ZARZĄDZANIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(329)
Forma i typ
Książki
(327)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(291)
dostępne
(255)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(110)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(150)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(291)
Autor
Kostera Monika (1963- )
(8)
Knosala Ryszard (1949- )
(6)
Penc Józef (1939- )
(6)
Ehrlich Andrzej
(5)
Kowalczewski Wiesław
(5)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(5)
Romanowska Maria (1947- )
(5)
Griffin Ricky W. (1950- )
(4)
Kubisiak Paweł
(4)
Kunasz Marek
(4)
Piotrowski Włodzimierz
(4)
Rusiński Michał
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Bełz Grzegorz
(3)
Bieniok Henryk
(3)
Czakon Wojciech
(3)
Gierszewska Grażyna
(3)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(3)
Jemielniak Dariusz
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(3)
Niemczyk Jerzy
(3)
Piecuch Teresa
(3)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(3)
Łuczkiewicz Grzegorz
(3)
Aniszewska Grażyna
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Baron Angela
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bitkowska Agnieszka
(2)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(2)
Borowska Joanna
(2)
Budzisz Bolesław
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Fudaliński Janusz
(2)
Glinka Beata
(2)
Gonciarski Wiesław
(2)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(2)
Hejduk Irena
(2)
Heyde Anke von der
(2)
Jarecki Wojciech
(2)
Koszutska Olga
(2)
Krupski Rafał
(2)
Kuc Bolesław Rafał
(2)
Latusek-Jurczak Dominika
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Linde Boris von der
(2)
Listwan Tadeusz
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Mazur-Wierzbicka Ewa
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Mruk Henryk
(2)
Muszczynko Ewa
(2)
Nawrot Bogumiła
(2)
Niestrój Roman
(2)
Nogalski Bogdan (1946- )
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Pająk Edward
(2)
Pawłowski Konrad
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Rozkwitalska Małgorzata
(2)
Rzycka Olga
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Sobiecki Roman (1954- )
(2)
Strużycki Marian
(2)
Sułkowski Łukasz
(2)
Thomas Mark (1958- )
(2)
Urban Wiesław
(2)
Wajda Augustyn
(2)
Wasiluk Anna
(2)
Zimniewicz Kazimierz
(2)
Zimniewicz Kazimierz (nauki ekonomiczne)
(2)
Zwiech Patrycja
(2)
Łobos Krzysztof
(2)
Abtowa Jadwiga
(1)
Aczel Amir D. (1950- )
(1)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(1)
Afuah Allan
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Avery Gayle (1947- )
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Barabasz Adela
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bednarski Adam (1947- )
(1)
Bekier Adam
(1)
Belbin Meredith (1926- )
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Bernais Jolanta
(1)
Bieńkowska Jolanta (ekonomia)
(1)
Biliński Witold
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(155)
2000 - 2009
(161)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(328)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(323)
angielski
(5)
sandawe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(118)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
Bezpieczeństwo narodowe
(67)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(4)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(49)
Podręcznik
(30)
PODRĘCZNIKI
(20)
PORADNIKI
(11)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
FILM EDUKACYJNY
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie
(145)
przedsiębiorstwo
(74)
organizacja
(48)
przywództwo
(44)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(40)
motywowanie pracowników
(32)
kultura organizacyjna
(30)
zarządzanie wiedzą
(29)
zarządzanie jakością
(27)
zarządzanie strategiczne
(26)
menedżer
(23)
motywacja
(22)
kontrola
(21)
planowanie
(21)
kierowanie
(20)
benchmarking
(18)
ocena pracowników
(18)
outsourcing
(18)
reengineering
(18)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(18)
przedsiębiorczość
(17)
struktura organizacyjna
(17)
zarządzanie zmianą
(17)
marketing
(16)
Lean Management
(15)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(15)
kapitał ludzki
(14)
kultura organizacji
(14)
podejmowanie decyzji
(14)
strategia
(14)
komunikacja interpersonalna
(13)
konflikt
(13)
rekrutacja pracowników
(13)
innowacje
(12)
zarządzanie personelem
(12)
zarządzanie projektami
(12)
wynagrodzenie
(11)
controlling
(10)
etyka biznesu
(10)
innowacyjność przedsiębiorstw
(10)
konkurencyjność
(10)
organizacja ucząca się
(10)
organizacja wirtualna
(10)
negocjacje
(9)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
szkolenie pracowników
(9)
kadry
(8)
kapitał intelektualny
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
otoczenie przedsiębiorstwa
(7)
praca zespołowa
(7)
zachowania organizacyjne
(7)
zarządzanie czasem
(7)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(7)
zarządzanie procesami
(7)
TQM
(6)
analiza SWOT
(6)
coaching
(6)
finanse
(6)
globalizacja
(6)
kompetencje pracownicze
(6)
system zarządzania
(6)
decyzje
(5)
kompetencje kierownicze
(5)
komunikacja
(5)
logistyka
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
mentoring
(5)
metodologia
(5)
motywowanie
(5)
praca
(5)
prognozowanie
(5)
psychologia
(5)
rachunkowość
(5)
restrukturyzacja
(5)
szkolenie
(5)
teoria
(5)
zatrudnienie
(5)
zmiana organizacyjna
(5)
analiza strategiczna
(4)
audyt wewnętrzny
(4)
e-learning
(4)
etyka
(4)
etyka pracy
(4)
innowacyjność
(4)
jakość
(4)
kariera zawodowa
(4)
management
(4)
marka
(4)
nauki o zarządzaniu
(4)
obsługa klienta
(4)
organizacja procesowa
(4)
organizacja sieciowa
(4)
partycypacja
(4)
podejście procesowe
(4)
rynek
(4)
rynek pracy
(4)
satysfakcja zawodowa
(4)
wartościowanie pracy
(4)
wypalenie zawodowe
(4)
329 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 354-361.
Monografia jest efektem badań naukowych i składa się z trzech części: merytorycznej, ujmującej zagadnienia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, empiryczno-analitycznej, zawierającej wyniki badań oraz części praktycznej, obejmującej wskazówki dla rozpoczynających i prowadzących działalność gospodarczą, stanowiącej kompendium wiedzy z tego zakresu. Zróżnicowana zawartość merytoryczno-empiryczna stanowi o zunifikowanym charakterze publikacji i dywersyfikuje tym samym grupę odbiorców. Oprócz studentów, wiele rozwiązań i podpowiedzi znajdą tu osoby zainteresowane otwieraniem działalności gospodarczej i przygotowywaniem biznes planów, ale także organizacje z otoczenia biznesu, doradcze i eksperckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12458.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12521.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-309.
Książka ukazuje perspektywy optymalizacji przedsiębiorstwa opartej na koncepcji lean (ang. lean a szczupły). Efektem jest tworzenie samodoskonalącej się organizacji nastawionej na efektywne gospodarowanie zasobami dla zrealizowania zapotrzebowania generowanego przez rynek w taki sposób, aby zapewnić maksymalizację zysku. Należy zacząć od zdiagnozowania stanu istniejącego, wyznaczyć wizję stanu przyszłego, zaplanować zmiany, które doprowadzą nas do celów określonych wizją stanu przyszłego i przyjąć mierniki oceny efektywności procesu realizacji zmian. Problemem jest umiejętność spojrzenia na firmę jako całość i zrozumienie przez każdego pracownika jego miejsca w organizacji i wpływu, jaki na nią wywiera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10318.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck)
Podręcznik akademicki do nowego - wprowadzonego zgodnie z wytycznymi procesu bolońskiego - obowiązkowego przedmiotu, pt.: Koncepcje Zarządzania. Jego celem jest wyposażenie studentów w kanon usystematyzowanej wiedzy na temat klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania. Praca składa się z dziewięciu części, w których Autorzy prezentują: klasyczne koncepcje zarządzania (szkoły: klasyczną, humanizacyjną i systemową), neoklasyczne idee kształtowania się koncepcji zarządzania, uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji i wynikające z nich paradygmaty współczesnych koncepcji zarządzania, koncepcje zorientowane na jakość (TQM, Six Sigma), ewolucyjne i radykalne podejście do zmian w organizacji (Kaizen, Reengineering), koncepcje zorientowane na klienta (Marketing, CRM), koncepcje zorientowane na współdziałanie (Organizacja sieciowa i wirtualna), koncepcje wyszczuplania organizacji (Lean Management, Outsourcing), koncepcje zorientowane na wiedzę (Knowledge Management, Organizacja ucząca się, Zarządzanie innowacjami).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10884.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewolucja metod organizatorskich / Marek Ćwiklicki. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011. - 205 s., [1] k. tabl. złoż. : il. ; 24 cm.
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, ISSN 1899-0428 ; nr 203)
Bibliogr. s. 176-191.
W monografii opisano mechanizmy wywołujące zmiany w koncepcjach i metodach organizatorskich z wykorzystaniem nomenklatury ewolucjonistycznej. Sformułowano wytyczne badania metod organizatorskich, zdefiniowano ogólne procesy ewolucyjne, np. adaptację, dyfuzję, paralelizm rozwojowy czy koewolucję. W wyniku przeprowadzonych studiów nad poszczególnymi mechanizmami ewolucji zaproponowano zarys metodyki badania i prognozowania rozwoju metod.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11914.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13091.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Ostatni kryzys i skandale finansowe, skupiające na początku XXI wielu uwagę mediów i opinii publicznej, spowodowały drastyczny spadek zaufania do przedsiębiorstw. Aby odzyskać zaufanie swoich interesariuszy, przedsiębiorstwa muszą stać się bardziej wiarygodne. Pomóc im w tym może umiejętne zarządzanie reputacją. Czytelnicy tej książki - kadra zarządzająca firm, menedżerowie, a także studenci kierunków związanych z zarządzaniem - otrzymują rozległą wiedzę dotyczącą: wewnętrznych i zewnętrznych czynników wpływających na wzrost znaczenia reputacji, zależności między tożsamością przedsiębiorstwa a jego wizerunkiem i reputacją, źródeł dobrej reputacji oraz sposobów jej zdobycia i utrzymania, metod pomiaru reputacji, wpływu reputacji na wyniki i wartość przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10393.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
Tyt. oryg.: The seven steps of effective executive coaching, 2006.
Bibliogr. s. 181-182.
Książka jest przykładem opracowania problematyki executive coachingu z perspektywy trenera. Przedstawia modelowy sposób postępowania (ACHIEVE coaching model) oparty na 7-rdzeniowych umiejętnościach (kompetencjach) coacha (np. umiejętność słuchania, zadawania pytań, udzielania informacji zwrotnych, jasnego określania celu) i 7-etapowej procedurze realizacji coachingu. Autorzy pracy jasno formułują założenia, budują model działania i z tego modelu wywodzą szczegółowe procedury. Dzięki takiej konstrukcji pracy czytelnik otrzymuje przekaz o wyrazistej strukturze, z uzasadnieniem poszczególnych etapów postępowania. Wskazanie podstawowych kompetencji zawodowych wymaganych w pracy coacha przekonuje Czytelnika, że wbrew obiegowym opiniom nie każdy może być trenerem, co ma duże znaczenie w dobie budowania tożsamości tego zawodu. Książka zawiera liczne przykłady oraz spis popularnych narzędzi psychometrycznych i ich zastosowanie, co ułatwi osobom pracującym w obszarze coachingu planowanie scenariuszy własnych programów i sesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9824 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11350.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 305-310. Indeks.
Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą: znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu prognostycznego, eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania, metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów, sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania, prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8223.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9568.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka zawarta w książce została podzielona na cztery główne części. Część pierwsza wskazuje na najważniejsze uwarunkowania, w jakich współcześnie przedsiębiorstwom przyszło działać. W części drugiej wskazuje się na podstawowe finansowe źródła wartości przedsiębiorstwa. Źrodła organizacyjne wzrostu wartości przedsiębiorstwa stanowią treść części trzeciej książki. Zarządzanie aktywami jest skuteczne wówczas, kiedy możemy je mierzyć. Sposobom pomiaru wybranych źródeł wartości przedsiębiorstwa jest poświęcona część czwarta książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10302.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The Oxford Handbook of Innovation Management offers a comprehensive and timely analysis of the nature and importance of innovation and the strategies and practices that can be used to improve organizational benefits from innovation. Innovation is centrally important for business and national competitiveness, and for the quality and standard of living around the world, but it does not happen by itself. For innovation to succeed, it needs to be properly managed. With contributions from 49 world-leading scholars, the Handbook explores the many sources of innovation, the broader social, economic, and technological contexts that encourage and constrain it, and the cutting-edge strategies and practices of innovation management.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15413.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks s. 280-283
Bibliografia s. 270-276
Podręcznik obejmuje wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania organizacjami - jest ściśle dostosowany do nowych wymagań programowych nauczania przedmiotu podstawy zarządzania. Przedstawiono w nim m.in.: podstawowe definicje organizacji oraz opis ich najważniejszych modeli, koncepcje różnych szkół zarządzania i ewolucję podejścia do zarządzania organizacją, najważniejsze kwestie związane z zarządzaniem współczesną organizacją, takie jak: strategie organizacyjne, podejście do innowacji, zarządzanie zasobami ludzkimi, kultura organizacyjna, podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu. Książka jest adresowana do wykładowców i studentów szkół państwowych i prywatnych na kierunkach: zarządzanie (do przedmiotu podstawy zarządzania), prawo, politologia, stosunki międzynarodowe, europeistyka, ekonomia, polityka społeczna, administracja publiczna, a także do praktyków gospodarczych i przedsiębiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7793 [Magazyn 1], 8800.IX.1 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7792.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8799.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2846 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to wydanie uaktualnione, poszerzone między innymi o najnowszą, innowacyjną koncepcję pt: Zarządzanie jutra, Prakseologiczną teorię zarządzania, Koncepcję kreatywnej kontroli czy Partnerstwo publiczno-prywatne oraz uzupełnione nowymi pozycjami literatury. Książka jest rezultatem aktywności pracowników i współpracowników skupionych wokół ówczesnego Zakładu Metod i Technik Zarządzania Katedry Zarządzania Wyższej Szkoły Menedżerskiej SIG w Warszawie. Katedrą od początku jej powstania kieruje prof. zw. dr hab. Stanisław Sudoł dr hc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8943.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10511.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja poświęcona została konstrukcji zwanej modelem biznesu - w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem. Została więc pomyślana, tak aby dać Czytelnikowi możliwie szeroki obraz modelu biznesu - jako konstrukcji organizacyjno-zarządczej. Ten model biznesu zaprezentowany został jako: sam rodzaj właśnie wymienionej konstrukcji, tj. jego istota, prezentacja wynikająca z dorobku w literaturze poświęconej zarządzaniu; możliwość zarządzania przedsiębiorstwem w coraz bardziej złożonych warunkach; nowy sposób poszukiwania przewagi konkurencyjnej w obszarach dotąd nie zajętych na rynku; mechanizm tworzenia wartości dla klienta, który sam z siebie - jako podmiot decydujący o zakupach - jest złożonym elementem modelu biznesu, podlega zmianom i ma wpływ na decyzje przedsiębiorstwa; zmieniająca się pod wpływem różnych czynników zwarta koncepcja zarządzania; rozwiązanie zarządczo-decyzyjne, które ma wymiar nie tylko operacyjny, ale głównie strategiczny i jako takie - wpisuje się w nowe wyzwania pod adresem tego zarządzania; konstrukcja, która nabrała nowego charakteru pod wpływem przemian w gospodarce - przemian o charakterze technicznym (rozwój IT i sieciowej gospodarki), ekonomicznym (globalizacja); koncepcja zarządzania, której unowocześnienie następuje w wyniku innowacji i wykorzystywania szans rodzących się w gwałtownych zmianach otoczenia. Autorzy chcieliby zwrócić uwagę, że niniejsza publikacja powinna być przyczynkiem do dalszych dyskusji nad modelem biznesu - jego przydatnością w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem, kierunkami zmian w modelu biznesu, przemianami w samej jego konstrukcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12244.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13368.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia zatytułowana Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem pod red. Nataszy Duraj i Aleksandry Pieloch-Babiarz dotyczy kluczowych problemów związanych zarówno z rozwojem przedsiębiorczości, jak również strategiami i metodami wykorzystywanymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W monografii zawarto wyniki badań autorów z różnych ośrodków naukowych, które odnoszą się do analizy szeregu czynników wpływających na kreowanie przedsiębiorczości, a także diagnozy strategii i metod stosowanych w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami, funkcjonującymi w warunkach zmiennego i niestabilnego otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16178.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Korzystając z jubileuszu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, przedstawiony został czytelnikom tom I monografii zawierający zbiór opracowań naukowych na temat przełomów w zarządzaniu w kontekście strategicznym. Zbiór 24 opracowań podzielony został na trzy częsci. W pierwszej części , zatytułowanej Teoretyczne podstawy przełomów w zarządzaniu , zamieszczone zostały teksty dotyczące fundamentów przełomów w naukach o zarządzaniu. Szczególną rolę pełnią w tej części opracowania związane z pojęciem przełomu, wskazujące na specyfikę przełomów w rozwoju nauk o zarządzaniu, ukazujące wyzwania, ewolucje i kontrowersje wokół niektórych wiodących koncepcj, a także mechanizmy ograniczające zmiany o charakterze przełomowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12155.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-248, netogr. s. 248-249.
Przeobrażenia zachodzące w otoczeniu skutkują koniecznością wprowadzania nowoczesnych koncepcji, metod i narzędzi zarządzania w przedsiębiorstwie. Za przedmiot zainteresowań badawczych w niniejszej książce uznano w szczególności: zarządzanie marketingowe oraz logistyczne, zarządzanie jakością, koncepcję Lean Management, controlling, zarządzanie procesowe i zarządzanie strategiczne. W dalszej części pracy ukazano problematyke dotyczącą interesariuszy przedsiębiorstwa. Wskazano na znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu, przedstawiono ogólne zasady organizacji zarządzania, przybliżono proces zarządzania wiedzą, innowacjami oraz projektami w ujęciu teoretycznym i na praktycznych przykładach. (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13876 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13875.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14830.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów studiujących przedmiot "Podstawy zarządzania" i praktyków zajmujących się zarządzaniem w przedsiębiorstwach oraz instytucjach. Treść podręcznika wynika z obowiązującego programu przedmiotu: "Podstawy zarządzania". Podręcznik ma do spełnienia cel dydaktyczny, tzn. ma stanowić materiał pomocniczy do studiowania nauki o kierowaniu i zarządzaniu w organizacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3977 [Magazyn 1], P.3975 [Magazyn 1], P.3973 [Magazyn 1], P.3972 [Magazyn 1], P.3971 [Magazyn 1], P.3979 [Magazyn 1], P.3976 [Magazyn 1], P.3974 [Magazyn 1], P.3978 [Magazyn 1] (9 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3970.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3517.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Managerial economics : a problem solving approach, 2008.
Indeks.
Podręcznik obejmuje wiedzę ekonomiczną niezbędną menedżerom w procesach organizacji i zarządzania firmami. Autorzy skupili uwagę na typowych problemach, wobec których stają menedżerowie i zaproponowali sposoby ich rozwiązania z wykorzystaniem części teorii ekonomicznych oraz dorobku nauk o zarządzaniu. Autorzy pokazali: istotę prowadzenia działalności gospodarczej zarówno od strony organizacyjnej, jak i finansowej, podejmowanie decyzji (w tym inwestycyjnych), ustalanie cen, kosztów i zysków, tworzenie strategii firmy i jej wdrażanie, działalność firm w warunkach niepewności i ryzyka. Książkę uzupełniają liczne przykłady pomagające zrozumieć omawiane zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11399 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12599.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12598.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu)
Bibliogr. s. 177-183.
Celem niniejszej monografii jest ukazanie znaczenia komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu pracownikami. Rola komunikacji interpersonalnej będzie rozpatrywana głównie pod kątem zwiększenia efektywności działań menedżerskich. Zasadniczą tezą przyjętą w pracy jest wskazanie na ścisłą zależność między kompetencjami komunikacyjnymi menedżera a jego zdolnością do efektywnego zarządzania pracownikami. W prezentowanej monografii wykorzystano niektóre wyniki własnych rozważań teoretycznych autora i badań empirycznych prowadzonych nad komunikacją interpersonalną, zarządzaniem i rozwojem człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11293.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12416.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej