Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(655)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(652)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(11)
E-booki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(568)
tylko na miejscu
(551)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(294)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(293)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(552)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Kruczek Zygmunt
(12)
Kostera Monika (1963- )
(9)
Paszczyński Stanisław
(8)
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Penc Józef (1939- )
(6)
Stasiak Andrzej
(6)
Blaik Piotr
(5)
Płocka Jadwiga
(5)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(4)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(4)
Kaczmarek Jacek
(4)
Kożusznik Barbara
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Raich Mario
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Wilkowski Eugeniusz (1955- )
(4)
Włodarczyk Bogdan
(4)
Alejziak Wiesław
(3)
Banaszyk Piotr
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Jalinik Mikołaj
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(3)
Klimek Jan
(3)
Konieczna-Domańska Anna
(3)
Kornak Aleksander Stefan
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Kurek Artur
(3)
Metzger Piotr
(3)
Meyer Beata
(3)
Moczydłowska Joanna
(3)
Mruk Henryk
(3)
Nowacki Marek
(3)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Witczak Hubert
(3)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(3)
Wojtuszkiewicz Krzysztof
(3)
Wryk Ryszard (1951- )
(3)
Zawistowska Hanna
(3)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(2)
Aluchna Maria
(2)
Aniszewska Grażyna
(2)
Batorski Jarema
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Borowska Joanna
(2)
Borzyszkowski Jacek
(2)
Bosiacki Stefan
(2)
Burgiel Kazimierz
(2)
Butowski Leszek (1965- )
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Domerecka Beata
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Freeman R. Edward (1951- )
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Grobelny Jacek
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Głowacki Marian (1942- )
(2)
Hadzik Andrzej
(2)
Jagusiewicz Andrzej
(2)
Kacperczyk Radosław
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kostecki Michał Maciej (1946- )
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Koziej Stanisław (1943- )
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Kuc Bolesław Rafał
(2)
Kwieciński Mirosław
(2)
Latoszek Ewa (1954- )
(2)
Lemmermann Heinz
(2)
Leowski Jerzy
(2)
Leowski Jerzy (1928-2006)
(2)
Lichniak Irena
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Michałowski Kazimierz
(2)
Mikuta Beata
(2)
Mueller Scott
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Pająk Edward
(2)
Pawlak Zbigniew
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Pięta Jan
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Proczek Magdalena (1971- )
(2)
Rapacz Andrzej (1951- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(223)
2000 - 2009
(361)
1990 - 1999
(50)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
Kraj wydania
Polska
(661)
Anglia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(658)
angielski
(5)
rosyjski
(1)
sandawe
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Menedżerowie
(3)
Lekarze
(2)
Specjaliści zdrowia publicznego
(2)
Ekonomiści
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Policjanci
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Specjaliści ds. bezpieczeństwa i obronności
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(194)
ZARZĄDZANIE
(109)
TURYSTYKA
(92)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(31)
INNOWACJE
(27)
ORGANIZACJA
(27)
KADRY
(26)
ORGANIZACJE
(19)
Organizacja
(19)
USŁUGI
(16)
WYCIECZKI
(16)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(15)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(14)
ODPOCZYNEK
(14)
SŁUŻBA ZDROWIA
(13)
HOTELARSTWO
(12)
KOMPUTERY
(12)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(12)
PILOCI WYCIECZEK
(12)
PRACA
(12)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(12)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(11)
SIEĆ KOMPUTEROWA
(11)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(10)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(10)
WYCIECZKI SZKOLNE
(10)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(10)
AGROTURYSTYKA
(8)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(8)
KRAJOZNAWSTWO
(8)
PRODUKCJA
(8)
SPORT
(8)
SYSTEMY INFORMATYCZNE
(8)
SZKOLNICTWO
(8)
TRANSPORT
(8)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(8)
Zarządzanie
(8)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(7)
OTOCZENIE FIRMY
(7)
GLOBALIZACJA
(6)
PODRĘCZNIKI
(6)
PORADNIKI
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(6)
Turystyka
(6)
UCZNIOWIE
(6)
ZDROWIE PUBLICZNE
(6)
ŚWIATOWA ORGANIZACJA HANDLU
(6)
CZAS WOLNY od PRACY
(5)
INTERNET
(5)
MARKETING
(5)
MŁODZIEŻ
(5)
Organizacje
(5)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(5)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(5)
POLSKA
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
ZACHOWANIE
(5)
ANALIZA STRATEGICZNA
(4)
BIURA PODRÓŻY
(4)
BUDOWNICTWO
(4)
CONTROLLING
(4)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(4)
HANDEL ZAGRANICZNY
(4)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(4)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(4)
MINIKOMPUTERY i MIKROKOMPUTERY
(4)
MOTYWACJA PRACY
(4)
NAUCZANIE
(4)
NSZZ "SOLIDARNOŚĆ"
(4)
OBOZY MŁODZIEŻOWE
(4)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(4)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
STUDENCI
(4)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(4)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(4)
ACCESS
(3)
AKADEMICKI ZWIĄZEK SPORTOWY
(3)
BAZA DANYCH RELACYJNA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(3)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
DYSKUSJA
(3)
DZIECKO
(3)
GATT
(3)
GOSPODARKA
(3)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
KONFERENCJE
(3)
NATO
(3)
NEGOCJACJE
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ)
(3)
Organizacje międzynarodowe
(3)
PRACA ZESPOŁOWA
(3)
Temat: czas
2001-
(30)
1989-
(23)
2001-0
(20)
1901-2000
(13)
1989-2000
(10)
1901-
(6)
1945-1989
(5)
1918-
(2)
1801-1900
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(3)
Europa
(2)
POLSKA
(2)
BADENIA-WIRTEMBERGIA (Niemcy)
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
CHEŁM (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
KRASNYSTAW (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kambodża
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje byłego ZSRR
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
Rosja
(1)
SUWAŁKI (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
WARSZAWA
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(63)
Podręcznik
(47)
PODRĘCZNIKI
(28)
PORADNIKI
(15)
Opracowanie
(11)
Praca zbiorowa
(10)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(5)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(2)
INFORMATORY
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
ŹRÓDŁA HISTORYCZNE
(2)
ANTOLOGIE
(1)
CZASOPISMA ZWIĄZKOWE POLSKIE
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
SŁOWNIKI
(1)
Thriller
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(6)
Medycyna i zdrowie
(6)
Podróże i turystyka
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Transport i logistyka
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(121)
zarządzanie
(93)
organizacja
(62)
zarządzanie strategiczne
(33)
turystyka
(31)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(24)
przywództwo
(23)
strategia
(23)
marketing
(22)
zarządzanie jakością
(22)
zarządzanie wiedzą
(20)
kultura organizacyjna
(18)
innowacyjność przedsiębiorstw
(17)
innowacje
(16)
motywacja
(16)
motywowanie pracowników
(16)
restrukturyzacja
(16)
przedsiębiorczość
(15)
Unia Europejska
(14)
globalizacja
(14)
konkurencyjność
(13)
logistyka
(13)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(12)
struktura organizacyjna
(12)
kultura organizacji
(11)
organizacja ucząca się
(11)
outsourcing
(11)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(11)
finanse
(10)
kierowanie
(10)
komunikacja
(10)
samorząd terytorialny
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(10)
służba zdrowia
(10)
controlling
(9)
kapitał ludzki
(9)
ocena pracowników
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
planowanie
(9)
praca
(9)
produkt turystyczny
(9)
rekrutacja pracowników
(9)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(9)
zachowania organizacyjne
(9)
zarządzanie ryzykiem
(9)
zarządzanie zmianą
(9)
Światowa Organizacja Handlu
(9)
NATO
(8)
działalność gospodarcza
(8)
jakość
(8)
kapitał intelektualny
(8)
komputer
(8)
komunikacja interpersonalna
(8)
menedżer
(8)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
reengineering
(8)
usługi turystyczne
(8)
zarządzanie kryzysowe
(8)
zatrudnienie
(8)
Lean Management
(7)
Organizacja Narodów Zjednoczonych
(7)
bezpieczeństwo
(7)
biznesplan
(7)
innowacyjność
(7)
konflikt
(7)
kontrola
(7)
podejmowanie decyzji
(7)
prawo
(7)
produkcja
(7)
rynek turystyczny
(7)
system logistyczny
(7)
system opieki zdrowotnej
(7)
zagospodarowanie turystyczne
(7)
Polska
(6)
analiza SWOT
(6)
bezpieczeństwo narodowe
(6)
czas wolny
(6)
klaster
(6)
organizacja turystyczna
(6)
organizacje międzynarodowe
(6)
praca zespołowa
(6)
pracownik
(6)
rozwój zrównoważony
(6)
szkolenie pracowników
(6)
transport
(6)
turystyka wiejska
(6)
zarządzanie personelem
(6)
zarządzanie projektami
(6)
zdrowie publiczne
(6)
Bank Światowy
(5)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(5)
agroturystyka
(5)
alians strategiczny
(5)
benchmarking
(5)
biuro podróży
(5)
e-biznes
(5)
etyka biznesu
(5)
finansowanie
(5)
misja firmy
(5)
negocjacje
(5)
663 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 220-236.
Książka przybliża istotę poradnictwa jako relacji międzyosobowej lub działania społecznego i odsłania jego złożoność. Pozwala zrozumieć społeczno-ekonomiczny kontekst poradnictwa oraz poznać zasady organizacji poradnictwa kariery i przezwyciężyć bariery organizacyjne w rozwoju usług poradniczych. Pokazuje, jak optymalizować i racjonalizować działania różnych placówek poradniczych w środowisku lokalnym. Pomoże również studentom i praktykom w zdefiniowaniu własnej roli zawodowej. Książka napisana jasnym, precyzyjnym językiem w sposób nowatorski oddaje pełny obraz współczesnego poradnictwa kariery w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12788.VII.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-213.
W niniejszym opracowaniu autorka przedstawiła metodykę kształtowania regionalnych produktów turystycznych oraz działań podejmowanych przez podmioty odpowiedzialne za ich współtworzenie. Szczegółowo omówiła wymogi Unii Europejskiej stawiane polskim regionom w zakresie budowy i rozwoju produktów turystycznych, a także podstawy i uwarunkowania rozwoju tych produktów w Polsce. Szczególną uwagę poświęciła kwestii prawidłowego definiowania pojęcia regionalnego produktu turystycznego. Na podstawie badań empirycznych autorka dokonała diagnozy stanu rozwoju regionalnych produktów turystycznych w Polsce oraz identyfikacji działań podejmowanych w poszczególnych województwach przez polskie władze samorządowe w zakresie kształtowania tych produktów. Książka jest adresowana nie tylko do osób studiujących problematykę zarządzania turystyką, ale również do praktyków, ludzi odpowiedzialnych za stymulowanie rozwoju na poziomie gmin, regionów czy poszczególnych miejscowości, a więc pracowników instytucji publicznych działających w sferze turystyki, w tym administracji rządowej, samorządowej oraz organizacji społecznych propagujących rozwój turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8033 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8032.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9388.XX.5 [Czytelnia B], 9387.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [265]-[282].
Różnorodność obu rynków - amerykańskiego i unijnego - jest czynnikiem, który pozwala im wzajemnie się zmieniać i dostosowywać, a także prowadzi do zmiany otoczenia międzynarodowego. W tym opracowaniu obu podmiotów w handlu międzynarodowym nie konfrontuje się, ale podejmuje się próbę udowodnienia, że w warunkach pogłębiających się współzależności w gospodarce światowej są one skłonne do podejmowania współpracy, a ich wspólne działanie i ustalanie reguł wpływa na pozostałych uczestników międzynarodowego systemu handlowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9137.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10772.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Potrzeby współczesnego społeczeństwa są coraz bardziej złożone i wymagają wyrafinowanych metod i instrumentów wsparcia. Organizacje pozarządowe, podejmując starania, by sprostać tym wyzwaniom, poszukują takiego modelu rozwoju organizacji, który z jednej strony pozwoli im na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów, z drugiej zaś zagwarantuje im niezależność i skuteczność w realizacji przyjętej misji. Niniejsza monografia jest efektem badań Zespołu Badawczego ds. Zarządzania Organizacjami Non Profit działającego w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Stanowi odpowiedź na szereg współczesnych dylematów związanych z działalnością organizacji pozarządowych we współczesnych realiach trzeciego sektora, wskazując jednocześnie kierunki ich rozwoju w Polsce. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla praktyków zaangażowanych w działalność organizacji pozarządowych, a także wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych, w szczególności słuchaczy zainteresowanych działalnością organizacji non profit. Może również stanowić interesującą lekturę dla wszystkich osób poszukujących informacji na temat funkcjonowania organizacji pozarządowych i perspektyw ich rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23017.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23016.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
W publikacji przedstawiono między innymi zalecane zagadnienia, które mają przyswoić studenci w ramach przedmiotu bezpieczeństwo ekonomiczne. Prezentowane treści oparto na dostępnej literaturze, aktach prawnych, publikowanych badaniach. Spośród wielu płaszczyzn tematycznych bezpieczeństwa ekonomicznego wybrano następujące zagadnienia, na których skoncentrowano uwagę: 1. Teoretyczne podstawy bezpieczeństwa ekonomicznego, definicja, determinanty. 2. Bezpieczeństwo ekonomiczne jako składowa bezpieczeństwa narodowego. 3. Bezpieczeństwo transakcji rynkowych. 4. Nieuczciwe praktyki rynkowe a bezpieczeństwo ekonomiczne współczesnych gospodarek. [fragm. wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22767.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22766.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-174.
W monografii prezentowane są wyniki realizacji zadań badawczych wykonanych w ramach projektu "Transfer technologii w procesie rozwoju polskiej gospodarki. Ujęcie sektorowe i regionalne". Monografia jest próbą syntezy zarówno zagadnień teoretycznych, jak i empirycznych w omawianej dziedzinie. Powstała ona przede wszystkim z myślą o stworzeniu pewnych podstaw metodologicznych dla badania wpływu informacji na efektywność polskiej gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12485.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Podręcznik akademicki z zakresu międzynarodowych stosunków politycznych przygotowany przez zespół pracowników Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie jest ważnym wydarzeniem naukowym i dydaktycznym. Potwierdza aktywność i kompetencje zespołu oraz potrzebę publikacji będącej kompendium wiedzy z tej dyscypliny akademickiej. […] Publikacja zdaje się także potwierdzać znany w środowisku naukowym pogląd mówiący, iż przygotowanie merytorycznie i koncepcyjnie dobrego podręcznika akademickiego jest zadaniem trudnym. Jest bowiem wyzwaniem wiążącym się z odpowiedzialnością za rzetelność wiedzy, jaką przekazują Autorzy, jej inspiracyjny charakter budzący dociekliwość potencjalnych adresatów. Z recenzji prof. dr hab. Teresy Łoś-Nowak
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy. Na okładce: URSS PSW Biała Podlaska, #samorząd_studencki.
Książka jest praktycznym narzędziem dla studentów poszukujących dokładnej, rzetelnej i sprawdzonej wiedzy na temat pracy Uczelnianej Rady Samorządu Studenckiego.. Przewodnik opiera się na obowiązkowych regulacjach prawnych i porusza ważne obszary dotyczące codziennej pracy i działań podejmowanych przez URSS. Szeroki zakres tematyczny przewodnika ujęty został w trzech częściach, z których każda poświęcona jest odrębnej grupie zagadnień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18385.V.3 [Magazyn 1], P.18384.V.3 [Magazyn 1], P.18383.V.3 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20940.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20939.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Streszcz. ang. ; E.18 CZYT.
W opracowaniu przedstawiono europejskie standardy dotyczące zabezpieczenia społecznego, wypracowane i uchwalone przez trzy różne organizacje międzynarodowe tj. MOP, RE oraz UE. Dokonano także wnikliwej analizy porównawczej z rozwiązaniami polskimi, zakończonej wnioskami. Ustalono związki i zależności między tymi standardami. Do tej pory kwestie te były badane fragmentarycznie, a niektóre w ogóle nie były podjęte. Praca została przygotowana według stanu prawnego na dzień 31 grudnia 2004 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7270.VII.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8209.VII.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7889.VII.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15181 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16259.X.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-328, akty prawne s. 328-332.
Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny i dotyczy identyfikacji zakresu turystyki zdrowotnej w uzdrowiskach. W rozdziale I omawiane są koncepcje zdrowia i wellness oraz możliwości, jakie niesie turystyka dla utrzymania, lub poprawy zdrowia. Ponadto w powyższym rozdziale analizowana jest istota turystyki zdrowotnej. Rozdział II poza przedstawieniem zarysu problematyki turystyki uzdrowiskowej pokazuje możliwości badań dwóch najważniejszych społeczno-gospodarczych funkcji uzdrowisk, czyli funkcji turystycznej i leczniczej. W kolejnym rozdziale autor omawia historię uzdrowisk w Polsce i na Świecie oraz uwarunkowania prawne funkcjonowania krajowych miejscowości uzdrowiskowych. Rozdział IV poświęcony jest głównym elementom i źródłom finansowania pobytów uzdrowiskowych. W rozdziale V poddano analizie proces przekształceń w krajowych miejscowościach uzdrowiskowych. Rozdział VI stanowi próbę weryfikacji funkcji turystycznej wybranych obszarów uzdrowiskowych krajowych i zagranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9664.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza monografia dotyczy kluczowych problemów działalności przedsiębiorstw, które odnoszą się do szeregu czynników efektywnego wykorzystania zasobów materialnych i niematerialnych dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Wskazują one na potrzebę eksponowania oceny operacyjnych, finansowych oraz inwestycyjnych nośników efektywności ekonomicznej podmiotów gospodarczych, nadto kluczowych ich kompetencji. Prezentowana monografia składa się z 20 artykułów naukowych, które wydają się użyteczne nie tylko w rozpoznaniu prawidłowości działania przedsiębiorstw na rynku kapitałowym, lecz także we wskazaniu przyczyn i konsekwencji podejmowania szeregu decyzji wzmacniających efektywność ekonomiczną jednostek gospodarczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia wpisuje się w nurt rozważań na temat aktualnych procesów i zjawisk związanych z wdrażaniem w organizacjach idei zrównoważonego rozwoju. Autorzy podkreślają, iż w kontekście zrównoważonego rozwoju organizacji dochodzi na gruncie naukowym do ścierania się licznych poglądów oraz powstawania nowych teorii. Książkę należy więc traktować nie jako wyczerpującą analizę omawianych aspektów, lecz przyczynek do dyskusji dotyczącej problematyki zmian we współczesnych organizacjach wobec stawianych przed nimi wyzwań zrównoważonego rozwoju. Podstawowym celem publikacji jest identyfikacja rozwiązań organizacyjnych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi ukierunkowanych na wspieranie zrównoważonego rozwoju organizacji. Na podstawie przeanalizowanych wybranych zagadnień przedstawiono, jakie zmiany dokonywać może współczesna organizacja, chcąc wejść na drogę zrównoważonego rozwoju. Istotne miejsce w podjętych rozważaniach zostało poświęcone problematyce zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi. Autorzy zwracają uwagę, iż transformacja organizacji w kierunku zrównoważonego rozwoju jest niemożliwa bez zaangażowania w ten proces jej pracowników. Osoby zarządzające organizacjami powinny swoją uwagę ukierunkować na kreowanie zielonych kompetencji pracowników.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Corporate wellness to zarówno filozofia zarządzania, jak i zbiór konkretnych instrumentów wspierających dobrostan pracowników w przedsiębiorstwie. Podejście to zyskuje w ostatnich latach na popularności, zwłaszcza w kontekście warunków rynku pracownika oraz konieczności zabiegania o pozyskanie i zatrzymanie wykwalifikowanych zasobów ludzkich w firmie. Dotyczy ono nie tylko korporacji komercyjnych, lecz także instytucji publicznych. Monografia powstała na podstawie studiów literaturowych i badań przeprowadzonych przez autorkę w wybranym uniwersytecie publicznym. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, z jakich elementów powinny składać się działania corporate wellness, aby kompleksowo odpowiadać na potrzeby pracowników oraz jak je wprowadzać i integrować ze sobą w spójny program. Omówiono funkcjonowanie modelu wymiarów wellness w badanej organizacji, a także w jaki sposób poszczególne elementy oferty wellness są wykorzystywane i oceniane przez pracowników. W publikacji zaprezentowano ponadto interesujące rozwiązania z zakresu corporate wellness, które mogą być stosowane w przedsiębiorstwach różnego typu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Samorząd terytorialny w Polsce znajduje się w fazie modernizacji i dostosowania do wyzwań globalnych i integracji europejskiej. Ponadto ograniczone możliwości finansowe, organizacyjne, techniczne i ludzkie samorządów terytorialnych, w stosunku do skali potrzeb i konieczności rozwiązywania coraz bardziej złożonych problemów lokalnych, powodują, że muszą one (powinny) poszukiwać rozwiązań integrujących różnych uczestników życia społeczno-gospodarczego. Problematyka publikacji koncentruje się wokół zagadnień współpracy i konkurencji międzysamorządowej i międzysektorowej w polskich gminach. Rozważania i wnioski oparto na szerokich studiach empirycznych i literaturowych oraz wynikach obszernych badań ankietowych zrealizowanych w polskich gminach. Tym samym monografia wzbogaca, nadal skromną mimo wagi zagadnienia, wiedzę na temat współpracy gmin z przedstawicielami innych sektorów. Książkę w szczególności poleca się osobom zainteresowanym problematyką samorządu terytorialnego oraz współpracy i konkurencji międzysektorowej. To kompendium wiedzy adresowane jest do szerokiego grona odbiorców: studentów, pracowników naukowych, pracowników administracji publicznej, a także przedstawicieli wszystkich sektorów współpracujących (konkurujących) z polskimi gminami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dlaczego audyt wewnętrzny nie zawsze osiąga swoje cele? Czy jedynym powodem może być niechęć audytowanych? A może skuteczność audytu wewnętrznego zależy także od wiedzy oraz umiejętności audytowanych i zarządzających organizacją? Jak audytowani reagują na audyt wewnętrzny? Jakie oczekiwania mają audytorzy wewnętrzni? Na te i inne pytania odpowiedzi można znaleźć w monografii. Przyjmując za motto frazę „audyt wewnętrzny tworzą ludzie”, Autorka analizuje kwestię skuteczności audytu wewnętrznego i uwzględnia jego społeczny kontekst. Podstawą analizy są jakościowe badania empiryczne wykorzystujące różne techniki gromadzenia danych, przede wszystkim wywiady z65 audytorami wewnętrznymi, audytowanymi oraz zarządzającymi organizacjami z sektorów publicznego i prywatnego. W prezentowanej monografii Autorka charakteryzuje wiedzę, umiejętności, postawy oraz oczekiwania audytorów wewnętrznych, audytowanych i zarządzających organizacjami z punktu widzenia skuteczności audytu wewnętrznego. Przedstawia wyniki badań, z których wynika, że ważnymi czynnikami skuteczności audytu wewnętrznego są: wsparcie zarządzających (materialne i niematerialne) dla audytu wewnętrznego, rozumienie audytu wewnętrznego, a także relacje między grupami uczestniczącymi w audycie wewnętrznym. Podsumowaniem publikacji może być wypowiedź jednego z badanych audytorów wewnętrznych: „skuteczny audyt wewnętrzny to są ludzie [...]. To stwierdzenie tak oczywiste, że często [...] zapominane przez większość zainteresowanych”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej