Sorting
Source
Books
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Status
only on-site
(7)
available
(6)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Slovenian
(1)
Subject
WYCHOWANIE
(4)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(3)
ALTRUIZM
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
DZIECKO
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie do wartości
(7)
wychowanie
(4)
altruizm
(2)
badania pedagogiczne
(1)
czas wolny
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
katechizacja
(1)
kompetencje pedagogiczne
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
metodyka wychowania
(1)
mobbing
(1)
muzyka
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie zintegrowane
(1)
pedagogika
(1)
pielęgniarstwo
(1)
plastyka
(1)
problemy wychowawcze
(1)
psychoanaliza
(1)
psychologia
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
seksualność
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoły
(1)
teoria modelowania
(1)
teoria uczenia się
(1)
teoria warunkowania
(1)
twórczość
(1)
uczeń zdolny
(1)
wartości
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
zdrowie publiczne
(1)
7 results Filter
Book
In basket
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5796 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7228.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2109 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3302.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Wołosiuk. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2010. - 286 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 259-271.
Książka dotyczy problemów wartości w edukacji wczesnoszkolnej, realizowanej w formie kształcenia zintegrowanego. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Część teoretyczna wyjaśnia podstawowe tło problemowe, przybliża kluczowe pojęcia, definiuje watości oraz ich znaczenie w edukacji, ukazuje podstawy programowe edukacji zintegrowanej oraz proces wychowania dzieci do wartości. Częśc metodologiczna prezentuje przedmiot i cel badań, problemy badawcze, opis sytuacji badawczej, zastosowane narzędzia i sposoby przeprowadzenia badań oraz analize i interpretację wyników.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13143 [Magazyn 1], P.10993 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10992.V.2 [Wypożyczalnia B], P.10991.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11958.V.2 [Czytelnia B], 11957.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest poświęcona zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną. Tom siódmy składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. W czwartej części autorzy poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15957.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 593-634.
Obecne studium należałoby umiejscowić w obszarze pedagogiki ogólnej i jej podstawowych problemów, czyli w polu poszukiwań tego, co stanowi o możliwości mówienia o działalności jako wychowawczej oraz o myśleniu jako pedagogicznym. (...) W ramach zaś przybliżania działalności pielęgniarskiej do ujęć pedagogicznych i odwrotnie - ujęć pedagogicznych do działalności pielęgniarskiej - chcemy wyeksponować te jej sektory, które pozostają związane z wychowawczymi celami i zadaniami, a które mogą też stanowić podstawy opracowania pedagogiki pielęgniarstwa." (ze Wstępu)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15190 [Magazyn 1], P.12434 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12433.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13444.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again