Sorting
Source
Books
(10)
Form of Work
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(9)
only on-site
(9)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Author
Czerniawska Ewa
(2)
Gruszka Aleksandra
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Johnson Robert L
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Binder Marek
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Broweus Niklas
(1)
Dijk Marcus van
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Hultén Bertil (1949- )
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kuniecki Michał (1971- )
(1)
Lindstrom Martin
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Wagh Kinga
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(9)
English
(2)
Audience Group
Psychoterapeuci
(1)
Subject
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczenie się
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
MARKETING
(2)
NEUROPSYCHOLOGIA
(2)
Etologia
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
Genetyka
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
Neurobiologia
(1)
Odruchy
(1)
PSYCHOFIZJOLOGIA
(1)
Pamięć
(1)
Psychologia
(1)
Psychomotoryka
(1)
Układ nerwowy
(1)
ZMYSŁY
(1)
ZNAKI TOWAROWE
(1)
Zachowanie
(1)
Zmysły
(1)
Zootechnika
(1)
Zwierzęta
(1)
ŚWIADOMOŚĆ
(1)
Świadomość
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradniki
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Słowo kluczowe
zmysły
(8)
inteligencja
(3)
myślenie
(3)
układ nerwowy
(3)
uzależnienie
(3)
dzieci
(2)
hipnoza
(2)
integracja sensoryczna
(2)
marketing
(2)
medytacja
(2)
pamięć
(2)
percepcja
(2)
perswazja
(2)
spostrzeganie
(2)
test inteligencji
(2)
uczenie się
(2)
wrażenia zmysłowe
(2)
zachowanie
(2)
świadomość
(2)
agresja
(1)
amnezja
(1)
biopsychologia
(1)
branding
(1)
ból
(1)
choroba Huntingtona
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroba afektywna dwubiegunowa
(1)
czynności fizjologiczne
(1)
czynności ochronne
(1)
czynności rozrodcze
(1)
czynności ruchowe
(1)
depresja
(1)
dieta
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziedziczenie cech
(1)
emocje
(1)
homeostaza wewnątrzustrojowa
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
marka
(1)
marketing 3.0
(1)
marketing sensoryczny
(1)
mowa
(1)
mózg
(1)
neuropsychologia
(1)
oddziaływanie
(1)
pragnienie
(1)
procedury terapeutyczne
(1)
przekaźnictwo synaptyczne
(1)
psychologia
(1)
rodzice
(1)
rozwój człowieka
(1)
schizofrenia
(1)
sen
(1)
stres
(1)
układ słuchowy
(1)
układ wzrokowy
(1)
zaburzenia nastroju
(1)
zachowania popędowe
(1)
zachowania seksualne
(1)
zmys
(1)
zmysły chemiczne
(1)
łaknienie
(1)
życie społeczne
(1)
10 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17147.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17146.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. - Wydanie 1 - 7 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 119 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Bibliografia strona 119.
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu. Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce. W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17629.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18584.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18583.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Sensory marketing, 2009.
Ważną rolę w procesach zakupu i konsumpcji, a także postrzeganiu firm, marek i produktów odgrywają zmysły wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku. Wiedza o zmysłach ludzkich przyczynia się do większej skuteczności działań marketingowych. Zdaniem autorów marketing sensoryczny oferuje dużo więcej. Jest to sposób wyrażania tożsamości i wartości firmy w dążeniu do długofalowego celu, jakim jest zwiększenie świadomości marki oraz tworzenie jej wizerunku. Jest to innowacyjna książka, prezentująca teorię i praktykę marketingu sensorycznego. Eksperci w tej dziedzinie przekazują w niej Czytelnikowi wiedzę opartą głównie na wynikach badań naukowych z dziedziny psychologii, doświadczeniach firm i zachowaniach konsumentów. Tworząc koncepcję marketingu sensorycznego, przyjęli oni założenie, że o percepcji produktów i usług przez klientów decyduje pięć zmysłów ludzkich. Ich zdaniem firmy muszą o tym pamiętać, gdy formułują strategie marketingowe, a zwłaszcza dokonują wyboru segmentów docelowych, kształtują wizerunek marki czy pozycjonują produkt. Dzięki wykorzystaniu czynników emocjonalnych, racjonalnych i zmysłowych zdecydowanie łatwiej jest bowiem umacniać pozycję na rynku i zdobywać klientów. Walorami książki są przystępny język oraz interesujące przykłady firm europejskich i amerykańskich, które już stosują marketing sensoryczny w swojej działalności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11007.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11974.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Biological psychology, 2004.
Bibliogr. s. 502-570. Indeksy.
Książka w sposób przystępny i całościowy omawia fizjologiczne, ewolucyjne i rozwojowe mechanizmy zachowań i przeżyć psychicznych. Autor skupił się na mechanizmach biologicznych związanych z najważniejszymi zagadnieniami w psychologii, takimi jak język, uczenie się i pamięć, zachowania seksualne, lęk, agresja, psychopatologia czy problem psychofizyczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12204.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Tyt. oryg.: BRAND sense : Build Powerful Brands trought Touch, Taste, Smell, Sight and Sound
"Niniejsza książka jest przełomowym dziełem, pokazującym, co największe światowe firmy robią inaczej, aby skutecznie integrować w swoich działaniach wszystkie pięć zmysłów - wzrok, słuch, dotyk, smak i węch. Książka ta całkowicie odmieni podejście marketerów do kwestii brandingu". (z rec. Charlie Bell)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8522.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9943.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2009
Bibliografia strony: 265-281. Indeks.
Omówienie 3 kolejnych wielkich tematów w psychologii: wrażeń zmysłowych i spostrzeżeń, myślenia i inteligencji oraz stanów świadomości. Autorzy przybliżają procesy psychiczne nadające znaczenie i osobistą wagę informacjom zmysłowym docierającym do mózgu, pomagają na przykład zrozumieć, w jaki sposób łączymy następujące po sobie dźwięki w znajomą melodię, a w zbiorze kształtów i światłocieni odnajdujemy twarz bliskiej osoby. Zajmują się również procesami leżącymi u podłoża myślenia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Analizując inteligencję, omawiają testy inteligencji, a także przedstawiają różne sprzeczne poglądy na temat tego, czym jest inteligencja i co to oznacza, że iloraz inteligencji jest dziedziczony. Czytelnik poznaje ponadto różne stany świadomości: czuwanie, sen bez marzeń sennych, hipnozę, medytację oraz zmienione chemicznie stany występujące po zażyciu środków psychoaktywnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. F.998.III.1 [Wypożyczalnia B], F.999.III.1 [Wypożyczalnia B], F.997.III.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. F.988.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 163-164.
Kinezjologia Edukacyjna – fenomen skuteczności jest jedyną w Polsce publikacją zawierającą prezentację badań naukowych prowadzonych przez wybitnych i uznanych na świecie naukowców, których wnioski są zbieżne z założeniami Kinezjologii Edukacyjnej dr. ph. Paula Dennisona. Publikacja przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych poznaniem podstaw naukowych metody oraz dla tych, którzy chcieliby podnieść jakość swojego życia. Napisana z pasją, barwnym językiem, prezentuje sposób wprowadzania korzystnych zmian w życiu każdego człowieka. W żywy, interesujący sposób autorka opisuje przypadki osób, które dzięki jej pomocy odzyskały kontrolę nad swoim życiem lub uczyniły je radośniejszym. Prezentacja tych osobistych doświadczeń, poparta licznymi przykładami z praktyki autorki, jak również relacje osób korzystających z metod kinezjologicznych, nadają książce walor autentyczności. Hanna Nikodemska El Tairy jest trenerem Kinezjologii Edukacyjnej od siedemnastu lat, za swoje osiągnięcia została wpisana do Who is Who w Polsce. Jej prace są znane w kraju i za granicą.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17976 [Magazyn 1], P.17975 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19510.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19509.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wydanie 3, 4 dodruk - Warszawa : PWN, copyright 2012. - 584, [1] strony : rysunki, tablice ; 24 cm.
Bibliografia strony 564-[585].
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat: dziedziczenia cech, funkcjonowania neuronów, właściwości układów sensorycznych, problemów uczenia się i pamięci, mechanizmów mowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19094.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19093.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
Omówienie 3 kolejnych wielkich tematów w psychologii: wrażeń zmysłowych i spostrzeżeń, myślenia i inteligencji oraz stanów świadomości. Autorzy przybliżają procesy psychiczne nadające znaczenie i osobistą wagę informacjom zmysłowym docierającym do mózgu, pomagają na przykład zrozumieć, w jaki sposób łączymy następujące po sobie dźwięki w znajomą melodię, a w zbiorze kształtów i światłocieni odnajdujemy twarz bliskiej osoby. Zajmują się również procesami leżącymi u podłoża myślenia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Analizując inteligencję, omawiają testy inteligencji, a także przedstawiają różne sprzeczne poglądy na temat tego, czym jest inteligencja i co to oznacza, że iloraz inteligencji jest dziedziczony. Czytelnik poznaje ponadto różne stany świadomości: czuwanie, sen bez marzeń sennych, hipnozę, medytację oraz zmienione chemicznie stany występujące po zażyciu środków psychoaktywnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 11357.III.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again