów w usługach turystycznych, zwłaszcza podejście projektowe. Przedstawiono również zagadnienie innowacyjności i konkurencyjności w turystyce, doskonalenia procesów normalizacji i wdrażania norm ISO. Analizą objęto także zjawisko rachunków satelitarnych dla Polski oraz wyniki badań własnych na temat strategii rozwoju, innowacyjności i współpracy w turystyce i hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13790.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-168.
Książka omawia wybrane obszary i kierunki rozwoju przedsiębiorczości indywisualnej i korporacyjnej osadzone w szeroko rozumianych możliwościach czynnika ludzkiego - w jego potencjale. Książka składa się z sześciu rozdziałów: - wstępnego, dwóch koncentrujących się na źródłach przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej oraz trzech poświęconych wybranym uwarunkowaniom przedsiębiorczości w ramach przedsiębiorstwa (rozszerzonego), determinującym rozwój przedsiębiorczości kadr i stymulującym osiąganie efektu synergicznego ich przedsiębiorczych działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13587.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja ma na celu pokazanie użytecznych narzędzi zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w wymagających i trudnych uwarunkowaniach rynkowych, z jakimi mamy współcześnie do czynienia. Wskazuje, iż oprócz uwarunkowań ekonomicznych, istotne w procesach zarządzania działalnością biznesową jest także uwzględnianie oczekiwań zewnętrznych i wewnętrznych interesariuszy. A to oznacza konieczność wzięcia pod uwagę w procesach zarządzania przedsiębiorstwem określonych ograniczeń i możliwości środowiskowych oraz społecznych i etycznych. Książka nawiązuje do tych warunków, pokazując, jak zastosować określone narzędzia zarządzania strategicznego i operacyjnego, zarządzania zasobami i procesami w kontekście wymagań zrównoważonego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15130 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16140.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Instytut Ekonomii i Zarządzania [Politechnika Koszalińska] ; nr 196)
ISSN 0239-7129 oraz nr 196 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Monografie / Wyższa Szkoła Inżynierska w Koszalinie.
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia może stanowić punkt wyjścia do dalszych badań i rozważań naukowych w zakresie marketingu terytorialnego, przedsiębiorstw usługowych, konkurencyjności jednostek terytorialnych, czy ochrony środowiska. W poszukiwaniu nowych koncepcji teoretycznych i zastosowania praktycznych rozwiązań autorzy niniejszej publikacji dokonalizy analizy działań w czterech częściach. Pierwsza część jest poświęcona realizowanym przez jednostki terytorialne strategiom marketingowym oraz turystyce, która jako subprodukt determinuje rozwój regionu. W drugiej części autorzy skupiają uwagę na personelu, jako czynniku rozwoju przedsiębiorstw usługowych i polityce w zakresie marketingu wewnętrznego, która decyduje o sukcesie firmy. Część trzecia prezentuje problematykę konkurencyjności regionów w kontekście innowacyjności, infrastruktury ligostycznej oraz analizę oceny rozwoju i poziomu konkurencyjności wybranych jednostek terytorialnych. W części czwartej autorzy zasygnalizowali znaczenie ekomarketingu w ochronie środowiska oraz przedstawili filozoficzny model świadomości ekologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12419.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 377-395 oraz przy pracach.
Monografia pt. "Współczesne zarządzanie: różnorodność problemów i sposobów ich rozwiązywania" jest próbą spojrzenia na współczesną teorię i praktykę zarządzania z wielu różnych perspektyw. Zaprezentowano w niej problemy teoretyczno-metodologiczne i praktyczne stawiane dziś zarówno na gruncie nauk o zarządzaniu, jak i na styku tej dyscypliny z metodologią nauk, filozofią, ogólną teorią systemów, ekonomią, socjologią, psychologią, marketingiem, logistyką, finansami, z naukami technicznymi, systemami informatycznymi i technologią cyfrową. Przedstawiono również sposoby rozwiązywania niektórych z tych problemów przez zgłoszenie nowych propozycji dotyczących kwestii metodologicznych. Wskazano także na nowoczesne metody i techniki możliwe do wykorzystania w praktycznej warstwie zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16799.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 10 grudnia 2010 r.
Bibliogr. przy ref.
Niniejsze opracowanie jest zwartą pozycją książkową poświęconą dość szeroko pojętej problematyce innowacyjności i konkurencyjności w turystyce. Tematyka zamieszczonych artykułów obejmuje zagadnienia innowacyjnych rozwiązań w sferze usług, ze szczególnym uwzględnieniem działalności hotelarsko-gastronomicznej oraz gospodarki uzdrowiskowej, jak również ekoinnowacyjnych rozwiązań w szeroko pojętej turystyce. W publikacji opisano innowacyjne metody zarządzania rozwojem turystyki oraz przedstawiono nowe koncepcje w rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki. Szczególną uwagę zwrócono na możliwości zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego do rozwoju turystyki oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne w hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12567.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-181.
Problem poruszany w książce dotyczy zrównoważonego rozwoju gmin w obszarze polityki regionalnej i konkurencyjności regionów. Celem książki jest przedstawienie problemu ekorozwoju warunkującego dalszą egzystencję człowieka. Opracowanie zostało zawężone do wymiaru ekorozwoju gmin, będącego jednocześnie elementem koherentnym z polityką regionalną i kształtowaniem konkurencyjności. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera charakterystykę polityki regionalnej, drugi omawia w holistycznym ujęciu koncepcję ekorozwoju w ramach Agendy 21. Rozdział trzeci przedstawia problem konkurencyjności regionów, natomiast czwarty prezentuje województwo świętokrzyskie i strategie rozwoju gmin należących do Związku Gmin Gór Świętokrzyskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11263.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12357.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono uwarunkowania i specyfikę funkcji personalnej w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP), strategie i metody stosowane w tego typu organizacjach, kwestie elastycznych form zatrudnienia i wynagradzania. Podano także kilka przykładów realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwach różnych branż. W siedmiu odrębnych tematycznie częściach zaprezentowano zagadnienia dotyczące m.in.: przedsiębiorczości i aktywności zawodowej starszych pracowników w MŚP; przeciwdziałania pracoholizmowi w małych przedsiębiorstwach; pozyskiwania kadry kierowniczej i procedur diagnozowania utalentowanych pracowników; relacji sieciowych w MŚP i ich wpływu na realizację zadań personalnych, a także wykorzystania technik informatycznych; stresu zawodowego i zarządzania konfliktem; kształtowania wynagrodzeń i problemu płacy godziwej; metod diagnozy i zarządzania opartego na kompetencjach; roli unijnych instrumentów wspierania rozwoju kapitału ludzkiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13497.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14455.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-258.
Dzięki postępowi technologicznemu i kompleksowemu zaspokajaniu potrzeb nabywców finalnych intensywnie rozwija się nowa generacja produktów zlożonych - produkty systemowe. Stanowią one poziom działań konkurencyjnych i współpracy przedsiębiorstw i ich interesariuszy. Przez zwiększenie atrakcyjności i konkurencyjności całej gospodarki działania te mogą też wywołać zainteresowanie państwa i przyczynić się do modyfikacji tradycyjnego modelu konkurencyjności. Wreszcie innowacyjny charakter produktów systemowych wpływa na konieczność zmiany koncepcji działań marketingowych, a nawet modelu biznesu. Książka omawia sferę produktów systemowych w podziale na cztery grupy produktowe: systemowe produkty usługowe bankowości detalicznej i komercyjnych organizacji usług medycznych, systemowe oferty produktowo-usługowe międzynarodowych i krajowych sieci firm handlu detalicznego, systemowe produkty informatyczne organizacji sieciowych, systemowe materialne produkty konsumpcyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12302 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12301.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13439.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy większości rozdz.
Książka prezentuje dyskusję, jaka toczy się w psychologii na temat przedsiębiorczości. Dobrze porządkuje pojęcie przedsiębiorczości, w którym twórczość jest jej nierozerwalnym elementem, kluczowym dla osiągnięcia sukcesu menedżerów-przedsiębiorców. Jeżeli innowacyjna przedsiębiorczość charakteryzuje ludzi twórczych, to poznanie istoty ich sukcesu w biznesie sprowadza się do psychologicznej analizy osobowości twórczej, wkomponowanej w naturalny kontekst środowiska zawodowego w określonej sytuacji społeczno-ekonomicznej kraju. Publikacja może istotnie przyczynić się do spójnego zrozumienia pojęcia przedsiębiorczości, w jego różnych kontekstach, co jest ważne z perspektywy akademickiej. (prof. dr hab. Andrzej Falkowski, SWPS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12838.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej