Sorting
Source
Books
(12)
Form of Work
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(12)
available
(11)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Author
Camarda Sylwia
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Siara Olga
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Clayden Graham
(1)
Craft Alan
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Lissauer Tom
(1)
Marchel Joanna
(1)
Milanowski Andrzej
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
1918-1939
(1)
Country
Poland
(12)
Netherlands
(2)
Language
Polish
(12)
Subject
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
DZIECKO
(4)
Metoda Montessori
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
ARTETERAPIA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Młodzież
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
Pediatria
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rozwój psychoficzny młodzieży
(1)
SZTUKA DZIECKA
(1)
TWÓRCZOŚĆ
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Subject: place
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
rozwój psychofizyczny
(12)
dzieci
(7)
edukacja wczesnoszkolna
(4)
edukacja
(3)
metoda Montessori
(3)
wychowanie przedszkolne
(3)
myślenie twórcze
(2)
młodzież
(2)
plastyka
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
ADHD
(1)
Biała Podlaska
(1)
alergia
(1)
badanie
(1)
choroby endokrynologiczne
(1)
choroby genetyczne
(1)
choroby metaboliczne
(1)
choroby nerek
(1)
choroby serca
(1)
choroby skóry
(1)
choroby układu krążenia
(1)
choroby układu moczowego
(1)
choroby układu nerwowego
(1)
choroby układu oddechowego
(1)
choroby układu ruchu
(1)
choroby wątroby
(1)
czas wolny
(1)
czytanie
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
dorastanie
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
embriologia
(1)
hematologia
(1)
kreatywność
(1)
muzyka
(1)
nauczanie
(1)
neonatologia
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
nowotwór
(1)
obowiązek szkolny
(1)
odporność
(1)
pediatria
(1)
pisanie
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychoedukacja
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój motoryczny
(1)
rozwój seksualny
(1)
rozwój społeczny
(1)
stan nagły
(1)
szkoła specjalna
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
twórczość
(1)
uczeń niedostosowany społecznie
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
wiek przedszkolny
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wywiad lekarski
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
żywienie
(1)
12 results Filter
Book
In basket
Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22303.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22302.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22317.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22316.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik przeznaczony szczególnie dla studentów uczelni pedagogicznych ale nie tylko. Książka zawiera następujące rozdziały: Człowiek w czasie i przestrzeni; Rozwój fizyczny; Rozwój motoryczny; Układy regulujące i integrujące (układ nerwowy i hormonalny); Układ odpornościowy; Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka i zachowania; Rozwój seksualny; Problemy wieku starczego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1874 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.787.III.2 [Wypożyczalnia B], P.786.III.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1873.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych s. 105-109.
Celem monografii, adresowanej głównie do studentów kierunku pedagogika, jest udzelenie odpowiedzi na pytanie, jakie w rzeczywistości są możliwości rozowjowe dzieci 5- i 6- letnich tuż przed rozpoczęciem przez nie edukacji szkolnej. Publikacja wpisuje się w ważny nurt rozważań o jakości edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i warta jest szerokiego upowszechnienia oraz przekazania instytucjom zajmującym się na co dzień edukacją dzieci w wieku przedszkolnym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.16941 [Magazyn 1], P.16956 [Magazyn 1], P.16947 [Magazyn 1], P.16967 [Magazyn 1], P.16965 [Magazyn 1], P.16950 [Magazyn 1], P.16966 [Magazyn 1], P.16944 [Magazyn 1], P.16945 [Magazyn 1], P.16968 [Magazyn 1], P.16948 [Magazyn 1], P.16957 [Magazyn 1], P.17141 [Magazyn 1], P.16969 [Magazyn 1], P.16962 [Magazyn 1], P.16953 [Magazyn 1], P.16946 [Magazyn 1], P.16959 [Magazyn 1], P.16951 [Magazyn 1], P.16970 [Magazyn 1], P.16943 [Magazyn 1], P.16963 [Magazyn 1], P.16964 [Magazyn 1], P.16955 [Magazyn 1], P.16960 [Magazyn 1], P.16942 [Magazyn 1], P.16961 [Magazyn 1], P.16949 [Magazyn 1], P.16952 [Magazyn 1], P.16958 [Magazyn 1], P.17142 [Magazyn 1], P.16954 [Magazyn 1] (32 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16772.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16771.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22476.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22475.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 463-477.
Książka "Psychologia twórczości plastycznej" jest pierwszą pozycją naukową z tego zakresu w Polsce. Zbudowana jest z trzech części: część I obejmuje teoretyczne podstawy twórczości plastycznej w świetle głównych nurtów psychologii XX w. i teorii psychopatologicznej, psychoanalizy i psychologii głębi, psychologii poznawczej, humanistycznej i interakcyjnej. Autor wychodzi z założenia, że każda z wymienionych teorii wyjaśnia w jakimś stopniu istotę i mechanizmy procesu twórczego, uwarunkowania osobowościowe i społeczne, ale ani jedna z nich nie może pretendować do miana teorii uniwersalnej. Całość jest ilustrowana przykładami reprodukcji dzieł sztuki i prac dzieci i młodzieży. Podejście teoretyczne, badania eksperymentalne czynią z tej monografii pracę oryginalną dla nauki, a także ważną dla praktyki pedagogicznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13592 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13591.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14611.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-197.
Książka ma charakter podręcznikowy, repetytoryjnie ujmujący problematyke oligofrenopedagogiki. Składa się z dwóch części, teoretycznej, a ściślej teoretyczno-przeglądowej i empirycznej, jako swoistego, bo przyjmującego klasyczną formę raportu z badań, z podziałem na dwa rozdziały:: metodologiczny i analityczny. Część teoretyczną tworzą trzy rozdziały poświęcone analizie funkcjonowania i jego uwarunkowaniom osób z upośledzeniem umysłowym w zakresie ich poszczególnych sfer rozwoju. Kolejne rozdziały prezentują syntetycznie ujęte założenia badań własnych oraz analizę uzyskanych wyników.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12137.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13257.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom książki kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera część, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie ľ dziecka i dzieciństwa ľ w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Część druga poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów: Czech i Słowacji. Ostatnia część tomu obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Pediatria / redakcja Tom Lissauer, Graham Clayden ; przedmowa Alan Craft ; [tłumaczenie z języka angielskiego Andrzej Milanowski]. - Wydanie II polskie / redakcja naukowa Andrzej Milanowski. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, copyright 2013. - XIV, 594 strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
ISBN oryg.: 978-0-7234-3565-5.
Druk dwuszpaltowy
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Podręcznik zawiera podstawowe wiadomości z zakresu pediatrii. Książka jest bogato ilustrowana rycinami, tabelami, diagramami, opisami historii chorób. Ponadto zastosowano w niej wiele metod mnemotechnicznych, ułatwiających zapamiętywanie obrazu klinicznego, zasad diagnostyki różnicowej i postępowania, w postaci ramek, podsumowań i sentencji. Czytelnicy znajdą w niej wiele praktycznych wskazówek dotyczących postępowania z dziećmi w zdrowiu i w chorobie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. F.101.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B], F.103.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B], F.100.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B], F.102.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14795.XVIII. 1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again