Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(105)
Forma i typ
Książki
(105)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Audiobooki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(93)
dostępne
(33)
nieokreślona
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(29)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(102)
Autor
Oxford Rebecca L
(4)
Acklam Richard (1960- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Lapp Diane
(3)
Barone Diane M
(2)
Blatchford Peter
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Keene Ellin Oliver
(2)
Kutnick Peter
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Richards Jack C. (1943- )
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bland Janice
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Byram Michael
(1)
Chi Julie C
(1)
Chowne Anne
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Corbett John 1959-
(1)
Cummins Sunday
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
De Oliveira Luciana C
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Driggs Colleen
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Emmerson Paul
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
Ferlazzo Larry
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Flavell Roger
(1)
Forder Clare
(1)
Fountas Irene C
(1)
Frey Nancy 1959-
(1)
Fu Danling
(1)
Gamble Nikki
(1)
Gass Susan M
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Genesee Fred
(1)
Geva Esther
(1)
Goh Christine Chuen Meng
(1)
González-Lloret Marta
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Griffiths Carol
(1)
Griffiths Carol (1945- )
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hamayan Else V
(1)
Harding Keith 1956-
(1)
Harmer Jeremy
(1)
Hattie John
(1)
Hewings Ann
(1)
Hill Peter
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hockly Nicky
(1)
Horst Marlise
(1)
Hull-Sypnieski Katie 1974-
(1)
Hurd Stella
(1)
Ibbotson Trevor
(1)
Jacobs George M
(1)
Jacobson Julie
(1)
Jang Eunice Eunhee
(1)
Johnson Kelly 1971-
(1)
Kappler Barbara
(1)
Kleckova Gabriela
(1)
Kowalska-Wilanowska Monika
(1)
Kratzer Jan
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Lassegard James P
(1)
Lemov Doug 1967-
(1)
Levy Meredith
(1)
Lewis Gordon
(1)
Lewis Tim Dr
(1)
Lightbown Patsy
(1)
Llinares Ana (1968- )
(1)
Long Avizia Yim
(1)
Long Michael H
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Mackey Alison
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Anglia
(44)
Nowy Jork (stan) (USA)
(20)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(8)
Polska
(7)
Wirginia (USA)
(4)
Kalifornia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
Holandia
(2)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Kiribati
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
angielski
(99)
polski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(15)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(65)
JĘZYK ANGIELSKI
(19)
Język angielski
(14)
CZYTANIE
(10)
Metody nauczania
(10)
Nauczanie
(7)
Praca zespołowa
(6)
English language
(5)
Gramatyka
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
JĘZYKI
(4)
Language and languages
(4)
Czytanie
(3)
Dwujęzyczność
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Literatura
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
PISANIE
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Badania naukowe
(2)
CAE (certyfikat językowy)
(2)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Language acquisition
(2)
Literacy
(2)
Media literacy
(2)
Metoda projektów
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Pisanie
(2)
Reading (Elementary)
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Bilingualism
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
First grade (Education)
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Język
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język specjalistyczny
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
LITERATURA
(1)
Language and culture
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Primary)
(1)
Learning strategies
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Multicultural education
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
RETORYKA
(1)
Reading (Primary)
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading teachers
(1)
Second language acquisition
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Sprawność językowa
(1)
SŁUCHANIE
(1)
Słownictwo
(1)
Technologia
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terminologia
(1)
Testy językowe
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Współdziałanie
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
LITERATURA
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Problems, exercises
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(70)
Edukacja i pedagogika
(60)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
study and teaching
(104)
English language
(58)
foreign speakers
(25)
language
(23)
second language acquisition
(13)
reading
(12)
grammar
(8)
literacy
(8)
learning strategies
(7)
foreign language
(6)
group work
(6)
literature
(5)
English teacher
(4)
bilingualism
(4)
composition and exercises
(4)
language acquisition
(4)
language arts
(4)
reading comprehension
(4)
writing
(4)
English
(3)
Japanese speakers
(3)
business English
(3)
education
(3)
language teacher
(3)
learning
(3)
methodology
(3)
primary school
(3)
textbook
(3)
vocabulary
(3)
Great Britain
(2)
assessment
(2)
children's literature
(2)
communication
(2)
communication skills
(2)
elementary school
(2)
intercultural communication
(2)
language learning
(2)
lower secondary school
(2)
media literacy
(2)
motivation
(2)
multicultural education
(2)
photocopiable materials
(2)
research
(2)
research method
(2)
rhetoric
(2)
special educational need
(2)
spoken English
(2)
teaching
(2)
teaching online
(2)
training
(2)
visual literacy
(2)
whiteboard activities
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CAE
(1)
CLIL
(1)
Foreign speakers
(1)
Study and teaching
(1)
activity game
(1)
adult education
(1)
affective education
(1)
audio-visual aids
(1)
best books
(1)
bilingual education
(1)
book
(1)
canon (Literature)
(1)
classroom managment
(1)
cognitive behavior
(1)
communicative approach
(1)
communicative competence
(1)
computer-assisted instruction
(1)
content area reading
(1)
cooperative learning
(1)
creative writing
(1)
critical thinking tasks
(1)
cross-cultural perspective
(1)
culture
(1)
curriculum planning
(1)
discourse analysis
(1)
elementary level
(1)
evaluation
(1)
freelance journalism
(1)
graphic organizers
(1)
interactive teaching method
(1)
interdisciplinary approach
(1)
journalism
(1)
journalism law
(1)
language and languages
(1)
language skills
(1)
language teaching
(1)
language-awareness activities
(1)
learner
(1)
learning strategy
(1)
listening
(1)
listening comprehension
(1)
literary form
(1)
magazine
(1)
media
(1)
methods of teaching
(1)
modern English
(1)
newspaper
(1)
105 wyników Filtruj
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
English for business professionals / Monika Kowalska. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2016. - 472 strony : ilustracje ; 27 cm + 2 płyty audio (CD).
Do książki dołączono dwie płyty o tej samej sygnaturze.
Bibliografia strony: 459-472.
Podręcznik English for Business Professionals ma charakter wielowymiarowy i umożliwia przyswajanie terminologii specjalistycznej w kontekście różnych dziedzin biznesu. Zawarty w nim materiał koncentruje się na zagadnieniach z obszaru ekonomii, finansów, księgowości, bankowości, prawa, zarządzania zasobami ludzkimi, technologii informacyjnych, logistyki i spedycji, marketingu, PR i mediów społecznościowych czy administracji. Podręcznik adresowany jest do pracowników wykorzystujących język angielski na co dzień w sytuacjach zawodowych oraz studentów przygotowujących się do pracy w środowisku międzynarodowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18520.XXIV.13 [Magazyn 1], P.18521.XXIV.13 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21522.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21521.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Communication is primary to human existence and while people acquire their mother tongue naturally, the acquisition of a second language presents a significantly greater challenge, one that cannot be successfully completed without applying appropriate approaches, methods, strategies and techniques. After centuries of development in ELT, we now find ourselves in a post-method period and in the plenitude of approaches available to us, it is greatly important to choose those that suit the learner best. This book presents an overview of various methods and approaches, paying special attention to communicative language teaching and communicative competence. However, the main body of the book analyses pair work in ELT from various perspectives, suggesting its pros and cons and relating it to the principles of CLT. The theoretical part of the book sets foundations to the second part, which details a field research carried out in a selected primary school. The book should be particularly useful to students of pedagogy and didactics, as well as teachers of primary and seconary schools, who seek practical advice on how to enhance their professional performance.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. B.1341.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Professional Learning and Development in Schools and Higher Education ; v.8)
Includes bibliographical references.
Offers a major contribution to understanding and evidence on collaborative group work that challenges traditional approaches to teaching and pedagogy Develops a new and ambitious social pedagogic approach to classroom learning and group work Makes a substantial contribution to our knowledge of teaching and learning, particularly in the context of seeking more active forms of learning using more diverse forms of pedagogy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17714.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading reconsidered : a practical guide to rigorous literacy instruction / Doug Lemov, Colleen Driggs, Erica Woolway. - First Edition. - XXII, 416 pages : illustrations (some color) ; 24 cm + 1 computer optical disc (4 3/4 in.)
Includes index.
The world we are preparing our students to succeed in is one bound together by words and phrases. Our students learn their literature, history, math, science, or art via a firm foundation of strong reading skills. When we teach students to read with precision, rigor, and insight, we are truly handing over the key to the kingdom. Of all the subjects we teach reading is first among equals. Grounded in advice from effective classrooms nationwide, enhanced with more than 40 video clips, Reading Reconsidered takes you into the trenches with actionable guidance from real-life educators and instructional champions. The authors address the anxiety-inducing world of Common Core State Standards, distilling from those standards four key ideas that help hone teaching practices both generally and in preparation for assessments. This 'Core of the Core' comprises the first half of the book and instructs educators on how to teach students to: read harder texts, 'closely read' texts rigorously and intentionally, read nonfiction more effectively, and write more effectively in direct response to texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17403.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom)
Includes bibliographical references (pages 147-160) and index.
Focus on Content-Based Language Teaching highlights important research and evidence-based instructional practices that can overcome these challenges. Extracts from classroom data provide real-life examples of teachers and students interacting with each other in different approaches to content-based language teaching, showing how theory relates to practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21407.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21406.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The Roles of Language in CLIL provides a theoretically-based approach to the integration of language and content in primary and secondary contexts addressed to a range of stakeholders in Content and Language Integrated Learning. Adopting the framework of systemic functional linguistics, this book raises practitioners' awareness of how language functions in CLIL. Drawing on their wide experience as CLIL educators and researchers, the authors explore data collected in real CLIL classrooms from two interrelated perspectives: the CLIL classroom as an interactional context for developing language and content, and the genres and registers through which the meanings of the different academic subjects are enacted. From the analysis of this corpus of data, the authors provide a rich description of how CLIL students' language works and may be expected to develop.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14562.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An extremely lucid book that mixes discursive prose with exercises, questions and prompts for reflection. Each theoretical point is supported by a fully explained example. The book focuses on the different strategies that people use to learn languages and shows teacher how to (a) train pupils in those strategies and (b) adapt their teaching to derive the greatest benefit from each strategy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14810.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15589.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
In this practical and idea-packed book, coauthors, classroom teachers Joe and Kristin Merrill share their personal framework for teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20516.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Practical and accessible, this book comprehensively covers everything you need to know to design, develop, and deliver successful online, blended, and flipped language courses. Grounded in the principles of instructional design and communicative language teaching, this book serves as a compendium of best practices, research, and strategies for creating learner-centered online language instruction that builds students’ proficiency within meaningful cultural contexts. This book addresses important topics such as finding and optimizing online resources and materials, learner engagement, teacher and student satisfaction and connectedness, professional development, and online language assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21430.XXIV.30 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Practical and accessible, this book comprehensively covers everything you need to know to design, develop, and deliver successful online, blended, and flipped language courses. Grounded in the principles of instructional design and communicative language teaching, this book serves as a compendium of best practices, research, and strategies for creating learner-centered online language instruction that builds students’ proficiency within meaningful cultural contexts. This book addresses important topics such as finding and optimizing online resources and materials, learner engagement, teacher and student satisfaction and connectedness, professional development, and online language assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20515.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This innovative book focuses on the relationships among self-regulated language learning strategies, students’ individual characteristics, and the diverse contexts in which learning occurs. It presents state-of-the-art, lively, readable chapters by well-known experts and new, promising scholars, who analyze learning strategy theory, research, assessment, and use. Written by a team of international contributors from Austria, Canada, Greece, Japan, New Zealand, Poland, Turkey, the UK and the USA, this volume provides theoretical insights on how strategic learning interacts with complex environments. It explores strategy choice and the fluidity and flexibility of learning strategies. Research-based but practical themes in the book include strategy-related teacher preparation; differentiated strategy instruction to meet the needs of diverse learners of different ages, cultures, and learning styles; and creative, visualization-based development of strategy awareness. Examining methodologies for strategy research and assessment, the volume explores narrative, decision-tree, scenario-based, and questionnaire-based research, as well as mixed-methods research and new assessment tools for young learners’ strategies. It presents research on strategies used for foreign/second language pronunciation, pragmatics, listening, reading, speaking, writing, and test-taking. By providing a wide range of examples of strategies in research and action in a number of countries, cultures, and educational settings, and by offering incisive section overviews and a detailed synthesis at the end, this book enables readers to develop a holistic understanding of language learning strategies. With additional online strategy materials available for downloading, Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics is invaluable to all those interested in helping language students learn more effectively.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21790.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20502.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technical report ; #13)
Includes bibliographical references.
Language learning strategies are the specific steps students take to improve their progress in learning a second or foreign language. Optimizing learning strategies improves language performance. This ground-breaking book presents new information about cultural influences on the use of language learning strategies. It also shows innovative ways to assess students' strategy use and remarkable techniques for helping students improve their choice of strategies, with the goal of peak language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14808.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15587.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching language learning strategies / Rebecca L. Oxford. - Harlow, England ; N.Y. : Pearson/Longman, 2011. - XIV, 342 s. : ill. ; 24 cm.
(Applied linguistics in action)
Includes bibliographical reference and index.
Over the past thirty years, the field of language learning strategies has generated a massive amount of interest and research in applied linguistics. Teaching and Researching Language Learning Strategies redraws the landscape of language learning strategies at just the right time. In this book Rebecca Oxford charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. Offering practical, innovative suggestions for assessing, teaching, and researching language learning strategies, she provides examples of strategies and tactics from all levels, from beginners to distinguished-level learners, as well as a new taxonomy of strategies for language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14814.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15604.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grammar for English language teachers / Martin Parrott. - Second edition. - Cambridge, UK ; New York : Cambridge University Press, 2010. - VIII, 470 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
Includes index.
Grammar for English Language Teachers is an ideal reference guide for experienced and trainee teachers who are developing their knowledge of English grammar systems. The book provides practical ideas for planning lessons, with clear explanations. Easy exercises encourage teachers to understand factors affecting grammatical choices, transferring that knowledge to their students. Analysis of real learner errors from the Cambridge Corpus develops teachers' ability to deal with students' common mistakes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21422.XXIV.14.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
ESL 50 engaging role plays for ESL and EFL classes / Larry Pitts. - North Charleston : ECQ Publishing :cop. 2016. - 157 pages : illustrations ; 28 cm
Do you teach English as a foreign or second language? Are your students at an intermediate or advanced level? If so, this book will save you a lot of lesson prep time. With 50 role plays that span a wide variety of topics, you’ll almost always be able to find a role play that will fit your lesson topic. Inside are role plays that cover everything from government regulation to messy roommates. With commonly taught topics like technology, music, job interviews, and movies. As well as more varied topics like color, adoption, and super heroes. The role plays are simple and easy to understand, while still being fun and thought provoking. They are easy to set up, requiring just some copying and cutting. Some role plays require no prep at all besides reading the instructions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17397.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Editorial Reviews - Energizers! From the Publisher Children need to move at regular intervals throughout their school day. To meet that need, these lively energizers offer two or three playful minutes of moving, breathing deeply, laughing, and singing or chanting together. Easy to do anywhere and anytime, energizers give children movement breaks without disrupting scheduled lessons.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17396.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom)
Oxford Key Concepts for the Language Classroom focuses on key topics for teaching English as a second or foreign language. These instructional guides are informed by research in second language acquisition and language pedagogy, and show the relevance of theory to the practising teacher. This series is for teachers of English as a second or foreign language for learners aged 5-18. It is suitable for students working towards MA TESOL, graduate certificate, or diploma qualifications, and for practising teachers' professional development programs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21418.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21417.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching Languages, Literatures, and Cultures)
Bibliogr. s. 195-202. Indeksy.
Authors offer a holistic approach to postsecondary language teaching that integrates the study of literature and culture into every level of the curriculum. By studying multiple genres ranging from popular to elite, students gain an understanding of multiple communicative frameworks - and develop multiple literacies. Authors propose the use of a sequence of template - generated exercises that leads students from basic grammar paterns to a sophisticated grasp of the interrelations among language use, meaning and cultural context.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14041.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grammar / Scott Thornbury. - Oxford ; New York : Oxford University Press, 2006 - XI, 132 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Resource books for teachers)
Includes bibliographical references (p. 128) and index.
This book helps teachers become more versatile and resourceful in teaching grammar.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21421.XXIV.14.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
Grammar Fundamentals for Teaching English as a Foreign Language: A Teacher's Reference aims to improve your knowledge of and confidence with the English language, including the terminology, form, and meaning of basic grammatical structures. The structures are presented within short vignettes about teaching abroad, including content that should be of interest for anyone in the field of TEFL. The book is designed to serve as a self-study grammar reference for the novice teacher of English grammar, but it can also serve as a review or to provide samples for more advanced grammarians.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21423.XXIV.14.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej