Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
Forma i typ
Książki
(94)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(70)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(29)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(41)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(86)
Autor
Thornbury Scott
(8)
Ellis Gail
(5)
Brewster Jean
(4)
Harmer Jeremy (1947- )
(4)
Brown H. Douglas (1941- )
(3)
Renandya Willy A
(3)
Richards Jack C. (1943- )
(3)
Cook Guy
(2)
Cruz Christopher sol
(2)
Gray Peta
(2)
Green Catherine
(2)
Grundy Peter
(2)
Herrera Mario
(2)
Lewis Michael
(2)
Murphy Richard A
(2)
Reid Joy M. (1942- )
(2)
Tanner Rosie
(2)
Teeler Dede
(2)
Widdowson H. G
(2)
Willis Jane
(2)
Ansel Linnette
(1)
Batstone Rob
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brazil David
(1)
Broomhead Lisa
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Campbell Colin
(1)
Carrier Michael
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Coyle Do (1952-)
(1)
Cunningsworth Alan
(1)
Dakowska Maria
(1)
Dangerfield Les
(1)
Davies Geoff
(1)
Dobson Julia M
(1)
Dudeney Gavin (1964- )
(1)
Ellis Rod
(1)
Gerngross Günter
(1)
Grellet Francoise
(1)
Halliwell Susan
(1)
Hedge Tricia
(1)
Heekyeong Lee
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hockly Nicky
(1)
Hood Philip (1951-)
(1)
Hutchinson Tom (1930- )
(1)
Jarvis Jennifer
(1)
Johnson Keith
(1)
Kamil Michael L
(1)
Kelly Gerald
(1)
Kennedy Chris
(1)
Kryszewska Hanna
(1)
Lyster Roy
(1)
Malmkjoer Kirsten
(1)
Marsh David (1956-)
(1)
Matthews Alan
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
McNamara Tim (1949- )
(1)
McNiff Jean
(1)
Musioł Magda
(1)
Norrish John
(1)
Nuttall Christine
(1)
Odlin Terence
(1)
Painter Lesley
(1)
Puchta Herbert
(1)
Raimes Ann
(1)
Read Carol
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rossner Richard
(1)
Rubin Joan
(1)
Salaberri Sagrario
(1)
Scott Wendy A
(1)
Scrivener Jim
(1)
Sinclair Barbara
(1)
Sinclair J. McH
(1)
Slattery Mary
(1)
Smolinski Frank
(1)
Spratt Mary
(1)
Stern H. H
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Taylor Linda
(1)
Thaine Craig
(1)
Underwood Mary
(1)
Ur Penny
(1)
Villarroel Magaly
(1)
Walter Elizabeth 1961-
(1)
Waters Alan
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wenden Anita
(1)
Wilkin Margaret
(1)
Williams John
(1)
Willis Dave
(1)
Woodford Kate
(1)
Yalden Janice
(1)
Ytreberg Lisbeth H
(1)
Zaro Juan Jesus
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(86)
Wielka Brytania
(3)
Anglia
(2)
Kiribati
(2)
nieznany (us)
(2)
Język
polski
(87)
angielski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(86)
Język angielski
(4)
JĘZYKI
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie języków obcych
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Języki
(1)
KOMPUTERY
(1)
NAUCZANIE
(1)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(1)
Sztuka
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(3)
Słowo kluczowe
ELT
(95)
teaching
(55)
EFL
(12)
methodology
(10)
linguistics
(9)
teacher development
(9)
vocabulary
(8)
resource book
(7)
teacher education
(7)
grammar
(5)
primary school
(5)
SLA
(4)
handbook
(4)
literacy
(4)
speaking
(4)
story
(4)
applied linguistics
(3)
lesson planning
(3)
primary school education
(3)
teacher's handbook
(3)
teaching vocabulary
(3)
English language
(2)
article
(2)
children
(2)
classroom managment
(2)
composition
(2)
elementary education
(2)
essay
(2)
language teaching
(2)
lesson plan
(2)
newspaper
(2)
pronunciation
(2)
semantics
(2)
storytelling
(2)
study
(2)
the Internet
(2)
writing
(2)
CLIL
(1)
ESL
(1)
English grammar
(1)
choosing coursebook
(1)
classroom organisation
(1)
coaching
(1)
cognitive psychology
(1)
collocation
(1)
content-based classroom
(1)
conversation
(1)
coursebook
(1)
developmental psychology
(1)
didactics
(1)
dyslexia
(1)
education studies
(1)
fairy tale
(1)
fluency
(1)
game
(1)
homework
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
language learning
(1)
language skills
(1)
language testing
(1)
learning
(1)
lexical approach
(1)
lexicon
(1)
lifelong learning
(1)
mentoring
(1)
phonetics
(1)
phonology
(1)
planning
(1)
quizz
(1)
reading
(1)
reading skills
(1)
resourcebook
(1)
social psychology
(1)
syntax
(1)
task based learning
(1)
teaching speaking
(1)
technology
(1)
testing
(1)
training
(1)
young learner
(1)
95 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Longman Handbooks for Language Teachers)
This is a key book for all primary teachers for it helps them understand the importance of capitalising on the enthusiasm, the motivation, the willingness to learn and participate that children bring to class. It shows you that the special abilities children have are a spring of learning for you as well. Of course this book offers practical activities which are easy and enjoyable.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3629.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How to Teach Writing / Jeremy Harmer. - Ed. 5. - Harlow : Longman, 2007. - 154 s. : rys. ; 25 cm.
(How to)
This new series entry delivers an uncomplicated analysis of the nature of writing, particularly in terms of process, product, and genre. Descriptions of a broad range of writing tasks enable teachers to select those that will be most effective in developing students writing skills.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5175 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6374.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6373.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching methodology handbook
This is a comprehensive handbook for teachers wishing to develop and explore their teaching. It involves teachers in their own professional development and aims to develop insights into issues, problems, and possibilities in ELT methodology. It is also useful as a general reference for the classroom teacher. Each chapter is illustrated with examples from course materials and includes follow-up activities and recommended reading.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6837 [Magazyn 1], P.6838 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5151.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6280.XXIV.14 [Czytelnia A], 6281.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
How to Teach Pronunciation / Gerald Kelly. - Harlow : Longman, 2006. - VI, 154 s. : rys., tab. ; 25 cm + CD.
(How to)
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Provides detailed analyses of key topics such as vowels, consonants, stress and intonation, with a variety of sample lessons for each topic. Includes a photocopiable Learner's Reference Chart of English Sounds, a breakdown of common pronunciation errors, and pronunciation and spelling tables. Audio CD with spoken examples of sounds, words and phrases from the book bringing the theory to life.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5174 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6372.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6371.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
IMPLEMENTING THE LEXICAL APPROACH describes how the lexical approach works in the classroom. This book will stimulate educators to think about what one does at all levels. The book develops the theoretical position set out in Michael Lewis' highly acclaimed THE LEXICAL APPROACH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3626.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 18)
Index s.167-172
Based on a synthesis of classroom SLA research that has helped to shape evolving perspectives of content-based instruction since the introduction of immersion programs in Montreal more than 40 years ago, this book presents an updated perspective on integrating language and content in ways that engage second language learners with language across the curriculum. A range of instructional practices observed in immersion and content-based classrooms is highlighted to set the stage for justifying a counterbalanced approach that integrates both content-based and form-focused instructional options as complementary ways of intervening to develop a learner’s interlanguage system. A counterbalanced approach is outlined as an array of opportunities for learners to process language through content by means of comprehension, awareness, and production mechanisms, and to negotiate language through content by means of interactional strategies involving teacher scaffolding and feedback.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8589.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9810.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Testing / Tim McNamara. - Wyd. 3. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - XV, 140 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
This volume in the Language Learning Monograph series discusses social aspects of language testing, which the authors see as encompassing assessment of socially situated language use as well as the social consequences and societal impact of language tests. At the micro level, the authors explore socially oriented language test constructs and the difficulties they pose for language testing theory and practice. They consider these issues in relation to language assessment in oral proficiency interviews, and to the assessment of second language pragmatics. At the macro level, the authors consider societal concerns with fairness and equity in testing, examining first traditional ways of ensuring test fairness, including bias analysis, differential item functioning, and sensitivity review. They subsequently take a close look at the use and misuse of language tests in implementing educational policy and their gatekeeping function in maintaining boundaries and constructing identities. They argue that both the consequences of test use and the broader societal functions of tests need to be taken into account if we are fully to understand the social dimension of language assessment
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1726.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.244 [Magazyn 1], P.243 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.242.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.245.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.249 [Magazyn 1], P.248 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.246.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.247.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Learners and their Errors / John Norrish. - Hertfordshire : Macmillan Publishers Ltd, [1995]. - 135 s. : ryc. ; 18 cm.
(Essential Language Teaching Series)
The book discusses and presents basic errors made by language learners and provides solutions and tips in order to avoid making them.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3247.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Homework / Lesley Painter. - Oxford : Oxford University Press, 2004. - XIV, 146 s. : il. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
Over 100 classroom activities. Will encourage students to actually do their homework! Encourages learning outside the classroom. The companion website (www.oup.com/elt/teacher/rbt) provides regular updates to the information and ideas in the book.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6841 [Magazyn 1], P.6840 [Magazyn 1], P.6839 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7642.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7641.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin Young Readers Photocopiables)
Autor
Forma i typ
Słowo kluczowe: lesson plan fairy tale ELT teaching
The book is a great source of ready-made lesson plans to be used in primary classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3289.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching English to Children / Wendy A. Scott, Lisbeth H. Ytreberg. - London ; New York : Longman, [1994]. - VII, 115 s. : ryc. ; 22 cm.
(Longman Keys to Language Teaching)
This book is full of ideas and activities which can be adapted for use with children of any age and it gives much practical advice on the planning of lessons and the organisation of the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3261.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / Linda Taylor. - New York [et al.] : Prentice Hall, 1990. - XII, 93 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3186.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How to Teach Speaking / Scott Thornbury. - Ed. 2. - Harlow : Longman, 2006. - IV, 156 s. : rys. ; 24 cm.
(How to)
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT speaking handbook resource book
Learning a language and being able to speak it do not go hand in hand. This book provides both structured activities to get students speaking and ideas for developing confidence in using English outside the classroom. Essentially, this book: examines the different approaches and activities that can be used for teaching and testing speaking. Covers areas of speech such as articulation, fluency and register. Looks at classroom approaches such as drilling, discussions, drama, dialogues and conversation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5176 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Learner Strategies in Language Learning / ed. by Anita Wenden, Joan Rubin. - New York [et al.] : Prentice Hall, [cop.1987]. - XVII, 181 s. : tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
What do second language learners do to learn a second languate? How do they manage or self-direct these efforts? What do they know about their language learning process? How can their skills be refined and developed? The papers presented in this collection address these theoretical and practical concerns. They report on research that demostrates that second language learners bring a varied range or learning skills to the tas of acquiring second language competence. They also bring to light the knowledge learners have about their learning process. The second language learning. It points to the dimensions to be taken into account in the development of learned-centered methods and materials. It is a book that will be of interest and practical value to both classroom teachers and researchers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3268.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3267.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This is an easy to digest review of some of the methodological changes in English Language teaching from the 90's including Lexical and Task Based Learning. There are also sections on introducing innovations in your teaching. Jane and David Willis are leading lights in the arena of TBL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2902.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Handbooks for the English Classroom)
Dealing with storytelling, this is one of a series of practical guides for teachers which examine pedagogical areas at the centre of ELT debate. Teachers are provided with ideas designed to help them develop their own material and tailor it to their individual needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3636.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gimson's pronunciation of English. - 6 Edit. - London : Arnold, [2001]. - 339 s. ; 24 cm.
Forma i typ
This revised edition in the field of English pronunciation gives an expanded treatment of world Englishes. The content has been extended, in particular the sections on language teaching and the measurement of sounds. This comprehensive study includes: historical background to the present sound systems; a detailed study of the present sound systems; changes in received pronunciation; the acoustic nature of English sounds; a section on stylistic variation in received pronunciation; rules concerning connected-spead processes; and an appendix on the teaching of English pronunciation. The book should be useful as a reference book for teachers of English as a foreign language and for students of English pronunciation at an advanced level of English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3122 [Magazyn 1], 4116 [Magazyn 2], P.3123 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3121.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4115.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instant Lessons 3 : Advanced. - Harlow : Penguin English, 2001. - 139 s. : il. ; 30 cm.
(Penguin English Photocopiables)
Forma i typ
Słowo kluczowe: lesson plan grammar ELT teaching
*10 self-contained lessons on each language area -- reading, writing, grammar and vocabulary *Each lesson is designed to last around 55 minutes *Suitable for Advanced level students *Detailed teacher's notes with clear guidance on preparation, timing etc. *Practical layout with teacher's notes next to photocopiable pages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3979.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej